Гройсман: швидкісне ж / д сполучення "Бориспіль" буде запущено до кінця 2018 р
Уряд України має намір реалізувати проект швидкісного залізничного сполучення з міжнародним аеропортом "Бориспіль" (Київ) в грудні 2018 року, повідомив прем'єр-міністр Володимир Гройсман в соцмережі Twitter в п'ятницю.
"Дістатися до аеропорту або в Київ можна буде за 35 хвилин. Вартість квитка - 80-120 грн", - написав він.
Будівництво залізничного сполучення між столицею та аеропортом має розпочатися не пізніше 1 червня, уточнив прем'єр-міністр.
Згідно з проектом "Укрзалізниці", який був підтриманий Кабінетом міністрів, лінію планується прокласти від вокзалу "Київ-Пасажирський" через станцію "Видубичі" до терміналу D аеропорту "Бориспіль", повідомляється на "Урядовому порталі".
"Фактично добудувати необхідно тільки 4 км шляху", - уточнюється в повідомленні.
"Зараз є реальне технічне рішення. Приступаємо до його реалізації. Всі процедурні моменти потрібно вирішити до 1 червня", - цитує прес-служба Кабміну В.ГРОЙСМАН.
Координувати проект буде віце-прем'єр-міністр Володимир Кістіон.
Як наголошується в повідомленні, на лінії планується задіяти 11 поїздів PESA 620м на 91 місце, два поїзди PESA 630м на 192 місця, які будуть перевозити не менше 2,67 млн пасажирів на рік.
У свою чергу в.о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов на своїй сторінці в Facebook зазначив, що необхідний обсяг інвестицій в проект складає 600-800 млн грн. Зокрема 450 млн грн на будівництво шляхопроводу; 100 млн грн на колію, платформи, реконструкцію контактної мережі; 70 млн грн на будівництво боксу депо і ще 100 млн грн на технічне відновлення рейкових автобусів.
На слайдах презентації, оприлюднених Е.Кравцовой, вказується, що реалізація проекту значно розвантажить дорожню інфраструктуру, скоротивши завантаженість доріг Києва на 1 тис. Автомобільних і 30 автобусних поїздок в день.
Як повідомлялося, в Україні існує нереалізований національний проект "Повітряний експрес" - залізничне пасажирське сполучення Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль", будівництво інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону ", який спрямований на забезпечення розвитку транспортної інфраструктури, посилення конкурентних позицій українських авіаперевізників, зростання інвестиційної та туристичної привабливості країни.
Для його реалізації в 2011 році під держгарантії був укладений кредитний договір з Експортно-імпортним банком Китаю на суму $ 372,3 млн. Генеральним підрядником для виконання робіт з будівництва "під ключ" була визначена CCEC.
У 2014 році тодішній міністр інфраструктури Максим Бурбак заявив в інтерв'ю "Фокусу", що Україна вже виплачує кредит за національною проекту "Повітряний експрес", при цьому не відомо, куди зникло близько $ 50 млн. Держінвестпроект тоді спростував цю заяву.
Тим часом в грудні 2014 року в.о. заступник гендиректора аеропорту "Бориспіль" з операційної діяльності Антон Борисюк висловив сумнів в затребуваності початкового проекту залізничного сполучення між Києвом і аеропортом "Бориспіль", а в квітні того ж року на той час міністр інфраструктури Андрій Пивоварський назвав цей проект "економічно необгрунтованим".
У червні 2015 року стало відомо про готовність України і Китаю обговорити можливість перенаправлення кредитних коштів, передбачених для "Повітряного експреса", на інші проекти, а в березні 2016 року Міінфраструктури отримало згоду китайських партнерів на переформатування проекту "Повітряний експрес".
CCEC також є оператором з китайської сторони за укладеним в 2012 році 15-річному контракту між Державною продовольчо-зерновою корпорацією України (ДПЗКУ) та Експортно-імпортним банком Китаю про надання кредиту $ 1,5 млрд на закупівлі зерна для їх експорту за торговельними угодами з КНР . На початку вересня цього року CCEC поскаржилася на невиконання ДПЗКУ своїх зобов'язань за контрактом.