Алтайські пивзаводи зменшили частку ринку в Барнаулі

  1. Редакція

Сукупна частка трьох найбільших алтайських виробників пива в Барнаулі знизилася на 2,4% в 2014 році. Втім, компанії продовжують займати більше третини ринку. Федеральні бренди втратили в обсягах ще більше.

Інформацію про стан ринку виробників пива в Барнаулі опублікував «Барнаульський пивоварний завод» у своїй звітності за 2014 рік. За представленими даними, трійка найбільших алтайських виробників контролює 34,3% ринку в столиці регіону. У неї входять «Бочкарёвскій пивзавод», БПЗ і «Боріхінскій пивзавод». Раніше частка на трьох становила 36,8%.

Лідером за часткою ринку в Барнаулі вже багато років є «Балтика» (займає 20,6%), друге місце - у корпорації «САН ІнБев» (16,4% ринку). «Бочкарёвскій пивзавод» займає третє місце в місті з часткою 16%, лише трохи в 2014 році поступившись «САН ІнБев». Четвертий - «Барнаульський пивзавод» з об'ємом ринку в 15,1%.

В інфографіку наведені флагманські бренди зазначених виробників
В інфографіку наведені флагманські бренди зазначених виробників

На п'ятій позиції за часткою ринку - власні торгові марки російських рітейлерів - вони займають 9,2% ринку, причому роком раніше вони були на дев'ятому місці і мали частку 4,2%. СТМ - єдиний сегмент ринку, який показав за підсумками 2014 року приріст. Шосте місце - у корпорації Heineken (6,2%), сьоме - у холдингу «Томське пиво» ​​(5,6%). Ще один алтайський виробник - «Боріхінскій пивзавод» - на восьмому місці з часткою 3,2%. Дев'ята позиція - у компанії Efes (2,9%).

Відзначимо, що «Балтика» втратила лише 0,1% частки. Найбільше падіння показав «САН ІнБев» - мінус 3,2% ринку. «Бочкарьов» втратили 1,4%, БПЗ - 0,9%. Обсяг ринку «Боріхінского пивзаводу» впав не суттєво - на 0,2%.

Скорочення обсягів виробництва пива - тренд, актуальний для всієї Росії. У країні, за даними Росстату, в 2014 році зниження щодо 2013 року склало 8,4%. Це пов'язують з підвищенням акцизів і зниженням купівельної спроможності та споживання пива взагалі.

Як повідомляє БПЗ в своєму звіті, більше зниження частки у федеральних компаній пов'язане з перерозподілом обсягів продажів з тари на кегу, в той час як найбільше федеральні виробники продають продукції саме в тарі.

Разом з тим є прогноз щодо подальшого зниження частки ринку «федералів» і збільшення у регіональних виробників.

- Причини, по якій федеральні компанії ще знаходяться в лідерах на ринку Барнаула - це активні маркетингові та трейд-заходи, такі як постійне зниження ціни на популярні позиції, проплата поличного простору і розміщення холодильного обладнання, додаткова викладка, наявність промо-упаковки і інші, - повідомляється в доповіді.

БПЗ повідомив також свою частку ринку і на інших рівнях. Так, в 2014 році підприємство зайняло 1,2% російського ринку, а по Сибіру - 7,4%.

Як уже зазначалося, закриття пивзаводів федеральних компаній дає можливість для збільшення частки ринку регіональних виробників. Серед останніх «закриттів» - зупинився завод «Балтики» в Красноярську, говорив директор зі стратегічного розвитку «БПЗ» Олександр Локтєв.

- Наше завдання - підхопити обсяг продажів, - говорить Локтєв. - Ми і зараз реалізуємо продукцію на всій території Росії, але тепер завдання підхопити додаткові обсяги і наростити частки ринку, що ми і робимо. У нас зараз більше з іншими регіональними виробниками конкуренція, ніж з федеральними компаніями. - Наше завдання - підхопити обсяг продажів, - говорить Локтєв

Фото - kapitalist.tv

Редакція

«Капіталіст» - це алтайський інтернет-журнал про бізнес. Ми пишемо про бізнес, про тих, хто його робить, і про тих, для кого вони його роблять. Ми пишемо про економіку за принципом «просто про складне». Якщо ви хочете не просто бути в курсі подій, а ще й розуміти, чому вони відбулися і до чого це може призвести в майбутньому, читайте «Капіталіст».