Курсовик - Порівняльна характеристика плодоовочевих консервів вітчизняного виробництва, що реалізуються в роздрібному торговельному підприємстві.

ОСОБИСТИЙ КАБІНЕТ
Пошук навчального матеріалу на сайті

Пропонуємо нашим відвідувачам скористатися безкоштовним програмним забезпеченням «StudentHelp» , Яке дозволить вам всього за кілька хвилин, виконати підвищення оригінальності будь-якого файлу в форматі MS Word. Після такого підвищення оригінальності, ваша робота легко пройдете перевірку в системах антиплагіат вуз, antiplagiat.ru, РУКОНТЕКСТ, etxt.ru. Програма «StudentHelp» працює за унікальною технологією так, що на зовнішній вигляд, файл з підвищеною оригінальністю не відрізняється від початкового.


Найменування:


Курсовик Порівняльна характеристика плодоовочевих консервів вітчизняного виробництва, що реалізуються в роздрібному торговельному підприємстві

інформація:

Тип роботи: Курсовик. Доданий: 20.6.2013. Рік: 2013. Сторінок: 46. Унікальність по antiplagiat.ru:

Опис (план):

ОСОБИСТИЙ КАБІНЕТ   Пошук навчального матеріалу на сайті   Пропонуємо нашим відвідувачам скористатися безкоштовним програмним забезпеченням   «StudentHelp»   , Яке дозволить вам всього за кілька хвилин, виконати підвищення оригінальності будь-якого файлу в форматі MS Word

