Крим (автодорога)

Федеральна автомобільна дорога М2 «Крим» - автомобільна дорога федерального значення Москва - Тула - Орел - Курськ - Білгород - державний кордон з Україна (З під'їздами до історико-архітектурного комплексу «Одинцово», Тулі, Орлу, Курська, Бєлгорода). Траса є складовою частиною європейського маршруту E 105 . Протяжність автодороги становить понад 700 км [1] . Продовження траси на території України - автострада М-20 до Харкова і М-18 Харків - Ялта (Ділянка від кордону Криму до Ялти розглядається російською владою як регіональна дорога Республіки Крим 35А-002 ).

Автомагістраль М2 починається на перетині Варшавського шосе і МКАД , Далі проходить по території Московської області на схід від міст щербинки , Подольська , Клімовська . До перетину з А107 Московським малим кільцем дорога має по чотири смуги в кожну сторону руху і повністю освітлена. На обході Подольська дорога має п'ять смуг руху в кожну сторону. Далі траса звужується до трьох смуг в кожну сторону, повністю освітлена, обходить підмосковні Чехов і Серпухов зі сходу. На 83-му км автодороги перетинає А108 Московське велике кільце і звужується до двох смуг в кожну сторону. У Московській області на трасі розташований один пост ДПС на 100-му км на під'їзді до мосту імені подільських курсантів через річку Оку (Закритий за станом на 2019 рік).

На даному відрізку край дороги є дублююча дорога (старе Сімферопольське шосе), що проходить на захід від, через згадані міста. У них на адресних табличках будинків і дорожніх покажчиках вона значиться як Сімферопольське шосе.

Далі автомагістраль йде по території Тульської області і має освітлення до 156-го км. Розв'язка на 155-му км перетинається зі старим ходом M2. Звідси основний шлях на Тулу триває по звичайній двох-трьохсмуговими дорозі. Автомагістраль же обходить Тулу із заходу і закінчується на перетині з трасою Р132 Калуга - Тула - Рязань в районі населених пунктів Помогалова і Жирівка .

Після розв'язки з магістраллю дорога обходить Тулу із заходу по об'їзній дорозі і перетинає трасу Р132 . Слідом траса проходить по об'їзній з західної сторони Щекино і далі рухається в південно-західному напрямку. Населені пункти на кордоні Тульської області Плавск і чернь не мають об'їзних доріг і траса M2 проходить через них.

Потім траса йде по території Орловської області , Обходячи зі сходу по об'їзній дорозі місто Мценськ . Перед в'їздом в адміністративний центр області знаходиться пост ДПС, обладнаний ваговою платформою. Далі дорога обходить Орел зі східного боку. Велика частина об'їзної навколо Орла має обмеження 60 км / год з-за сусідніх великих заводів, залізничної станції і перетину частини міста. Тут траса знову перетинає Оку і також зі сходу обходить приміське селище Знам'янка . Далі траса йде по об'їзній з західного боку селища Кроми і рухається в південному напрямку. У села Тросна містить відгалуження A142 E 391 на Железногорськ і Калинівку (Далі на Київ ). Село Тросна не має об'їзної дороги.

Далі траса йде по території Курської області . Обходить із заходу міста Фатеж , Курськ по об'їзній дорозі, що проходить по околиці міста, і Обоянь .

Потім дорога йде по території Бєлгородської області . Проходить на схід від міста будівельник , обходить Білгород по об'їзній дорозі з заходу і далі йде на південний захід через стрілецьке і закінчується як М2 на державному кордоні з Україною.

В основі траси дороги лежить древній Кримський тракт. Рішення про будівництво капітальної дороги було прийнято імператором Миколою I в 1828 році для організації надійної транспортного зв'язку з Кримом і військово-морською базою в Севастополі. Будівельні роботи тривали кілька десятків років, паралельно уздовж шосе влаштовувалася телеграфна лінія . Траса була закінчена в 1858 році, тоді ж було відкрито регулярне наскрізний рух пасажирських диліжансів.

До Великої Вітчизняної війни автодорога нема на всьому протязі мала асфальтове покриття, було безліч дерев'яних мостів, а ширина полотна становила не більше 5,5 метрів. Після війни зруйнована дорога була реконструйована, тоді земляне полотно було розширено до 12-15 м, наведені бетонні мости і шляхопроводи, асфальто-бетонне покриття було влаштовано на всьому протязі шосе. Роботи швидкими темпами були виконані в 1949-1950 рр [2] [3] . Маршрут Москва - Харків - Сімферополь за радянських часів до середини 1980-х років мав номер 4.

