Громадський транспорт Мінська, Експресний маршрут, Швидкісний маршрут, Оплата проїзду, ДП «Минсктранс», ДУ «Столичний транспорт і зв'язок», Правила автомобільних перевезень пасажирів

  1. Місто: «швидкість» строго регламентована
  2. Передмістя: у швидкісних маршрутів явну перевагу
  3. Перевірка на швидкість
  4. В хорошому експресі на спідометр не дивляться
  5. Мінчани на замітку

Грань між швидкісним автобусним маршрутом і його побратимом-експресом для багатьох пасажирів неможливо розрізнити Грань між швидкісним автобусним маршрутом і його побратимом-експресом для багатьох пасажирів неможливо розрізнити. І неспроста: згідно усталеній думці, швидкісні автобуси не такі вже й швидкісні, а експреси не так швидкі, щоб переплачувати за проїзд. оглядач порталу interfax.by дізнався, за якими критеріями того чи іншого маршруту присвоюється додаткова буква «С» або «Е».

Місто: «швидкість» строго регламентована

У ДП «Минсктранс», куди оглядач порталу interfax.by звернувся за коментарем, порадили звернутися до документу під назвою «Правила автомобільних перевезень пасажирів». Мовляв, саме він регламентує ці питання, причому не тільки для Мінська, але і для всієї Білорусі. Даний документ був затверджений постановою Ради міністрів РБ № 972 від 30 червня 2008 і з тих пір зазнав ряд змін.

Згідно з останньою версією Правил автомобільних перевезень пасажирів, вони можуть бути організовані в звичайному регулярному, швидкісному регулярному і експресному регулярному повідомленнях. Звичайний маршрут пролягає між основними пасажироутворюючий пунктами міста і має проміжні зупинки, як правило, з відстанню між ними при багатоповерховій забудові 350-800 м, при малоповерхової - 500-1000 м. Швидкісне сполучення має свої особливості: на маршруті має бути не більше ніж в два рази менше проміжних зупиночних пунктів у порівнянні з кількістю зупинок на звичайному маршруті. А що стосується експреса, то тут існує два варіанти:

  • або на маршруті має бути не менше ніж в два рази менше проміжних зупиночних пунктів у порівнянні з кількістю зупинок на цьому маршруті в звичайному регулярному повідомленні;
  • або відстань між пунктами зупинок становить понад 2 км.

Істотне зауваження: маршрутки - це теж експресні перевезення. Але в Правилах обумовлено, що в їхньому випадку зупинки на проміжних пунктах можуть проводитися тільки при необхідності висадки і посадки пасажирів.

Передмістя: у швидкісних маршрутів явну перевагу

Приміські автомобільні перевезення пасажирів, як і міські, можуть бути трьох видів - в звичайному регулярному, швидкісному регулярному і експресному регулярному повідомленнях. Але тут свої правила.

  • На звичайних маршрутах відстані між пунктами зупинок повинні бути не більше 6000 м (при наявності житлових будівель) і не менше 1500 м (для нововідкритих маршрутів).
  • На швидкісних маршрутах має бути менше зупинок в порівнянні зі звичайними лініями. Але, на відміну від міста, тут співвідношення зупинок не регламентується.
  • Автобуси-експреси (крім маршруток) зупиняються не менше ніж в два рази рідше рухомого складу, що прямує в звичайному регулярному повідомленні, або рідше ніж через 12 км.
  • Для приміських мікроавтобусів правило таке ж, як і в місті зупинки або на вимогу, або для того, щоб підібрати пасажирів.

Перевірка на швидкість

Тим, хто ще не переконався в тому, що літери «С» і «Е» в назві міських автобусних маршрутів відповідають Правилам автомобільних перевезень пасажирів », пропонуємо уважно вивчити схему руху громадського транспорту Мінська. Станом на середину листопада 2012 року, якщо вірити інформації ДП «Минсктранс», в столиці функціонувало понад 20 швидкісних ліній (з урахуванням тимчасово скасованих).

  • № 3С «ДС« Чижівка »- Вокзал»
  • № 20С «ДС« Ангарська-4 »- ст.м. "Академія наук"
  • № 30С «Червоний Бор - Корженевського»
  • № 32С «Малинівка-4 - ДС« Дружна »
  • № 35С «Вокзал - філія БГУ»
  • № 74с «ДС« Малинівка-4 »- Міський Вал»
  • № 82с ДС «Серебрянка» - Корженевського »
  • № 85С «Вокзал - Гатовий»
  • № 87с «ДС« Зелений Луг »- АС« Автозаводська »
  • № 88с «ДС« Ангарська-4 »- Ландера»
  • № 92с «ДС« Чижівка »- ст.м. "Академія наук"
  • № 94С «АС« Автозаводська »- ЧИЖІВСЬКА кладовищі»
  • № 98с «ДС« Лошіца-2 »- ст.м. «Могилевська»
  • № 107с «ДС« Кунцевщіна »- Корженевського»
  • № 112с «АС« Автозаводська »- мікрорайон Сокіл»
  • № 113С «Автовокзал« Московський »- Тубдиспансер»
  • № 114с «ДС« Чижівка »- Авторинок»
  • № 134с «ДС« Чижівка »- ПС« Малинівка-4 »
  • № 144с «ДС« Кунцевщіна »- ПС« Курасовщіна »
  • № 145С «Автовокзал« МОСКОВСЬКИЙ »- НДІ Онкології»
  • № 148с «ДС« Шабан »- Ландера»
  • № 185с «ДС« Захід-3 »- Масюковщіна»
  • № 199с «ДС« Шабан »- селище Сосни»

