Калуга I

  1. Приміське сполучення [ правити | правити код ]
  2. Дальнє слідування [ правити | правити код ]
  3. Пасажирські платформи [ правити | правити код ]
  4. Перевізники і розклад [ правити | правити код ]

Станція Калуга I Вязьма - Сизрань Московська залізниця Станція Калуга I Вязьма - Сизрань   Московська залізниця   Будівля вокзалу ст
Будівля вокзалу ст. Калуга I ДЦС 3 Регіон ж. д. Московсько-Смоленський оператор РЖД дата відкриття 1874 рік [1] Тип дільнична Класність 1 Кількість платформ 5 Кількість шляхів> 10 Тип платформ 2 острівних високих, 2 острівних низьких, 1 бічна низька Форма платформ прямі Прилеглі перегони Азарово - Калуга I (2, пост.тока);
Калуга I - Перспективна (1, неелектріф.) Електрифікована тисячу дев'ятсот шістьдесят чотири Струм постійний 3кВ Архітектори А. М. Кулаевскій Вихід до Вокзальної площі
скверу ім. С. Тупикова Розташування Росія , місто Калуга пересадка на А : 12, 29л, 30Л [2] ;
Тб : 1, 12
Мт : 1, 29, 31, 45, 83 Відстань до сухиничі 100 км відстань до Вязьми 157 км відстань до Тули 133 км відстань до Москви 185 км Тарифна зона 19 (від Москви-Київської) Код в АСУЖТ 188205 Код в « Експрес-3 »2000345 Медіафайли на Вікісховища

Калуга I - залізнична станція Московської залізниці , Розташована в місті Калузі . відкрита в 1874 році .

Входить в Московсько-Смоленський центр організації роботи залізничних станцій ДЦС-3 Московської дирекції управління рухом. За основним застосування є дільничної, за обсягом роботи віднесена до 1 класу. Відноситься до Московсько-Смоленському регіону Московської залізниці.

Вокзал Калуга-1 - залізничний вокзал станції Калуга I. Входить в Московську регіональну дирекцію Дирекції залізничних вокзалів [3] .

Станція Калуга-1 розташована на північ від центру міста на відгалуженні головного ходу Київського напрямку МЗ на хордових лінію Вязьма - Тула-1 Курська на ділянці Муратовка - Плеханово [4] . Московської залізниці.

Головний хід лінії в цьому місці робить петлю, глибоко вдаючись всередину міста. Ділянка від Калуги-1 до цієї розв'язки двоколійний і електрифікований (електрифікація триває далі до станції в селищі полотняний Завод , В інший бік одноколійний без електрифікації.

Карта Калуги і околиць 1910-і роки

Сизрано-Вяземський вокзал 1890-і роки

Вокзал приватної Московсько-Києво-Воронезької залізниці. 1900-і роки

Залізнична станція Калуга відкрита для пасажирів і перевезення вантажів одночасно з запуском в промислову експлуатацію Ряжсько-Вяземський залізниці в 1874 році (пізніше Сизрано-Вяземская). Урочисте відкриття залізничного вокзалу відбулося 15 ( 27 ) грудня 1874 року [1] .

Залізниця зв'язала Калугу з містами: Варшава , Смоленськ , Оренбург , Пенза , Сизрань і багатьма іншими, що сприяло розвитку торгівлі, сільського господарства і промисловості в регіоні [6] .

До 1883 року залізнична станція Калуга приймала вже близько 70 000 пасажирів, було опрацьовано понад 2 700 000 пудів різних вантажів [7] . У 1899 році відкривається рух на приватній (пайовий) Московсько-Києво-Воронезької залізниці (Брянської лінії).

Розвиток промисловості і торгівлі в місті і губернії вимагала наявності розгалуженої мережі магістральних залізниць, які б пов'язали місто і губернію з промисловим центром і багатими південними регіонами.

Після численних клопотань представників від промисловців і купців про швидке проведення до Калузі гілки від Брянської лінії, - в 1901 році така гілка була здана в експлуатацію пайовим товариством приватної Московсько-Києво-Воронезької дороги, з використанням частини шляху казенної (державної) Сизрано-Вяземський лінії [8] . У тому ж році тим же суспільством був побудований залізничний вокзал, який зберігся до наших днів (Калуга I) [9] .

