Як форум змінить транспорт Петербурга
На економічному форумі відразу кілька давно обіцяних транспортних проектів нарешті доїхали до угод. Станція не кінцева, платити за проїзд експерти радять не скрізь.
Євген Асмолов / TASS
Поки світові лідери вирішували глобальні питання, Петербург вирішував локальні. Заявлені в останні роки проекти з розвитку рейкового транспорту сплелися в один вузол на економічному форумі, його для цього і влаштовують. Смольний збирається довезти городян до Червоного Села, до Петергофа, до Південного, до Пулково і, не виключено, до Белоострова. Загальна сума домовленостей наближається до 150 млрд рублів. За активність чиновників можна тільки похвалити, а ось будуватися фахівці пропонують не на всі боки, а вибірково.
Зброярі довезуть до аеропорту
Самий довгоочікуваний проект, безумовно, - Аероекспрес. Чи не через свою потрібність - просто надто вже багато навколо наросло думок і подій з 2004 року, коли про нього почали говорити. запустити хотіли в 2013 році, тоді ще до Балтійського вокзалу . Однак в результаті суперечка про те, як краще довозити людей з валізами до літака, затягнувся. Крім метро , електрички і легкорельсового трамвая домовилися навіть до автобусів з причепом . У 2014 році начебто визначилися остаточно, саме тоді назвали і інвестора, з яким на ПМЕФ-2018 і підписали угоду . Закінчити хочуть у 2022-му.
Інвестор зрозумілий. Саме ТОВ "Аероекспрес" возить в московські аеропорти. Власники теж знайомі. Найбільшим акціонером (33,34%) є ТОВ «Дельта-Транс-Інвест», структура зареєстрованої в Естонії «ТрансГрупп інвест». 25% - у ВАТ «РЖД», 17,50%, 12,50% і 4,16% відповідно у Іскандара Махмудова, голови ради директорів «Трансмашхолдингу» і співвласника УГМК Андрія Бокарева і Олексія Криворучко. Інтереси у них широкі. всі раніше входили в капітал «Транскомплектхолдінга», через який контролювали концерн «Калашников», проте двоє перших свої частки продали. І саме у Бокарева, до слова, викупив 30% частку ТОВ «Колмар груп» Сергій Цивільов, який змінив Амана Тулєєва на чолі Кемеровської області.
Конкурсну документацію комітет з інвестицій погодить в червні, після чого оголосять конкурс і до грудня виберуть переможця. За 2 роки треба буде спроектувати лінію і виділити землю, ще 2 піде на будівництво. При загальному обсязі інвестицій в 18,8 млрд рублів участь бюджету складе максимум 10 млрд. Якщо раніше вважалося, що саме будівництво обійдеться в 21 - 24 млрд рублів, тепер цю суму зменшили до 15,6 млрд.
Думки щодо Аероекспрес розділилися. «Хороший, перспективний, дуже потрібний місту проект, - говорить експерт в галузі транспорту міських агломерацій Іван Вергазов. - Бачу величезні і абсолютно реальні перспективи не тільки в даному конкретному маршруті, але і в його розвитку ».
Експерт міжрегіонального об'єднання «Місто і транспорт» Володимир Валдін називає швидкісну електричку від Вітебського вокзалу в аеропорт дорогою іграшкою. «Хороший варіант елетрічкі в Пулково тільки один: круговий маршрут через Улянка і Горелово; інтервал руху, як у Франкфурті, 10 хвилин; загальноміський тариф, - каже експерт. - А із заявленою вартістю проїзду в 250 - 350 рублів він не потрібен нікому. Хто хоче доїхати з центру - поїде на таксі, решта - від «Московської». Відмінно працює празька схема, де три автобуси їдуть від різних станцій метро в аеропорт з включенням динамічного пріоритету, і всім вистачає ».
