Лідер-Пресс - ДЗВІНОК ДО РЕДАКЦІЇ. Солігорськ водії дивуються: чому штучні нерівності в місті різного розміру і висоти?

Термін «лежачий поліцейський», що позначає штучну нерівність, прийшов в Білорусь з Великобританії. Однак в останні роки подібна дорожня політика щодо попередження ДТП там поступово згортається.

У нашій же країні штучні нерівності на дорозі - популярний спосіб боротьби з лихачами. Чи не знизити швидкість перед таким перешкодою собі дорожче. Саме про це і мова.

Багато Солігорськ водії скаржаться на занадто великі або високі нерівності на дорозі. До нашої редакції звернулася солігорчанка, якій стало цікаво: чому одні «лежачі поліцейські» можна проїхати без шкоди для автомобіля, а на інших мало не застряєш ?. На думку жінки, і з нею згодні інші водії, найстрашніший для машин «лежачий» біля стадіону «Будівельник» в напрямку 1РУ, а ось найбезпечніший для машин - біля гімназії № 1. «Чому б не зробити такі по всьому місту?» цікавиться жителька Солігорська.

- На дорогах міста Солігорська і Солігорськ району сьогодні близько 150 штучних нерівностей, - розповів старший інженер з організації руху відділення ДАІ Солігорськ РВВС Сергій Рибко. - У нашому регіоні ми використовуємо два типи нерівностей: широку - це піднятий пішохідний перехід, і вузьку безпосередньо перед пішохідним переходом - звичайна лежачий поліцейський. Встановлюємо в найбільш аварійних місцях. Практика показує, що штучні нерівності на дорозі ефективні. Там, де вони встановлені, випадки наїзду на пішоходів мінімальні.

Дізналися ми й думка водіїв з приводу штучних нерівностей в нашому місті.

Ігор, водійський стаж - 5 років: Мені «лежачі поліцейські» відверто заважають. На деяких вулицях, здається, можна залишити не тільки підвіску, якщо машина трохи сильніше завантажена, але і дно автомобіля. Самий потворно зроблений «лежачий» - це біля стадіону «Будівельник», зараз його трохи зменшили, а раніше він взагалі був величезний. Може, знижувати аварійність в місті можна іншими способами? Наприклад, висвітлити нерегульовані пішохідні переходи або обладнати їх світлофорами.

Максим, водійський стаж - 7 років: На мій погляд, цих штучних нерівностей занадто багато в нашому місті. Я, звичайно, розумію, що вони зроблені для безпеки пішоходів, але ж для безпеки потрібно, щоб пішоходів просто було видно водієві, а, значить, досить освітити їх належним чином. Крім того, в країнах Європи почали відмовлятися від цього заходу безпеки, тому що штучні нерівності порушують безперервність руху. У таких ситуаціях, то розганяючись, то гальмуючи і стрибаючи по купинах, паливний витрата зростає майже в два рази. Разом з цим зростає і рівень викиду шкідливих речовин в атмосферу.

Що стосується якості самих нерівностей, то це взагалі кошмар - вони ж всі різні! Напевно, наші автовласники пам'ятають, як з'явилася нерівність біля ТЦ «Галерея»: її зробили просто величезною і зменшили тільки після численних скарг і звернень городян. А на вулиці Набережна, неподалік від «Павутини»: на всю ширину пішохідного переходу зробили штучну нерівність, але забули прибрати «лежачий поліцейський» відразу після переходу

Штучні нерівності встановлює на дорогах міста і селища Червона Слобода ремонтно-будівельна дільниця ЖКГ «Комплекс», а на інших дорогах сільських населених пунктів і регіонального значення - ДРСУ-166 (після узгодження з ДАІ). На жаль, коментарі в РСУ ЖКГ «Комплекс» отримати не вдалося: на сайті підприємства вказано номер телефону, за яким протягом двох днів нам так ніхто і не відповів. Так що питання, чому в Солігорськ різного розміру штучні нерівності, залишається відкритим.

В цілому ж в ДАІ пояснили, що встановлення таких перешкод регламентує постанова Держстандарту Білорусі. До переліку вимог входять розміри нерівностей, їх позначення і місця, де вони можуть бути встановлені. Це регулюється Державним стандартом Білорусі СТБ 1538-2005.

Відділ новин «Лідер-Пресс»

До нашої редакції звернулася солігорчанка, якій стало цікаво: чому одні «лежачі поліцейські» можна проїхати без шкоди для автомобіля, а на інших мало не застряєш ?
1. «Чому б не зробити такі по всьому місту?
Може, знижувати аварійність в місті можна іншими способами?