Наземний транспорт: надійність і зручність - Міський транспорт - Транспорт - Життя в Москві - МОЛНЕТ.RU
Наземний транспорт Москви в даний час представлений автобусами, трамваями, тролейбусами та маршрутними таксі. Для розвитку цього транспорту в Москві реалізується кілька програм.
Це програма із заміни старих автобусів, тролейбусів, трамваїв на нові: сучасні та комфортні. Інша програма спрямована на оптимізацію маршрутної мережі транспорту. Вона повинна виключити дублювання маршрутів і забезпечити транспортну доступність максимальній кількості жителів. Окрема програма присвячена трамвайному руху. Частина знятих раніше ліній буде відновлена, існуючі лінії планується модернізувати та реконструювати. Столичні маршрутки з часом замінять на автобуси.
автобус ↑
Це основний вид наземного громадського транспорту Москви. На сьогоднішній день є автобусні маршрути № № 1-964. Найбільша щільність автобусних маршрутів - на околицях Москви, де ще немає метро. У центрі столиці автобусних маршрутів майже немає: багато хто з них були скасовані на початку 1990-х років через високої щільності розташування станцій метро. До того ж, в центрі Москви автобусам створює конкуренцію велика мережа «маршруток» і більш економічних тролейбусів.
Новий рухомий автобусний і тролейбусний склад забезпечить умови зручної посадки пасажирів, особливо інвалідів, комфортні умови проїзду, систему кондиціонування салонів в жарку пору року і опалення в холодну. У нових автобусах передбачено також наявність навігаційних систем, систем відеоспостереження, автоматичного пожежогасіння, сучасних інформаційних засобів, в тому числі і для пасажирів зі слабким зором. З 2012 р пропонується придбання автобусів екологічного класу тільки «Євро-5» і вище. До 2015 р весь рухомий склад автобусного транспорту буде повністю низькопідлоговий і адаптований для перевезення пасажирів з обмеженими фізичними можливостями.
Тролейбусна мережа Москви ↑
Мережа є найбільшою в світі і чи не найстарішим з нині діючих - вона була відкрита 15 листопада 1933 року. Мережа московського тролейбуса - радіально-кільцева. На деяких напрямках тролейбус є основним видом наземного транспорту. У Москві більше 90 тролейбусних маршрутів.
В період 2012-2014 рр. планується закупити +1089 тролейбусів великої місткості. До 2015 року 100% тролейбусного транспорту буде повністю адаптовано для перевезення осіб з обмеженими можливостями, в тому числі інвалідів-колясочників.
Для реалізації планів по зростанню кількості рухомого складу електротранспорту до 2016 року передбачено будівництво і введення в експлуатацію нових тролейбусних парків в Мітіно і Коровін, а також автобусно-тролейбусного парку в Мар'їно. При виготовленні тролейбусів враховані підвищені вимоги до електро- і пожежобезпеки. Тролейбуси оснащені системою блокування ходу при відкритих дверях і падінні тиску гальмівної системи.
З метою подальшого розвитку перевезень наземним міським громадським транспортному планується збільшення інвентарю парку тролейбусів до 2016 року до 2120 одиниць.
Трамвайна мережа в Москві ↑
Мережа має 46 маршрутів. На частку трамвая сьогодні припадає близько 5% пасажирських перевезень в місті, а в деяких окраїнних районах трамвай все ще є основним транспортом, що дозволяє дістатися до метро.
У 2014 році до складу «Мосгортранса» увійдуть 50 нових трамвайних вагонів, а в 2015 році - ще 70. Це сучасні вагони, які на прямих ділянках розвивають швидкість до 70 км / ч. Трамвай повинен прийти в Браїлів - це район з дуже важкою транспортною доступністю. Також існує план привести трамваї до станції метро «Празька». Крім того, в проекті трамвай з селища Північний до Ліанозово і продовження трамваю по Шосе Ентузіастів до Південного Ізмайлова і Іванівського. Деякі з раніше існуючих трамвайних маршрутів будуть відновлені, а в багатьох районах прокладуть нові шляхи. Всі діючі і знову споруджувані лінії будуть модернізовані з використанням сучасних технологій, що виключають шум і вібрацію під час руху трамвая. Перші трамваї нового покоління - більш швидкі, комфортні та безшумні - повинні з'явитися в першому кварталі 2014 р
Уздовж трамвайних колій планують провести суцільні лінії дорожньої розмітки та розмістити відеокамери, щоб стежити за тим, не заїжджають чи на рейки автомобілісти. На самих же трамваях пропонується розмістити яскраві, помітні для всіх тих, хто їде позаду автомобілістів світлодіодні індикатори зупинки. Вони повинні мигати за 5 секунд до того, як трамвай загальмує, попереджаючи автомобілістів про те, що на проїжджу частину ось-ось вийдуть пасажири.
Московська влада також вибрали 5 перших маршрутів, де трамваї завжди будуть отримувати пріоритет на перехрестях. Автоматизована система управління світлофорами буде включати зелене світло, як тільки трамвай під'їде до перехрестя. Постійно зелений горітиме для трамваїв маршрутів номер 17, 6, 30, 15 і 23
Державною програмою міста Москви «Розвиток транспортної системи на 2012-2016 рр.», Прийнятої постановою Уряду Москви від 02.09.2011 № 408-ПП, передбачається розробка і реалізація схеми транспортного обслуговування населення з використанням легкорельсового внеуличного транспорту - швидкісного трамвая.
