Московський вокзал (Санкт-Петербург)

  1. Історія
  2. архітектура
  3. інтер'єр
  4. Дальнє повідомлення
  5. приміське сполучення
  6. Примітки

координати : 59 ° 55'43.38 "с. ш. 30 ° 21'44.76 "в. д. / 59.928717 ° с. ш. 30.362433 ° сх. д. (G) (O) (Я) 59.928717, 30.362433

Станція Санкт-Петербург-Головний

Волховстроевское напрямок
Московське напрямок

Жовтнева залізниця координати   :   59 ° 55'43

Відділення ж. д .:

Санкт-Петербурзьке

оператор:

ВАТ «Російські залізниці»

Дата відкриття:

1847 [1]

Колишні назви:

Санкт-Петербург-Миколаївський

Тип:

пасажирська [2]

Кількість платформ:

7

Кількість шляхів:

14

Тип платформ:

острівні

Форма платформ:

пряма, вигнута

Турнікети:

є

електрифікована:

1960 рік
Санкт-Петербург-Головний - Мала Вішера [3]

Струм:

постійний , = 3кВ [3]

архітектори:

К.А. тон

Вихід до:

Площа Повстання

Розташування:

Санкт-Петербург Санкт-Петербург

Пересадка на станції:

Площа Повстання   Маяковська Площа Повстання
Маяковська

Пересадка на:

1М, 1 Мб, 3, 3М, 3Мб, 4М, 4Мб, 5М, 5Мб, 7, 15, 22, 26, 27, 54, 65, 74, 76, 91, 141, 181, 191   1, 7, 10, 11, 22 1М, 1 Мб, 3, 3М, 3Мб, 4М, 4Мб, 5М, 5Мб, 7, 15, 22, 26, 27, 54, 65, 74, 76, 91, 141, 181, 191
1, 7, 10, 11, 22

відстань до Москви :

650 км 650 км

Тарифна зона:

0

працюючі оператори
стільникового зв'язку:

Білайн , МТС , Мегафон , Tele2 , Скайлінк

Код в АСУЖТ:

031812 [2]

Код в « Експрес-3 »:

2004001 [4]

Станція Санкт-Петербург-Головний

на Вікісховища

Московський вокзал (до тисяча дев'ятсот двадцять чотири - Миколаївський) - пасажирський термінал станції Санкт-Петербург-Головний. Розташований за адресою: Площа Повстання , 2.

Один з п'яти діючих вокзалів Санкт-Петербурга і один з чотирьох вокзалів , Які обслуговують поїзди далекого прямування.

Історія

Будівля зведена в 1847 - 1851 роках за проектом архітектора К. А. Тона , За участю Р. А. Желязевіча, є «близнюком» побудованого їм же Ленінградського вокзалу в Москві .

Першим начальником вокзалу став Н. І. Миклуха . Його квартира знаходилася в самій будівлі вокзалу, крім того тут розташовувалися контори службовців Московського вокзалу, управління залізниці, житлові квартири службовців, імператорські приміщення.

В 1868 році в зв'язку зі значно збільшеним пасажиропотоком було розпочато реконструкцію Миколаївського вокзалу. Був прибудований двоповерховий флігель для прийому багажу, праве крило будівлі з'єднали з царськими покоями.

В 1898 році з боку Ліговському проспекті було побудовано цегляну будівлю відділення Миколаївської залізниці.

В 1912 році був оголошений конкурс на проект нової будівлі Миколаївського вокзалу. З'являлися нові технічні пристрої вимагали нових приміщень, стара будівля не могло їх забезпечити. Серед беруть участь в конкурсі були В. А. Щуко , І. А. Фомін , Ф. І. Лидваль . Складність рішення полягала в тому, що новий вокзал міг бути розширений тільки в сторону шляхів, Знам'янська площа на той час уже була сформована. Схвалення отримав проект В. А. Щуко. Було розпочато будівництво корпусу прибуття, який повинен був стати лівим крилом нового будинку. З початком Першої світової війни будівництво було перервано, стара будівля уникнуло знесення.

В 1923 році , З перейменуванням Миколаївської залізниці в Жовтневу, то ж назву отримав і вокзал. Але вже в 1930 році вокзал став іменуватися Московським.

10 червня 1931 року від Московського вокзалу відправився перший фірмовий поїзд - "Червона стріла" . В 1962 році , Одночасно з електрифікацією руху, в будівлі вокзалу були зроблені підземні переходи з виходом в місто і на станцію метро «Площа Повстання».

В 1950 - тисячу дев'ятсот п'ятьдесят два роках за проектом архітектора В. І. Кузнецова будівля Московського вокзалу було реконструйовано і розширено. До його правого крила з боку Ліговському проспекті був прибудований новий флігель з другим вестибюлем станції метро "Площа Повстання" .

В 1967 році був відкритий новий світловий зал (також за проектом В. І. Кузнецова), що збільшило площу вокзалу на 2700 квадратних метрів. Всередині залу був встановлений пам'ятник В. І. Леніну роботи скульптора Л. А. Меса. В 1976 році майданчик між перонами та світловим залом була перекрита алюмінієвим навісом.