ЗМІСТ
Введение ....................................................................................... ... 4
Глава 1 Огляд літератури .................................................................. .. 6
1.1 Стан, перспективи та проблеми сучасного ринку плодоовочевої консервної продукції Росії і Уральського регіону ... ... 6
1.2 Характеристика асортименту плодоовочевої консервної продукти ... 10 10
1.3 Фактори, що впливають на якість плодоовочевих консервів ......... ... 14
1.3.1 Характеристика сировини для виробництва плодоовочевих консервів 14
1.3.2 Вплив технологічного процесу виробництва на якість плодоовочевих консервів ......................................................... .. 18
1.3.3 Вплив зберігають факторів на якість плодоовочевих консервів .............................................................................. ... 20
1.4 Вимоги до якості плодоовочевих консервів ........................ .. 23
1.5 Характеристика показників безпеки ...... .. .................. .. ....... 28
Глава 2 Експериментальна частина .......................................................... 30
2.1 Характеристика організаційно-господарської діяльності ІП «Богатова» ..................... .. ................................................. ... 30
2.1.1 Характеристика матеріально-технічної бази ІП «Богатова» .............................................................................. .. 30
2.1.2 Аналіз основних економічних показників фінансово-господарської діяльності ІП «Богатова» .................................... 34
2.1.3 Динаміка надходження і реалізації плодоовочевої консервної продукції в магазин ІП «Богатова» ................... ........................... 36
2.1.4 Закупівельна діяльність. Договірні відносини ..................... .. 37
2.1.5 Аналіз приймання овочевих консервів в магазині ІП «Богатова» .............................................................................. .. 37
2.2 Об'єкти і методи досліджень, їх характеристика ..................... 39
2.3 Результати досліджень і їх обговорення .................................. 40
2.3.1 Результати органолептичної оцінки якості ..................... .. 40
2.3.2 Результати фізико-хімічних досліджень ........................ .. 41
Висновки і пропозиції ............................................................. ......... ... 42
Список використаних джерел ...................................................... ... 44
Додаток А ................................................................................. ..
Додаток Б (Ліцензія) .....................................................................
Додаток В ....................................................................................
Додаток Г .....................................................................................
Додаток Д (Планування магазину) .......................................................
Додаток Е (Матеріально-технічна база) ...........................................
Додаток Ж (Договір поставки з постачальником) .................................... ...
Додаток І (Договір поставки з постачальником) .....................................
Додаток К (Договір поставки з постачальником) .................................... ..
Додаток Л (Накладна на шоколад від постачальника) ..................................
Додаток М (Сертифікат якості) ......................................................
Вступ
Консерви - це продукти, отримані шляхом відповідної підготовки плодів і овочів, фасованих в герметичну тару і підданих тепловій обробці -стерілізаціі або пастеризації. Вони повністю готові до вживання в їжу в холодному або розігрітому вигляді. Консерви відрізняються невисокою калорійністю. Їх енергетична цінність коливається від 10 до 70 ккал у натуральних овочевих консервів і 90-180 ккал - у закусочних і обідніх. Консерви містять вітаміни, але значно менше, ніж свіжі плоди і овочі, служать джерелом мінеральних речовин, органічних кислот, фенольних, фарбувальних і пектинових речовин. Висока біологічна цінність, приємний смак, апетитний аромат роблять плоди і овочі обов'язковою складовою частиною щоденного раціону людини. Необхідні біологічно активні речовини містяться в плодах і овочах в легкозасвоюваній формі. Вивчення асортименту ринку плодоовочевих товарів має велике значення. Людина повинна знати, який товар він споживає, і яке значення має цей продукт в його організмі. Також вивчення ринку плодоовочевих культур допомагає людини дізнатися, які товари з'явилися на ринку їх особливості. В цілому людина збагачує свій кругозір в області плодоовочевих товарів. Багато видів плодів і овочів є швидкопсувними продуктами, тривале зберігання яких можливе тільки за допомогою різних методів консервування. У той же час при консервуванні в більшій чи меншій мірі змінюються вихідні властивості свіжої сировини, внаслідок чого продукти переробки плодів і овочів набувають нових властивостей. Змінюються органолептичні властивості і харчова цінність як за рахунок часткового руйнування речовин сировини, так і застосовуваних добавок (цукрів, кислот, вітамінів, спецій), а також утворення нових речовин (кислот, меланоидинов і ін.).