«У Москві ходить Аероекспрес у Внуково, пасажиропотік якого можна порівняти з Пулково, - говорить Антон Фіногенов, гендиректор ІТП« Урбанік ». - Але наш аеропорт набагато ближче до міста, туди простіше дістатися наземним транспортом, тому і економіка не особливо складається. Я б продовжував працювати в напрямку метро - це дорожче, але гілка буде вирішувати і супутні завдання ».
трамвайний Південь
Відразу три трамвайних проекту відносяться до південної частини міста, у кожного своя доля, але все - концесія, тобто інвестор будує і якийсь час експлуатує мережу.
«Фонтанка» детально писала про гілці «Купчино - Шушари - Слов'янка» і про ситуацію з конкурсом, в ході якого ТОВ «Балтнедвіжсервіс», створене ГК «АБЗ-1» і Газпромбанком, на 35% знизило пропозицію з експлуатаційного платежу з боку міста - з 89,6 млрд рублів до 58,1 млрд. Тут, на відміну від Аероекспрес, конкурс вже проведено. Підсумки підвели прямо напередодні - віце-губернатор Ігор Албіна поставив заповітну відсутню підпис в перший день форуму.
Так що з "Балтнедвіжсервісом" підписали угоду вже як з переможцем. експерти пророкують добру долю першого етапу проекту - до Шушари , А от щодо пасажиропотоку до Слов'янки не впевнені. Інвестор розраховує виграти конкуренцію у електричок за рахунок меншого інтервалу руху і нового рухомого складу.
З трамваєм від станції метро «Кіровський завод» до Петергофа третя ситуація: конкурс вже оголошений, але не підведені підсумки, так що тут підписуватися було б дивно.
Зате потенційного інвестора на форумі підшукали іншій гілці - «Сосновий Поляна - Червоне Село». Угода про наміри підписали з IC ICTAS Insaat Sanayi ve Ticaret AS і Astaldi SpA Раніше італо-турецька конгломерат компаній вже працював на ЗСД, а також на двох умовно петербурзьких етапах М-11 ( «Фонтанка» писала про проблеми з субпідрядниками і затримках). В угоду включили і будівництво Красносільське-Калінінської і кільцевої лінії метрополітену, а також транспортно-пересадочних вузлів. Всього оцінили в 30 млрд рублів, однак конкретики немає - коли і в якій формі у «Метробуду» з'явиться конкурент, невідомо.
Як форум змінить транспорт Петербурга
За трамваю більш-менш ясно, як він піде.
Передбачається, що мережа буде примикати до недавно перекладеним трамвайних коліях від «Сосновій Поляни» до станції метро «Кіровський завод». На думку Івана Вергазова, ідея невдала. «Навіть якщо припустити, що трамвай добре пройде по Червоному Селу і Горелово, закривши собою самі густонаселені райони, куди він їх привезе? - запитує експерт. - Нікуди. В точку, від якої до метро ще півгодини (без пробок) на автобусі або електричці або майже годину - на трамваї. Зараз є абсолютно порожня двухпутная залізнична гілка. Просто для того, щоб організувати там нормальний рух, місту потрібно попрацювати: з СЗППК домовитися і підвезення організувати. А це завдання для міста (в нинішніх умовах), як показує практика, нездійсненне ». «Ми що, пропонуємо людям півторагодинний вояж тільки до станції метро? - згоден Антон Фіногенов. - Проект в такому вигляді однозначно програє існуючої залізничної гілці, нехай навіть однопутной, по якій можна доїхати до центру міста ».
На думку інвестора, пасажиропотік буде забезпечений за рахунок забудови Горелово і Червоного Села, хоча власних розрахунків компанія не проводила. Про конкретний маршруті в компанії поки не говорять. "У зв'язку з тим, що нова проектована лінія протяжністю 16,5 км проходить по території декількох муніципальних районів, перетинає КАД, залізницю в декількох місцях, а також зачіпає перебудову різних серйозних комунікацій, звичайно, в ході узгоджень можуть бути локальні відхилення від маршруту ", - говорять в ICA. Судячи з того, скільки всього перерахували в меморандумі, трамвай - тільки частина великого транспортного проекту, який торкнеться весь район.
