Куди піде казанська підземка?
14.10.2013
Схема I і II лінії казанського метрополітену
Щоб завантажити картинку, клікніть по ній мишкою
1,5 - 2 МЛРД. «ЗЕЛЕНИХ»
Минулої суботи в Мінбуді були озвучені варіанти розвитку казанського метро на найближчі ... 30 - 40 років. Ні, тут немає помилки. Як пояснив до початку заходу журналістам начальник дирекції з будівництва підземних транспортних споруд Анатолій Церцеіл, з урахуванням, що в середньому будівництво однієї станції вимагає три-чотири роки, то при найгіршому сценарії, коли поетапно буде вводитися по одній станції, це займе 30 - 40 років. Правда, є ще й оптимістичний сценарій розвитку. «Теоретично, якщо на кожну із запланованих 10 станцій буде визначено окремий генпідрядник, і вони одночасно розпочнуть будівництво зі своєчасним фінансуванням, то є шанс, що все буде побудовано за п'ять років», - пояснив Церцеіл. Але при необхідному фінансуванні в 40 - 60 млрд. Рублів (як розповів керівник дирекції з будівництва підземних транспортних споруд кореспонденту «БІЗНЕС Online», приблизну суму можна обчислити виходячи з того, що нескладна станція метро коштує 4 - 5 млрд., А складна - 5 - 6 млрд. рублів) цей оптимістичний сценарій, швидше за все, так і залишиться в теорії. «Тому ми розраховуємо середній варіант розвитку», - заявив Церцеіл.
Що ж буде представляти собою цей середній варіант стало ясно, коли на екрані з'явився слайд з підписом «Схема I і II лінії казанського метрополітену».
«Сьогодні ми маємо завершити першу лінію казанського метро, побудувавши в найближчі 1,5 року станцію метро« Дубравная », яка буде пов'язана з переходом на другу лінію метро (станція Фучика)», - відкрив нараду глава Мінбуду РТ Ірек Файзуллин. Включився в розмову директор «Казметростроя» Марат Рахімов заявив, що територія метробудівниками освоєна і вони готові приступити до виносу комунікацій. «Дозвіл на будівництво є, вже освоєні виділені 30 мільйонів рублів на підготовку майданчика. Ми готові », - рапортував він. Як пізніше пояснив журналістам Церцеіл, фінансування даної станції ведеться республікою, без участі федерального бюджету. Місцева влада вже виділила 1,5 млрд. Рублів, і ще 1 млрд. Рублів планується освоїти в 2014 році.
Варіативність ДЛЯ КВАРТАЛОВ
За словами міністра, на наступному тижні готується нараду з Рустамом Мінніхановим, і до цього чиновники хотіли б отримати відгуки населення через пресу.
Отже, що ж пропонують казанцям. За словами Церцеіла, ділянку казанського метрополітену через азинів - від станції Фучика (пересадочна з споруджуваної «Дубравная») до станції «Компресорний" не викликав нарікань жодного держоргану. «Його протяжність - 10,8 кілометра, він включає 7 станцій. Відстані між станціями - 1,5 кілометра. Передбачуваний пасажиропотік станції Фучика - 46,5 тисяч осіб на добу, ст. 10-й мікрорайон - 34 тисяч людей на добу, ст. Ломжинська - 33 тисячі, ст. Сахарова - 54 тисячі. Далі метро має попрямувати до Міжнародного кінно-спортивного комплексу, - розповів керівник дирекції з будівництва підземних транспортних споруд. - Потім гілка переходить в Радянський район, робоча назва станції на Радянській площі - «Космонавтів» з пасажиропотоком в 59 тисяч чоловік. Станція «Компресорний» буде пов'язана із залізничною гілкою, по аналогу зі станцією «Аметьєво».
Перехід метрополітену на інший берег Казанки передбачає два варіанти - з проходженням гілки уздовж проспекту Ямашева. Тут маршрут пропонується наступний: від компресорної до станції «Футбольний стадіон» (навпроти торгового комплексу XL, в 550 м від «Казань-Арени», з пасажиропотоком в 26,5 тис. Осіб), потім йде станція «Мусіна» (район «Парк Хауса », 17,2 тис. осіб на добу),« Парк Перемоги »(район вулиці Бондаренко). Далі гілка з'єднується з пересадковою «Яшлек» (діюча станція у Московського ринку) і з'єднується зі станцією «Повстання» (в районі роз'їзду Повстання). За словами Церцеіла, другий варіант передбачає, що гілка робить петлю навколо «Казань-Арени» і далі спрямовується на вулицю Чуйкова в районі 7-ої міськлікарні (передбачувана завантаження 31,5 тис. Осіб), далі йде станція «ЗАГС» і з'єднується з ст. «Яшлек» і завершується ст. «Повстання».