На підставі вищевикладеного матеріалу видно, що дана тема курсової роботи є актуальною.
У зв'язку з актуальністю теми, мета курсової роботи полягає в дослідженні асортименту і якості плодоовочевих консервів, що надходить на реалізацію в магазин від різних постачальників.
Для здійснення поставленої мети в роботі вирішені наступні завдання:
1) Стан, перспективи та проблеми сучасного ринку плодоовочевої консервної продукції Росії і Уральського регіону
2) Дана детальна товароведная характеристика об'єкта дослідження -плодоовощним консервам
3) Дана характеристика організаційно-господарської діяльності та матеріально-технічній базі ІП «Богатова»
4) Проведено аналіз основних економічних показників фінансово-господарської діяльності ІП «Богатова»
5) Розглянуто динаміку надходження та реалізації плодоовочевих консервів в ІП «Богатова»
6) Вивчено закупівельна діяльність ІП «Богатова» і договірні відносини з постачальниками плодоовочевих консервів
7) Вивчено процедура приймання плодоовочевих консервів за кількістю і якістю в ІП «Богатова»
8) Дана характеристика об'єктів і методів дослідження
9) Проведено власні дослідження оцінки якості плодоовочевих консервів за органолептичними та фізико-хімічними показниками
10) На підставі отриманих результатів сформовані висновки і внесені власні пропозиції.
Глава 1 Огляд літератури
1.1 Стан, перспективи та проблеми сучасного ринку плодоовочевої консервної продукції Росії і Уральського регіону
Російський ринок плодоовочевих консервів є досить специфічним? - значну його частку до недавнього часу складала домашня консервація. Однак зараз ринок готової плодоовочевої консервації зростає і має позитивні перспективи розвитку.
Напередодні нового сезону проблема плодоовочевої галузі стає особливо актуальною. Ще в середині 90-х років ринок овочевих і фруктових консервів знаходився в стагнації. Якщо років десять тому серед вітчизняних виробників переважали в основному дрібні локальні, то сьогодні ринок плодоовочевої консервації поступово перетворюється в конкурентоспроможну галузь і набирає стійку динаміку зростання.
В цілому, структура російського плодоовочевого ринку не відрізняється від структури ринку європейського. Особливості російського ринку готової консервації відрізняються від західного насамперед смаковими уподобаннями росіян і обсягами споживання, які в Росії набагато нижче, ніж в інших країнах.
Таблиця 1 - Виробництво плодоовочевих консервів за січень-червень 2012 року, руб (мільйон умовних банок)
2012 р 2011 р +, - період 2012 р до періоду 2011 Темп,% період 2012 р до періоду 2011 р
Плодоовочеві консерви 3875,9 3287 588,9 117,9
в тому числі: овочеві 208,3 159,3 49,0 130,7
томатні 349,3 307,0 42,3 113,8
фруктові 3197,1 2721,2 475,9 117,5
Як видно з таблиці 1 рівень річного споживання консервації в Росії низький. Він поки ще в три рази нижче, ніж в Європі. За оцінками, на кожного росіянина припадає приблизно 4 кг на рік. Загальний обсяг споживання цієї продукції складається з консервів, виготовлених в домашніх умовах, і вироблених промисловим способом.
За оцінками експертів, частка споживання продукції, приготовленої вдома, займає близько 50-55% в загальному обсязі споживання. Однак в містах-мільйонниках (Москві, Санкт-Петербурзі та ін.) Спостерігається скорочення домашніх консервних заготовок і збільшення споживання консервів, вироблених промисловим способом, і цей перелом вкрай важливий для розвитку ринку.
Російський ринок поступово наповнюється "новими" консервованими продуктами, наприклад консервованими помідорами, каперсами, капустою-брокколі, різними салатами, асорті і ін.
Малюнок 1 - Структура основних виробників ринку в%.
Російські компанії намагаються збільшувати виробничі потужності і в міру можливостей розширювати продуктову лінійку? - випускати різні види консервів і контролювати всі етапи від збору врожаю до реалізації продукції на ринку, тобто прагнуть стати підприємствами повного циклу. Вітчизняні гравці намагаються вийти на новий рівень і шляхом позиціонування своїх продуктів у високому ціновому сегменті. На малюнку 1 представлена ​​структура основних виробників плодоовочевих консервів. Найбільшу частку ринку займають 3 конкурента це Bonduelle -41%, Комерцгруп - 18% і ECO / Hundary. Всі перераховані 7 виробників складають 70% всіх виробників на російському ринку. А найбільш поширені в Уральському регіоні Bonduelle, Дядя Ваня, Heinz.
Якщо торкнутися проблеми галузі, то їх доповнює яскраво виражена сезонність і повільна оборотність, тому що зберігання таких продуктів дозволено від півроку до півтора років. Виробникам доводиться боротися за перерозподіл споживання на користь своєї продукції, що пов'язано з великими труднощами (нарощування виробництва заготовок, капітальні вкладення в рекламу). "Пік" продажів овочевих консервів доводиться на зимові місяці, особливо на січень, фруктових? - на кінець літа, осінь. Падіння річних продажів оцінюється гравцями по-різному. Спади в сезон свіжих фруктів і овочів закономірні. Втім, за спостереженнями, влітку збільшується продаж консервів, які традиційно беруть з собою на дачу. Краща пора продажів консервованих овочів? - листопад, грудень. "Мертвий" сезон? - липень, серпень. Плюс в цій ситуації теж є? - "сезонні" місяці окупають збитки "несезонних".
