Ходова частина. Пристрій ходової частини. Робота ходової частини
Ходова частина - найважливіша складова автомобіля, що вдає із себе зв'язує ланцюжок коліс і кузова і згладжує тряску авто при дефектах дорожнього покриття. Саме завдяки ходової частини водій не відчуває незначних нерівностей дороги, і час від часу необхідно перевіряти справність цього вузла та його елементів, щоб і далі насолоджуватися їздою з комфортом. У цій статті ми розповімо вам про пристрій ходової частини і принцип її роботи.
Пристрій ходової частини
Ходова частина автомобіля складається з коліс, моста, підвіски і рами або кузова. Може мати місце наявність додаткових елементів, однак головна роль віддана вищепереліченим деталей. Кожен елемент відіграє свою роль, але їх загальна мета - звести до мінімуму коливання, тряску і інші вібрації автомобіля під час їзди - в цьому і полягає функція ходової частини.
Рама і кузов є кістяком, до якого кріпляться основні елементи підвіски. Рама бере участь у формуванні ходової. Для легкових автомобілів використовується кузов, і саме до нього кріпляться елементи ходової частини, а інші елементи кріплять до каркаса.
Чим міцніше залізо кузова, тим краще автомобіль буде переносити тяготи бездоріжжя. Решта ділянок обшивають профільним листом, який стійкий до корозії.
Підвіска служить для пом'якшення нерівностей і гасить коливання, що провокують нерівності на поверхні дорожнього покриття за рахунок виключення жорсткого зчеплення між кузовом і колесами і інших деталей.
Підвіска має великий термін служби, однак він залежить від умов експлуатації автомобіля. Потрібно своєчасно проводити діагностику і дбайливо експлуатувати авто.
Підвіски бувають залежними і незалежними. Якщо підвіска залежна, то задні колеса будуть пов'язані між собою за допомогою з'єднує балки. На незалежній підвісці з'єднує балка відсутня.
Мости служать для з'єднання двох коліс, а також для здійснення опорної функції для остова автомобіля. На легковому авто вони кріпляться до кузова, на вантажному - до рами. Призначення мостів - утримувати не тільки вага самого авто, а й його пасажирів, тому матеріалом для їх виготовлення служить міцне залізо.
Колеса першими беруть на себе удар і страждають від недосконалостей доріг, потрапляючи в ями і наїжджаючи на купини. Чим дбайливіше ви ставитеся до свого автомобіля, тим довше прослужать його деталі.
Принцип роботи ходової частини
І так, настав час поговорити про те, як працює ходова частина автомобіля.
Щоб авто не перевернулося, потрапивши в яму колесом, і існує підвіска. Колесо опуститься вниз, розтягнувши амортизатор, прикріплений до підвіски, а коли вийде з ями, амортизатор повернеться в колишнє місце і буде там знаходитися в процесі невеликих коливань.
Колеса з одного боку приєднані до підвіски наглухо, а з іншого боку - немає, і в разі невеликих коливань дороги автомобіль йде рівно. Взаємодія підвіски з іншими частинами цьому сприяє.
Оскільки ходова частина є оболонкою, що тримає авто на ходу, то кожному водієві важливо прислухатися до звуків свого автомобіля, а саме, до скрипам і стукам. Таким чином, ви зможете вчасно виявити несправність і усунути її на СТО.
Автор: Вікторія Голдіна, дата публікації: 18.09.2017 р
Передрук без згоди редакції заборонено.