А тепер коричнева. «Метробуд» зриває терміни на ще одній лінії метрополітену

Будівництво Красносільське-Калінінської лінії відстає від графіка більш ніж на рік. «Метробуд» попросив додаткові 2,5 млрд рублів авансу. Смольний відмовив. Будівництво Красносільське-Калінінської лінії відстає від графіка більш ніж на рік

проект наземного вестибюля станції "Путилівська" / Ленметрогипротранс / Архів

Второваною доріжкою зірваних термінів йде ділянку коричневої лінії з двома станціями метро: «Путилівська» і «Південно-Західна». Петербурзький комітет з розвитку транспортної інфраструктури запросив у «Метробуду» план Б, відповіддю йому стала тиша. Серед причин затримки обізнані називають перекидання сил і коштів на стратегічно важливі Фрунзенський радіус і станцію «Новокрестовская».

«Ділянка Красносільське-Калінінської лінії зі станціями« Південно-Західна »і« Путилівська »з переходом на станцію« Кіровський завод »і сполучної гілкою до станції« Нарвская »зараз знаходиться в активній стадії будівництва. Пройдені всі шість вертикальних стволів, ведеться проходка околоствольних виробок і одного з перегінних тунелів. Дана лінія спроектована як лінія глибокого закладення: і станційні комплекси, і перегінні тунелі будуть розташовуватися в товщі кембрійських глин на позначці нижче 50 метрів. Крім того, тут буде використаний класичний спосіб споруди перегінних тунелів між станціями у вигляді двох одноколійних тунелів діаметром 5,63 метра. Створення підземних об'єктів такого типу вимагає великого обсягу гірничих робіт », - розповіли« Фонтанці »в ВАТ« Метробуд ».

Як відзначили в компанії, ще до старту робіт виникли документальні складності з передачею земельних ділянок під будівництво, які перебувають у власності міста. Чиновники традиційно не поспішали оформити папери, які дозволили б «Метробуду» якомога швидше вийти на майданчик. Були труднощі і з територіями, які безпосередньо з будівництвом метро не пов'язані, як, наприклад, передача в розпорядження «Метробуду» площ палацу культури імені Газа, який перебуває в районі маршруту майбутньої коричневої лінії в районі станції «Путилівська». У ДК компанія повинна була зміцнити несучі конструкції, на які з появою нової станції метро може збільшитися навантаження. Як сильно бюрократичні перепони затримали початок будівництва нової ділянки метро, ​​в компанії не уточнили.

станція "Путилівська"

Фото: "Ленметрогипротранс" / Архів

«Метробуд» намагався виправити ситуацію, звернувшись до уряду з проханням про виділення 2,65 млрд рублів додаткового авансу для будівництва ділянки від станції «Південно-Західна» (в контракті фігурує під назвою «Казаковська») до станції «Путилівська» Красносільське-Калінінської лінії . Позачерговий завдаток допоміг би компанії збільшити кількість робочих і техніки на об'єкті, а також швидше закупити матеріали. Раніше «Метробуд» справлявся або власними грошима, або кредитними коштами, але в останній рік по обох напрямках у компанії є труднощі . Тоді ж організація до кінця 2019 року попросила перенести терміни погашення виданих 1,5 млрд рублів завдатку, але Смольний назустріч метробудівцям не пішов.

«Дані питання були розглянуті на спільній нараді 20.11.2018. Було відзначено, що видача нового авансу є неможливою у зв'язку з тим, що підрядна організація не відпрацювала раніше виданий аванс. Перенесення погашення раніше виданого авансу неможливий, так як це було б порушенням законодавства », - розповіли в комітеті з розвитку транспортної інфраструктури.

Як доповнили у відомстві, до 26 листопада 2018 року через свого авансу «Метробуд» виконав і пред'явив робіт тільки на 0,565 мільярда рублів, тоді як, за умовами угоди, до цього терміну необхідно було освоїти ще 0,964 мільярда рублів. При цьому всього з контракту вартістю 37,7 млрд рублів поки освоєно лише 3,1 млрд рублів. Через порушення графіка КРТІ виставив компанії фінансові претензії на загальну суму 3,42 млн руб, кожна з яких була оплачена.

За держконтракту «Південно-Західна» і «Путилівська» повинні прийняти перших пасажирів 30 червня 2022 року. Офіційно в Смольному про перенесення термінів поки не говорять. Співрозмовник «Фонтанки» в міському уряді зауважив, що зараз на об'єкті задіяно близько 400 робітників, в той час як за нормативом їх повинно бути не менше 650 чоловік.

станція "Південно-Західна"

Фото: "Ленметрогипротранс" / Архів

У самому «Метробуді» повідомили, що компанія розробила ряд технологічних заходів і спільно з КРТІ скоригувала виробничу програму, що дозволить реалізувати будівництво в контрактні терміни. Але сторонні спостерігачі впевнені, що від зриву Смольного і «Метробуду» вже не врятуватися.

«Наверстати нічого не можна. Є цикл будівництва, який дорівнює умовно 5 років, і якщо рік пропущений, то це означає, що він «плюсуется». Якщо зараз є річне відставання, то пустять на рік пізніше, ніж це передбачено графіком будівництва. У графіку передбачено певні тимчасові запаси, але, наскільки я знаю, контрактні терміни завжди менше, ніж закладено в проекті, тому тепер вони [ «Метробуд»] вже відстали безповоротно. Якщо застосувати нові технології на будівництві? Ні. Можна заощадити місяць, можна два, але ніяк не рік. Є якісь середні швидкості, які перевищити можна. Теоретично можна говорити про китайський метод - це коли тунель наріжуть на 20 шматків і почнуть все 20 одночасно будувати, але з цим не впорається ні система вентиляції, ні інші системи », - розповів« Фонтанці »заступник директора з проектування метрополітенів інституту« Ленметрогипротранс »Володимир Марков .

Раніше повідомлялося, що в результаті бюджетних правок т.в.о. губернатора Олександра Беглова в 2019 році ділянку «Південно-Західна» - «Путилівська» втратив майже половину фінансування, тобто 6,2 млрд рублів. Менше грошей буде виділено і на другу чергу Красносільське-Калінінської лінії, яка передбачала будівництво електродепо «Красносільська». Замість 3 млрд рублів в наступному році Смольний видасть тільки 247 млн ​​рублів. Загальна вартість будівництва складе близько 11 млрд рублів, однак на даний момент ще навіть проект не створено.

Про зрив термінів по станціях «Проспект Слави», «Дунайська» і «Шушари» міська влада офіційно заявили за місяць до передбачуваної дати запуску. Пізніше стало відомо про перенесення на 1,5 року відкриття ділянки помаранчевої лінії - від «Спаській» до «Гірничого інституту».

На ситуацію з «Метробудом» може істотно вплинути відхід з міського уряду віце-губернатора Ігоря Албіна , Який стабільно критикував компанію . Албіна обіцяв закінчити монополію «Метробуду» на петербурзькому ринку будівництва підземки.

Михайло Грачов,
«Фонтанка.ру»


© Фонтанка.Ру

Якщо застосувати нові технології на будівництві?