Перспективи розвитку. Потенціал ринку готової консервації в Росії, безумовно, є. Про це говорять цифри річного споживання цієї продукції в РФ в порівнянні з іншими країнами? .Вопрос тільки в стимулюванні інтересу споживача до нових продуктів. З урахуванням всіх потреб імпортери орієнтуються в основному на наймасовіший, найбільш перспективний сегмент ринку? - огірки, горошок, кукурудзу.
Більшість виробників Уральського регіону працює в среднеценовой категорії, орієнтуючись на покупців із середнім достатком. За твердженням учасників ринку, нижній ціновий сегмент себе практично вичерпав. Лише в невеликих містах перевагу як і раніше віддається дешевим продуктам. Виробники намагаються розвивати лінійку відразу двох напрямків? - лінійки консервованих продуктів середнього цінового сегмента і сегмента преміум.
Експерти стверджують, що поступово приходить нове розуміння культури споживання. Але на це, безумовно, ще потрібен час. Позитивною тенденцією аналітики і учасники ринку вважають те, що визначальним фактором споживчого попиту стає висока якість продукції і використання натуральних інгредієнтів, а якісний продукт, як відомо, не може коштувати дешево.
Важливою частиною іміджу і, отже, успіху продукту є упаковка. На думку фахівців, скоро нас чекають нові види упаковок та етикеток. Це особливо важливо для ........
Список використаних джерел
1. Шепелєв А.Ф., Кожухова О.І. Товарознавство та експертиза плодоовочевих товарів. - Ростов - на - Дону .: Навчальний посібник, 2001..
2. Цапалова, І.Е. Експертиза продуктів переробки плодів і овочів: Учеб.пособие для вузів / І.Е. Цапалова, Л.А. Маюрнікова, В.М. Поздняковскій. - М .: Дашков і К, 2005.-с.42-112
3. Товарознавство. Експертиза. Стандартизація: підручник для студентів вищих навчальних закладів. Під ред. В.Я. Горфинкеля, В.А. Швандер. - М .: ЮНИТИ-ДАНА, 2008. - С. 101.
4. Дубцов Г. Г. / Товарознавство харчових продуктів: Підручник для студентів закладів середньої спеціальної профосвіти. М .: Майстерність: Вища школа, 2001 - 264 с.
5. Гаммидулаев С. Н., Іванова Є. В., Миколаєва С. П., Симонова В. Н. / Товарознавство та експертиза плодоовочевих товарів: Навчальний посібник. СПб .: Альфа, 2000-432 с.
6. Миколаєва М. А. / Товарознавство плодів і овочів: Підручник для вузів. - М .: Економіка, 1990 - 228 с.
7. Боровко А.С., Гордієнко А.Б., Дітріева А.Б. Товарознавство харчових продуктів. М .: Економіка, 1989 г.
8. Теплов В.І., Сіроштан М.В., Боря В.Є., Панасенко В.А. Комерційне товарознавство .: Підручник - 2-е вид. -М .: Видавничий Дім "Дашков і К °", 2001
9. Теплов В.І., Сіроштан М.В., Боря В.Є., Панасенко В.А. Комерційне товарознавство .: Підручник - 2-е вид. -М .: Видавничий Дім "Дашков і К °", 2001 р
10. Боровикова Л.А. та ін. Товарознавство продовольчих товарів. --М .: Економіка, 1988.
11. Миколаєва М.А. Товарна експертиза. Підручник для вузів: - М .: Видавничий дім "Ділова література", 1998 р
12. Кругляков Г.Н., Круглякова Г. В. Товарознавство продовольчих товарів. --Ростов н / Д: Изд. центр «МарТ», 1999.
13. Стандартизація і сертифікація продукції: Учеб. посібник. - СПб .: Изд-во СПбУЕФ, 1992.
14. Довідник товарознавця продовольчих товарів. Том 2. - М .: "Економіка", 1968 р
15. Чайкова С.Ю., Додонкін Ю.В. Теорія товарознавства: Підручник. - М .: Асадема, 2002. - 240 с.
16. Товарознавство та експертиза споживчих товарів: Підручник / Під. ред. проф. В.В. Шевченко В.В. - М .: ИНФРА-М, 2005. - 544 с.
17. .Справочнік «Хімічний склад харчових продуктів». - М .: Агропромиздат, 1987. - 154с.
18. Управління якістю продукції: Учеб. посібник. - / Под ред. Н.І. Новицького. - Мн .: Вишейшая школа, 2007. - 368 с.
19. ГОСТ 16440-89 Консерви овочеві, овощеплодовие, овочем'ясних для дитячого харчування. Технічні умови.
20. ГОСТ 19477-74 Консерви плодоовочеві. Технологічні процеси. Терміни та визначення.
21. ГОСТ 18611-73 Консерви. Овочі різані в томатному соусі. Загальні технічні умови 1974-06-01
22. ГОСТ 18316-95: Консерви. Перші обідні страви. Технічні умови
23. ГОСТ Р 52476-2005: Консерви на овочевій основі для харчування дітей раннього віку. Технічні умови
24. ГОСТ ВПО, спеціальність 351100 «Товарознавство та експертиза товарів» - Москва: 2000. - 28с.



* Примітка. Унікальність роботи вказана на дату публікації, поточне значення може відрізнятися від зазначеного.

Російські компанії намагаються збільшувати виробничі потужності і в міру можливостей розширювати продуктову лінійку?
Пік" продажів овочевих консервів доводиться на зимові місяці, особливо на січень, фруктових?
Краща пора продажів консервованих овочів?
Мертвий" сезон?
Плюс в цій ситуації теж є?
Про це говорять цифри річного споживання цієї продукції в РФ в порівнянні з іншими країнами?
З урахуванням всіх потреб імпортери орієнтуються в основному на наймасовіший, найбільш перспективний сегмент ринку?
Виробники намагаються розвивати лінійку відразу двох напрямків?