Можливість поповнити "Трійку" банківською картою в усіх терміналах метро і квиткових автоматах на зупинках Москви. (ІНТЕРВ'Ю ПСС (ГК "Айті"))

Можливість поповнити транспортну карту «Трійка» і купити проїзний квиток за допомогою банківської карти у всіх терміналах метро з'явиться у пасажирів до кінця літа 2016 р Про це, про функціонал нових терміналів для купівлі квитків на наземний транспорт і про спосіб заощадити 40% енерговитрат на міське освітлення розповів в інтерв'ю кореспонденту Агентства міських новин «Москва» Анастасії Фурсової генеральний директор компанії «Передові системи самообслуговування» Ілля Князєв.

Ілля Князєв

Анастасія Фурсова (А.Ф.): Ілля, наскільки мені відомо, ви займаєтеся установкою нових терміналів для громадського транспорту Москви. Розкажіть, будь ласка, про їх функціоналі.

Ілля Князєв (І.К.): Ідея проекту по установці т ерміналов для наземного транспорту з'явилася майже два роки тому. Завдання було - забезпечити цілодобовий, незалежний від людини сервіс з продажу квитків для пасажирів наземного транспорту Москви. За допомогою автомата тепер стало можливим купити квитки на одну-дві поїздки, транспортні картки «Трійка», «Єдиний», поповнити карту «Трійка» або записати на неї квитки «ТАТ», «90 хвилин» і ще більше 10 видів квитків. Термінал дозволяє оплатити квиток як готівкою купюрами, так і банківською картою, після чого він видає інформаційний лист і здачу купюрами або монетами.

А.Ф .: Тобто монетами оплатити квиток пасажир не зможе?

І.К .: Прийом монет - технологія дорога з точки зору обслуговування, а з точки зору доходу вона в буквальному сенсі копійчана. У метро така вимога, звичайно, виправдано, але в усьому іншому проектах, включаючи Мосгортранс, ми від цього відмовилися. Видача здачі монетами є, а прийому немає.

Крім того, термінал вуличний, стоїть під відкритим небом взимку і влітку. Перед нами стояло завдання зробити його стійким до всіх зовнішніх впливів. І це не тільки вандалізм, а й погода. У підсумку ми змогли взяти участь в конкурсі і виграли його. Торгами були прописані вимоги до дизайну в стилістиці «Московський транспорт». Це була непроста дизайнерсько-конструкторська задача. У Росії немає обладнання, яке могло б реалізувати профіль, заданий умовами конкурсу. Було поставлено матеріал - анодований алюміній, концепт увігнутого профілю, і так вийшло, що жодне підприємство в Росії не взялося робити такий профіль. У підсумку ми були змушені везти його з-за кордону.

Проте, до кінця 2015 року ми поставили 75 квиткових терміналів для наземного транспорту з цього конкурсу і, паралельно з цим, під егідою департаменту капітального ремонту в рамках проекту «Моя вулиця» ми поставили 46 таких же терміналів на субпідряд. Ці апарати ставлять зараз в основному там, де найбільший пасажиропотік. Але розставляти їх - це вже завдання тих, хто буде ними оперувати. Взимку розставляти ці автомати не можна, тому, як тільки погода дозволила почати роботу, почалася розстановка. Всього на вулицях Москви найближчим часом повинен з'явитися 121 квитковий термінал. Хоча моя особиста думка, що що це кількість терміналів на всю Москву дуже мало: навіть якщо все місто перейде на «Трійку», її треба десь поповнювати.

Хоча моя особиста думка, що що це кількість терміналів на всю Москву дуже мало: навіть якщо все місто перейде на «Трійку», її треба десь поповнювати

А.Ф .: Ваше завдання полягає лише в тому, щоб поставити термінали, або ви також будете займатися їх технічним обслуговуванням?

