15 нових шляхопроводів в Санкт-Петербурзі і Ленінградській області. Це плани РЖД на найближчі 6 років

Для такого масштабного будівництва потрібно мінімум 30 мільярдів рублів. Взяти ці мільярди пропонується не з бюджету залізниць. Для такого масштабного будівництва потрібно мінімум 30 мільярдів рублів

Світлана Холявчук / Інтерпресс

«Російські залізниці» збираються відремонтувати Цімбалінскій шляхопровід та вважають за потрібне побудувати півтора десятка нових, витративши на це майже 30 мільярдів рублів з федерального бюджету. Виконувати більшість проектів, за даними «Фонтанки», пропонується урядам Петербурга і Ленобласті. Чиновники регіонів відносяться цим планам з великою пересторогою - вони побоюються, що РЖД спробують вирішувати власні фінансові питання за їх рахунок.

15 шляхопроводів, не рахуючи Цімбалінского

«Фонтанці» стала відома частина масштабних планів, яка стосується будівництва на території Петербурга і Ленінградської області шляхопроводів в місцях, де автомобільні дороги перетинаються з залізними. Це досить значний список, що складається з двох розділів: реконструкція Цімбалінского автодорожнього шляхопроводу і будівництво 15 шляхопровідних розв'язок:

За відомостями «Фонтанки», в РЖД припускають, що всі проекти отримають фінансування з федерального бюджету, при цьому Цімбалінскій шляхопровід збирається реконструювати сама компанія, а будівництвом півтора десятка інших в її баченні займуться виконавчі органи державної влади Петербурга і Ленінградської області.

Всі проекти можуть почати реалізовувати в 2019 році, реконструкцію Цімбалінского шляхопроводу передбачається завершити до 2021 року, будівництво 15 нових об'єктів - до 2024-го. На перший проект, по лунають в відомствах оцінках, потрібно 6,3 мільярда рублів, на всі інші - 20,9 мільярда.

Цімбалінскій шляхопровід вузький, двосмуговий, там завжди пробки. Під путепровдом курсують «Сапсан» і приміські електрички на ділянці Санкт-Петербург - Тосно. Їх повинно стати значно більше, це зажадає розширення залізничних шляхів і, як наслідок, реконструкції шляхопроводу. Будівництво нових шляхопроводів обґрунтовується турботою про скорочення ДТП на залізничних переїздах.

В очікуванні «чогось техногенного ...»

Несподівано, але начебто потрібні пасажирам і автомобілістам проекти не викликали захоплення у опитаних «Фонтанка» потенційних їх учасників і експертів.

В уряді Ленінградської області, наприклад, схоже, взагалі сумніваються в ефективності співпраці з «Російськими залізницями» - ці сумніви видно навіть в політкоректних офіційних коментарях, які дали нам регіональні чиновники. А ще вони хотіли б, щоб залізничники враховували інтереси жителів тих місцевостей, де збираються реалізувати свої проекти.

- Реконструкція Цімбалінского моста, безумовно, потрібна, так як на головному московському залізничному ходу РЖД поступово збільшують кількість? Сапсанів ?. Це і не дивно: компанія таким чином отримує кошти для модернізації рухомого складу. Однак є труднощі в формуванні графіка руху приміських пасажирських поїздів на цьому напрямку, треба шукати? Вікна? в розкладі. Тому наша пропозиція зустрічну - запустити до Тосно поїзда? Ластівки ?, так як люди будуть витрачати менше часу в дорозі до Санкт-Петербурга, а? Ластівки? легше вбудувати за? ��апсанів ?. При цьому поїзда повинні робити кілька зупинок на території Ленінградської області, щоб повністю забрати той пасажиропотік, який є у приміських електричок сьогодні, - вважає начальник управління по транспорту Ленобласті Павло Постовалов.

За словами Постовалова, будівництво нових шляхопроводів - це завжди плюс в плані розвитку інфраструктури. Однак є принциповий момент фінансування: як показує практика, РЖД готові брати на себе витрати тільки по винесенню власних мереж, надання «вікон» і, частково, проектування. «Більша співфінансування таких масштабних будівництв з боку федеральної компанії, швидше за все, стане запорукою більш швидкого втілення в життя всіх призначених планів», - коректно натякає на складнощі у взаєминах з монополістом Павло Постовалов.

