Біженець з Африки Алан Хатунгіман став водієм тролейбуса через те, що взимку в ньому тепло
12 липня 2007, 11:53 Переглядів:
Фото Н.Головай.
За відгуками колег Алан Хатунгіман, біженець з Африканської республіки Бурунді, ГАЛАНЕТ, інтелігентний, простий. Ось він позичає у кондукторші квітчастий парасольку і мчить по дощу від тролейбуса до диспетчерської, де його чекаю я. Скільки часу живе в Україні? Вісімнадцять. Українська мова розуміє, але говорить тільки російською. Відмовляється від чаю. Поговорити - і в дорогу, сьогодні по дев'ятому маршруту, до півночі. Він - водій тролейбуса. Кращий у Вінниці і єдиний серед шоферів міста, хто закінчував вуз.
- Найнеприємніше в моїй роботі - дощ. Сиро, незатишно. Якщо чогось забарахлила, доводиться вибігати з кабіни, усувати неполадки. Намокнешь, промерзнешь. Це погано. А так - все добре, - зізнається мій співрозмовник. - Люблю свою роботу за теплу кабіну. У ній завжди тепло, як на моїй батьківщині.
ІНЖЕНЕР З ІНСТИТУТУ
Взагалі-то Алан небагатослівний. Але є теми, на які він таки може говорити довго. Це відсутність гідного житла і роботи за фахом.
- У мене диплом інженера високовольтних ліній. Можу проектувати ці лінії, будувати, ремонтувати. Я звертався в усі підприємства, де можу бути корисним. Хоча б простим електриком. Але всюди відповідають: "У нас самих скорочення. Фахівці потрібні тільки з досвідом роботи по 20 років". Мовляв, залиште дані, звичайно, буде якесь місце для таких без стажу, ми вам зателефонуємо. Але до сих пір ніхто не покликав, - зітхає водій.
КОРОЛЬ бензоколонки
Коли Алан приїхав з Африки вчитися в Вінницький політехнічний університет, то вважав, що йому пощастило. В Африці вищу освіту дає можливість ні в чому не мати потреби, були непогані перспективи. Після навчання в Вінниці повертатися на батьківщину не хотілося. Хоча економіка незалежної України до цього часу якраз добряче розвалилася і з роботою навіть для вінничан стало туго. Все ж це було краще, ніж повернуться в рідну республіку Бурунді, де почалася громадянська війна.
\ Згодом Алан знайшов роботу на будівництві, а потім і на заправці. Іноземець без будь-якого офіційного статусу тремтів за свою роботу більше українських колег. І був на порядок Виконавчий і пріветлевее їх. Господарі заправки працівника любили. Але працівник не любив свою роботу. Адже там доводилося стояти на вулиці з ранку і до вечора в будь-яку погоду. Для Алана, який звик до африканського клімату, взимку ставало зовсім не під силу. І одного разу прийшов в центр зайнятості, щоб йому знайшли роботу в теплі.
АЛАН-СТЕПАН
- Одна прекрасна жінка в агенстві, якій тепер я дуже вдячний, запропонувала спробувати працювати на тролейбусі, - згадує Алан. - Чи не вийде - підеш. А я водив автомобіль ще у себе на батьківщині, і теж тут в Україні ще при Союзі здав на права, в електриці плюс ще ж розумію. Три місяці навчання на тролейбусників - і на лінію. Незабаром мине рік відтоді як працюю.
Спочатку було важкувато. Але колеги виручали. Не було такого, щоб хоч раз відмовили в раді або допомоги. Та й зараз - трохи що, запитують: "Степан, допомога потрібна?". Колеги адаптували африканське ім'я Алан, і вийшло українське Степан.
КРАЩЕ біженців
Сім років тому Алан-Степан отримав статус біженця. Це прирівнює його в правах до громадянина України. Він тільки не може брати участь у виборах. Як біженець він має право на безкоштовне медичне обслуговування і державне житло. Але, каже, що нічого цього немає. Коли захворів один з його друзів-біженців, Алан повіз його по швидкій в лікарню. Лікар оглянув, каже: "Потрібна операція. Зробимо безкоштовно, але медикаменти купите". Сума виявилася не по кишені, один зібрав речі і пішов з клініки. Правда, напад пройшов чомусь сам по собі, тепер тільки зрідка прихоплює біль.
