Як хочу, так і зважую, чи як махлюють продавці

Літо піднесло нам безліч своїх дарів Літо піднесло нам безліч своїх дарів. Варто тільки відправитися на ринок і очі розбігаються від цієї всієї краси - огірки, помідори, персики, кавуни, дині. ... Загалом, від цього усього розмаїття кольору і смаку і великої кількості людей пильність покупців знижується. Найчастіше продавці користуються цим і обважують покупців.

Найпопулярніші техніки обважування
Нами був проведений невеликий експеримент. Ми купили на «Привозі» півкілограма персиків і заплатили вісім гривень. Потім підійшли в м'ясний корпус ринку до прилавка з написом «Точна вага» і зважили покупку. Виявилося, що нам недоважили п'ятдесят грам. Можна сказати, що нам відносно пощастило: п'ятдесят грам - це не так страшно, бувають обважування і серйозніше.
І не тільки на «Привозі». Нещодавно нам на «гарячу лінію» зателефонувала дівчина. Вона розповіла нам про те, що купила на Миколаївській трасі десять кілограмів баклажанів, але приїхавши додому і зваживши покупку, зрозуміла, що вага овочів значно менше. Зрозуміло, повертатися на трасу обдурена жінка-покупець не стала, а просто докупила овочі в магазині.
З подібними ситуаціями, напевно, стикався кожен. Тому ми вирішили скласти список найбільш поширених технік «вагового обдурювання».
Обвіс з походом: продавець кладе на ваги свідомо більше товару, ніж просить покупець, і вже на вагах починає прибирати надлишок, притримуючи краю ваг пальцем.
Обвіс під тару: товар відпускають в якійсь подобі тазика, на якому кострубатими літерами проставлений його вага, і, як правило, явно завищений.
Обвіс на кидок: продавець швидко кидає товар на ваги і відразу його знімає до того моменту, коли стрілка зафіксує вага.
Обвіс з противагою: замість гирь використовується сітка або мішечок з картоплею, цибулею або з чимось іншим, чия вага не відповідає кілограму.
Обвіс з магнітом: продавець тією ж рукою, якою накладає товар, непомітно під чашку ваг підкладає потужний магніт. В цьому випадку різниця у вазі може скласти до півкілограма.
Обвіс на нахабство: полягає в підпилюванні гир для зменшення їх ваги.
Обвіс з підбивання: зважуючи товар, продавець працює чотирма пальцями, п'ятим спритно натискаючи на шальку терезів, відхиляючи стрілку в потрібний бік.
Є, зрозуміло, і інші способи обману. Наприклад, продавці дуже люблять розміщувати свої ваги так, щоб покупець не бачив цифри на вагах. Або просто загороджують ваги товаром. При цьому проконтролювати дії продавця покупцеві дуже складно.

електронні брехуни
На жаль, електронні ваги теж не є гарантією точної ваги. Спритники вже давно придумали способи дурити покупця і з їх допомогою. Ось кілька прикладів.
1. Укладаючи на платформу ваг продукти продавець одночасно непомітно приклеює скотчем цю платформу до основи ваг. Тим самим вага збільшується. Після зважування скотч забирається.
2. На деяких видах електронних ваг збоку на платформі просвердлюють дірочку і кріплять до неї на нитці вантаж. Під вчасно зважування вантаж чіпляють, а коли знімають товар, то ставлять його на поличку таким способом, щоб він не викликав натяг нитки і збільшення ваги. Все це теж робиться з боку продавця і покупця цього не помітити. Викрити обманщика вкрай складно.
3. Як відомо, на електронних вагах можна задати вагу тари і тоді при зважуванні товару на лоточках буде тільки нетто. Продавці-хитруни підставляють під чашку зі свого боку дощечку або картон, як би піднімаючи трохи чашку ваг, і задають тару. При зважуванні товару так само легким рухом вони прибирають дощечку і автоматично до ваги товару додається вага заданої тари. Дізнатися про обман можна тільки якщо відразу подивитися на вагу товару, коли він буде знятий з чашки. Але зазвичай продавець дуже швидко обнуляє вага і якщо покупець в принципі не знайомий зі специфікою ваг, то це важко простежити.

Покупець - пильнуй Покупець - пильнуй!
Щоб не попастися на вудку хитромудрих торговців, покупцеві потрібно перед початком зважування подивитися, чи варто стрілка на нулі, а також плавно вона рухається по шкалі. Якщо вона застряє або скаче ривками - ваги несправні.
Оскаржити дії продавця можна в адміністрації ринку, у контролера. Адміністрація ринку зобов'язана стежити за дотриманням правил торгівлі, за правильним обладнанням торгового місця, контролювати наявність у продавця санітарного допуску для торгівлі продуктами, документів, що підтверджують безпеку товару, встановити контрольні ваги. Покупець має право вимагати сертифікати на будь-який товар.
Отже, щоб не зіпсувати собі настрій за ринку буде не зайвим дотримуватися простих правил. Будьте зібраними і уважними і не поспішайте, адже закон продажів говорить: «Покупець завжди правий». Тому ви маєте повне право «розібратися» з нечесними продавцями.

Куди скаржитися?
Якщо ви хочете відстояти свої права на ринку, то можете звернутися в Державний комітет з питань технічного регулювання та споживчої політики за адресою: вул. Канатна, 83; тел. (048) 728-38-03, приймальня (048) 722-61-68 або ж в Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради за адресою: вул. Преображенська, 60; тел. 722-04-39. Для того, щоб ваше заяву розглянули, обов'язково потрібно вказувати де ви придбали товар.

Подивися в мої чесні очі   Один із способів захиститися від обману - прислухатися до своєї інтуїції Подивися в мої чесні очі
Один із способів захиститися від обману - прислухатися до своєї інтуїції. Багато покупців часто звертають увагу на обличчя торговців. Якщо у продавця доброзичливе, чесне обличчя, то покупців у нього зазвичай набагато більше. Якщо ж зовнішність у торговця, так би мовити, не вселяє довіри, то він ризикує залишитися без клієнтів і реалізувати товар йому набагато складніше.

Олександра Шевчук

* Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

Куди скаржитися?