Громадський транспорт Мінська, Експресний маршрут, Швидкісний маршрут, Оплата проїзду, ДП «Минсктранс», ДУ «Столичний транспорт і зв'язок», Правила автомобільних перевезень пасажирів
- Місто: «швидкість» строго регламентована
- Передмістя: у швидкісних маршрутів явну перевагу
- Перевірка на швидкість
- В хорошому експресі на спідометр не дивляться
- Мінчани на замітку
Грань між швидкісним автобусним маршрутом і його побратимом-експресом для багатьох пасажирів неможливо розрізнити. І неспроста: згідно усталеній думці, швидкісні автобуси не такі вже й швидкісні, а експреси не так швидкі, щоб переплачувати за проїзд. оглядач порталу interfax.by дізнався, за якими критеріями того чи іншого маршруту присвоюється додаткова буква «С» або «Е».
Місто: «швидкість» строго регламентована
У ДП «Минсктранс», куди оглядач порталу interfax.by звернувся за коментарем, порадили звернутися до документу під назвою «Правила автомобільних перевезень пасажирів». Мовляв, саме він регламентує ці питання, причому не тільки для Мінська, але і для всієї Білорусі. Даний документ був затверджений постановою Ради міністрів РБ № 972 від 30 червня 2008 і з тих пір зазнав ряд змін.
Згідно з останньою версією Правил автомобільних перевезень пасажирів, вони можуть бути організовані в звичайному регулярному, швидкісному регулярному і експресному регулярному повідомленнях. Звичайний маршрут пролягає між основними пасажироутворюючий пунктами міста і має проміжні зупинки, як правило, з відстанню між ними при багатоповерховій забудові 350-800 м, при малоповерхової - 500-1000 м. Швидкісне сполучення має свої особливості: на маршруті має бути не більше ніж в два рази менше проміжних зупиночних пунктів у порівнянні з кількістю зупинок на звичайному маршруті. А що стосується експреса, то тут існує два варіанти:
- або на маршруті має бути не менше ніж в два рази менше проміжних зупиночних пунктів у порівнянні з кількістю зупинок на цьому маршруті в звичайному регулярному повідомленні;
- або відстань між пунктами зупинок становить понад 2 км.
Істотне зауваження: маршрутки - це теж експресні перевезення. Але в Правилах обумовлено, що в їхньому випадку зупинки на проміжних пунктах можуть проводитися тільки при необхідності висадки і посадки пасажирів.
Передмістя: у швидкісних маршрутів явну перевагу
Приміські автомобільні перевезення пасажирів, як і міські, можуть бути трьох видів - в звичайному регулярному, швидкісному регулярному і експресному регулярному повідомленнях. Але тут свої правила.
- На звичайних маршрутах відстані між пунктами зупинок повинні бути не більше 6000 м (при наявності житлових будівель) і не менше 1500 м (для нововідкритих маршрутів).
- На швидкісних маршрутах має бути менше зупинок в порівнянні зі звичайними лініями. Але, на відміну від міста, тут співвідношення зупинок не регламентується.
- Автобуси-експреси (крім маршруток) зупиняються не менше ніж в два рази рідше рухомого складу, що прямує в звичайному регулярному повідомленні, або рідше ніж через 12 км.
- Для приміських мікроавтобусів правило таке ж, як і в місті зупинки або на вимогу, або для того, щоб підібрати пасажирів.
Перевірка на швидкість
Тим, хто ще не переконався в тому, що літери «С» і «Е» в назві міських автобусних маршрутів відповідають Правилам автомобільних перевезень пасажирів », пропонуємо уважно вивчити схему руху громадського транспорту Мінська. Станом на середину листопада 2012 року, якщо вірити інформації ДП «Минсктранс», в столиці функціонувало понад 20 швидкісних ліній (з урахуванням тимчасово скасованих).