Таким чином до 1902 року в місті функціонувало 2 залізничні вокзали. Один ставився до казенної (Сизрано-Вяземський) дорозі, а другий, - до приватної Брянської лінії. За радянських часів будівлю першого - «Сизрано-В'яземського вокзалу» було передано одному із заводів міста. Будівля збереглася до наших днів, але сильно перебудовано [10] . До свого вокзалу поїзда приватної Московсько-Києво-Воронезької залізниці під'їжджали по Брянському мосту (розібраний в 1963 році).

За твердженням калузького краєзнавця і архітектора І. Д. Бєлова: «Це був шляхопровід, який йшов до гаю. Справа в тому, що в Калузі, на вулиці Леніна, два вокзали знаходилися поруч. Потяги приходили і на один вокзал, і на другий. Тому і побудували міст, щоб розвести потоки. Колись по центру Калуги ходили паровози з пасажирськими і товарними вагонами.

Місто перетинали залізничні лінії. І це, до речі, було дуже незручно. Міст побудували десь в 1900 році, коли з'явилася Московсько-Києво-Воронежская залізниця, а розібрали, коли пустили перший тролейбус. Там були чотири масивні опори (ферми), так ось на дві опори потім поставили гармати, а ще дві так і залишилися стояти. Розібрати їх було складно, потрібно ці опори підривати » [10] .

З початком Першої світової війни губернський центр Калуга стає великим тиловим-евакуаційним центром воюючою імперії . Санітарні втрати на фронтах вимагали евакуації поранених і хворих в тилові райони.

20 серпня ( 2 вересня ) 1914 м на станцію Калуга з фронту була доставлена ​​перша партія, що складається з 2 500 поранених і хворих воїнів Російської Імператорської армії . Розміщувати першу партію довелося в різних місцях, включаючи будівлю вокзалу, станційні споруди, приватні будинки.

У короткі терміни міській управі і військовому управлінню вдалося розгорнути в місті 4 госпіталю, довівши загальну кількість ліжок до 1900 [11] . До кінця 1914 року станція стає військово-евакуаційним пунктом «Москва 1-й» з основним напрямком санітарної евакуації на Москву [12] .

Місто виявилося і в центрі біженського потоку. біженці слідували через Калузьку губернію і по Московсько-Варшавському шосе вглиб країни. Перша партія зареєстрованих біженців в кількості 601 людини прибула на станцію Калуга 15 ( 28 ) липня 1915 року [13] .

На кошти та за сприяння Татьянінской комітету, створеного з ініціативи Великої княгині Тетяни Миколаївни Романової [14] , Які шукають притулку та іншим пасажирам надавалася продовольча і медична допомога.

У будівлі вокзалу були відкритий лікарсько-продовольчий пункт і «Особливий Комітет з осіб, що перебували в благодійних товариствах та інших осіб, головним чином - дам, для задоволення поживою прибувають в поїздах біженців». Одночасно Губернським комітетом товариства було засновано Особлива Бюро для постачання біженців проїзними документами [13] .

У роки Великої Вітчизняної війни станція мала стратегічне значення при обороні Москви [15] , Проведенні першої та другої Ржевско-Вяземський наступальних операцій Червоної Армії , Курської битви , Для більшості наступальних операцій по розгрому противника на всьому радянсько-німецькому фронті в 1942-1945 роках.

Після війни було відремонтовано залізничне полотно, службові та технічні споруди. Відновлено регулярне пасажирське сполучення з Москвою, містами області, Вязьмою і Тулою .

Приміське сполучення [ правити | правити код ]

електропоїзд ЕД4М -0451 «Експрес» ЦППК на ст. Калуга-1 Рейковий автобус РА2 , Сполученням Калуга- Ферзіково на платформі в очікуванні пасажирів. Калуга. 2016 Рейковий автобус РА2 -105 повідомленням Ізноскі -Калуга прибуває на ст. Калуга-1. 2015 рік.

Оскільки станція Калуга-1 розташована на відгалуженні головного ходу Київського напрямку МЗ , Приймає вона в основному приміські електропоїзди від Москви і сухиничі (з'їжджають з головного ходу між станціями Тихонова Пустинь і Горенська по гілці в напрямку станції Муратовка ) І приміські дизель-поїзди хордовою лінії в напрямку станцій Вязьма і Тула I-Курська . Для поїздів всіх чотирьох напрямків станція є кінцевою.