Куди більш прихильна транспортні фахівці до гілки «Колпіно - ст. метро «Південна». Угода підписана з АТ «Ренейссанс Констракшн», підрядником Лахта Центру , ТРК «Галерея», заводів «Форд», «Hyundai», «Балтика», «Wrigley», а також «Морського фасаду». Компанія має турецьке коріння і належить RONESANS HOLDING ANONIM SIRKETI. Інвестиції не менше 20 млрд рублів, концесія розрахована до 2048 року.
Залізнична гілка на Москву перевантажена, наростити рух там не можна, а на все Колпіно, по суті, залишається одна зупинка для поїздів, до якої ще треба доїхати. Так що ідея з трамваєм виглядає здраво. «Найбільш« живий »з проектів швидкісного трамвая в Пітері, - говорить Вергазов. - Простий, дешевий (якщо, звичайно, грамотно поставити завдання проектувальникам), швидкий і з величезним гарантованим пасажиропотоком ». «В принципі там досить автобуса на виділеній смузі, але сам по собі проект схожий на правду, - вважає Валдін. - Є претензія, що кінцеву станцію в Колпіно кидають на околиці, в районі лікарні. Це неподобство, тому що знову-таки треба буде забезпечувати підвезення, насправді це приховані витрати, які не включені до кошторису ». «Якщо гілку провести хоча б до скверу Володарського, то забезпечується пішохідна частина більшої частини кварталів з даної гілкою», - уточнює Фіногенов.
"Жителі Колпіно давно чекають нової стабільної зв'язку з Петербургом з великою провізної здатністю, - говорить аналітик руху« Транспорт і городяни »і помічник депутата Бориса Вишневського Арсеній Афиногенов. - Якщо говорити про перспективні проекти, то я б найближчим часом розвивав лінію міського трамваю між вулицею Коллонтай і вулицею Салова з мостом через Неву в створі Великого Смоленського проспекту. Це буде стабільна хордових зв'язок, грамотне використання якої зможе розвантажити пересадки в центрі міста ».
Примарний поїзд до Газпрому
РЖД заїхав не тільки на майданчик Аероекспрес. «Фонтанка» вже писала про бажання Смольного розвантажити Приморське шосе і запустити другу залізничну гілку від Старої Села до Белоострова. Меморандум про співпрацю на форумі дійсно підписали, дали офіційні повідомлення, де називалася і сума - 18 млрд рублів, і сама гілка. Втім, документ журналістам не показали, і тут, за інформацією "Фонтанки", відбулося деяке непорозуміння. В останній момент з тексту прибрали цифри і імена власні, залишивши конкретики навіть менше, ніж зазвичай на форумі. Що, втім, не скасовує того факту, що компанія і місто щільно працюють над питанням будівництва другої колії в Белоостров.
На думку Валдіна, робити двухпутку і запускати тактовое рух на цьому напрямку дійсно необхідно. «Але потрібно повноцінна реконструкція, а в такому вигляді це швидше трамвайчик для« прибиральниць Газпрому », - іронізує експерт. - Там багато купили житла в Сестрорецьку під Лахта Центр.
У Смольному дійсно збиралися забезпечувати пасажиропотік за рахунок газпромівського переїзду, але також і Кронштадта. Але великої різниці, де сідати в автобус - в районі Горської або відразу в Старому Селі, - немає. «Якщо девелоперські проекти в Горської будуть запущені, якийсь додатковий ефект буде, - каже Фіногенов. - А що стосується Лахта Центру, то з появою «Беговой» цей фактор не такий значний. Є багато варіантів: побудувати проміжну ж / д станцію між яхтової і Лахті, навести пішохідний міст над Лахтинська гаванню і злегка продовжити існуючу лінію трамвая, побудувати другу гілку на обмеженій ділянці ».
Микола Кудін,
"Фонтанка.ру"
«Ми що, пропонуємо людям півторагодинний вояж тільки до станції метро?