Aeropark Budapest: як в Угорщині зберегли історію своєї цивільної авіації
Всі пасажири аеропорту Будапешта можуть помітити масове скупчення старих літаків при під'їзді до терміналу. Це - авіаційний музей Aeropark Budapest, історія якого почалася ще в 1988 році. Тоді експозиція включала всього три літаки: Іл-14, Іл-18 і Ту-134, зараз же це величезна виставкові зали угорської авіації з 1940-х років, що включає десятки експонатів як авіаційної техніки, так і наземної, яка в різні роки займалася обслуговуванням повітряних суден і пасажирів.
Розташування авіаційного музею в аеропорту Будапешта Aeropark Budapest. Фото: avianews.com
Дістатися до музею можна, пройшовши пішки від терміналу. Організовані екскурсії же привозять на старому Ікарус 250 в спеціальній лівреї.
Автобус Ікарус. Фото: avianews.com Загальний вигляд на музей авіації в Будапешті. Фото: avianews.com
Майже всі літаки мають ліврею Malev або партнерів авіакомпанії. Починається експозиція з «кукурузника» Ан-2.
Ан-2 в лівреї Malev. Фото: avianews.com
Творці музею приділили велику увагу деталям експозиції. До літаків підведені трапи тих часів, а поруч знаходиться обладнання, за допомогою якого обслуговувалися повітряні судна кілька десятиліть тому. На фото нижче Іл-18.
Іл-18. Фото: avianews.com Старий трап для літаків. Фото: avianews.com Старий трап для літаків. Фото: avianews.com Іл-14. Фото: avianews.com
Транспортна версія радянського літака Іл-14Т в лівреї Malev. Особливістю музею Aeropark Budapest є те, що доступ відкритий майже в усі літаки. Навіть якщо якийсь з повітряних суден закрито, можна попросити охоронця музею показати літак зсередини.
Іл-14Т. Фото: avianews.com Салон Іл-14. Фото: avianews.com Кабіна пілотів літака Іл-14. Фото: avianews.com
Поруч знаходиться Як-40. Всередину відвідувачі можуть потрапити за допомогою висувного трапа.
Посадковий трап Як-40 в хвості літака. Фото: avianews.com
Не дивуйтеся, якщо вам запропонують прогулятися по крилу, відкривши аварійний вихід.
Вид на Як-40 з крила літака. Фото: avianews.com
Салон Як-40 в дуже хорошому стані, таке враження, що літак ось-ось виконав останній рейс і зовсім недавно виявився в музеї.
Фото: avianews.com Салон Як-40. Фото: avianews.com Кабіна пілотів Як-40. Фото: avianews.com
Основу реактивного флоту Malev до 1990-х років становили радянські Ту-134 і Ту-154.
Ту-134 Malev в музеї Aeropark Budapest. Фото: avianews.com Салон Ту-134. Фото: avianews.com
Салон Ту-134 повністю зберігся. Можна побачити, як пасажири подорожували в 70-80-і роки самі або з маленькими дітьми.
Панелі з лампочками освітлення і обдування в Ту-134. Фото: avianews.com
Дитяча люлька для перевезення немовлят.
Люлька для немовлят в салоні Ту-134. Фото: avianews.com
Родзинка музейного Ту-134 - відкритий багажний відсік в хвостовій частині зі старовинними валізами.
Багажний відсік в хвості Ту-134. Фото: avianews.com
Розташований по сусідству Ту-154 не так віддає старовиною.
Ту-154. Фото: avianews.com Салон Ту-154. Фото: avianews.com Кухня Ту-154. Фото: avianews.com
Один з найстаріших експонатів виставки - Лі-2.
Лі-2. Фото: avianews.com Лі-2. Фото: avianews.com
Тут відтворено салон і можна побачити, з яким комфортом літали пасажири угорського авіаперевізника після завершення Другої світової війни.
Салон Лі-2. Фото: avianews.com Салон Лі-2. Фото: avianews.com
Чеський LET L-410 Turbolet.
LET L-410 Turbolet. Фото: avianews.com LET L-410 Turbolet. Фото: avianews.com
Досить багато в музеї наземної техніки. Це як тягачі, так і заправники і машини follow me, які вказували літакам шлях на стоянку.
Фото: avianews.com
Додаткову інформацію про музеї можна отримати на сайті Aeropark Budapest . Інформація доступна тільки на угорському, але можна використовувати онлайн-перекладач.