Календар дорожника

  1. федеральні дороги Почнемо з того, про що писати приємно, - про трасах, за якими їздимо ми, а ремонтують...
  2. У пошуках грошей
  3. А що в Петрозаводську?

федеральні дороги

Почнемо з того, про що писати приємно, - про трасах, за якими їздимо ми, а ремонтують їх за рахунок бюджету всієї країни. Отже, на будівництво, утримання і ремонт федеральних магістралей в 2018 році російська скарбниця виділяє 11 мільярдів рублів. Понад п'ять мільярдів направляється на будівництво і реконструкцію магістралей, ще трохи більше трьох мільярдів - на ремонт. Інша частина коштів призначена для утримання доріг і влаштування захисних шарів покриття.

В середині травня упрдор «Кола» приступило до ремонту п'яти ділянок федеральних трас. На півночі Карелії капітально ремонтуються 19-кілометрову ділянку і чотири мости на трасі Р-21 «Кола» в Кемском районі, ще чотири мости відремонтують в Сегежский районі. У Медвеж'єгорськом районі капітально ремонтують сім кілометрів дороги Вологда - Медвежьегорск, а також будують освітлення в межах всіх населених пунктів траси.

Одна з найважливіших федеральних доріг в Карелії - це траса А-121 «Сортавала». вона повинна збільшити туристичну привабливість регіону за рахунок потоку туристів з боку Ленінградської області. Зараз в цьому напрямку проїжджають до 10 тисяч машин на добу, а буде - за планами влади - до 15 тисяч. Зараз компанія «ВАД» будує черговий її ділянку з 197-го по 215-й кілометр. Він стане продовженням двох сучасних ділянок, відкритих кілька років тому.

Він стане продовженням двох сучасних ділянок, відкритих кілька років тому

Нова ділянка траси А-121. Фото: Максим Шумейко

На трасі з'являться два нових штучних споруди. Це трьохпролітний міст через річку Іхаланйоккі і шляхопровід через залізничний перегін Елісенваара - Яккима. Восени цього року буде відкрито рух по знову побудованому 19-кілометровій ділянці автодороги А-121 «Сортавала» з 424-го по 445-й кілометр в Пряжинський районі. Нова дорога обійде населені пункти Крошнозеро, Кутчезеро і Щеккіла.

Взагалі, передача доріг в федеральну власність - це одна з основних завдань, яке ставить перед собою карельської уряд в області розвитку транспорту. Зараз з майже восьми тисяч кілометрів автодоріг загального користування в Карелії понад 1,3 тисячі кілометрів - в федеральному віданні. Це можливість залучити значні кошти на розвиток дорожньої інфраструктури республіки. І керівництво Карелії продовжує спроби передати окремі траси на утримання російського уряду. Серед них зустрічаються дуже проблемні дороги. Так, після того як на федеральний баланс у нас забрали автотрасу Вологда - Пудож - Медвежьегорск, настала черга розбитих доріг від траси «Кола» до Петрозаводська і від А-121 «Сортавала» до МАПП «Вяртсиля». Тут зараз йде ремонт, рух по першим оновленим 15 кілометрам планується відкрити до кінця року.

Тепер йде робота по передачі сумнозвісної автодороги Кочкома - Тікша - Ледмозеро - Костомукша - держкордон. Вона, наприклад, «знаменита» тим, що довгі роки на окремих ділянках з розбитого асфальту стирчали пні. Її реконструкції жителі міста гірників чекають дуже давно.

Автодорога Кочкома - держкордон

Нещодавно цю проблему глава Карелії Артур Парфенчиков обговорив на зустрічі з керівником Росавтодора. Роман Старовойт повідомив, що рішення про необхідність передачі дороги в федеральну власність прийнято. Республіканські влади зі свого боку оперативно підготували всі необхідні документи, вже 16 липня все пакет був представлений в Росавтодор. Нарешті, 20 серпня на нараді з розвитку Соловків глава республіки заговорив про передачу в федеральну власність двох отвороток від траси «Кола» - до Кемі і Біломорсько.

За федеральною цільовою програмою

Ще 2,4 мільярда рублів Карелії виділяється в рамках федеральної цільової програми розвитку республіки до 2020 року. Мільярд з гаком республіка отримає вже в цьому році. В цілому дорожній фонд Карелії цього року становить 3,7 мільярда рублів. Регіон витратить ці гроші на республіканські і муніципальні дороги - тобто на ті, які повинен утримувати і ремонтувати сам - іноді на умовах співфінансування з федеральним центром.

- Сюди входять кошти федеральної цільової програми - мільярд з невеликим; півтора мільярда на утримання доріг - це гроші з республіканського бюджету, близько 280 мільйонів рублів - на ремонт доріг, 50 з невеликим мільйонів - на капітальний ремонт. І 215 мільйонів рублів виділено муніципальних утворень на утримання і ремонт доріг, - заявив керівник Мінтрансу республіки Олексій Кайдалов.

