Автостопом за інвестиціями: Як потрапити в міжнародний бізнес-акселератор

  1. Принципи вибору акселератора
  2. Фактори, що враховуються при відборі кандидатів

Бізнес-акселератори існують для підтримки стартапів на ранній стадії. Найчастіше це короткострокові (близько трьох місяців) і дуже інтенсивні програми накачування стартапів практичними знаннями, досвідом і корисними контактами. Найчастіше команда виходить з акселератора, повністю змінивши бачення бізнес-моделі і маркетингової стратегії. Міжнародні акселератори цікаві тим, що вчать команди орієнтуватися в реаліях висококонкурентних ринків і дивитися на бізнес з точки зору західного інвестора. Акселератори діляться на комерційні, які забирають собі частку стартапу (до 10%), і некомерційні.

де

США (Філадельфія і Нью-Йорк)

умови

Дають від $ 10 000 до $ 25 000 за принципом: $ 5 000 плюс $ 5 000 на кожного члена команди, яких повинно бути не більше чотирьох. За це беруть 6% в компанії. Крім грошей надають місце для роботи, юридичну і бухгалтерську допомогу, менторську програму, цикл лекцій і організовують зустрічі з інвесторами.

Як подати заявку

Приймаються заявки як від компаній, так і фізосіб, у яких є ідея бізнесу. Після заповнення онлайн-заявки піде усне інтерв'ю (по телефону або скайпу). Розклад можна подивитися тут .

Розклад можна подивитися   тут

Ілля Затуловського

засновник Applique. me, платформи для створення мобільних додатків

«Не дивлячись на успішність нашого проекту в технологічному плані і позитивні відгуки користувачів, нам були потрібні додаткові інвестиції, а також корисні зв'язки. Ми прийшли до висновку, що участь компанії в акселератор значно прискорить вихід на ринок, а згодом посилить позиції на ньому. На момент прийняття рішення в нашу компанію було вкладено велику кількість коштів, і продукт знаходився в розробці рік. Це значно виділив нас на тлі більшості кандидатів, які подають заявки в акселератори.

Принципи вибору акселератора

Принципи вибору акселератора

сумарна кількість інвестицій , Отримане випускниками акселератора

сумарна кількість   інвестицій   , Отримане випускниками акселератора

Час початку програми
(Ми хотіли якомога швидше)

Час початку програми   (Ми хотіли якомога швидше)

Географічне розташування програми

Географічне розташування програми

Наші зв'язки
з даними акселератором

За результатами проведеної оцінки ми вибрали DreamIt. Ця програма №3 в світі. Вона проходила в Філадельфії, місті, звідки почався DreamIt і де у її засновників найбільше впливу, а також можливостей допомогти учасникам. Ми заповнили форму заявки, надали інформацію про проект (відео і текст) і учасників команди - і через місяць почали працювати.

Фактори, що враховуються при відборі кандидатів

КОМАНДА

Повинна бути збалансована, мати і технічних, і бізнес-орієнтованих учасників з достатнім досвідом.

ПЕРСПЕКТИВНІСТЬ продукту

Потрібно довести, що у компанії і продукту є хороший потенціал для розвитку.

ГОТОВНІСТЬ ПРОЕКТУ

Для того щоб потрапити в програму, потрібно мати хоча б робочий прототип.

ЧАС ПОДАННЯ ЗАЯВКИ

Вважається, що заявка повинна бути подана як можна раніше, але ми подали на останньому тижні, і це не завадило пройти відбір.

зв'язку

Найважливіший фактор при прийнятті в акселератор. Чим більше особистих зустрічей ви проведете, чим більше рук ви потисне, тим вищі ваші шанси потрапити в програму. Нам дуже допомогли зв'язку, які ми отримали під час відвідування NYC Demo Day, на якому випускники програми DreamIt NYC демонстрували свої проекти.

Зараз ми проходимо акселерацію, більшу частину робочого дня (~ 60-70%) працюють над продуктом, а час, що залишився присвячуємо зустрічам з інвесторами і участі в DreamIt-заходах - обговореннях проектів команд-учасників, тренінгах, присвячених роботі з PR-агентствами, інвесторами , юристами та іншими сервіс-провайдерами. Саме цих знань нам не вистачало, адже ми здебільшого технарі. Яке б питання ні виник, завжди є експерт, який може допомогти. Крім того, нам допомагають партнери акселератора, влаштовуються постійні зустрічі з потенційними інвесторами. В кінці нас чекає Demo Day, на якому збереться 300-400 інвесторів, щоб вислухати презентації ».

