Найдивніші маршрути міського транспорту Мінська - Денис Бліщ. Приватна думка
Підпишись на мій telegram-канал про Мінську: в ньому всякі забавні штуки, які трапляються на шляху. Контент ніде не дублюється!
У минулому році я випустив епічний пост-дослідження про найраніші, найпізніші, найдовші і найкоротші маршрути столичного громадського транспорту. Ні, ніякої практичної користі особливо від такого посту немає: мені це просто цікаво - дивитися як влаштований транспорт, є у мене така слабкість. Навіть подорожуючи по світу, я першим ділом цікавлюся метросістемамі, фунікулерами і трамваями, а вже потім черговими замками з красивими завитками і чепурні видами. Так ось, сьогодні я представляю вам ще один аналіз системи громадського транспорту Мінська, сфокусований на, скажімо так, найбільш «екзотичних» маршрутах міста. Наприклад, які в ходу лише 1 раз на добу або прокладені максимально нелогічно.
Звичайно, вся «екзотика» в системі «Минсктранс» відноситься до автобусів як найбільш мобільному і пластичному виду транспорту. Автобуси виконують подвозяще-які розвозять роль не тільки в місцях з великими пасажиропотоками, а й точково - для поліклініки, спецшколи, підприємства. Через постійного перегляду карти маршрутів, в їх плані виникла певна плутанина, маршрути розгалужуються від своїх батьківських маршрутів, з'являються і зникають «досвідчені», плодяться маршрути з індексами «Д», «Е», «С» і навіть «ДС», «ДЕ», хоча ідеальною була б нумерація без індексів і наскрізна для всього наземного транспорту.
Наприклад, маршрут №4 має варіацію №4Д, фактично самостійний маршрут, який має значні відхилення від траси свого «батька». Так, основний прокладений від станції «Мінськ-Південний» через Маяковського, аеродромного, Чкалова та Московську до «Дружною», а додатковий стартує там же, але після Маяковського йде на Воронянська, Жуковського, Могилевську і тільки після Московську. Крім того, 4Д не в ходу в напрямку «Дружна» - «Мінськ-Південний» і помітити його на вулицях можна лише один раз в день. З початкової точки він іде в 7:29 ранку - і тільки.
Сусідній з ним - 5Д - в ходу двічі на добу. Він в цілому повторює трасу автобуса №5Е, робить лише гак в промзону до автобусного парку №6. Довгий час у цього автобуса була «ексклюзивна» зупинка на Машинобудівників, де зупинялися автобуси тільки цього маршруту, але пізніше були внесені деякі зміни. Один з небагатьох маршрутів, що мають зупинку на МКАД. 5Д ходить тільки в напрямку Міхановичі - Чижівка, зловити його на початковому пункті проходження можна по будніх в 5:52 і 6:38 ранку.
Ще один маршрут-одинак, з одним рейсом в день, має номер 15Д - він прокладений від Уруччя-2 до Військової академії. Прямий рейс вранці призначений на 7:25, зворотний ввечері на 17:58. В помічники цим маршрутом працює 63д, проте його траса лежить не по проспекту Незалежності, а через райони Уруччя і Військове містечко.
Схема транспорту Мінська 1997 року
Маршрут 27Д в давні часи працював тільки вранці і йшов майже без зупинок на шляху від Нестерова до Запорізької площі, виконуючи роль підвезення жителів мікрорайону Ангарська до підприємств в районі вулиць Солтиса і Радіальної, але зараз це «піковий» маршрут, який працює і вранці, і ввечері. З однією особливістю: зупинка у заводу ігристих вин виконується тільки вранці.
Маршрут №72Д цікавий тим, що в дорозі має всього одну проміжну зупинку, а слід від метро «Могилевська» до однойменного електродепо. Він же, нагадаю, є найкоротшим в Мінську - під час перевезення всього 6 хвилин.
79Д - найстаріший «екзотичний» маршрут Мінська, він існує вже не менш як три десятки років. При цьому це всього 1 рейс в день і одночасно - один з найдовших рейсів-одинаків в місті. На автобусі №79Д можна проїхати від вокзалу до АС «Автозаводська» через станцію аерації тільки по буднях о 17:06.
Автобус №91 примітний тим, що має зупинку - «Діпгородок» - на якій зупиняється автобус як в прямому, так і в зворотному напрямку, тому її нечисленним пасажирам необхідно уважно стежити за розкладом, щоб сісти в свій автобус.