Олексій Кайдалов. Фото: ІА «Республіка» / Сергій Юдін

На ці гроші за 1-е півріччя 2018 року підрядники відремонтували наступні об'єкти:

- Вибірково, протягом дев'яти кілометрів покладено свіжий асфальт на автомобільній дорозі Пишний - Беломорск. Роботи вело Кондопожського ДРСУ за 46,2 мільйона рублів.

- На ділянці автомобільної дороги Гирвас - Ліндозеро замість аварійного дерев'яного моста поставлено тимчасове інженерна споруда через річку Семчев. Протяжність ділянки - 34,3 погонних метра. Вартість робіт по держконтракту - 11,5 мільйона рублів.

- У Медвеж'єгорськом районі тимчасовий міст замість аварійного дерев'яного побудований через річку Неміно на під'їзді до села Челмужі. Вартість робіт - 32,2 мільйона рублів.

Також тимчасові мости з'явилися поруч із селищем Мунозеро, на трасі Падани - Совдозеро через річку Гумаріна, через Тунгуду на дорозі Пишний - Нове Машезеро, на ділянці автодороги Беломорск - Сумпосад - Колежма через річку Вирма і через Обжу на трасі Усланка - Мегрега - обжавши. Надалі тимчасові мости замінять постійні, зроблені із залізобетонних конструкцій.

У наступному півріччі тимчасові мости побудують на автомобільній дорозі Відліца - Кінелахта - Ведлозеро, через річку Відліца. Дата закінчення робіт - 30 листопада. На 10-му і 23-му кілометрах автодороги, що йде від «Коли» до Сегежа, по якій забезпечується під'їзд до технологічного парку селища Надвоїці, будуть реконструйовані залізобетонні мости. Ще один міст - до 30 червня 2019 року - зведуть на трасі Кепа - Юшкозеро - Боровий - Костомукша.

Зараз, за ​​даними регіонального Мінтрансу, в республіці ведуться роботи на кількох об'єктах. Це заміна асфальту на різних трасах, облаштування тротуарів та автобусних зупинок. Так, підрядник «НордСтройТранс» вибірково латає асфальт на трасі Петрозаводськ - Ошта з 8-го по 55 кілометр. Роботи повинні завершитися 31 серпня. До цього ж дня на першому кілометрі траси Медвежьегорск - Толвуя - Велика Губа повинен з'явитися тротуар. А до 30 вересня цього року дорогу Пяльма - аеропорт оснастять електричним освітленням. Крім того, після проведення конкурсів підрядники приступлять до влаштування автобусної зупинки на дорозі Кочкома - держкордон, в селищі Зарічний. Ще один зупинний пункт з'явиться в селі Ужесельга, два вже зробили в селищі Тулокса і в селі Рибрека.

В цілому, з 3,7 мільярда рублів дорожнього фонду цього року освоєно близько третини. Ще кілька дорожніх об'єктів продовжать ремонтувати наступного року.

- Ми плануємо продовжити роботи з укладання асфальту в південних районах. Розраховуємо і вживемо всіх заходів для того, щоб вирішити багаторічну проблему в селі Керісюрья Піткярантского району, жителі якої скаржаться на пил від кар'єрних великовантажних машин, - розповів керівник управління автомобільних доріг республіки Віктор розсипних. - Ми знайшли додаткове джерело фінансування і плануємо укласти порядку кілометра асфальту в селі, зробити роботи максимально якісно. Аналогічна ситуація в селищі Елісенваара - там теж будуть проведені роботи з укладання асфальту.

Віктор розсипних. Фото з особистого архіву

Також в 2018-2019 роках заплановано будівництво автодороги Медвежьегорск - Толвуя - Велика Губа, 106-й км - Лікарняний. Відзначимо, що 3,7 мільярда рублів дорожнього фонду на 2018 рік - сума невелика. Республіці потрібно в рази більше, щоб привести всі дороги в нормативний стан. Щорічна потреба обчислюється 30 мільярдами. І поки в нормативному стані знаходяться тільки 32 відсотки регіональних доріг.

У пошуках грошей

Влада постійно шукають засоби, щоб збільшувати обсяги дорожніх робіт, тим більше що керівники республіки взяли на себе серйозне завдання - до 100-річного ювілею Карелії, тобто до 2020 року, привести в нормативний стан половину регіональних автомобільних трас. Так, депутати Законодавчих зборів підтримали запропоновані главою Карелії поправки до бюджету. До дорожнього фонду республіки буде направлено майже 11 мільйонів рублів додатково. На ці кошти будуть відремонтовані ділянки двох доріг в Біломорсько районі: Беломорск - Сумпосад - Колежма і Сумпосад - Воренжа - Вірандозеро - Нюхча.

