«Алмаз»: нехай кожен будинок стане улюбленим
До початку осені минулого року Волгодонська фабрика «Алмаз», наздоганяючи ажіотажний попит, перейшла на четирёхсменний режим роботи. Діюче обладнання експлуатувалося з граничною завантаженням, і в листопаді-грудні все регіональні склади компанії були заповнені під «зав'язку». Однак у січні 2009-го стало ясно, що товарний заділ, створений «Алмазом» в розрахунку на потужну динаміку продажів, надмірний. До того ж все голосніше звучали розмови про неминучий обвальне падіння попиту, і торгівля мало-помалу стримала свої апетити. Власник і генеральний директор «Алмаза» Сергій Зміївський прийняв рішення призупинити виробництво на 2 тижні. Знизити витрати допомогла також оптимізація штату компанії - була скорочена частина «проблемного» персоналу. Цей кадровий хід зіграв на руку компанії: допоміг оздоровити колектив і з найменшими витратами пережити «несезон», посилений кризою.
- До весни ми почали заповнювати штат, - повідомляє пан Зміївський. - Отримали можливість приймати на роботу кваліфікованих досвідчених людей, оскільки в Волгодонську в той час на багатьох промислових підприємствах пройшли скорочення і вивільнилися грамотні фахівці.
Але головне - до цього моменту ми вже розуміли, як будемо діяти в нових ринкових обставин, на якому рівні необхідно підтримувати обсяги виробництва, які умови зможемо пропонувати існуючим та потенційним торговим партнерам.
У березні нинішнього року «Алмаз» відновив докризовий рівень продажів. З тих пір з місяця в місяць обсяги реалізації фабрики стійко перевищують аналогічні показники 2008 року на 15-20%.
- У вересні результати були просто чудовими, - говорить гендиректор «Алмаза» .- Сезонний сплеск ми відчули моментально. Але, може бути, є ще одна причина вересневого підйому: з 1 жовтня ми, як і багато виробників, оголосили про 5-відсоткове підвищення відпускних цін на весь асортимент. Начебто, подорожчання невелике, але роздріб, мабуть, постаралася заробити по максимуму на колишньому прайсі.
Плюс 5 відсотків, за словами Сергія Зміївського, - вимушений захід: підвищилися ціни на матеріали, фурнітуру. При цьому нарощувати поставки, скориставшись сезонним попитом, і заробляти на великих обсягах можливості немає. Змонтоване влітку додаткове обладнання - вакуумний прес і верстат для нанесення шелкографические зображень на фасади - великий прибавки за потужностями не дало. А збільшувати робочий час просто нікуди: «Алмаз» і так працює цілодобово.
Як вдалося фабриці уникнути загальногалузевого кризового провалу в продажах? За рахунок чого «Алмаз» зміг забезпечити приріст в збуті? Г-н Зміївський переконаний, що основним фактором стійкості компанії послужила мережу власних регіональних складів. Зараз їх у компанії тринадцять, як на території Росії, так і в Казахстані, Білорусії, Киргизії.
Тільки в нинішньому році відкрилися склади в Ленінську-Кузнецькому, Пермі, Алмати, Астані і Бішкеку.
- Ми пробували працювати через дистриб'юторські фірми, намагалися спільно з дилерами регулювати складські запаси в магазинах, але все це виявилося малоефективним, - коментує Сергій Зміївський. - Власні склади - найнадійніший і керований інструмент, що дозволяє налагодити стабільні оптові відвантаження і розширити кліенскую базу. Я розумію, що склади - це заморожені кошти, знаю, що наші складські інвестиції можуть здаватися марнотратством, але факт є факт: сьогодні меблі «Алмаза» користується попитом, тому що лежить у покупця перед носом. Роздріб адже направо-наліво грошей не роздає: вона готова платити постачальнику за «живий» товар, але не за обіцянки.