І.К .: Ми зараз обговорюємо комплексний сервісний договір. Взагалі, зараз то програмне забезпечення, яке ми поставили, передбачає функцію моніторингу стану апаратів. У Мосгортранса всі інструменти для цього є, і підприємство може проводити обслуговування самостійно або віддати на підряд, в тому числі і нам. Інструментарій моніторингу дозволяє відстежувати технічний стан пристроїв, несанкціоновані дії, логи помилок. Наскільки мені відомо, в майбутньому апарати будуть підключені до сигналізації.

Крім того, оскільки програмне забезпечення є нашою розробкою, ми займаємося його установкою - кожен автомат налагоджуємо, запускаємо і забезпечуємо його працездатність.

А.Ф .: Сьогодні для поповнення карти «Трійка» через інтернет пасажиру потрібно обов'язково прийти на станцію метро і прикласти картку до валідатора в вестибюлі. Багато хто скаржиться, що це незручно.

І.К .: Дана система називається «відкладене поповнення» і це абсолютно усвідомлена і, на мій погляд, правильна технологія для роботи карт, подібних «Трійці» у великих містах. Це так звана оффлайн-технологія, коли вся інформація про вашому балансі по електронному гаманцю, за тими тарифами, які ви купуєте, міститься на вашій картці. Навіть якщо пристрій читання карт, встановлене в автобусі, раптом втрачає зв'язок, воно все одно прочитає вашу карту, спише певну кількість коштів і пропустить вас. Але для цього вам все одно треба карту прикладати кожен раз до спеціального пристрою, пов'язаному з сервером, щоб воно записували туди актуальну інформацію по карті. Коли ви поповнюєте «Трійку» через інтернет, інформація про поповнення балансу міститься на сервері.

Суперечки точаться на тему того, що зручніше, але у нас ще не настільки розвинена інфраструктура інтернету і зв'язку, щоб можна було повністю на це розраховувати. Прикладів того, як дана технологія (онлайн - прим. Агентства «Москва») дає збої і призводить до великих проблем - багато.

А.Ф .: Не можна просто зробити валідатори, як в метро, і на громадському транспорті?

І.К .: Це питання технологічний. Ті пристрої, які стоять в автобусах, можуть втрачати зв'язок. Ви прийшли, у вас там начебто 500 руб. Тобто, ви докладаєте, а у нього немає зв'язку з сервером. Що вам далі робити? Чекати, поки з'явиться зв'язок?

Такі рішення є, але вони мають на увазі установку більш складних валідаторів, які, до того, ж можуть давати збої. А це коштує великих грошей, і виходить, що овчинка вичинки не варта. Простіше встановити стаціонарні термінали в метро, ​​де є стабільна зв'язок, і вивести туди пристрої, через які можна відкладення поповнювати «Трійку». Я розумію, що це може бути незручно для віддалених районів, але в цих віддалених районах можуть бути і проблеми зі зв'язком. На сьогоднішньому етапі розвитку технологій все-таки оффлайн підхід надійніший і, тому, виправданий.

А.Ф .: Також ваша компанія поставляє термінали для оплати проїзду в Московський метрополітен. Як давно почалася ця робота і як продовжують розвиватися ці термінали?

І.К .: Спочатку термінали на одну-дві поїздки були кнопковими і дуже простими. Завдання полягало в тому, щоб розставити ці термінали по всіх станціях якомога швидше. На той момент, а це був 2011-2012 рр., Особливо на початку місяця на кільцевих станціях метро - на «Київській», «Павелецькому» - були колосальні черги до кас, і термінали потрібні були як повітря, щоб просто розвантажити черги до кас . Перша партія становила 1,2 тис. Апаратів, далі пішов процес розвитку. З'явився сенсорний екран - це набагато ефективніше з точки зору механіки і дає можливість розвивати програмне забезпечення. Коли екран сенсорний - ви намалювали кнопку, і вона вже почала працювати. Так з'явилося розширене квиткове меню і поповнення карти «Трійка».