В кінці нас чекає Demo Day, на якому збереться 300-400 інвесторів, щоб вислухати презентації »

де

США (Бостон)

умови

Тримісячна програма, під час якої компанії надається менторська, юридична та бухгалтерська допомога, місце для роботи, можливість зустрічі з інвесторами, курс лекцій і майстер-класів. 10-20 кращих команд ділять між собою призовий фонд в $ 1 млн. Організатори не беруть частку в компаніях.

як подати заявку

Для участі необхідно заповнити онлайн-заявку, сплатити внесок (від $ 99 до $ 199 в залежності від часу подачі), опублікувати заявку на сайті. Успіху можуть посприяти позитивні відгуки від відомих учасників ринку (вчених, інвесторів). Якщо ви сподобалися комісії, з вами проводять інтерв'ю. подробиці участі тут , А розклад тут .

«У 2010 році приятель розповів мені про MassChallenge. Я, якщо чесно, вражений словами "призовий фонд - мільйон доларів". Подав заявку, після першого - заочного - туру пройшов у півфінал і повинен був зробити очну презентацію. Оскільки я на той момент був в Росії і до того ж відпочивав, вирішив робити презентацію по скайпу, про що і домовився з організаторами. І ось я в чистому полі, біля озера, при спеці +30, під гучні нецензурні крики сусідів по наметового табору робив презентацію через супутникову тарілку. Далі все просто: я став одним з фіналістів (всього відібрали 110: 108 з США, 1 з Ізраїлю і 1 з Росії), знайшов гроші на поїздку, отримав візу і поїхав.

Учасникам безоплатно надали офіси на 14-му поверсі хмарочоса Fan Pier. Там же розташовувалася кухня, конференц-зал, зал відпочинку і кімнати для переговорів. У конференц-залі щодня проходило по 2-4 майстер-класу по різноманітним тематикам, пов'язаних з просуванням інноваційних проектів. Для проведення цих майстер-класів запрошувалися фахівці з різних компаній. Раз в тиждень була презентація Success Story - в офіс приходили успішні венчурні підприємці. За час MassChallenge було проведено кілька сотень занять, завдяки чому не залишилося жодної теми, пов'язаної з інноваціями, про яку б не було розказано.

Кожна команда-фіналіст ще в серпні повинна була вибрати собі трьох менторів з двохсот фахівців світового класу, які виявили бажання працювати зі стартапами на MassChallenge. Це фахівці з різних галузей індустрії, юристи, патентні повірені.

Програма починається з майстер-класів по складанню слайдів і проведення презентацій і закінчується семінарами, як правильно вести себе на нетворкінгових заходах: як підійти до незнайомця, як з ним заговорити, щоб це всім було приємно і цікаво. Розповідали навіть, як правильно почепити бейджик! Треба чіпляти нема на ліву частину грудей, як це все роблять, а на праву: співрозмовнику при рукостисканні простіше побачити, що на бейджик.

Акселератор - це спілкування з менторами і експертами. Багато хто приходить на акселератор раз в тиждень, а то й частіше. Це дуже важливо: якщо ви поговорили з професіоналом на виставці або конференції, потім прийшли додому, випробували ідеї, спробували їх реалізувати і зрозуміли, що вам знову непогано було б з ним поговорити, то зробити це буде дуже складно. А тут, на акселератор, ви заздалегідь знаєте, що експерт, з яким ви спілкуєтеся, ще з'явиться. Так, на MassChallenge виступав засновник багатомільярдної компанії Боб Теппер. Дізнавшись, що я займаюся, він порадив мені вийти на фонд Flagship Ventures, що спеціалізується на моїй тематиці і фокусується на проектах ранній стадії. Боб надіслав листа про мене в цей фонд, завдяки чому через три дні я домовився про зустріч зовсім не з аналітиками фонду, як це зазвичай буває, а з керівником ».

Боб надіслав листа про мене в цей фонд, завдяки чому через три дні я домовився про зустріч зовсім не з аналітиками фонду, як це зазвичай буває, а з керівником »

де

Фінляндія (з можливістю відвідування США)

умови

Двомісячна програма. Акселератор оплачує переліт і проживання. Лекції, зустрічі з менторами і інвесторами. Найуспішніші команди їдуть в США, де їх представляють венчурним фондам. Акселератор НЕ берет частку в компанії.

