ГАЗ готує для Сочі автобуси-гібриди

Для Олімпійських ігор Горьковський автозавод збирається випустити автобуси всіх класів, включаючи дві моделі з гібридними установками. Але олімпійський гібридний експеримент може надовго залишитися для Росії одиничним Для Олімпійських ігор Горьковський автозавод збирається випустити автобуси всіх класів, включаючи дві моделі з гібридними установками

«Група ГАЗ» є найбільшим виробником автобусів в Росії. Фото: РИА Новости

Для Олімпійських ігор Горьковський автозавод збирається випустити автобуси всіх класів, включаючи дві моделі з гібридними установками. Їх виробництво почнеться в 2011 році. Завдяки держпідтримці ГАЗ має перевагу перед іншими потенційними постачальниками. Але олімпійський гібридний експеримент може надовго залишитися одиничним, так як експлуатація таких автобусів в Росії поки не вигідна.

Заявка «Групи ГАЗ» на поставку повної лінійки автобусів для Олімпіади-2014 вже прийнята Транспортної дирекцією оргкомітету ігор. На майбутніх іграх нижегородські автобуси будуть використовуватися для перевезення всіх категорій пасажирів, включаючи спортсменів і почесних гостей, на всій території проведення заходів - як в гірській, так і в прибережній зоні.

У прес-службі групи повідомили, що два зразка міських автобусів з гібридною силовою установкою вже підготовлені компанією за завданням Мінпромторгу спільно з Центральним науково-дослідним автомобільним і автомоторний інститутом (НАМИ). Вони будуть представлені у вересні.

сочинські гібриди

Перший з них - це дванадцятиметровий великий міський автобус на базі низкопольного ЛіАЗ 5292 (загальна пасажиромісткість 105 чоловік, 25 посадочних місць) з працюючим на газі двигуном, відповідним нормам екологічного стандарту «Євро-5», і електромотором Siemens (потужність силової установки 400 кВт , система управління і електроніка - розробка НАМИ).

Другий - восьмиметровий міський автобус малого класу на базі низкопольного ПАЗ-3237 (місткість 55 пасажирів, 17 посадочних місць) з працюючим на дизельному паливі двигуном, відповідним екологічним стандартам «Євро-5», і з електромотором Siemens (потужність силової установки 200 кВт, система управління та електроніка - розробка НАМИ).

На вересень-жовтень 2010 року заплановані попередні випробування дослідних зразків і доведення конструкції автобусів. Сертифікаційні випробування будуть проведені в грудні 2010 року, а виробництво дослідно-промислової партії автобусів заплановано на першу половину 2011 року.

В цілому, лінійка олімпійських автобусів, яку «Група ГАЗ» поставить в Сочі, буде включати моделі всіх класів. У великому класі - це міський ЛіАЗ 5292 в трьох модифікаціях (газовий, дизельний, гібрид), туристичний ГолАЗ-52911 «Круїз» і вдосконалена модель «Круїз-2», міжміський ГолАЗ-5251. В особливо великому - приміський ГолАЗ-6228,10, ЛіАЗ 6213 в двох модифікаціях (газовий і дизельний), а в малому - міський ПАЗ-City. Таким чином, «Група ГАЗ» завершує створення повної гами автобусів, що працюють на альтернативних видах палива.

Згідно з вимогами Транспортної дирекції Олімпійських ігор, всі ці автобуси будуть на шасі або агрегатах Scania або Volkswagen і відповідати екологічному стандарту «Євро-5» і вище. Всі модифікації шасі на ГАЗі вже випускають або узгодили з іноземними партнерами.

«Ми презентували нашу лінійку сучасних автобусів, які, як ми вважаємо, мають перевагу за ціною і іншими параметрами, а далі вже справа Транспортної дирекції визначатися з необхідними обсягами», - повідомили BFM.ru в прес-службі «Групи ГАЗ», уточнивши, що заявки на забезпечення Олімпіади автобусами подали і інші виробники.

Як вважає заступник головного редактора журналу «За кермом» Ігор Моржаретто, мова йде про досить скромних за обсягом виробництва разових поставках, і ніякої проблеми для ГАЗу зробити такі автобуси немає. «Зараз існують непогані силові установки, розроблені провідними компаніями, тому треба тільки їх взяти і поставити на свої машини, тим більше що Мінпромторг виділяє гроші на такі розробки», - говорить експерт.

Сочі - це майже як Швеція або Китай

Велика частина шасі і агрегатів нижегородських олімпійських автобусів буде мати шведське походження. До речі, Швеція є лідером оснащення міського парку автобусами на альтернативних видах палива. Так, навесні цього року автобусний парк Стокгольма поповнився 130 автобусами, які будуть використовувати біогаз замість став вже звичним біоетанолу. В даний час всі маршрутні автобуси в центрі Стокгольма працюють або на біогазі, або на біоетанолі, а до 2020 року всі автобуси Стокгольма і передмість остаточно перейдуть виключно на біогаз. Всього в Швеції в даний час функціонує 800 автобусів на біогазі, їх число їх постійно збільшується не тільки в столиці, але і в інших великих містах країни. Але шведи є також піонерами щодо подальшого розширення використання цього виду палива на транспорті. Так, в Швеції вже випущений перший в світі екологічно чистий пасажирський поїзд, який працює на біологічному газі. Він здатний перевозити до 54 пасажирів і проїжджати до 600 кілометрів без дозаправки.

Гібридні автобуси набули поширення і в інших європейських країнах, і в Північній Америці. Вони стали звичними, наприклад, в Китаї. Тільки в Пекіні їх парк перевалив уже за тисячу. До речі, з подачі китайців перші гібридні автобуси з'явилися і в Москві. Два таких екологічно чистих автобуса Euro V Hybrid вартістю близько 13,8 млн рублів кожен були подаровані столиці китайської компанії Foton Motor в травні. За інформацією виробника, цей транспортний засіб витрачає всього 29 літрів палива на 100 км, значно скорочуючи споживання масла та викиди вихлопних газів в атмосферу.

Інші російські міста - це Росія

Але Ігор Моржаретто зазначає, що ніякого економічного сенсу переводити парк великих російських міст на гібридні автобуси поки немає. «Електромобіль і гібриди для нас - це поки іграшка і експериментувати з ними можна тільки на таких разових заходах як Олімпіада, так як їх експлуатація в Росії знаходиться за межами економіки. А поки для розвитку такого транспорту у нас немає ні інфраструктури, ні мережі заправок, хоча в тому ж Китаї є ціла програма з розвитку цього напрямку, - говорить експерт. - І у нас це стане вигідно, тільки коли з'явиться аналогічна держпрограма, але поки її в концепції розвитку автотранспорту немає, і не передбачається ».

Додати BFM.ru в ваші джерела новин?

Ru в ваші джерела новин?