Співрозмовники «Фонтанки» в дорожньому комітеті Ленінградської області згадують вже наявний досвід будівництва шляхопроводів на умовах софінасірованія з РЖД. У 2014 році було підписано угоду з Федеральним дорожнім агентством, РЖД і урядом регіону про будівництво 4 шляхопроводів, три з яких на лінії Виборг - Каменногорск у Виборзькому районі і один в Гатчині. Будівництво проходила на умовах співфінансування: 20% вкладали РЖД, а по 40% - федеральний і регіональний бюджети, загальна ціна склала 3 млрд рублів. В ході будівництва у підрядників «Ленавтодора» виникли проблеми: проекти шляхопроводів, розроблені на замовлення РЖД, пройшли по приватним землям, які довелося викуповувати, найчастіше через суд.

- Цей фактор, звичайно, наклав свій відбиток на швидкість зведення віадуків. Тому тільки 2 жовтня 2018 року було відкрито робочий рух по останньому шляхопроводу Таммісуо - Гвардійське. До кінця року всі шляхопроводи будуть введені в експлуатацію, - розповів глава дорожнього комітету Ленобласті Юрій Запалатскій.

У прес-службі петербурзького комітету з розвитку транспортної інфраструктури так відповіли на запит «Фонтанки»:

«Робота з перерахованих вище шляхопроводів знаходиться на різного ступеня реалізації, їх будівництво вибудовується в порядку значимості. Частина шляхопроводів розглядається як інвестиційні проекти - платні шляхопроводи. Це шляхопровід в створі Московського шосе, Краснопутиловской вулиці і вулиці Юннатів (мова, мабуть, йде про підписаний ще в 2017 році в рамках ПМЕФ угоді з ТОВ «Санкт-Петербурзька платна дорога»).

Деякі шляхопроводи розглядаються як частина масштабного проекту. Так, шляхопровід в створі вул. Праці буде реалізований в рамках 2-го етапу будівництва Південної широтной магістралі. Шляхопровід в створі Коннолахтінского проспекту запланований в рамках будівництва траси М-49 (угоду з Євразійським банком розвитку).

Будівництво шляхопроводу в створі Ропшинского шосе є в державній програмі і заплановано після 2022 року. У створі вулиць Першого Травня та Воскова шляхопроводи заплановані після 2025 року.

У створі Торфяной дороги відсутня технічна можливість будівництва шляхопроводу. Зараз розглядаються альтернативні варіанти. У створі вулиці Володарського існує «прокол» під залізницею ... »

Відносини міської влади з залізничним монополістом зараз теж залишають бажати кращого. В кінці вересня в Смольному отримали не надто зраділи чиновників лист від «Російських залізниць», яке поставило питання про початок реалізації проекту будівництва Аероекспрес від Вітебського вокзалу до Пулково. Гарячі голови навіть заговорили про шантаж.

Досить песимістично бачить ідеї залізничників і директор «Об'єднання Дормост» Кирило Іванов:

- Це серйозна заявка на врегулювання основних вузьких місць, де залізнична інфраструктура перетинається з транспортної міською інфраструктурою. Об'єктивно у міста з РЖД з великих інфраструктурних проектів поки можна назвати два: шляхопровід в створі проспекту Олександрівської Ферми і забудова під житло колишнього залізничного коридору Варшавського вокзалу. Обидва проекти були дуже складними в плані переговорів і далися дуже непросто. Було озвучено крім цього цілий ряд проектів, які через відсутність фінансування перетворилися в прожекти, а після в ідеї. Яка доля того, що пропонується, покаже час. Якщо буде політична воля, все відбудеться. Якщо буде пущено на самоплив, то залишиться тільки чекати чогось техногенного, - говорить він.

Лев Годованнік, «Фонтанка.ру»

Реконструкція Цімбалінского моста, безумовно, потрібна, так як на головному московському залізничному ходу РЖД поступово збільшують кількість?
Сапсанів ?
Однак є труднощі в формуванні графіка руху приміських пасажирських поїздів на цьому напрямку, треба шукати?
Вікна?
Тому наша пропозиція зустрічну - запустити до Тосно поїзда?
Ластівки ?
Ак як люди будуть витрачати менше часу в дорозі до Санкт-Петербурга, а?
Ластівки?
Легше вбудувати за?
?апсанів ?