Але при всьому цьому повертатися на батьківщину Алан не хоче.
Батьки його давно померли, а два брати і сестра залишили рідні місця і довгий час з родинами поневірялися по країні. Нині вони живуть там же і так само бідно.
- Хотілося б їм допомогти, - посміхається Алан. - Але я бідний. Що в мене є? Ця робота і ліжко в гуртожитку автопарку, де в кімнаті крім мене ще два водія тролейбусів живуть. Мало комфорту, звичайно: хтось радіо хоче слухати голосно, комусь пізно потрібне світло. І нічого поганого як би в цьому немає, погано що кожен з нас не може заробити на гідне житло.
Отримує Алан всього 800 гривень на місяць. Притому для такої зарплати він набирає побільше поїздок аж на трьох маршрутах. У чергу на квартиру не стає, упевнений, що марна справа.
\ - Хоча ось чув біженцям в Одесі влада віддала напівзруйнований будинок, вони його відбудували і почали жити по-людськи. Всі разом, а то адже розкидані хто де. Вінницькі півсотні біженців час від часу зустрічаються поспілкуватися, разом поспівати, день народження відзначити, зіграти в футбол, - Алан стосується до вервиці-колечка на лівій руці. - Іноді й молимося разом.
Він каже, що його тролейбус, як транспорт, багато водіїв автомобілів не поважають, кожен їздить як хоче, створюють аварійні ситуації. Його друзі все як один працюють на ринку і заробляють набагато більше, ніж Алан.
- Багато хто вважає, що моя робота непрестижна. Але мені подобається, - каже він.
Кондуктор ЗОВУТ ЙОГО "СВІЙ ХЛОПЕЦЬ"
Дуже вихований цей водій, - запевняє Анна Завгородня, начальник вінницького маршруту номер дев'ять. - У нас в трамвайно-тролейбусному управлінні скільки я пам'ятаю, а працюю я 26 років, не було жодного іноземця. Це перший. З кондукторами ладнає, з пасажирами тактовний.
Скарг на Алана за рік він не мав жодної в той час, як є в депо українські водії, якими пасажири задоволені не завжди. Деякі пасажири навіть спеціально чекають саме тролейбус Алана. Він кому комплімент відважить, а зі скандалістами розмовляють виключно люб'язно.
- Ми кличемо його "свій хлопець", - хвастали мені кондукторші. - З ним так приємно. На відміну від інших водіїв він не робить міну "я начальник - а ти лише кондуктор". Спілкується з нами на рівних.
Правда, не всі такі добрі до самого Алану. Ось днями не продали йому телефон в кредит.
- Я ж працюю, і довідка у мене офіційна є. Але зі мною якось неприязнь поспілкувалися і відмовили - розповідає Алан. - Довелося манівцями, через друзів-українців трубку в кредит дістати. Вони взяли кредит на себе.
Іноді біженців не вважають за громадян. Ось телефон в кредит в магазині дати не захотіли. Зв'язок потрібна, - Алан не перестав посилати свої резюме в підприємства, де можуть знадобитися інженери або хоча б електрики. Хай не високовольтних, а звичайних ліній. А поки борознить тролейбусні маршрути - без діла сидіти теж не діло.
"У ДРУЖИНИ УКРАЇНКУ НЕ ВІЗЬМУ"
Особисте життя Алана для сторонніх табу. Мовляв, так, є дитина, живе не з ним. Так, був одружений з українськими жінками, два рази. Але сімейне життя з ними не склалося. Чому? Каже, переконався, що краще, ніж його співвітчизниці, його ніхто ще не розумів. А більше нічого.
- Більше ніяких шлюбів з вашими дівчатами, ні за що не одружуся з українкою - сумно резюмував він.
Але Алан наречений завидний. Ну чи багато наших чоловіків на кухні біля плити стоять? А Алан вміє готувати український борщ. Ті, хто пробував, стверджують, що відмінний.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Ви зараз переглядаєте новина "Біженець з Африки Алан Хатунгіман став водієм тролейбуса через те, що взимку в ньому тепло". інші Останні новини України дивіться в блоці "Останні новини"
АВТОР:
Головай Наталя
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автора?
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Скільки часу живе в Україні?Та й зараз - трохи що, запитують: "Степан, допомога потрібна?
Що в мене є?
Чому?
Ну чи багато наших чоловіків на кухні біля плити стоять?