Як бачимо, всі вони пов'язують райони, що знаходяться один від одного на істотному віддаленні. Здебільшого швидкісні маршрути зупиняються не менше ніж на 2/3 зупинках в порівнянні зі звичайними автобусами. Чому не рідше? Та тому, що пасажирам, які сідають в громадський транспорт на не дуже жвавих зупинках теж хочеться швидше дістатися до віддалених вулиць чи об'єктів. Йдучи я на поводу у таких мінчан, укладачі маршрутної мережі, на жаль, часом зводять нанівець переваги швидкісного пересування.

Іншим моментом, негативно позначається на привабливості швидкісних перевезень, є затори на дорогах, особливо в годину пік. Коли трнаспорт вибудовується в чергу, вже не має великого значення, приїде він на кінцевий пункт на 5 хвилин раніше або на 15: все одно відставання від графіка забезпечено.

В хорошому експресі на спідометр не дивляться

А тепер давайте пройдемося по експресним маршрутами Мінська. Ось вони.

  • № 5Е «ДС« Чижівка »- кладовище« Міхановичі »
  • № 54Е «Мікрорайон Захід-3 - Оптовий ринок»
  • № 62Е «ДС« Захід-3 »- Новинки
  • № 76Е «ДС« Ангарська-4 »- ТЦ« Ждановичі »
  • № 83Е «ДС« Малинівка-4 »- ТЦ« Ждановичі »
  • № 89Е «ДС« Уруччя-2 »- ТЦ« Ждановичі »
  • № 115Е «ДС« Дружна »- Тубдиспансер»
  • № 120Е «ДС« Дружна »- Малинівка-8»
  • № 122Е ДС «Кунцевщіна» - С. Ковалевської »
  • № 129Е «Юго-Запад - С. Ковалевської»
  • № 151Е «ДС« Серебрянка »- ТЦ« Ждановичі »
  • № 156Е «АС« Південно-Західна »- Водоочисна станція»
  • № 172Е «Автовокзал« Московський »- Колодіщанское кладовищі»
  • № 173Е «Мікрорайон Сокіл - Аеропорт« Мінськ-2 »
  • № 175Е «Вокзал - Колядичі»

Як бачимо, більшість з цих маршрутів мають протяжність не менше 10-12 км. Експлуатаційна швидкість рухомого складу наземного громадського транспорту в Мінську, за словами директора ДУ «Столичний транспорт і зв'язок» Валерія Шкуратова, становить 15-17 км / ч . Якби не було експресів, уявляєте, скільки часу довелося б добиратися, скажімо, від вулиці Ангарської на сході міста до Торгового дому «Ждановичі», що знаходиться «на крайньому заході»? Так що кілька сотень рублів за швидкість - не така вже й велика втрата.

Мінчани на замітку

Тут доречно нагадати правила користування багаторазовими проїзними документами при поїздках в автобусах різних швидкісних категорій, що діють в столиці Білорусі. Дану інформацію оглядачеві порталу interfax.by надали в ДП «Минсктранс».

  • Пасажирам, які мають проїзний квиток на проїзд в автобусах регулярних експресних маршрутів, надається право на проїзд в автобусах звичайних і швидкісних маршрутів.
  • Пасажирам, які мають проїзний квиток на чотири види транспорту (автобус - тролейбус - трамвай - метро), надається право на проїзд в автобусах регулярних експресних маршрутів.
  • Пасажири, які мають проїзний квиток на проїзд в автобусах звичайних і швидкісних маршрутів, мають право на проїзд в автобусах міських регулярних експресних маршрутів з доплатою в розмірі Br700.
  • Поєднаний з метро проїзний квиток на паперовому носії дійсний тільки при наявності пластикової картки з магнітною смугою для проїзду в метро на відповідний період.

Олександр Нестеров

Чому не рідше?
Якби не було експресів, уявляєте, скільки часу довелося б добиратися, скажімо, від вулиці Ангарської на сході міста до Торгового дому «Ждановичі», що знаходиться «на крайньому заході»?