Цей рубль їх не врятує
Якщо квиток на одну поїздку подорожчає лише на 1 рубль (4%), то вартість місячних проїзних квитків для школярів збільшиться на 100 рублів (15,4%), для студентів - на 150 рублів (17,6%), для громадян - на 200 рублів (15,4%).
Але найбільше обурені підвищенням ціни на місячний проїзний квиток пенсіонери. Проїзні «Турбота» (від «Електронної Вологди») і «Підтримка» (від некомерційного партнерства «Перевізники пасажирів г.Вологда») стануть коштувати на 200 рублів дорожче (950 рублів), але в процентному співвідношенні виростуть значно вище інших - на 26, 7%.
Не допоможе
Солідний стрибок вартості проїзних квитків перевізники, як і 10 років тому, пояснюють зростанням витрат на паливо, запчастини, необхідністю підвищувати зарплати співробітникам і виплатою кредитів за машини, що працюють на маршрутах. Через стримування тарифів підприємства змушені скорочувати штат працівників на підприємствах, кількість автобусів на лінії.
Але, як з'ясовується, нове підвищення вартості одноразових квитків і проїзних чи допоможе муніципальним і приватним перевізникам налагодити свої справи. Причина - в стрибку вартості дизельного палива.
«Розраховуючи рентабельність перевезень, ми виходили з вартості дизельного палива 42-43 рубля за літр. Буквально за тиждень до запланованого підвищення тарифів ціна на дизель злетіла до 45 рублів. Безумовно, уряд постарається вирішити проблему з акцизами, які вплинули на різкий стрибок цін, але, виходячи зі свого досвіду, сумніваюся, що ціни повернуться на колишню позначку. Тому і нові тарифи залишаться для нас збитковими », - прокоментував ситуацію, що склалася« Прем'єру »директор некомерційного партнерства« Перевізники пасажирів г.Вологда »Сергій Мальцев.
Раніше Антон Мусихин говорив, що у приватних транспортних компаній передбачені знижки для різних категорій громадян. З 1 червня квиток буде коштувати 26 рублів, і ніякі «сині» або «зелені» картки не зроблять проїзд в приватному транспорті дешевше. Невеликі знижки надасть своїм пасажирам «Електронна Вологда». З 1 червня, розплачуючись пластиковою карткою «ЕВ», можна буде купити квиток на рубль дешевше - за 25, а, пред'явивши картку «Турбота», заощадити 4 рубля і прокотитися по Вологді за 22 рубля.
Хотіли, як краще ...
Ще один варіант пропонують в ПАТП і на автовокзалі. Купуючи проїзний квиток на поїздки по якомусь приміському маршруту (діє на 15 приміських маршрутах), пенсіонери можуть придбати ще один проїзний за 400 рублів на міські маршрути. Але, як з'ясовується, враховувати полегшений варіант «Турботи» приватники відмовилися. Проїзний, який продають за зниженою ціною пасажирам районних маршрутів, поширюється тільки на автобуси ПАТП-1. Пенсіонери знову відчувають себе обдуреними: кількість міських маршрутів зараз невелика, як і кількість машин на маршруті. До того ж одночасна купівля двох проїзних - приміського (1700 рублів) і міського (400 рублів) сильно б'є по кишені.
За словами представників приватних перевезень, основна проблема в тому, що, прийнявши постанову про дії в Вологді нерегульованого тарифу, міська влада перестали компенсувати соціальне навантаження. Якщо до прийняття постанови (до осені 2012 року) за кожен соціальний проїзний (шкільний, студентський або пенсійний) перевізники отримували компенсацію з бюджету, то зараз не отримують ні копійки.
Нагадаємо, підприємство «Вологдаелектротранс» роками не могло відсудити компенсації за проїзд пільговиків. Причому мова йшла про досить велику суму - понад 100 млн рублів.