ТАИФ НЕ образити
Після презентації, підготовленої дирекцією з будівництва підземних транспортних споруд, почалося обговорення.
Перші критичні зауваження пішли від Файзуллина. «А чому ви не пропрацювали варіант з виходом станції в районі Агропромпарка? Незручна майданчик? А ви зможете узгодити Маючи доступ до власником ділянки у Іподрому? За моїми даними, «Ак Барс Девелопемент» тут планує будувати 6-й мікрорайон комплексу «Сьоме небо». Він введений в план введення житла по Казані », - представив свою аргументацію міністр. За словами представників дирекції, вони виїжджали на місце в районі Агропромпарка, але там, як виявилося, величезний пустир, стоїть тільки один будинок, і, відповідно, на метро не буде кому їздити. У дискусію втрутився заступник голови Мінбуду по житловому будівництву Алмаз Ахметшин, який заявив, що там планується будівництво мікрокрайона.
Серед інших зауважень, які озвучив перший заступник сіті-менеджера Казані Азат Нігматзянов, чи не буде маршрут, прокладений по проспекту Ямашева, дублювати введененую до Універсіаді трамвайну лінію. «Шигабутдинов (керівник ТАИФ Альберт Шигабутдинов - ред.) Хотів бачити станцію у« Казаньоргсинтез », - додав представник казанського виконкому. Втім, Церцеіл дав зрозуміти, що «хотілки» Альберта Кашафович збудуться не скоро.
Директор МУП «Метроелектротранс» Асфал Галяве погодився, що не треба розмивати пасажирський потік по Ямашева між метро і трамваєм, і підказав, що сьогодні в траспортні плані ненасиченої є вулиця Чуйкова.
Азіна в пріоритеті
Тут міністр поставив питання більш глобально: який напрямок розвитку метро сьогодні приоритетнее - азінское або район Кварталов (по вул. Чуйкова)?
Свою думку з цього приводу першим висловив представник комітету з транспорту виконкому Казані Микола Стукалов. «Сьогодні основні транспортні потоки в Казані рухаються у напрямку Північ - Центр і Центр - Південь. З запуском трьох станцій метро казанська «підземка» стала перевозити в добу 120 тисяч осіб, це 15 відсотків від всього пасажирського потоку. Це дозволило знизити кількість автобусів, що випускаються на лінії з 1,3 тисячі до 1 009. Запуск трамвая по Південній Трасі збільшив завантаження до 20 тисяч осіб. Але в той же час вулиця Фучика обслуговується тільки силами автобусів і частково тролейбусів. Сьогодні наші два автобусних маршрути перевозять по цьому напряму 20 тисяч осіб. Ще одна проблемна точка - Космонавтів, - озвучив він масштаби «азінской проблеми». Файзуллин підтримав транспортника, помітивши, що зняті з маршрутів 300 автобусів - це величезна позитивна величина. «Особливо з урахуванням того, що ми все знаємо, як вони їздять», - додав міністр. У залі хтось зазначив, що раніше через них «дихати не було чим» ...
Тим часом Рахімов всіляко намагався показати, що далекий від політики, і як будівельник готовий будувати скрізь, де скажуть. «Після« Кремлівської »,« Тукая »і« Декабристів »складніше станцій не буде. Сахарова - Фучика - це верх нашого казана, тут піщані ґрунти, сухо, будувати швидше і дешевше », - резюмував він і додав, що всі станції метро потрібно проектувати з перехоплює паркуванням. Галяве відверто зізнався, що як транспортникові йому цікаво азінское напрямок, яке сьогодні перевантажено, оскільки тут пасажиропотік буде набагато вище, ніж на кварталі.
Вислухавши всіх чиновників, Файзуллин нагадав, що попереду зустріч з президентом, і попросив розробників стратегії розвитку казанської підземки врахувати його критику, а саме станцію замість «Іподром» посадити недалеко від Агропромпарка, відмовитися від дублювання трамвайної лінії і петлі навколо стадіону «Казань-Арена» . «Ми стільки грошей вклали в Велике казанське кільце, а якщо почнемо будувати метро поруч з ним, ми ж погубимо все що зробили, - зауважив міністр. - Зараз потрібно визначити напрямки. У нас є досвід проведення великих заходів, тому ми зараз вміємо організовувати транспортні маршрути і для ЧС-2015 року, і ЧС-2018. Тут для нас труднощів не буде. Для нас пріоритет - комфортне і швидке пересування казанців. Зараз є проектно-кошторисна документація на станцію «Дубравная». Як відомо, терміни проектування при метро вище, ніж при звичайному будівництві. Тому два роки, поки Дубравная будується, пролетять, а ми залишимося без документації по іншим станціям метро ».
«А чому ви не пропрацювали варіант з виходом станції в районі Агропромпарка?Незручна майданчик?
А ви зможете узгодити Маючи доступ до власником ділянки у Іподрому?