Бельянінов знайшов метод проти Балтійської митниці

Керівник митниці Росії зізнався губернатору Полтавченко, що не контролює підлеглих в Балтійському регіоні. Довірені залишилися тільки в Бронко і Усть-Лузі. У сенсаційне визнання є і бізнес-нюанс. Керівник митниці Росії зізнався губернатору Полтавченко, що не контролює підлеглих в Балтійському регіоні

Андрій Пронін / Інтерпресс

У розпорядженні «Фонтанкті» виявився офіційний урядовий документ за підписом керівника Федеральної митної служби Росії Андрія Бельянінова. У тексті - визнання. Глава ФМС не в силах знайти управу на своїх підлеглих, про що він 9 лютого щиросердно попередив губернатора Петербурга: «Регулярно проводяться ФМС Росії перевірки в Балтійської митниці виявляють грубі порушення митного законодавства, пов'язані, в тому числі, з недостовірним декларуванням товарів, що тягнуть втрати федерального бюджету ».

А далі так: «Прийняті ФТС Росії заходи щодо посилення митного контролю, а також проводяться в Балтійської митниці кадрові перестановки і організаційно-штатні заходи не можуть в повній мірі принести належний позитивний результат».

Документ має назву тривожно - «Про позицію ФТС Росії» - і, за інформацією «Фонтанки», продубльований ще повпред СЗФО Володимиру Булавіна.

Повністю з його текстом ви можете ознайомитися тут:

Погодьтеся, вперше державний чиновник вищого рівня офіційно говорить про своє безсилля. Але це ще не все. Бельянінов повідомляє: «З метою зниження ризиків порушення митного законодавства ФМС Росії планує виключити проведення документального митного контролю, пов'язаного з декларуванням і випуском товарів, митними постами, підлеглими Балтійської митниці, обмеживши їх компетенцію виключно проведенням митних операцій, пов'язаних з оформленням прибуття товарів, а також митним оглядом ». А повноваження тепер передаються митному посту Балтійської митниці Бронко і посту кінгісеппской митниці в Усть-Лузі.

При всій повазі, це як якби міністр МВС Колокольцев повідомив би Георгія Полтавченко, що він мало довіряє поліцейським Петербурга, чому надалі всі заяви громадян будуть розглядатися, наприклад, тільки в УМВС Киришей і сланців.

У Балтійську митницю входять шість постів: Центральний, Кронштадтський, Бронко, турухтан, Гавань, Лісовий порт, а пост «Усть-Луга» знаходиться у веденні кінгісеппской митниці. Що стосується спроб навести порядок в Балтійської митниці, то «Фонтанка» підтверджує кадрову лихоманку.

Так, навесні 2014 роки її главою був призначений Володимир Данченко, який раніше обіймав аналогічну посаду в Краснодарському краї. Однак через рік він був перекинутий в Приволжжя. Слідом за цим свої посади залишили керівники трьох митних постів - Кронштадтського, «Лісовий порт», Янінского, а також заступники начальників митних постів «турухтан» і «Гавань». 16 червня 2015 го т.в.о. голови Балтійської митниці був призначений Олег Макарський, який до цього працював на Пулковської митниці. А вже в грудні 2015-го новим керівником Балтійської митниці був призначений Сергій Сенько, який раніше обіймав посаду начальника служби організації митного контролю Північно-Західного митного управління.

Зацікавлені гравці ринку - брокери взяли з «Фонтанки» слово про нерозголошення їх імен, але не усунулися від дискусії.

Обережно: «Все залежить від кількості постів, яким дозволять віддалене оформлення, і тоді стане зрозуміло, спроститься або ускладниться його процес».

Натякаючи: «Якщо дозволять оформлення тільки кишеньковим Центрам електронного декларування, значить, переділ ринку. Якщо всім ЦЕДам - реальна турбота про прискорення митних процедур ».

Передчуваючи: «Може тільки послабити ефективність контролю, оскільки вантаж і документи на нього знаходяться в різних місцях, і що випускає і доглядових інспектора не можуть спілкуватися між собою в режимі реального часу».

І застерігаючи: «Якщо віддалений випуск не дозволять, а залишать тільки можливість транзиту, - почнеться пекло. А цей лист допускає переділ ринку ».

Швидше за все, в результаті почнеться процедура віддаленого митного оформлення, коли вантаж прийде в порт, а документи - в один з обраних митних постів. Така практика часом дійсно використовується. Але її масштаб може вплинути на час. І не виключено, що все це може привести до подорожчання послуг на транспорт і послуги терміналів. А бізнес так влаштований, що термінали в Бронко і Усть-Лузі захочуть цим скористатися.

Для довідки: оператором порту «Бронко», який почав працювати у вересні 2015 року, є його інвестор - компанія «Фенікс», що входить до складу холдингової компанії «Форум» відомого бізнесмена Дмитра Михальченко.

В Усть-Лузі термінали належать: ТОВ «Універсальний перевантажувальний комплекс» (входить в UCL Port - дивізіон міжнародної транспортної групи UCL Holding), нафтопродуктовому терміналу «Усть-Луга ойл» (74% належать структурам Андрія Бокарева) і ВАТ «Усть-Лузький Контейнерний термінал »(входить до групи Global Ports)

Необхідно сказати, що доставку вантажів в порт «Усть-Луга» здійснює і компанія ULS, власниками є петербурзький підприємець Ігор льоха і громадянин Туреччини Джебраіл Караарслан. У бесідах з «Фонтанка» брокери порадили нам звернути на це увагу. Як повідомляла сама «Фонтанка», недавно в офісах цієї компанії пройшли обшуки, і вони можуть мати відношення до справи про вантаж в 50 тисяч контрабандних айфонів і Айпад, затриманих в листопаді в аеропорту Пулково .

У 2015 році вантажообіг петербурзьких портів скоротився на 9,6% - до 3,7 млн ​​тонн.

«Тільки дізналися про новий порядок. Поки самі не знаємо, як буде. Чекаємо паперу з Москви », - прокоментували майбутні зміни в кінгісеппской митниці.

У Північно-Західному митному управлінні «Фонтанці» запропонували сформулювати питання письмово. «Чи означає це, що фактично Балтійська митниця, за винятком двох портів, не в змозі впоратися зі своїми обов'язками з контролю приходять товарів?» - надрукував в запиті журналіст. Нам обіцяли відповісти офіційно, але пізніше.

У прес-службі ФМС нашому виданню відповіли, що цей документ, про який ми запитуємо, - неофіційний.

- В якому сенсі? Це приватна прохання до губернатора?

- Раз даний документ не опублікований на сайті, навіть підтвердити його існування ми не можемо, а коментувати технічні деталі - тим більше.

Не виключено, що даний документ є своєрідним доповненням до вирішення Володимира Путіна. Адже, відповідно до його указом від 15 січня цього року, Федеральній податковій службі будуть передані, зокрема, фіскальні обов'язки Федеральної митної служби. Сама ФТС збережеться, але буде знижена в статусі.

«Просимо керівництво Санкт-Петербурга підтримати позицію ФТС Росії», - так закінчується текст Андрія Бельянінова. Трохи незрозуміло, як на практиці губернатор може це зробити. Якщо тільки кому-небудь поспівчувати або порадіти за інших.

Євген Вишенков, Галина Бояркова,

"Фонтанка.ру"

«Чи означає це, що фактично Балтійська митниця, за винятком двох портів, не в змозі впоратися зі своїми обов'язками з контролю приходять товарів?
В якому сенсі?
Це приватна прохання до губернатора?