До Літнім Олімпійському ігор 1980 року в Москві було прийнято рішення про будівництво швидкісного дублера дороги. естафета олімпійського вогню частково пройшла по новій дорозі, незважаючи на те, що до 1980 року був завершений лише ділянку траси в Московській області і розв'язка зі МКАД . Дана розв'язка була першою на МКАД, рух по якій здійснювалося в трьох рівнях.

У 1983 році був завершений ділянку Москва-Серпухов. У тому ж році почалися проектні роботи по ділянці Тула-Орел-Тросна [4] .

Після завершення будівництва на новому швидкісному шосе моста через Оку поблизу Серпухова в 1988 році був закритий для автомобільного руху старий міст, через який проходило Старе Сімферопольське шосе [5] . Старий міст, побудований в 1867 році, був одночасно залізничним і автомобільним: поїзди тут ходили по верху ферм, а внизу був влаштований проїзд гужового транспорту. До моменту закриття він використовувався як пішохідний.

Подальша реконструкція дороги в Тульській області велася до кінця 1980-х років, в результаті якої ділянку дороги, що є автомагістраллю, дійшов до розв'язки на Тулу на 155 км.

Після розпаду Радянського Союзу дорога виявилася розділеною на дві частини, що відносяться до різних юрисдикцій. Російський ділянку автодороги від Москви до кордону з Україною отримав своє поточне найменування та номер. Економічне і стратегічне значення дороги знизилося, транспортний потік скоротився, що в тому числі вплинуло на темпи її подальшої реконструкції. Так, протягом 2000-х років був добудований невеликий (22 км) ділянку від розв'язки на 155 км до перехрещення з автодорогою Р132 , Який був відкритий в кінці 2000-х років. У березні 2012 року влада Тульської області заявили про свій намір домагатися подальшого будівництва та розвитку автомагістралі [6] .

У 2014 році автомагістраль від кордону з Московською областю до повороту на Тулу була практично повністю відремонтована з пристроєм освітлення на всьому протязі ділянки [7] . Також в 2014 році був реконструйований обхід міста Орла з фрагментарним введенням додаткових смуг (на з'їздах і розв'язках) і освітлення на них. Також на деяких розв'язках було влаштовано світлофорне регулювання [8] .

У 2017 році розпочато роботи на ділянці з 83 км по 95 км. Дорога буде розширена до шести смуг, з облаштуванням освітлення. Ремонт повинен закінчитися до листопада 2018 року, після чого аналогічні роботи почнуться з 95-го км по 108-й км [9] .

З 2019 року розпочнеться капітальний ремонт ділянки дороги 515-543 км (обхід Курська) з введенням додаткових смуг руху.

У наприкінці 2015 року завершено капітальний ремонт ділянки дороги 603-620 км (Білгородська область, розв'язка на Рокитне - поворот на Верхопенье). Проїжджа частина була розширена до 4 смуг для руху з подвійної суцільної. Був проведений комплекс робіт з облаштування придорожньої інфраструктури [10] .

У листопаді 2018 року завершено капітальний ремонт ділянки дороги 620-637 км (Білгородська область, Верхопенье - Яковлеве). Проїжджа частина була розширена до 4 смуг для руху з подвійної суцільної.

з 678 км і до 720 км (межа з Україною) дорога 4х смуговий з розділовим бар'єром.

Оператор АЗС Розташування,
км шосе Московська область Роснефть 25 BP 27 ГрінЛін 29 Роснефть 34 ТНК 36 Газпромнефть 38 Шелл 41 Роснефть 45 Роснефть 50 Газпромнефть 53 ТНК 66 Шелл 70 Лукойл 82 Газпромнефть 94 Роснефть 105 Тульська область Лукойл 142 Шелл 170 Лукойл 182 Лукойл 195 Лукойл 231 Орловська область Роснефть 315 Роснефть 329 Роснефть 381 ТОВ «ГЕС Брянськ »382 Роснефть 433 Курська область Жигунов 457 АНТ-Оіл 576 Білгородська область Роснефть 622 Роснефть 638 Роснефть 669 Роснефть 680 Роснефть 691 Роснефть 700