Євген Михайлов: "Перший власний тролейбус випустимо в цьому році"

Фото: m24.ru/Александр Авілов

Наземний транспорт у Москві став частиною сучасної інфраструктури і перестав вважатися засобом пересування тільки для соціально-незахищених людей. Зараз в компанії працює 15,7 тисячі водіїв, ще 2,5 тисячі осіб планується прийняти на роботу. Про те, навіщо об'єднувати мережу безкоштовного Wi-Fi метро і "Мосгортранса", чому наземний транспорт буде переходити на тактовое розклад і чи правда, що жінки більш відповідальні водії, в інтерв'ю m24.ru розповів генеральний директор ГУП "Мосгортранс" Євген Михайлов.

- Ви очолюєте "Мосгортранс" майже три роки. Якщо підводити проміжні підсумки роботи, то як, на ваш погляд, за цей час змінився наземний транспорт в місті?

- Раніше вважалося, що наземний транспорт - це засіб пересування для соціально-незахищених людей і тих, хто не вбудований в сучасну модель міського життя. Ця філософія відчувалася у всьому. І щодо пасажирів до громадського транспорту, і по відношенню до самих водіїв - вони не вважали свою роботу престижною і потрібної місту. І у ставленні до рухомого складу, який не оновлювався. Завдяки транспортній політиці міста нам вдалося змінити соціальні уявлення городян. Місто віддав пріоритет руху пішоходам і громадському транспорту. Для комфорту пасажирів оновився рухомий склад, підвищилися вимоги до екологічного класу автобусів, з'явилися IT-додатки, які допомагають відслідковувати рух громадського транспорту між зупинками. І все більша кількість городян сьогодні стали вибирати громадський транспорт для своїх поїздок.

- Як забезпечується безпека руху наземного транспорту? Як часто водії потрапляють в аварії?

- Наземний транспорт сьогодні - найбезпечніший вид міського транспорту в Москві. З вини наших водіїв відбувається менше 10 відсотків ДТП. За перші шість місяців 2016 року кількість число аварій знизилося на 20 відсотків в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. У 2014 році в "Мосміськтрансі" була створена централізована служба безпеки руху, яка зараз контролює роботу всіх автобусних парків. В даному підрозділі працює 130 співробітників, більшість з них - колишні співробітники ГИБДД. Вони перевіряють роботу водіїв на лінії: це і дотримання правил дорожнього руху, і відволікання від управління - а також займаються розбором ДТП.

Три роки тому 100% водіїв не пристібаються ременями безпеки, 50% курили в кабіні


- Які порушення ПДР у водіїв виявила створена служба безпеки?

- Три роки тому в "Мосміськтрансі» не пристібаються ременями безпеки майже 100 відсотків водіїв, 50 відсотків курили в кабіні, 30 розмовляли по телефону під час руху. Зараз подібні порушення теж відбуваються, але вже як поодинокі порушення, а не масова практика. Дотримання водіями ПДР різко підвищує безпеку руху.

- Чи вдалося вам встановити тотальний контроль за роботою водіїв?

- Ми розуміємо, що не можемо контролювати роботу всіх водіїв 24 години на добу, тому два роки тому запустили проект "ДТП.нет". Номер нашого сall-центру є на кожному автобусі "Мосгортранса". Будь-городянин в будь-який момент може зателефонувати і розповісти про проблему.

Звернутися в call-центр "Мосгортанса" можна за номером: 8-800-7000-666


- Скільки в місяць дзвінків ви отримуєте?

- На місяць ми отримуємо приблизно 500 оброблених повідомлень. Тобто це ті повідомлення, які відібрані оператором і можуть підтвердитися. Складність в тому, що в сall-центр телефонують люди, які скаржаться на свої проблеми: на країну, зарплату, сусіда. Такі повідомлення в список відібраних не надходять.

- Що ви робите з відібраними скаргами?

- Проводимо перевірки по кожному подібному випадку, і в цьому нам дуже допомагають встановлені в салонах наземного транспорту камери, які фіксують все, що відбувається, як всередині, так і зовні. На даний момент близько 70% всього рухомого складу обладнано такими камерами, а до кінця року вони з'являться у всіх автобусах, тролейбусах і трамваях "Мосгортранса".

Крім того, пересування всього наземного транспорту фіксує система "ГЛОНАСС". З її допомогою ми можемо відразу перевірити місце і час, взяти архів відеозапису і подивитися: чи було порушення, про який повідомив учасник дорожнього руху, тому робота сall-центру серйозно дисциплінує наших водіїв.

