Чому Кличко вирішив позбутися від міської електрички Києва
Міська електричка є досить зручною для киян, а особливо - для жителів Троєщини, які за допомогою цього виду транспорту мають можливість обходити божевільні пробки на Московському мосту, щоб дістатися до правого берега міста.
Втім, міська електричка має один дуже вагомий недолік: вона постійно вибивається з графіка. Наприклад, зі станції "Троєщина-2" в бік Петрівки електричка повинна щоранку йти в 8:59. Насправді ж, в більшості випадків, електричка приходить о 9:20 - якщо пощастить. Хоча в розкладі є ще електропоїзд о 9:16.
Одним словом, неможливо точно передбачити, коли міська електричка приїде на ту чи іншу станцію.
Depo.Кіев звернулися за роз'ясненнями в "Київпастранс", адже саме логотип цієї структури завдано на квитках, які кияни купують для проїзду в міській електричці, тому і відповідальність за дотримання графіків курсування поїздів, за логікою, має нести це підприємство. Але в комунальному підприємстві відповіли, що відповідальність за дотримання графіків руху міської електрички покладається на диспетчерський апарат "Південно-Західної залізниці".
При цьому гендиректор "Київпастрансу" Сергій Майзель розповів, що служба міських залізничних перевезень комунального підприємства постійно контролює дотримання графіка міської електрички. Більш того, в "Київпастрансі" запевнили, що в разі недотримання графіків постійно дають наганяй "Південно-Західної залізниці".
Після цього Depo.Кіев направив запит в "Південно-Західну залізницю", яка, за словами гендиректора "Київпастрансу", і є причиною того, що пасажири міської електрички постійно змушені підлаштовуватися під неконтрольований графік електропоїздів. На залізниці нам відповіли, що, згідно з угодою між ними і "Київпастрансом", був розроблений графік руху міських електричок на 10 поїздів. Саме цей графік висить на всіх станціях міської електрички і на сайті "Київпастрансу". Але замість 10 електричок експлуатується тільки вісім. Через це збільшується інтервал руху міської електрички, що, власне, і є причиною затримок електропоїздів.
За словами представників "Південно-Західної залізниці", саме "Київпастранс" вирішує, скільки поїздів буде "носитися" кільцем міської електрички. Залізничники ж тільки коректують графік курсування міської електрички відповідно до поданих заявок все того ж "Київпастрансу".
Таким чином виходить, столична влада вирішила просто зняти з себе всю відповідальність за функціонування міської електрички. Більш того, десяток електропоїздів, які повинні ходити по кільцю міської електрички, знаходяться в сфері управління столичної влади! Грубо кажучи, "Південно-Західна залізниця" тільки надає команді Кличка в користування рейки, по яких курсують ці поїзди.
Цікаво, що 25 листопада на сайті КМДА з'явилося розпорядження за підписом в.о. глави міста Ігоря Ніконова, згідно з яким електрички передаються з балансу "Київпастрансу" в сферу управління Міністерства інфраструктури. Цікаво, що в документі фігурує вже 12 електропоїздів, а не 10, про які говорили в "Південно-Західної залізниці". Тобто інтервал руху міської електрички можна взагалі скоротити, якщо випускати на лінії всі 12 поїздів, а не вісім як зараз.
У документі не вказується, чому столична влада хоче позбутися від електропоїздів. Але в коментарі виданню " 44. ru "Начальник прес-служби" Київпастрансу "Анна Бондар скаржилася, що" Південно-Західної залізниці "належить персонал, ремонтна база і інфраструктура міської електрички. Начебто за це столична влада вирішила віддати свої електропоїзди профільному відомству, мовляв, так робота даного виду транспорту буде більш ефективною.
Втім, здається, питання тут зовсім не в турботі про пасажирів, а в банальній економії. У тому ж коментарі представник "Київпастрансу" розповіла, що після того, як комунальне підприємство позбудеться від поїздів міської електрички, "Київпастранс" зможе щомісяця економити мільйон гривень. Начебто зараз комунальники витрачають 4 млн. Гривень на місяць на використання інфраструктури "Південно-Західної залізниці", а згодом просто замовляти послугу з перевезення пасажирів, за що будуть платити вже 3 млн. Гривень. Якщо замовляти і платити.
Цікава виходить ситуація. Сьогодні міська електричка є, по суті, єдиними швидким громадським транспортом для жителів Троєщини (та й не тільки їм), адже інші види транспорту їдуть через мости, які постійно "стоять" в пробках. Метро на Троєщину не будується. Здавалося б столична влада в особі мера Кличко мала б компенсувати жителям Деснянського району відсутність метрополітену іншими видами транспорту, і електричка підходить якнайкраще. Але на ділі ми бачимо, що і Кличко, і його заступникам транспортні проблеми троєщинців "глибоко паралельні", якщо заради економії в мільйон гривень - суми, для столичного бюджету досить непомітною - столична влада відмовляється від шефства над потягами міської електрички.
На заміну електричці жителям Троєщини пропонують автобус № 114, який курсує до Залізничного вокзалу. Але вранці цей автобус, знову ж таки, варто в божевільних пробках на Московському мосту. Крім того, він їде через весь центр столиці, де теж постійні пробки. У будь-якому випадку, міська електричка набагато швидше привезе пасажирів з Троєщини на залізничний вокзал, ніж якісь автобуси.
Питання ще й у тому, чи буде після такого "реверанс" Кличко і команди міська електричка взагалі курсувати. В "Південно-Західної залізниці" кажуть, що будуть вирішувати, що з нею робити. І, звичайно, залізничники теж будуть намагатися заощадити, адже їм міська електричка потрібна ще менше, ніж столичної влади.