як подати заявку

Акселератор проводить серію заходів Startup Warmup в різних країнах, в тому числі в Росії. Стежити за розкладом можна тут . Деяких переможців запрошують на програму акселерації. Особливість - вона розрахована на зовсім початківці проекти.

Кирило Рожковский

засновник сервісу для організаторів конференцій Ohmyconf!

«Якщо хочеться робити щось для глобального ринку, починайте звідки завгодно, тільки не з Росії. Мені потрібен був feedback з приводу бізнес-моделі, проекту. Я побачив інформацію, що проходить Warmup, і сказав своїй співробітниці, мовляв, треба подати заявку. Прийшов відповідь, що ми пройшли. Треба було вивчити питч англійською.

Я попросив іншу свою співробітницю, яка вільно володіє англійською, виступити - так ми пройшли в півфінал. Через два тижні прийшов лист: «Ви пройшли відбір. Чи хочете ви поїхати? »У мене була дилема - їхати чи ні, тому що я керував компанією, де працювали 18 осіб, і не міг просто так її залишити на кілька місяців. Однак мій бізнес-ангел Олексій Кістенёв наполіг: типу, якщо мені не сподобається, завжди можна виїхати.

Я, напевно, ніколи не працював так багато, як на програмі. Заходи починалися о дев'ятій і закінчувалися за північ. Я усвідомив, що презентація, вміння себе подати - один з найважливіших моментів для стартапу з точки зору його успіхів в пошуку інвестицій та роботі з клієнтами. Якщо ти не зможеш розповісти про проект протягом хвилини, ти приречений на провал. У Startup Sauna ти вивчаєш, як влаштовані бізнес-процеси за кордоном, звикаєш до них. Дивно, що все в цій бізнес-середовищі налаштовані на те, щоб ділитися досвідом, ідеями, навіть грошима в якійсь мірі.

Посередині програми вони відібрали кілька проектів, які поїхали в Америку. Нас возили по різних фондах і коворкінг. Правда, користі від відвідування фондів було не дуже багато, тому що все прямим текстом нам говорили: «Поки ви не працюєте в Америці, вкладатися ми в вас не будемо».

де

Великобританія (Лондон)

умови

Два етапи. Якщо вас вибирають за підсумками Minicamp, які проходять в різних країнах, ви отримуєте право брати участь в річній програмі. Вам надається офіс, доступ до 2 000 менторів та інвесторів. Інвестиції - $ 65 000 за 8-10% компанії. Другий раунд може досягати $ 200 000.

як подати заявку

Акселератора цікаві компанії, які вже чогось досягли, - наприклад, у них є клієнти. Детально про процес подачі заявки можна прочитати тут . Розклад півфіналів - тут .

Розклад півфіналів -   тут

Роман НІКІТІН

Засновник сервісу для мобільних додатків Inventarium

«Ми пройшли на Minicamp в Будапешті, заповнивши заявку на сайті. Питання були стандартні: про суть проекту, конкурентів, ринок. У півфінал щороку вибирають по одному стартапу з Росії, а ось пройти у фінал ще нікому не вдавалося. Seedcamp цікавлять не початківці проекти, а компанії, у яких вже щось є, і їм потрібна допомога на новому рівні. Наприклад, для виходу на американський ринок. У Seedcamp дуже уважно дивляться на команду (не люблять одинаків) і на наявність клієнтів.

Minicamp йшов три дні. У перший день нас тренували: кожна команда виходила з промовою на сцену, коучі слухали їх з секундоміром в руках, давали поради по презентації. Ми теж виступали, але вже перед менторами, а потім кожна команда займала свій стіл, і до неї підходили групи експертів. Інформацію про всі Ментор була дана заздалегідь, щоб можна було підготувати питання. Я списав їх порадами цілий блокнот.

Увечері нас відвезли в коворкінг, де познайомили з місцевої підприємницької тусовкою. Стартапам, які пройшли відбір, прийшло запрошення брати участь в завтрашньому дні. Ми не пройшли, зате отримали багато корисної зворотного зв'язку. Поради менторів допомогли структурувати бізнес-модель. Спочатку ми хотіли працювати за моделлю фріміум, брати плату за аккаунт з додатковими опціями, але після Seedcamp вирішили, що, можливо, варто брати плату за кожен додаток ».

Чи хочете ви поїхати?