Паралельно з цим спочатку пройшов пілотний проект, а потім вже почалося оснащення терміналів системою безконтактної оплати банківськими картами PayPass і PayWave. Це дозволить пасажирам столичної підземки більше не витрачати час на пошук терміналу для зняття готівки, поповнювати транспортну карту «Трійка» і купувати проїзні квитки за допомогою банківських карт самостійно через квитковий термінал.

А.Ф .: Раніше представники метрополітену говорили про те, що незабаром з'явиться можливість купити квиток за допомогою банківської карти в касах. Може бути, вона з'явиться і в терміналах?

І.К .: Спочатку було проведено пілот на станціях метро «Румянцево», «Саларьево», «Технопарк» і на частини старих станцій, а потім постало питання про те, що в метро повинна бути передбачена оплата проїзду банківськими картами. У підсумку зовсім недавно це призвело до того, що «Банк Москви» виграв конкурс, щоб стати офіційним провайдером послуг з прийому банківських карт. Зараз, спільно з ними, ми переобладнали всі термінали в метро і ставимо на них банківські модулі. До кінця літа 2016 року в усіх терміналах, встановлених у вестибюлях Московського метрополітену, можна буде купити квитки і поповнити карту «Трійка» за допомогою банківської карти. Крім того, наскільки ми знаємо, в касах також скоро можна буде оплачувати поїздки банківськими картами.

Нашим прямим замовником, якому ми вже близько року поставляємо автомати, обладнані рідерами, є АТ «Мосінжпроект». А вони вже, в свою чергу, постачають апарати метрополітену в процесі реконструкції та будівництва нових станцій. Тому дані автомати ви можете побачити не тільки на тих станціях, що ми перерахували, але і на інших. При цьому апарати поставляються вже в новий бренд «Московський транспорт».

А.Ф .: Чи плануєте ви поставку нових терміналів на станції метро?

І.К .: Що стосується кількості, то воно буде рости відповідно збільшення кількості станцій. На сьогоднішній день планується до середини весни 2017 р поставити близько 100 квиткових автоматів, призначених для нових станцій метро.

Буквально недавно ми завершили проект по розробці нової версії програмного забезпечення для автоматів. Там новий дизайн, розширене квиткове меню, підтримка банківських карт. Технологічно ця версія більш досконала для подальшої модернізації. Це програмне забезпечення ми зробили на єдиній платформі, яка є основою для розвитку і інших рішень нашої компанії. Якщо завтра в метро або департаменті будуть народжуватися нові ідеї, нам буде простіше їх реалізовувати на новому, більш гнучкому софт. Детальніше про "системі продажу квитків на проїзд через термінал самообслуговування

А.Ф .: Які у вас є плани з розвитку, проекти, які ви можете запропонувати місту?

І.К .: Спільно з компанією «Басфор» ми реалізували проект з продажу квитків на міжміський автобус через термінал . На сьогоднішній день продаж квитків на автобусні міжміські рейси здійснюється кожним перевізником або автовокзалом окремо. Сьогодні ви не зможете виїхати з Москви в Рязань і повернутися звідти, відразу купивши квиток в Москві. Для цього вам доведеться виїхати в Рязань і там вже купувати квиток назад.

Компанія «Басфор» довгий час розвивала свою єдину інвенторну систему, як в авіації. На мій погляд, наявність єдиної системи, де будуть зберігатися дані про всіх рейсах і маршрутах, щоб дати людині можливість відразу розробити складовою маршрут - це питання часу. Я вірю, що ця «феодальна роздробленість» все одно пройде, особливо в рамках підготовки до Чемпіонату світу з футболу 2018 р

Згідно з умовами виграшу Росії в заявці на проведення ЧС-2018, уболівальники матимуть право на безкоштовний проїзд до місця проведення матчу, якщо є на нього квиток. Далі передбачена компенсація перевізникам таких тимчасових пільг. А для цього повинна бути єдина система, що дозволяє ідентифікувати особу, яка має пільгу, продати йому пільговий квиток (через інтернет і термінали самообслуговування), звести всю інформацію з перевезень в єдиній базі, зробити необхідну звітність. До слова, проблема обліку пільгових категорій пасажирів через відсутність обліку факту їх проїзду сьогодні є досить гострою для перевізників.

