На "Яндексі" може з'явитися карта руху комерційних маршруток

Фото: m24.ru/Михаил Сипко

Онлайн-карта маршрутів комерційних перевізників може з'явитися на картах сервісу "Яндекс.Транспорт". Про це в інтерв'ю m24.ru розповів керівник департаменту транспорту та розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури Максим Ліксутов. Представники пошукової системи підтвердили плани з розвитку сервісу, проте термінів реалізації поки не називають.

"Ми плануємо спільно з" Яндексом "опрацювати питання відображення в додатку" Яндекс.Транспорт "автобусів не тільки" Мосгортранса ", але і комерційних перевізників, які виходять на міські маршрути відповідно до нового стандарту роботи за державними контрактами", - сказав Ліксутов.

Чиновник додав, що спільно з "Яндексом" зараз опрацьовуються і інші проекти, що стосуються як наземного, так і підземного транспорту. "До 81-го дня народження Московського метрополітену" Яндекс "планує випустити серію відеороликів про те, як пошукова система допомагає пасажирам знайти відповіді на найцікавіші і поширені питання про історію і пристрої метро", - зазначив Ліксутов.

Керівник групи PR пошукової системи "Яндекс" Володимир Ісаєв підтвердив плани нанести на інтерактивну карту маршрути руху всіх комерційних перевізників Москви. "Ми ведемо переговори з департаментом транспорту про те, щоб отримати дані щодо руху інших видів транспорту, крім автобусів. І як тільки про все домовимося, постараємося ці дані швидко впровадити в додаток" Яндекс.Транспорт ", - сказав він.

Однак в компанії підкреслюють, що питання знаходиться в стадії обговорення, тому про терміни реалізації проекту поки говорити складно.

Перевізники, які працюють за новими стандартами, почали виходити на маршрути в травні . Очікується, що до кінця місяця вони займуть приблизно сто маршрутів, ще стільки ж з'явиться у червні . У столиці в розпалі масштабна реформа міського транспорту. Приватні перевізники масово переходять на роботу за держконтракти. За невідповідність новим правилам компанії будуть штрафувати, а за серйозні ДТП розривати договір. Компанії, що працюють у відповідність з новими стандартами, повинні відповідати ряду вимог. Так, велика увага приділяється організації перевезень: неприпустимі, зокрема, палять водії і зупинки в недозволених місцях. А самі автобуси повинні бути розфарбовані в кольори московського міського транспорту. Їх обладнають клімат-контролем, системою ГЛОНАСС і відеокамерами. Нові автобуси будуть приймати всі електронні квитки і перевозити пільгових пасажирів.


Голова Союзу пасажирів Росії Кирило Янков зазначає, що пасажирам буде зручніше користуватися комерційними маршрутками, якщо схеми їх руху з'являться на інтерактивній карті "Яндекса". "Москва вже давно існує в єдиній транспортній системі. Щоб дістатися куди-небудь, деяким пасажирам мало тільки метро або автобуса. Часто доводиться робити пересадки на різні види транспорту. Але все маршрути запам'ятати неможливо, навіть якщо довго живеш в місті. Тому сервіс, що включає схеми руху не тільки автобусів, але і маршруток, буде дуже затребуваний ", - підкреслив він.

Виконавчий директор Московського транспортного союзу Юрій Свєшніков вважає, що схеми руху комерційних маршруток вже давно потрібно було нанести на інтерактивну карту.

"Є в федеральному законодавстві поняття" регулярні автобусні маршрути ", і тут немає різниці, державні автобуси по ним ходять або приватні. Тому нанесення на карту всіх маршрутів - це правильні крок, це виконання федерального закону. Більш того, в Москві є реєстр всіх регулярних маршрутів, в якому прописані всі характеристики, в тому числі і схема руху. Реєстр цей публічний, так що з передачею даних "Яндексу" не повинно виникнути проблем ", - заявив експерт.

Посилання по темі

Якість роботи міського транспорту тепер перевіряють за допомогою мобільного додатка . Співробітники ЦКУ "Організатор перевезень" в режимі онлайн передають дані про те, як компанія виконує вимоги державного контракту, звіти супроводжуються фотографіями. Перевірки проходять щодня. Працівники "Організатора перевезень" стежать, щоб салон автобуса був чистим, без несанкціонованої реклами та оголошень. Вони перевіряють, чи відповідає температура в салоні вимогам держконтракту, чи справно працює обладнання (валідатор, відеокамери, інформаційні табло і т.д.) Отримані дані аналізують і, при виявленні порушень, перевізнику нараховують штрафні бали. Ці бали впливають на оплату його послуг за підсумками місяця.

Відзначимо також, що приватні перевізники планують залучати до роботи жінок в якості водіїв. Вимоги нічим не будуть відрізняються від тих, що пред'являють до чоловіків. Їм необхідно мати права категорії D, водійський стаж на автобусі не менше трьох років, а також максимум годин безаварійного водіння. Жінок також перевірять на знання нових стандартів для приватних перевізників. До слова, сьогодні серед водіїв трамваїв приблизно 80 відсотків - жінки, в тролейбусному парку їх близько половини штату. І більше сотні працюють водіями автобусів.

ПОВНИЙ ТЕКСТ ІНТЕРВ'Ю З МАКСИМОМ ЛІКСУТОВИМ ЧИТАЙТЕ ТУТ


Віталій Воловатов, Марина Курганська, Світлана Казанцева

сюжет: Наземний транспорт: зміни в роботі