Маршрути з діапазону номерів зі 100 по 200 менш стійкі і часто трансформуються перевізником, призначаються, скасовуються, переробляються, вносяться зміни в режим їх роботи. Хоча це відбувається не з усіма: деякі працюють без змін десятки років. Спробуємо розібратися.
Так, у 109-го (Карбишева - Північне кладовище) є дублер 109В (перше застосування індексу «В», спочатку так називали роботу автобуса у вихідні дні), що став повноцінним маршрутом з чужим номером. Він також прокладений від Карбишева, але має заїзд в село Цна.
Маршрут №110 від АС «Автозаводська» до селища Сосни свого часу володів найбільшою кількістю варіацій у всій мережі - так, крім основного 110-го, на лінію виходили 110А, 110Б, 110В і 110Г. Зараз їм роздані різні номери, а кількість індексів зменшено. Так, 110-й їде по маршруту з зупинкою «Павловського» в напрямку «туди», а 110А забирає з неї людей за напрямом «назад». Обидва ці маршруту дублює автобус №160 (№160А) - різниці з оригіналом я не знайшов. Підкаже хто? У вихідні в ходу один раз в день в Сосни можна з'їздити через полігон побутових відходів «Тростенецького» (7:04 туди і 7:40 назад) - автобус має номер 161. У будні в ходу №161А за таким же маршрутом, але тільки ввечері - туди о 19:45 і назад 20:07. Але це ще не все! Є маршрут №161С, що йде від «Автозаводській» до «Тростенецького» без заїзду в Сосни. Ходить по буднях по одному рейсу вранці і ввечері. Є маршрут №168 до сосен із заїздом до прохідної «АкваТрайпл» і 168А, прокладений так, щоб навпаки - привозити до прохідної підприємства пасажирів не з Мінська, а з сосен. Все складно з цим селищем.
Маршрут №117СД цікавий своїм подвійним індексом і роботою тільки в годину пік ввечері. Він возить людей від метро "Автозаводська" до ПС «Чижівка» зі ліченими зупинками в дорозі.
126-й з «одинаки» став повноцінним міським маршрутом - рідкісний приклад.
147Д з Вільшанки в Брілевічі, навпаки, поки залишається «одинаком». Проїхати на ньому можна о 18:05. Зворотного напрямку у маршруту не передбачено.
154-й маршрут залишу без коментарів:
У Мінську працює кілька маршрутів з назвою «Малюк», вони мають порядкові номери 1, 2 і 3 і підвозять дітей до місць навчання. В системі загальноміський нумерації їм призначені номера 152с (Кам'яна Гірка-5 - Одоєвського), 184с з аналогічними кінцевими пунктами, але іншим маршрутом, а також 181Е (Кам'яна Гірка-5 - ДС «Масюковщіна»). Також до «Малятам» варто було б віднести автобус №188С, так як це спецрейс з ДС «Захід-3» до 188-ї школи на Немизі, але на табло у нього горить просто 188.
Деякі автобусні маршрути стають умовно міськими, хоча раніше були приміськими - місто росте, села включаються в його смугу. У Мінську це, наприклад, №158 від Карбишева до ВАЛЕР'ЯНОВА. Він в ходу 6 разів на добу по тим же ниткам, як колись ходив приміський.
Автобусу №173Е я присвячував окремий пост, так як він дозволяє з'їздити в Національний аеропорт за звичайним талончику. Цей автобус варто віднести до «екзотичним» через його віддаленості від міста і парку обслуговування. Він ходить з селища Сокіл (формально Жовтневий район Мінська) до аеропорту чотири рази в день. Взимку у автобуса немає проміжних зупинок.
Дуже цікавий 176Е-й маршрут. Він починається від Сєрова (ЖД-станція «Лошіца»), виїжджає на Асаналіева, далі по Кіжеватова на МКАД. Але після мікрорайону Чижівка йде до Нового Двору, звідти на Селицька і по промзоні виїжджає в мікрорайон Шабан. У ходу двічі на добу.
№198Е не тільки цікавий тим, що є одинаком, а й своїм божевільним відстанню від мікрорайону сокіл до готелю «Супутник» - це приблизно 30 кілометрів, що абсолютно безпрецедентно для Мінська. Проїхати на ньому можна в 7:01 по буднях в прямому і 17:15 на зворотному напрямках.
Ну і останній в міської нумерації - 199-й автобус - ходить з Шабанов в Сосни кілька разів в день. Цікавий своїм розкладом:
На цьому все!
PR товарів і послуг і в білоруській пресі. Про вас напишуть провідні ЗМІ Білорусі!
Підкаже хто?