У два рази зросла кількість недопуск водіїв до керування транспортними засобами


- Бути під постійним відеоспостереженням для водіїв може бути серйозною емоційним навантаженням.

- Це не навантаження, якщо ти не порушуєш. Треба просто звикнути, що за кермом не треба порушувати ПДР. Наше завдання - привести число порушень правил серед водіїв до абсолютного нуля.

- У "Мосміськтрансі" ввели спеціальну систему медичного огляду водіїв. Як вона працює?

- Безпека руху залежить не тільки від дотримання ПДР водіями, але і від їх фізичного здоров'я. Водій везе в салоні 50-100 чоловік. Важливо, щоб під час роботи йому не стало погано. Тому для контролю здоров'я водіїв ми запустили автоматизовану систему медичної перевірки. Дана система побудована на аналізі індивідуальних параметрів кожної конкретної людини, аналізуючи не тільки тиск, пульс і тест на алкоголь, але і включає в себе скринінг близько 20 параметрів. Після введення системи огляду в цьому році у нас в два рази збільшилася кількість недопуск до управління громадським транспортом.

Трамваї за три роки перейдуть на тактовое розклад


- Чи буде "Мосгортранс" переходити на тактовое розклад, коли, наприклад, автобус приходить не в конкретну годину, а в певний часовий проміжок?

- Ми займаємося переходом на тактовое розклад. Зараз на цей формат у пілотному режимі перейшла трамвайна мережа Краснопресненського трамвайного депо. Будемо продовжувати пілотний проект. Наступним ми плануємо запустити тактовое розклад на маршруті автобуса номер 903. Разом з ЦОДД встановимо додаткові камери, змінимо конфігурацію виділеної смуги для цього автобуса.

У найближчі три роки ми плануємо перевести всю трамвайну мережу на тактовое розклад. Це завдання номер один.

Середня заробітна плата у водія "Мосгортранса" - 60 тисяч рублів


- У березні ви говорили, що в "Мосміськтрансі" є дефіцит водіїв, і відзначали, що протягом двох років буде вирішена проблема кадрів. Чи цікаві москвичам ваші вакансії?

- У нас зараз працює близько 15,7 тисячі водіїв. Дефіцит - 2,5 тисячі чоловік. Приблизно половина наших співробітників - жителі Москви і Підмосков'я. Частка іноземців (громадян з країн СНД) - 13 відсотків, раніше їх число доходило до 30 відсотків. Решта 40 відсотків - люди з регіонів Росії.

- Скільки водії отримують?

- Середня заробітна плата у водія - 60 тисяч рублів.

- У чому складність з набором водіїв?

- На московському ринку праці величезний дефіцит якісних професійних водіїв. Крім того, нам не підходить звичайний водій категорії B, нам потрібні водії категорії D, E. Далекобійники і водії вантажівок нам теж не підходять через специфіку водіння.
- Як ви вирішуєте кадрове питання?
- У нас є програма по працевлаштуванню безробітних москвичів, яку ми реалізуємо разом з департаментом праці та соціального захисту населення. Навчаємо городян і гарантуємо працевлаштування, якщо вони успішно склали іспити. За четвертий квартал 2015 року в нас працевлаштувалися за цією програмою понад 200 водіїв. У плані на цей рік взяти ще тисячу москвичів. Беремо на навчання навіть тих, хто взагалі не має водійських прав. У цьому випадку навчання триватиме не менше півроку. Крім того, ми набираємо водіїв тролейбусів і трамваїв з регіонів. Багато з них хочуть переїхати жити до Москви. Для них наша конкурентна перевага - новий рухомий склад. Багато водіїв хочуть працювати на сучасній техніці, якої у багатьох регіонах немає.

Ми починаємо в цьому році проводити цільовий набір жінок на вакансії водіїв автобусів


- Але водіям з регіонів треба десь жити. Ви готові їм допомагати з пошуком місця проживання?

- Це важливий і складний питання. Але в даний час у нас достатньо місць для розселення. Також спільно з профспілкою транспортників шукаємо варіанти для додаткового поселення водіїв з регіонів на порожні бази відпочинку, які знаходяться в Підмосков'ї. Планується, що люди будуть там жити, а ми забезпечимо порядок, охорону, транспортування на роботу і назад.

- Серед водіїв трамваїв багато жінок. Можливо, варто заповнювати дефіцит водіїв автобусів за рахунок представниць слабкої статі?