- № 3С «ДС« Чижівка »- Вокзал»
- № 20С «ДС« Ангарська-4 »- ст.м. "Академія наук"
- № 30С «Червоний Бор - Корженевського»
- № 32С «Малинівка-4 - ДС« Дружна »
- № 35С «Вокзал - філія БГУ»
- № 74с «ДС« Малинівка-4 »- Міський Вал»
- № 82с ДС «Серебрянка» - Корженевського »
- № 85С «Вокзал - Гатовий»
- № 87с «ДС« Зелений Луг »- АС« Автозаводська »
- № 88с «ДС« Ангарська-4 »- Ландера»
- № 92с «ДС« Чижівка »- ст.м. "Академія наук"
- № 94С «АС« Автозаводська »- ЧИЖІВСЬКА кладовищі»
- № 98с «ДС« Лошіца-2 »- ст.м. «Могилевська»
- № 107с «ДС« Кунцевщіна »- Корженевського»
- № 112с «АС« Автозаводська »- мікрорайон Сокіл»
- № 113С «Автовокзал« Московський »- Тубдиспансер»
- № 114с «ДС« Чижівка »- Авторинок»
- № 134с «ДС« Чижівка »- ПС« Малинівка-4 »
- № 144с «ДС« Кунцевщіна »- ПС« Курасовщіна »
- № 145С «Автовокзал« МОСКОВСЬКИЙ »- НДІ Онкології»
- № 148с «ДС« Шабан »- Ландера»
- № 185с «ДС« Захід-3 »- Масюковщіна»
- № 199с «ДС« Шабан »- селище Сосни»
Як бачимо, всі вони пов'язують райони, що знаходяться один від одного на істотному віддаленні. Здебільшого швидкісні маршрути зупиняються не менше ніж на 2/3 зупинках в порівнянні зі звичайними автобусами. Чому не рідше? Та тому, що пасажирам, які сідають в громадський транспорт на не дуже жвавих зупинках теж хочеться швидше дістатися до віддалених вулиць чи об'єктів. Йдучи я на поводу у таких мінчан, укладачі маршрутної мережі, на жаль, часом зводять нанівець переваги швидкісного пересування.
Іншим моментом, негативно позначається на привабливості швидкісних перевезень, є затори на дорогах, особливо в годину пік. Коли трнаспорт вибудовується в чергу, вже не має великого значення, приїде він на кінцевий пункт на 5 хвилин раніше або на 15: все одно відставання від графіка забезпечено.
В хорошому експресі на спідометр не дивляться
А тепер давайте пройдемося по експресним маршрутами Мінська. Ось вони.
- № 5Е «ДС« Чижівка »- кладовище« Міхановичі »
- № 54Е «Мікрорайон Захід-3 - Оптовий ринок»
- № 62Е «ДС« Захід-3 »- Новинки
- № 76Е «ДС« Ангарська-4 »- ТЦ« Ждановичі »
- № 83Е «ДС« Малинівка-4 »- ТЦ« Ждановичі »
- № 89Е «ДС« Уруччя-2 »- ТЦ« Ждановичі »
- № 115Е «ДС« Дружна »- Тубдиспансер»
- № 120Е «ДС« Дружна »- Малинівка-8»
- № 122Е ДС «Кунцевщіна» - С. Ковалевської »
- № 129Е «Юго-Запад - С. Ковалевської»
- № 151Е «ДС« Серебрянка »- ТЦ« Ждановичі »
- № 156Е «АС« Південно-Західна »- Водоочисна станція»
- № 172Е «Автовокзал« Московський »- Колодіщанское кладовищі»
- № 173Е «Мікрорайон Сокіл - Аеропорт« Мінськ-2 »
- № 175Е «Вокзал - Колядичі»
Як бачимо, більшість з цих маршрутів мають протяжність не менше 10-12 км. Експлуатаційна швидкість рухомого складу наземного громадського транспорту в Мінську, за словами директора ДУ «Столичний транспорт і зв'язок» Валерія Шкуратова, становить 15-17 км / ч . Якби не було експресів, уявляєте, скільки часу довелося б добиратися, скажімо, від вулиці Ангарської на сході міста до Торгового дому «Ждановичі», що знаходиться «на крайньому заході»? Так що кілька сотень рублів за швидкість - не така вже й велика втрата.
Мінчани на замітку
Тут доречно нагадати правила користування багаторазовими проїзними документами при поїздках в автобусах різних швидкісних категорій, що діють в столиці Білорусі. Дану інформацію оглядачеві порталу interfax.by надали в ДП «Минсктранс».
- Пасажирам, які мають проїзний квиток на проїзд в автобусах регулярних експресних маршрутів, надається право на проїзд в автобусах звичайних і швидкісних маршрутів.
- Пасажирам, які мають проїзний квиток на чотири види транспорту (автобус - тролейбус - трамвай - метро), надається право на проїзд в автобусах регулярних експресних маршрутів.
- Пасажири, які мають проїзний квиток на проїзд в автобусах звичайних і швидкісних маршрутів, мають право на проїзд в автобусах міських регулярних експресних маршрутів з доплатою в розмірі Br700.
- Поєднаний з метро проїзний квиток на паперовому носії дійсний тільки при наявності пластикової картки з магнітною смугою для проїзду в метро на відповідний період.
Олександр Нестеров
Чому не рідше?Якби не було експресів, уявляєте, скільки часу довелося б добиратися, скажімо, від вулиці Ангарської на сході міста до Торгового дому «Ждановичі», що знаходиться «на крайньому заході»?