Фахівцями ГУП "Мосгортранс" розглянуті та підготовлені зауваження і пропозиції щодо проектів перших етапів будівництва ліній швидкісного трамвая на ділянках «пос. Північний - ст. м. «Алтуф'єво» - ст. м. «Медведково» і «ст. метро «Шосе Ентузіастів» - р-н Іванівське і м Балашиха Московської обл. », по розробці проекту планування лінії швидкісного трамвая з р-ну Північний до ст. м. «Алтуф'єво» і «Медведково», - розроблених ГУП Ниипи Генплану міста Москви.
У 2014 році до складу «Мосгортранса» увійдуть 50 нових трамвайних вагонів, а в 2015 році - ще 70.
Традиційні маршрутки поступово зникнуть з вулиць Москви - їх замінять комфортабельні низькою підлогою автобуси більшої місткості. Передбачається, що звичні маршрутки-мікроавтобуси зникнуть з більшості великих трас міста до кінця 2014 року. Їх планується залишити тільки на ділянках, недоступних для великогабаритних автобусів.
Відмінною рисою нових автобусів стане система "ГЛОНАСС", за допомогою якої можна буде скоротити час очікування. Введення жорсткого розкладу і контролю в режимі реального часу з використанням ГЛОНАСС забезпечить більшу інтенсивність і регулярність руху. Завдяки цій системі пасажири також будуть володіти інформацією про час очікування транспорту і зможуть коригувати маршрут в разі виникнення пробок.
У 2014-2015 роках в місті з'явиться нова модель автобусних перевезень. Кількість маршрутів виросте на 20%. Введення жорсткого розкладу забезпечить більшу інтенсивність і регулярність руху. Пільгові категорії громадян отримають право безкоштовного проїзду не тільки в автобусах «Мосгортранса», а й в автобусах приватних перевізників. Планується запуск нічних автобусів, які рік тому вже з'явилися Санкт-Петербурзі. Передбачається, що в столиці буде ходити не менше дванадцяти нічних автобусів. До кінця 2013 року в Москві з'явиться 197 кілометрів виділених смуг для руху громадського транспорту. Про це повідомляє інформаційний центр уряду Москви.
Сьогодні в місті Москві введено 157 кілометрів виділених смуг. У 2013 році планується введення відповідно до розпорядчими документами уряду Москви ще 40 кілометрів. До кінця 2013 року в Москві буде 17 виділених смуг.
Для полегшення проїзду громадського транспорту в центрі міста з'являться спеціальні антікармани. На П'ятницькій вулиці планується створити кілька зупинок, які виступають на проїжджу частину. Такі конструкції, часто використовуються в Європі, не дозволяють паркуватися автомобілям прямо навпроти стоянки і забезпечують під'їзд громадського транспорту.
Вже в 2013 році планується запуск системи, яка допоможе пасажирам відстежувати транспорт по всьому маршруту. Працювати вона буде за допомогою додатків, створених для мобільних телефонів і планшетів.
Для пасажирів, які змушені користуватися відразу декількома видами транспорту, встановлять інформаційні дисплеї на зупинках у метро. Вони будуть показувати час прибуття найближчого автобуса. Перші подібні табло вже працюють на станціях "Ясенів" і "Планерна".
У найближчому майбутньому зміняться умови очікування наземного транспорту. У Москві з'являться теплі зупинкові комплекси. Перші зупинки, обладнані обігрівачами вже можна побачити в Щукино.
У маршрутах автобусів №575 і 668 з'являться нові зупинки. Маршрут №668м буде слідувати до зупинки "селище Кокошкина". Автобус № 575, раніше прямував до зупинки "Кастанаевская вулиця", тепер буде їздити до станції метро "Кунцевська"
З 2011 року базова вартість проїзду в міському громадському транспорті не підвищувалася. Введені в 2013 році нові види квитків «Єдиний», «90 хвилин» і транспортна карта «Трійка» суттєво спростили користування наземним транспортом.
У 2013 році на громадському транспорті Москви введені нові квитки. Квиток «90 хвилин» дозволяє здійснювати необмежену кількість пересадок між маршрутами наземного транспорту і одну поїздку на метро.
Квиток «Єдиний» можна використовувати в будь-якому виді громадського транспорту: метро, монорейці, автобусі, тролейбусі або трамваї.
Транспортна карта «Трійка» має необмежений термін зберігання коштів і працює за принципом «електронного гаманця». Це зручно для тих, хто не користується громадським транспортом постійно. Вже цієї осені поповнити баланс «Трійки» можна буде через SMS, Інтернет, термінали оплати і спеціальне мобільний додаток.
Пільгові категорії громадян мають право безкоштовного проїзду в метро, тролейбусах, трамваях, автобусах «Мосгортранса». Але незабаром вони зможуть також безкоштовно їздити і в автобусах приватних перевізників.
Влітку 2013 р громадського транспорту почали прибирати турнікети - пілотним для нового проекту обрано трамвай №17 і автобус №905. У них валідатори розміщені праворуч від кожного входу в вагон, а посадка пасажирів можлива в усі двері. Стежать за оплатою проїзду посилені бригади контролерів спільно з поліцейськими. Їм незабаром видадуть спеціальні пристрої, що зчитують історію поїздок з проїзних квитків.