Нічне метро? Ні, нічні автобуси
Нічне метро в Петербурзі - неефективно. Зате Смольний запускає давно анонсований проект нічного автобуса: з 1 липня запрацюють п'ять нових маршрутів, які будуть дублювати лінії метрополітену з 0.00 до 5.30 ранку - для цього «Пассажіравтотранс» виділить аж 70 автобусів.
http://www.chelsi.ru/economics/33883-novye-gorodskie-avtobusy-stali-populyarnee-chastnyx.html
Нічне метро в Петербурзі - неефективно. Зате Смольний запускає давно анонсований проект нічного автобуса: з 1 липня запрацюють п'ять нових маршрутів, які будуть дублювати лінії метрополітену з 0.00 до 5.30 ранку з інтервалом в 15 хвилин - для цього «Пассажіравтотранс» виділить 70 автобусів. Порівнювати вартість двох варіантів забезпечення мегаполісу громадським транспортом по ночах фахівці не беруться.
Вперше Смольний анонсував проект запуску нічний автобусної лінії, яка дублювала б одну з ліній метро, ще восени 2011 року. Тоді передбачалося, що в якості пілотного маршруту буде обрана «синя», Московсько-Петербурзька гілка, причому планувалося, що автобуси будуть ходити не від кінцевої станції метро «Купчино», а від аеропорту Пулково.
Однак в результаті міське уряд вирішив не розмінюватися на дрібниці і запустити відразу не один, а п'ять маршрутів - по числу ліній метро. Як розповіли в комітеті з транспорту, в рейс нічні автобуси вийдуть 1 липня; на період експерименту вони будуть ходити тільки по вихідних і святкових днях, а потім, якщо послуга буде користуватися популярністю, то щодня. Як сподіваються в Смольному, цей проект повинен стати гідно заміною ідеї щодо продовження часу роботи метро, яку там вважають економічно недоцільною .
Маршрути і всі зупинки можна подивитися тут
Нумерація маршрутів буде простий - 1М, 2М, 3М, 4М, 5М: як неважко здогадатися, цифра позначає номер лінії підземки, а префікс - скорочення від слова «метро». Остаточна трасування маршрутів буде визначена в найближчі дні, проте відомо, що вони будуть повторювати вигини гілок метрополітену.
1М ( «червона» гілка метро) буде починатися від автостанції на проспекті Маршала Жукова, неподалік від станції «Проспект Ветеранів», а закінчуватися - аж на вулиці Ушинського (між «Цивільним проспектом» і «Дев'яткіна»). Автобус № 2М ( «синя» гілка) піде від Малої Балканської вулиці в Купчино до Парнасу, 3М - від Рибальського до Готівкової вулиці. Трохи коротше будуть напрямки, які продублюють «помаранчеву» і «фіолетову» гілки: 4М зв'яже автостанцію «Річка Оккервіль (« Вулиця Дибенко ») з Сінний площею, 5М -« Волковська »і автостанцію« Вулиця Репіщева »(на північ від« Комендатского проспекту ») .
Для того щоб наочно уявити, яким звивистим буде шлях автобуса, поки він добереться до кінцевої зупинки, візьмемо «синій» маршрут - про його тестових випробуваннях «Фонтанка» вже розповідала. Вийшовши від автостанції на Малій Балканської вулиці і пройшовши повз станцію метро «Купчино», автобус, швидше за все, піде до Дунайського проспекту вулицями Ярослава Гашека і Купчинський. За Дунайському проспекту автобуси пройдуть до станції метро «Зоряна», а звідти по вулицях Ленсовета і Тіпанова - на Московський. За магістралі він доїде до Сінний площі та Садової вулиці. Переїхавши Неву через Троїцький міст, нічний автобус піде на північ через Каменноостровский, Коломяжскій і Богатирський проспекти - все ще до далекого, але жаданого «Парнасу».
Всі п'ять ліній петербурзького метро проходять під Невою, і тому на період розводки мостів маршрути автобусів будуть розділятися на два - напевно, до тих пір, поки не винайдуть автобуси-амфібії. Наприклад, все по тому ж «синьому» маршруту 2М автобуси ходитимуть наступним чином: від «Парнасу» до «Горьківської» і назад, від «Купчино» до «Невського проспекту» і назад.
Курсувати нічні автобуси будуть в той час, коли метро закрито, тобто приблизно з 0.00 і до 5.30 ранку. Середнє час у дорозі по кожному з маршрутів складе близько 1,5 - 2 годин, інтервал руху - 15 хвилин. Обслуговувати проект буде міський ГУП «Пассажіравтотранс» за рахунок бюджетних субсидій, при цьому поки виділяти додаткове фінансування не планується - кошти підуть з тих 5,6 млрд, які в 2012 році передбачено на субсидії всім перевізникам на здійснення соціальних перевезень. Відзначимо, що, як випливає з відповіді губернатора Георгія Полтавченко на депутатський запит, одна година роботи метрополітену варто 1,4 млн рублів - 42 млн рублів на місяць, або 500 млн в рік. Для порівняння: в 2012 році метрополітен отримає з бюджету субсидію на перевезення пасажирів в розмірі 2,8 млрд рублів.
Як розповіли в «Пассажіравтотранс», для дотримання інтервалу в 15 хвилин буде задіяно близько 70 автобусів. Вартість проїзду буде такою ж, як і днем, - 23 рубля, навіть якщо ви їдете з одного кінця міста в інший; діятимуть і все проїзні квитки, включаючи пільгові. Правда, фахівці сумніваються, що ці маршрути будуть користуватися великою популярністю за межами жвавих ділянок, на кшталт Невського або Каменноостровського, де і вночі вирує життя.
Для порівняння: «Пассажіравтотранс» вже обслуговує нічний маршрут 39Е, який ходить від Пулково до «Володимирській», і, не дивлячись на те що аеропорт, здавалося б, повинен давати цілодобовий пасажиропотік, в ГУПе постійно скаржаться на низьку виручку. Відзначимо також, що в 2004 році в Москві було запущено п'ять нічних автобусних маршрутів, проте через два роки вони були закриті через нерентабельність, при тому що там діяла зональна система оплати, а проїзні квитки не діяли.
Крім того, експерти вказують на проблему безпеки: працювати в нічному автобусі буде тільки водій, так що йому доведеться не тільки стежити за дорогою, але і стягувати плату, а також у міру сил припиняти спроби громадян влаштувати з салону філія «Бійцівського клубу». А на таку нервову роботу погодиться далеко не кожен водій.
Андрій Захаров, "Фонтанка.ру"
.
"Фонтанка" провела серед читачів опитування 4900 відвідувачів відповіли на питання "Як Ви ставитеся до ідеї продовжити час роботи пітерської підземки?"
Результати такі:
- негативно. Працівники метро теж люди 11.10% (544)
- відкрите метро допомогло б з проблемами розведених мостів 59.49% (2915)
- не можна допускати - бізнес таксі загнеться 1.08% (53)
- якщо на годину-дві, це все одно не дасть ефекту турботи влади про городян і гостей особливо 4.86% (238)
- ідея хороша, але ж метрополітен давно - не міський підприємство 23.47% (1150)
Фонтанка" провела серед читачів опитування 4900 відвідувачів відповіли на питання "Як Ви ставитеся до ідеї продовжити час роботи пітерської підземки?