- Ми починаємо в цьому році проводити цільовий набір жінок на вакансії водіїв автобусів. Три роки тому всього 100 жінок водили автобуси "Мосгортранса", зараз їх число виросло вдвічі. Для порівняння жінки водять 30 відсотків тролейбусів і 60 відсотків трамваїв.

- Є стереотип, що "жінка на дорозі - це зло". Ви згодні?

- Я знаю, що на громадському транспорті жінки - набагато більш відповідальні водії. Вони акуратно їздять, старанні, пунктуальні, фізично витриваліші і менш схильні хворіти. Тим більше, коли жінка сидить за кермом автобуса, це виглядає красиво.

Завдання цього літа - об'єднати систему безкоштовного Wi-Fi метро і "Мосгортранса"


- З моменту запуску Wi-Fi в наземному транспорті Москви в мережі зареєструвалися 250 тисяч користувачів. Кількість інтернет-сесій вже перевищила 1 мільйон підключень. Яка кількість рухомого складу обладнано Wi-Fi, і коли закінчиться повне підключення?

- Зараз 65 відсотків рухомого складу обладнано Wi-Fi. До листопада буде 100 відсотків.

- Скільки часу пасажири проводять в Wi-Fi за поїздку?

- Середній час від 10 до 30 хвилин.

- У метро теж є безкоштовний Wi-Fi. Ви співпрацюєте?

- Завдання цього літа - об'єднати систему безкоштовного Wi-Fi метро і "Мосгортранса". Ми хочемо зробити єдину систему реєстрації в мережі. Якщо людина один раз зареєструвався: або в системі "Мосгортранса", або в системі метрополітену - то йому не потрібна буде повторна верифікація. Wi-Fi буде знаходити його телефон і автоматично підключатися до мережі. До кінця літа синхронізацію планується завершити.

Щоб не стояти на зупинці, ви зможете в додатку завести будильник-напоминалку


- Ви планували запустити мобільний додаток, яке дозволить жителям міста володіти актуальною інформацією про наземному транспорті. На якій стадії знаходиться розробка програми?

- До кінця року воно буде доступно для пасажирів точно, зараз знаходиться в тестової експлуатації. Коли буде 100-відсоткова готовність додатки, ми за згодою департаменту транспорту його запустимо.

- Які функції будуть у додатки?

- Додаток буде вміти складати маршрут за участю всіх видів транспорту Москви, включаючи наземний транспорт. Пасажир зможе в ньому подивитися будь-яку зупинку і дізнатися, які види транспорту на неї приходять і за яким розкладом.

Щоб не стояти на зупинці, ви зможете в додатку завести будильник-напоминалку. Наприклад, вказати, що виїхати вам необхідно не пізніше 10.30, і знаючи, що йти до зупинки 5-7 хвилин, додаток сповістить вас завчасно про прибуття найближчого автобуса, тролейбуса чи трамвая.

Фотогалерея

Військові Індії під час ракетного випробування знищили космічний супутник, який знаходився на низькій навколоземній орбіті, оголосив в зверненні до нації прем'єр-міністр країни Нарендра Моді. 1 з 4


- Інформаційні табло, встановлені на зупинках громадського транспорту, допомагають городянам орієнтуватися, коли приїде потрібний автобус, трамвай або тролейбус. Скільки табло встановлено в місті?

- У Москві на зупинках встановлено більше 500 інформаційних табло. Ми цю програму вважаємо успішною і завершеною. Може бути, будемо ставити точково додаткові табло. Але в цілому інформаційних екранів у місті достатньо.

- У Москві діють 11 нічних маршрутів наземного транспорту. Столичні автобуси, тролейбуси і трамваї щоночі перевозять в середньому 3 тисячі пасажирів. У чому головна задача нічних маршрутів?

- У нічний час не можна повністю продублювати рух громадського транспорту, яке є днем. Водії повинні відпочивати, автобуси теж повинні відпочивати. Завдання нічного маршруту - дозволити людям доїхати з центральної частини міста на периферію і там або дійти пішки до будинку, або взяти таксі як "останню милю". Ніколи у нічних маршрутів не буде мети довезти кожного пасажира під'їзду.

- Ви плануєте збільшувати число нічних маршрутів?

- Розширення числа нічних маршрутів в цьому році ми не плануємо. Головне обмеження - дефіцит водіїв, яких ми зараз активно шукаємо.

Уже в цьому році плануємо випустити перший тролейбус власного виробництва


- На сайті Мосгортранс є інформація про продаж трамваїв, які вийшли з експлуатації. Це вагони моделі 71-608КМ, випущені Усть-Катавскій вагонобудівним заводом імені Кірова в 1994-1998 роках. Хто у вас купує ці вагони?