Є пряме сполучення приміськими електропоїздами з Москвою-Київської (Найдальша станція на цій лінії, що має прямий зв'язок з Москвою) і станцією Сухиничі-Головні , Тому з точки зору приміського сполучення станцію Калуга I також іноді відносять до Київського напрямку. Час руху від Київського вокзалу близько 3 годин 8 хвилин, від сухиничі-Головних - близько 2 годин. Від Москви курсує 13-14 пар поїздів на добу (з них 5 - експреси), від сухиничі-Головних - 5 пар на добу. Також є 1 вечірня пара поїздів сполученням до станції хрести , Розташованої на Великому кільці МЗ - до станції Бекасово I поїзди слідують в напрямку Москви по головному ходу, а далі з'їжджають на кільце. Обслуговують лінію пасажирські електропоїзди ЕД4М .

Електропоїзди «Калузький експрес» (Калуга-1 - Москва-Київська пас.) Формуються і обслуговуються Центральної приміської пасажирської компанією . Для придбання квитків і реєстрації на ці поїзди, а також при посадці від пасажира потрібно паспорт . Час в дорозі ~ 2 години 37 хвилин [16] [17] . У складі експресів вагони двох класів обслуговування (бізнес (I) і економ (II)), в квитку вказані місця для кожного пасажира. Купівля квитка на поїзди експреси Калуга-Москва можлива в касах далекого прямування, в спеціалізованих приміських касах зі стікером «Експрес» і на офіційному сайті ВАТ «РЖД» {Електронна реєстрація і покупка).

У напрямку Тули щодня курсує три пари дизель-поїздів до станції Ферзіково , Одна з яких у вихідні продовжується до станції вузлова I , І одна пара дизель-поїздів до станції Олексин . По п'ятницях і вихідним курсує ще одна пара прямим сполученням до станції Тула I-Курська . У напрямку Вязьми щодня курсують дві пари поїздів до станції Тьомкін (Вранці і ввечері), з п'ятниці по понеділок також є одна денна пара поїздів до станції Ізноскі , А по буднях - ще одна пара до цієї станції ввечері. Обслуговують маршрути рейкові автобуси РА2 .

Про тарифних зонах, правила проїзду на поїздах ЦППК, річних і місячних абонементах, Калузькому регіональному центрі обслуговування приміських пасажирських перевезень [18] можна дізнатися на офіційному ресурсі компанії перевізника в мережі Інтернет.

Дальнє слідування [ правити | правити код ]

До серпня 2015 років через станцію Калуга-1 курсував пасажирський поїзд № 383 сполученням Ташкент - Санкт-Петербург формування «Узбекистон Темір йуллари» . Поїзд мав на станції 30-хвилинну зупинку. В даний час поїзд скасований. За клопотанням узбецької сторони розглядається можливість відновлення залізничного сполучення по цьому маршруту [19]

У літні місяці з Київського вокзалу міста Москви призначається поїзд далекого прямування сполученням Москва - Анапа , Який має тривалу зупинку (30 хвилин) на станції Калуга-1. Поїзд формується і обслуговується Федеральної пасажирської компанією ВАТ РЖД .

Пасажирські платформи [ правити | правити код ]

На станції 5 пасажирських платформ. Дві (№ 6 і 8) високі, острівні, у тупикових шляхів, які використовуються зазвичай електропоїздами. 2 низькі острівні: одна (№ 7) у тупикових шляхів, інша (№ 4) - у прохідних шляхів, це найдовша платформа на станції. Одна бічна низька платформа біля будівлі вокзалу у прохідного шляху є продовженням платформи № 6. Над станцією - пішохідний міст. З нього немає сходів до платформ.

Перевізники і розклад [ правити | правити код ]

Від привокзальної площі станції Калуга-1 відправляються автобуси міжміських, міських і приміських маршрутів, тролейбуси і маршрутні таксі. Є стоянка легкових таксі.