Крім того що «Алмаз» пропонує клієнтам «живий» товар, фабрика ще вельми ліберальна в питаннях взаєморозрахунків з операторами: наприклад, відстрочка платежу досягає 120-ти днів. Асортимент під маркою «Улюблений дім» включає в себе всі продуктові групи (вітальні, передпокої, спальні, дитячі, кухні), а кінцеві ціни на меблі залишаються конкурентоспроможними, так що «Алмаз» не відчуває сьогодні недоліку в охочих торгувати його меблями.
Корпусні лінійки від Волгодонській компанії можна побачити в магазинах як серед небрендированного товару, так і в марочної «оправі». Фірмова мережа «Улюблений Дім» зросла з початку року в 2, 5 рази. Всього з січня по жовтень було відкрито 35 бренд-секцій, ще 10 фірмових майданчиків планується обладнати до кінця 2009-го.
На сьогоднішній день функціонують 59 брендових торгових точок «Улюблений Дім» практично у всіх регіонах Росії, а також в Казахстані (8 бренд-секцій) і Киргизії (4). Швидкого розширення фірмової роздробу на локальних ринках сприяє відпрацьована схема просування марки: відкриття оптового складу - розширення кола клієнтів - вибір партнерів для розвитку фірмових продажів - інвестиції в оформлення мережі фірмових магазинів. При цьому роздрібні оператори, готові разом з фабрикою підтримувати брендовані майданчики, отримують ряд комерційних вигод в порівнянні з небрендовану магазинами. По-перше, забудову та відкриття бренд-секцій «Алмаз» здійснює практично за свій рахунок, по-друге, фахівці компанії розробляють індивідуальний проект магазину на основі принципів мерчендайзингу (це, як правило, дозволяє збільшити продажі до 50%). По-третє, роздрібні точки отримують постійну рекламну та маркетингову підтримку від фабрики, а також допомогу в навчанні персоналу та консультації фахівців компанії з підвищення ефективності роботи конкретної роздрібної точки.
Щомісяця, за словами Сергія Зміївського, «Алмаз» реалізує продукції приблизно на 160-180 млн. Руб., А річний обсяг продажів, за попередніми оцінками, складе близько 1,8 млрд. Руб. Це більше, ніж в 2008-му.
На початку майбутнього року Волгодонська фабрика готується ввести в асортимент 8 нових моделей меблів. При цьому генеральний директор «Алмаза» хотів би докорінно переобладнати і розширити своє виробництво.
- Важко сказати, чи вдасться. Але на даному етапі ми відчуваємо гостру нестачу потужностей. Нещодавно «Алмаз», нарешті, погасив кредит за другий майданчик в 7 тисяч «квадратів». Добре б, зрозуміло, мати більше власних коштів для модернізації: відсотки за банківськими кредитами зараз занадто високі для бізнесу. Але і консервувати виробництво в нинішньому стані - значить, власноруч душити свою дело.Для мене прикладом служить досвід зарубіжних меблевих підприємств, зокрема, італійських фабрик, де я в останні роки частий гість. Всі вони роблять ставку на повністю автоматизований потік, чого в підсумку хочу добитися і я. Криза триватиме не вічно. Про перспективи треба думати вже сьогодні. І вже сьогодні треба прогнозувати, які технології дозволять нам розвинути бізнес і втримати свій ринок.
Валентина Леткова
Як єдиний організм
Меблева компанія довірила професійного аутсорсеру весь комплекс логістичних послуг, щоб позбавити своїх торгових партнерів від зайвих проблем.
Ми всі в одному човні
Зростання цін на плитні матеріали гостро турбує виробників «корпусу».
Магомед сказав - Магомед зробив
Завод алюмінієвих профілів «РІАК», побудований інгушським бізнесменом на паях з державою, може набути власного постачальника сировини.
Корисна звичка - бути лідером
Меблева фабрика «КожПромМебель», що випускає і реалізує свою продукцію під торговою маркою Home Collеction, шукає нові варіанти позиціонування.
Виходь з кімнати, роби помилку!
Максим Валецький: «Можливості для розвитку бізнесу знаходить той, хто знімає шори, відсуває стереотипи і пробує мислити новими категоріями».
Як вдалося фабриці уникнути загальногалузевого кризового провалу в продажах?За рахунок чого «Алмаз» зміг забезпечити приріст в збуті?