Aeropark Budapest: як в Угорщині зберегли історію своєї цивільної авіації

Всі пасажири аеропорту Будапешта можуть помітити масове скупчення старих літаків при під'їзді до терміналу. Це - авіаційний музей Aeropark Budapest, історія якого почалася ще в 1988 році. Тоді експозиція включала всього три літаки: Іл-14, Іл-18 і Ту-134, зараз же це величезна виставкові зали угорської авіації з 1940-х років, що включає десятки експонатів як авіаційної техніки, так і наземної, яка в різні роки займалася обслуговуванням повітряних суден і пасажирів. Всі пасажири аеропорту Будапешта можуть помітити масове скупчення старих літаків при під'їзді до терміналу

Розташування авіаційного музею в аеропорту Будапешта Aeropark Budapest. Фото: avianews.com

Дістатися до музею можна, пройшовши пішки від терміналу. Організовані екскурсії же привозять на старому Ікарус 250 в спеціальній лівреї.

Автобус Ікарус. Фото: avianews.com Автобус Ікарус Загальний вигляд на музей авіації в Будапешті. Фото: avianews.com

Майже всі літаки мають ліврею Malev або партнерів авіакомпанії. Починається експозиція з «кукурузника» Ан-2.

Ан-2 в лівреї Malev. Фото: avianews.com

Творці музею приділили велику увагу деталям експозиції. До літаків підведені трапи тих часів, а поруч знаходиться обладнання, за допомогою якого обслуговувалися повітряні судна кілька десятиліть тому. На фото нижче Іл-18.

Іл-18. Фото: avianews.com Іл-18 Старий трап для літаків. Фото: avianews.com Старий трап для літаків. Фото: avianews.com Іл-14. Фото: avianews.com

Транспортна версія радянського літака Іл-14Т в лівреї Malev. Особливістю музею Aeropark Budapest є те, що доступ відкритий майже в усі літаки. Навіть якщо якийсь з повітряних суден закрито, можна попросити охоронця музею показати літак зсередини.

Іл-14Т. Фото: avianews.com Іл-14Т Салон Іл-14. Фото: avianews.com Кабіна пілотів літака Іл-14. Фото: avianews.com

Поруч знаходиться Як-40. Всередину відвідувачі можуть потрапити за допомогою висувного трапа.

Посадковий трап Як-40 в хвості літака. Фото: avianews.com

Не дивуйтеся, якщо вам запропонують прогулятися по крилу, відкривши аварійний вихід.

Вид на Як-40 з крила літака. Фото: avianews.com

Салон Як-40 в дуже хорошому стані, таке враження, що літак ось-ось виконав останній рейс і зовсім недавно виявився в музеї.

Фото: avianews.com Фото: avianews Салон Як-40. Фото: avianews.com Кабіна пілотів Як-40. Фото: avianews.com

Основу реактивного флоту Malev до 1990-х років становили радянські Ту-134 і Ту-154.

Ту-134 Malev в музеї Aeropark Budapest. Фото: avianews.com Ту-134 Malev в музеї Aeropark Budapest Салон Ту-134. Фото: avianews.com

Салон Ту-134 повністю зберігся. Можна побачити, як пасажири подорожували в 70-80-і роки самі або з маленькими дітьми.

Панелі з лампочками освітлення і обдування в Ту-134. Фото: avianews.com

Дитяча люлька для перевезення немовлят.

Люлька для немовлят в салоні Ту-134. Фото: avianews.com

Родзинка музейного Ту-134 - відкритий багажний відсік в хвостовій частині зі старовинними валізами.

Багажний відсік в хвості Ту-134. Фото: avianews.com

Розташований по сусідству Ту-154 не так віддає старовиною.

Ту-154. Фото: avianews.com Ту-154 Салон Ту-154. Фото: avianews.com Кухня Ту-154. Фото: avianews.com

Один з найстаріших експонатів виставки - Лі-2.

Лі-2. Фото: avianews.com Лі-2 Лі-2. Фото: avianews.com

Тут відтворено салон і можна побачити, з яким комфортом літали пасажири угорського авіаперевізника після завершення Другої світової війни.

Салон Лі-2. Фото: avianews.com Салон Лі-2 Салон Лі-2. Фото: avianews.com

Чеський LET L-410 Turbolet.

LET L-410 Turbolet. Фото: avianews.com LET L-410 Turbolet LET L-410 Turbolet. Фото: avianews.com

Досить багато в музеї наземної техніки. Це як тягачі, так і заправники і машини follow me, які вказували літакам шлях на стоянку.

Фото: avianews.com

Додаткову інформацію про музеї можна отримати на сайті Aeropark Budapest . Інформація доступна тільки на угорському, але можна використовувати онлайн-перекладач.