Список маршрутів наземного громадського транспорту (пл. Привокзальна) Номер Маршрут Траса слідування автобус 12 Швейна фабрикаВокзал вул. Леніна, вул. Луначарського 29Л ПравобережжіКалуга-1 вул. Леніна, вул. Кірова, скв. Миру, Тульська ш., Вул. Генерала Попова, вул. Фомушіна, мкр. Хороший, вул. Братів Луканин, мкр. Кошелев 30Л Калуга-2Калуга-1 вул. Леніна, вул. Кірова, вул. Гагаріна, вул. Калуга-Бор, Анненков , Мстіхіно тролейбус 1 Парк ім. ЦіолковськогоВокзал вул. Леніна, пл. Старий Торг, вул. Баженова, вул. Пушкіна, вул. Академіка Корольова 12 Швейна фабрикаКалуга-1 вул. Леніна, вул. Луначарського Маршрутне таксі 1 Парк ім. ЦіолковськогоВокзал вул. Леніна, пл. Старий Торг, вул. Баженова, вул. Пушкіна, вул. Академіка Корольова 29 Правобережжі ЖК КошелевКалуга-1 вул. Леніна, вул. Кірова, скв. Миру, Тульська ш., Вул. Генерала Попова, вул. Фомушіна, мкр. Хороший, вул. Братів Луканин 31 Анненков Калуга-1 вул. Леніна, вул. Кірова, скв. Миру, вул. Калуга-Бор 45 ЖдаміровоВокзал вул. Леніна, вул. Кірова, пл. Перемоги, вул. Тульська, вул. Кіёвка,
вул. 40 років Жовтня, вул. Радянська, вул. Ждаміровская 83 Нікітіна вул.Калуга-1 вул. Леніна, вул. Кірова, пл. Перемоги, вул. Степана Разіна, вул. Постовалова

Див. також: Інтерактивна карта руху наземного транспорту міста Калуги, зупинки, планування маршруту online і Калузький тролейбус .

На залізничній станції 1 вересня 1972 року відкрито пам'ятник паровозу в честь 100-річчя Калузького залізничного вузла . Являє собою передню четверту частину локомотива Су-214-33 .

  1. 1 2 Архангельський, Архангельський, 1981 , С. 201.
  2. Карти, маршрути, транспорт в реальному часі на Порталі Транспортного Комплексу Калузької області
  3. Структурні підрозділи - ДЖВ
  4. Тарифне керівництво № 4. Калуга I
  5. Лаппо, 2012 , С. 81.
  6. Вусовіч, 1886 , С. 212.
  7. Вусовіч, 1886 , С. 216.
  8. Дьяконов, 1912 .
  9. Журавльов, 1907 .
  10. 1 2 Вулицями Калуги ходили потяги, 2007 .
  11. Бєлова, 2011 , С. 132.
  12. Бєлова, 2011 : «Додаток 13.».
  13. 1 2 Комітет Ея Імператорської Високості Великої Княжни Тетяни Миколаївни з надання тимчасової допомоги постраждалим від військових лих: 14 сент. 1914 г. - січ. 1916 р, 1916 , С. 116.
  14. Матвєєва, 2004 , С. 54, 57, 71.
  15. Шапошников, 2006 , С. 380, 391, 539.
  16. Експреси підвищеної комфортності Москва - Калуга-1
  17. Потяги Стандарт +
  18. Калузький регіональний центр приміських пасажирських перевезень
  19. Маршрут прямування поїзда Ташкент-СПб.
  • Архангельський А. С., Архангельський В. А. Залізничні станції СРСР. Довідник. - М.: транспорт , 1981. - Т. 1. - С. 201. - 368 с. - 100 000 прим.
  • Бєлова І. Б. Перша світова війна і російська провінція. 1914 - лютий 1917 року - М.: АІР0-XXI, 2011. - 316 с. - ISBN 978-5-91022-164-6 .
  • Вусовіч А. М. Калузька губернія. Курс родіноведенія = Калузька губернія. Курс' родіновѣдѣнія. - Калуга: Друкарня А. М. Михайлова, 1886. - С. 87-88. - 95, 4 с., 1 л. карт с.
  • Журавльов А. Відділ VII. Шляхи сполучення, пошта, телеграф, телефон // Звід постанов Калузького губернського земського зібрання за 40 років, з 2 грудня 1865 року по 23 березня 1905 г. / Упоряд. А. Журавльов за участю А. М. Семенова, С. І. Гречанінова і ін. Осіб .. - Калуга: тип. Губ. зем. упр., 1907. - С. 459-591. - XXXI, 1000 с .; 24. с.
  • Комітет Ея Імператорської Високості Великої Княжни Тетяни Миколаївни з надання тимчасової допомоги постраждалим від військових лих: 14 сент. 1914 г. - січ. 1916 р / Вступна стаття Великої Княжни Тетяни Миколаївни. - Петроград : Державна друкарня, 1916. - Т. 1. - С. 116. - 510 с.
  • Лаппо Г. М. Міста Росії. погляд географа . - М.: Новий хронограф, 2012. - С. 81. - 503 с. - (Соціальний простір). - ISBN 978-5-94881-151-2 .
  • Матвєєва Н. Л. Благодійність і імператорська сім'я в роки Першої світової війни . - М.: Вид.-во МГОУ, 2004. - 189 с. - ISBN 5-7045-0591-0 .
  • Мирославский І. Я. Ряжсько-Вяземская залізниця // Пам'ятна книжка Калузької губернії на 1885 рік / Под ред. Тимохович. - Калуга: Друкарня губернського правління, 1885. - V, 148, XLIII, 231 с.
  • План міста Калуги / копіював технік Дьяконов. - Калуга: Губернська типо-літографія, 1912. - 1 к .: 1 кол., Текст; 60x82 см с.
  • Шапошников Б. М. . Битва за Москву. Московська операція Західного фронту 16 листопада 1941 р - 31 січень 1942 р . - М.: АСТ, Транзиткнига, 2006. - С. 380, 391, 539. - 864 с. - (Невідомі війни). - 3000 екз. - ISBN 5-9578-3068-2 .
Вязьма