Одночасно ремонтуються ділянки доріг, по яких проходять шкільні автобусні маршрути, ці роботи повинні бути завершені до 1 вересня. Також понад 200 мільйонів рублів виділено 47 муніципалітетам на ремонт і утримання місцевих доріг. Більшість муніципальних утворень вже уклали контракти з підрядними організаціями. 23 серпня карельські парламентарії виділили ще майже 63 мільйони рублів на дорожній ремонт цього року. Ці гроші бюджет отримав за рахунок надходжень транспортного податку. Майже всі гроші - 53,7 мільйона рублів - направлять на дороги Петрозаводська. Решта 9 мільйонів 200 тисяч рублів вирішено направити на будівництво нового моста в селі Тукса. Крім того, за рахунок перерозподілу коштів дорожнього фонду додаткові гроші виділять Кондопозі - більш 17,6 мільйона рублів. На ці кошти в порядок приведуть ділянки, які викликають найбільше нарікань у городян. Нарешті, парламентарії внесли зміни і в бюджет наступного року. На будівництво чотирьох нових мостів в Муезерского і Біломорсько районах республіки додали 79 мільйонів рублів.

А що в Петрозаводську?

Як «Республіці» розповіла керівник комітету ЖКГ мерії міста Юлія Мізінкова, на утримання об'єктів дорожньо-мостового господарства укладено трирічний контракт.

- Загальна його сума 600 мільйонів рублів, тобто по 200 мільйонів на рік, - зазначила чиновник.

Цього року грошей в столиці Карелії вистачило тільки на ямковий ремонт. Більшу його частину виконав підрядник «Онегодорстрой». Компанія відремонтувала 15 тисяч квадратних метрів доріг. Роботи закінчені на проспектах Леніна і Карла Маркса, вулицях Кірова, «Правди», Рігачіна, Онежской флотилії, Антонова, Сиктивкарський, Червонофлотській, на Лососінском шосе.

Крім цього, гарячим асфальтобетоном заклали аварійні ями на Гвардійській, Витегорском шосе, Першотравневому проспекті, вулиці Заводській, Солом'янському шосе, вулицях Муезерского і Зв'язки, Лісовому проспекті, Суоярвського шосе, вулицях Прикордонної, Мерецкова, Хейкконена, Ватутіна, набережної Ла-Рошель.

Також два контракти отримав ІП Р.С. Мосоян. Це ямковий ремонт на двох перехрестях проспекту Олександра Невського - з вулицями Мерецкова і «Правди», а також на вулиці Станційній і на перетині «Правди» і Ключевського шосе. Об'єкти повинні були бути здані до 20 серпня. Також підрядник зобов'язався відремонтувати вулицю Повенецкий - дорогу до споруджуваного центру спортивної гімнастики. До кінця вересня поточного року центр повинен прийняти перших спортсменів.

Окремим рядком в переліку споруджуваних дорожніх об'єктів коштує будівництво другого етапу вулиці Сиктивкарський. Довгий час її обіцяли продовжити на ділянці від Лісового проспекту до вулиці Чкалова. Таким чином, Сиктивкарський, починаючись на Древлянка, логічним чином впиралася б в Перевалку. А особливе місце вона займає тому, що на новій ділянці будують республіканський перинатальний центр. Значення цього соціального об'єкта для Карелії переоцінити важко, тому дорогу вздовж нього будують прискореними темпами. поспішають здати і сам перинатальний центр. За продовження вулиці Сиктивкарський взялася петербурзька фірма ТОВ «НордСтройТранс». 15 серпня 2017 року з підрядником уклали держконтракт на суму 133,2 мільйона рублів.

«У 2017 році забезпечено максимальне освоєння по об'єкту« Будівництво вулиці Сиктивкарський на ділянці від вулиці Чкалова до Лісового проспекту в Петрозаводську ». Технічна готовність об'єкта капітального будівництва на 1 січня 2018 року склала 70%, в тому числі підставу дорожнього покриття - 90%, монтаж опор освітлення - 90%, монтаж зливової каналізації (дренаж, переобладнання) - 80%, укладання асфальтового покриття не виконано через встановлення низького температурного режиму », - розповіли нам в Мінбуді Карелії.

11 січня 2018 року зі петербурзьким підрядником держконтракт розірвали. Це зробив в односторонньому порядку замовник будівництва цієї траси - Управління капітального будівництва Республіки Карелія (підвідомче регіональному Мінбуду). І поки невідомо, хто буде добудовувати Сиктивкарський на 83,2 мільйона рублів, виділених з резервного фонду російського уряду. Однак термін закінчення будівництва дороги вже встановлено - 1 листопада цього року.

А що в Петрозаводську?