До слова, проблема обліку пільгових категорій пасажирів через відсутність обліку факту їх проїзду сьогодні є досить гострою для перевізників

Через наш термінал ви можете купити квиток в одну сторону, туди і назад, складовою, причому не тільки по Росії, але і в Європу. В рамках цієї роботи ми зробили легке рішення по скануванню паспорта. Зараз ми проводимо роботу, спрямовану на те, щоб просунути це рішення на ринок. Ми розуміємо, що трохи випередили свій час, коли створювали це рішення, тому що потреба в єдиній, та ще й повністю автоматизованої системи продажу квитків на автобус - це, перш за все, зміна бізнес-моделі роботи галузі. Але ще раз повторю, перехід на неї - питання часу. Детальніше про рішення "продаж квитків на міжміський автобус" на pssbank.ru

А.Ф .: Чи займаєтеся ви ще якимись проектами, не пов'язаними з терміналами?

І.К .: Ми все більше і більше позиціонуємо себе як компанія, що поставляє програмне забезпечення. Зараз актуальна тема для міста - це інтелектуальна система управління міським освітленням . Коли у наших колег з нашого холдингу - компанії «АйТі розумне місто», що спеціалізується на енергоефективності, - виникла ідея створити таку власну систему управління освітленням, ми зрозуміли, що це теж можна зробити на нашій єдиній платформі.

Зараз перша версія системи вже готова, вона тестується в ряді міст. Рішення показало свою ефективність і швидку окупність фінансових вкладень. Автоматизована система управління зовнішнім освітленням готова до масового тиражу і її можна застосовувати в великих містах і обласних центрах. Найближчим часом компанія «АйТі розумне місто» планує запустити автоматизовану систему управління зовнішнім освітленням (Асун) в великих містах Росії і СНД.

А.Ф .: Чи можете пояснити, як працює ця система?

І.К .: Міста на даний момент перебувають у непростій ситуації: з одного боку, відключати освітлення в нічний час заборонено законом, з іншого боку - є жорстка вимога економити електроенергію. Крім того, інфраструктура міста стає все складніше, міста прагнуть стати «розумніші». У різний час доби потреба в освітленні різна. Наприклад, до другої години ночі вулиці повинні висвітлюватися краще, ніж з двох до шести ранку. Відповідно, світильники можуть працювати в менш напруженому режимі, що веде до економії електроенергії. Завдяки Асун, за рахунок точного управління розкладом включення світильників і управлінням потужності освітлення ми отримуємо освітлений по всьому СНіП і ГОСТам місто, а з іншого боку - економимо електроенергію більш ніж на 40%.

Крім того, інфраструктура, яка з'явиться в місті після впровадження Асун, стане готовою платформою для сервісів «Розумне місто». На цій платформі можна розвивати сервіси, які дають місту додатковий дохід: систему управління паркуванням, автоматизовану систему оплати проїзду і інше. Детальніше про рішення Асун pssbank.ru

джерело:

Тобто монетами оплатити квиток пасажир не зможе?
Ваше завдання полягає лише в тому, щоб поставити термінали, або ви також будете займатися їх технічним обслуговуванням?
Не можна просто зробити валідатори, як в метро, і на громадському транспорті?
Що вам далі робити?
Чекати, поки з'явиться зв'язок?
Як давно почалася ця робота і як продовжують розвиватися ці термінали?
Може бути, вона з'явиться і в терміналах?
Чи плануєте ви поставку нових терміналів на станції метро?
Які у вас є плани з розвитку, проекти, які ви можете запропонувати місту?
Чи займаєтеся ви ще якимись проектами, не пов'язаними з терміналами?