В 1993 році бюст В. І. Леніна в залі прибуття був замінений бюстом Петра I роботи А. С. Чаркина і В. В. Оленева [5] .

На початку 2000-х років вокзал був відреставрований і оснащений автоматизованою системою контролю оплати проїзду пасажирами приміських поїздів.

архітектура

Будівля вокзалу кругле в плані, розташоване по довжині вздовж всієї Площі Повстання. К. А. Тон використовував мотиви ратушею західноєвропейських міст, вежа з годинником вказує напрямок головного входу.

По периметру фасаду тягнеться невисока колонада, що має кілька входів в будівлю вокзалу, в середині будівлі зверху є вежа з встановленими на ній годинами і прапором.

З боку Ліговському проспекті в будівлю вокзалу вбудований вестибюль станції метро «Площа Повстання» .

до 2004 року фасад був пофарбований в світлий зелено-бірюзовий колір, потім влітку 2005 був перефарбований в жовто-пісочний колір, що, однак, не вплинуло на зовнішній вигляд вокзалу і площі.

У 2007 році «Ленсвет» змонтував оновлену підсвічування зовнішніх фасадів будівлі, звернених на площу Повстання і Ліговський проспект [6] .

інтер'єр

Рельєфи залу вестибюля - скульптори Ж. Я. Меллуп і В. В. Ісаєва (Середина 1950-х рр.)

В лютому 2011 року Московський вокзал, як і всі вокзали, оснастили оглядової апаратурою. Ця міра була прийнята для запобігання терористичним актам. [7]

Дальнє повідомлення

Між Санкт-Петербургом і Москвою курсують 7 фірмових поїздів - «Експрес», «Аврора», «2 столиці», «Червона стріла», «Невський експрес», «Зміна - Августин Бетанкур», «Північна Пальміра» [8] .

За станом на 2012 рік вокзал відправляє і приймає поїзда наступних напрямків:

Росія:

Узбекистан:

Україна:

приміське сполучення

Перші чотири платформи з травня 2003 року обладнані турнікетами для перевірки приміських квитків. Приміські перевезення за напрямками з Московського вокзалу здійснює Дирекція приміських перевезень «Транском» Жовтневої залізниці . Використовуються електропоїзди локомотивного моторвагонного депо «Санкт-Петербург-Московське».

За станом на 2012 рік вокзал обслуговує наступні напрямки:

Примітки

посилання

п

· Умовні позначення 0 Санкт-Петербург-Головний · Умовні позначення 0 Санкт-Петербург-Головний   обвідний канал   3,0   навалювальних   4,3   Пост 5 кілометр   Новий порт -   Ладозький вокзал   Цімбалінскій шляхопровід   6,5   Фарфоровская   Невський шляхопровід   8,0   Сортувальна   Південне шосе 10,6   Обухове   Обухівський шляхопровід   на   Купчинський   на   Мгу   16,3   Словник   19,0   Металлострой   22,8   Іжорський завод   24,6   Колпіно   Комсомольський канал Мала Іжорка 34,4   Поповка   40,2   Саблино   скляний -   Мга   43,8   44 км   49,2   Тосно II   Скляний, Гатчина-Товарна-Балтійська 3,7   Зарічна   10,2   Нурма   13,0   13 км   19,7   шапки   52,6   Тосно   62,8   Ушаков   67,9   Георгіївська   72,4   Рябово   74,5   Соколов Струмок   77,6   Болотніцкая   82,5   Любань   88,6   Померанія   93,0   93 км   95,3   Трубнікова   99,5   Бабино   103,0   Бабино II   106,0   106 км   109,3   торф'яне   на   Волховстрой I   на   Новгород   117,8   Чудово-Московское   р обвідний канал 3,0 навалювальних 4,3 Пост 5 кілометр Новий порт - Ладозький вокзал Цімбалінскій шляхопровід 6,5 Фарфоровская Невський шляхопровід 8,0 Сортувальна Південне шосе 10,6 Обухове Обухівський шляхопровід на Купчинський на Мгу 16,3 Словник 19,0 Металлострой 22,8 Іжорський завод 24,6 Колпіно Комсомольський канал Мала Іжорка 34,4 Поповка 40,2 Саблино скляний - Мга 43,8 44 км 49,2 Тосно II Скляний, Гатчина-Товарна-Балтійська 3,7 Зарічна 10,2 Нурма 13,0 13 км 19,7 шапки 52,6 Тосно 62,8 Ушаков 67,9 Георгіївська 72,4 Рябово 74,5 Соколов Струмок 77,6 Болотніцкая 82,5 Любань 88,6 Померанія 93,0 93 км 95,3 Трубнікова 99,5 Бабино 103,0 Бабино II 106,0 106 км 109,3 торф'яне на Волховстрой I на Новгород 117,8 Чудово-Московское р. Керестей 124,0 Волхово 125,6 Волхов Міст р. Волхов 129,7 130 км 133,7 Дубцов 141,1 гряди 143,1 144 км 151,6 Велика Вішера 157,0 157 км 161,7 Мала Вішера на Окуловка п ·умовні позначення