- Ми оптимізували розклад, збільшили швидкість руху трамваїв, що дозволило нам відмовити від експлуатації 140 старих трамваїв. Цьому транспорту більше 10-20 років. Старі трамваї шкода утилізувати. Ми запропонували іншим регіонам купити їх у нас за залишковою вартістю. Умовно кажучи, новий трамвай коштує 20-25 мільйонів рублів, ми пропонуємо купити у нас старий трамвай за мільйон рублів або навіть дешевше. Якби ми вирішили здати цей трамвай на металобрухт, то заробили б не більше 100 тисяч рублів. Ця пропозиція вигідно і для Москви, і для регіонів. Багато міст відгукнулися. Наші трамваї отримують "друге життя".

- Старі тролейбуси ви теж продаєте?

- Тролейбусів це не торкнулося. На жаль, якість вітчизняних тролейбусів настільки низька, що вони через п'ять-шість років вже вимагають серйозного капітального ремонту або повністю згнивають.

- Як ви вирішуєте цю проблему?

- Ми зараз змушені самі на базі нашого ремонтного заводу запустити виробництво тролейбусів з автобусних кузовів МАЗ, будемо виробляти якісні тролейбуси. Виходить, що транспортне підприємство фактично стає машинобудівником.

- Коли перший тролейбус вашого виробництва з'явиться в місті?

- Уже в цьому році ми зробимо перший тролейбус для Москви. Всього плануємо зібрати близько 90 машин за рік починаючи з осені поточного року.

Кількість забутих речей в наземному транспорті зросла в шість разів


- Чи будете ви відкривати нові маршрути?

- Чекаємо, коли закінчиться реконструкція Тверської вулиці. Хочемо завантажити її громадським транспортом. Навколо Кремлівського кільця також з'явиться мережа громадського транспорту. Там буде виділена смуга в зустрічному напрямку, від "Луб'янки" назустріч основному потоку повз "Дитячого світу", Великого театру і далі до Кам'яного моста.

- Пасажири часто забувають речі в наземному транспорті?

- У цьому році кількість забутих речей в наземному транспорті зросла в шість разів. За перші півроку 2015 року був близько 100 випадків, а в цьому більше 600 вже.

- Через що це відбувається? Москвичі стали більш забудькуватими?

- Я думаю, городяни стали більш уважними до усіх сторонніх предметів, тому вони частіше повідомляють про безгоспних речах.

- Чи є у вас система повернення речей, якийсь спеціальний склад?

- Спочатку забуті речі перевіряють компетентні органи. Далі вони потрапляють на склад, звідки їх городяни можуть забрати. 50 відсотків речей люди забирають. В основному люди забувають дрібні предмети одягу: рукавички, парасольки, рукавички, сумки і змінне взуття. Одного разу хтось забув папугу в клітці.

Посилання по темі

- Раніше "Мосгортранс" продавав послугу з розміщення зовнішньої реклами на тролейбусах, автобусах і трамваях через оператора "Бульварне кільце". Але потім оператор став затримувати платежі, і ви подали на компанію до суду. Розкажіть, чим закінчився розгляд?

- Розгляд триває. Вимагаємо відшкодування шкоди, ми його оцінюємо в 400 мільйонів рублів. Очікуємо, що позов буде задоволений.

- Як зараз "Мосгортранс" вирішує питання з продажем рекламних місць?

- Зараз ведемо рекламну діяльність самостійно. Фінансові показники нашої роботи значно краще, ніж при роботі "Бульварного кільця". Підсумкові цифри по прибутку ми озвучимо в кінці року. Вдалося збільшити число продажів за рахунок того, що ми поставили однакові умови для всіх: єдиний тариф і єдині технічні вимоги.

Підготували Анастасія Мальцева і Світлана Казанцева

сюжети: Інтерв'ю: Місто , Як працює влада

Якщо підводити проміжні підсумки роботи, то як, на ваш погляд, за цей час змінився наземний транспорт в місті?
Як забезпечується безпека руху наземного транспорту?
Як часто водії потрапляють в аварії?
Чи вдалося вам встановити тотальний контроль за роботою водіїв?
Що ви робите з відібраними скаргами?
Як вона працює?
Чи цікаві москвичам ваші вакансії?
Скільки водії отримують?
У чому складність з набором водіїв?
Як ви вирішуєте кадрове питання?