- Тула -   Тула   на Можайськ, Москву-Смоленську (   білоруське напр на Можайськ, Москву-Смоленську ( білоруське напр.МЖД ) на Ржев, Торжок, Лихославль ( Хордові лінія Лихославль-Вязьма ) Вязьма на Смоленськ, Красне ( Белор.напр.МЖД ) 3 км 5 км 7,0 Вязьма-Брянська ← 1 шлях ↓ на Занозную , фаянсовий , Брянськ (хордові лінія Вязьма-Брянськ) 11 км 15,0 Пижёвка 18 км 22 км 28,0 Ісаково жижа 36 км 39 км 43,0 Засецкой 52,0 Тьомкін 57 км р. Воря 64,0 Угрюмова 69 км 75,0 Ізноскі 77 км 81 км 84 км 87,0 Кошнякі 95,0 Ульшину Варшавське шосе А130 102,0 Мятлевская 108 км 113,0 Костіно 123,0 Говардово 130,0 полотняний Завод 134,0 Шаню 135 км 140,0 Пятовская 142 км 145,0 Копитцева Калузька птахофабрика Київське шосе М3 «Україна» 148 км ↑ 1 шлях ↑ на Малоярославець, Москву-Київську Горенська , Тихонова Пустинь на Брянськ, Сухиничи ( Київське напр.МЖД ) 150,0 Муратовка 154,0 Садова 160,0 Азарово 165,0 Калуга I ↓ 1 шлях ↓ 168 км 171,0 перспективна 174 км 173,0 Стопкіно 183 км 185 км 188,0 Желябужского 193 км 198,0 Перерушево 207,0 Ферзіково 214 км 217 км 223,0 Середня 224 км 228,0 енергетик 232 км 234,0 Олексин р. Ока 238 км 244,0 Рюриково 258,0 Суходіл 264,0 Тесницька 270,0 Малахове 275 км 281,0 Обідімо 284,0 Некрасове ← 1 шлях ↑ на Черепеть, Тупик, Сухінічі Сімферопольське шосе М2 «Крим» Плеханово Тула-Ліхвінского на Серпухов, Москву-Курську на Горбачово, Орел ( Курське напр.МЖД ) Тула I-Курська (Московський вокзал) 298,0 Тула-Вяземская (Тула III, Ряжский вокзал) на Вузлову I, Павелец-Сизранський, Ряжськ I