Нова схема розвитку метро: без Пулково і Стрельни

Петербург отримав нову схему розвитку метрополітену на найближчі 30 років. У порівнянні з колишнім варіантом місто недорахується десятка станцій. Петербург отримав нову схему розвитку метрополітену на найближчі 30 років

скріншот сторінки блогу metrotalks

Оновлені плани з розвитку підземки на найближчі 32 роки озвучив глава КРТІ Сергій Харлашкін в ході III Щорічної конференції «Транспортна інфраструктура Санкт-Петербурга і Ленінградської області». Схема сформована на підставі концепції розвитку транспортної системи міста до 2028 року і на перспективу до 2043 року.

Коригування галузевої схеми розвитку метрополітену стала доброю традицією. Попередній варіант був прийнятий ще в 2011 році. Тоді його горизонт обмежувався 2025 роком, проте навіть з реалізацією планів на 2011 - 2015 роки виникли проблеми. «Спаську», «Бухарестську», «Міжнародну» і «Спортивну-2» місто дійсно отримав, проте дотягнути Фрунзенському-Приморської лінію до Шушари не встигли - як і продовжити помаранчеву гілку до «Великому проспекту». Крім того, уряду довелося в черговий раз міняти пріоритети - чемпіонат світу з футболу висунув на передній фронт «стадіонні» станції, через що довелося заморожувати інші напрямки.

У 2013 році Смольний затвердив уточнену схему, яка зсувала за часом введення значної частини станцій. Продовження Фрунзенського радіусу через «Проспект Слави», «Дунайську» і «Шушари» перенеслося на період до 2018 року, перша черга Калінінського-Красносельський лінії - на 2020 рік. «Театральна» і «Великий проспект» - на 2018 й, «шкіперського» і «Морський фасад» - на період до 2020-го.

На минулому місяць конференції главою КРТІ була показана чергова версія. Відзначимо, що комітеті звертають увагу - показана схема ще не затверджена, над нею йде робота.

Тепер же з метрополітену майбутнього безслідно зникли чотири станції метро, ​​які повинні були продовжувати гілку від «Зоопарку» - «Парашютная», «Академмістечко», «Парголово» і «Осинове гай», а також «Юнтолово». Відгалуження від «Політехнічної» на північ ( «Соснівка», «Проспект Культури» і «Горби») на ілюстрації також не проглядається.

Найсерйозніші зміни відбулися на південному заході. Замість 11 нових станцій тут з'явиться лише 6. Кировско-Виборгськую лінію подовжать, як і передбачалося, двома станціями, проте від Ульянки вона буде загинатися не на схід до Пулково, а на північний захід, до перетину проспекту Маршала Жукова і вулиці Солдата Корзуна. Про те, що місто відмовилося від будівництва станції в районі Пулково, зробивши вибір на користь Аероекспрес, стало відомо раніше. Зокрема, в проекті бюджету на наступний рік з'явився пункт про розробку відповідної концепції за 46 млн рублів. Однак вперше була оприлюднена сама схема без гілки метро до аеропорту.

Недорахується місто і ліній метрополітену від Екатерінгофкі уздовж Фінської затоки і далі в напрямку Стрельни уздовж Петергофского шосе. В результаті найзахіднішої точкою стане «Сосновий Поляна». Таким чином, розробники концепції відмовилися від 13 станцій, які раніше передбачалося побудувати. Очевидно, місто розраховує компенсувати скорочення мережі на півдні міста за рахунок того ж Аероекспрес і ліній легкорельсового транспорту. Правда, коли ці плани будуть здійснені, до сих пір не ясно. Раніше «Інститут Гіпростроймост - Санкт-Петербург» виграв конкурс на розробку проекту планування території лінії ЛРТ за маршрутом аеропорт «Пулково» - ст. м. «Купчино». Вона повинна пройти через станцію метро «Південна», Шушари, житловий район «Слов'янка», місто-супутник Південний і Червоне Село. Всього існують плани на будівництво 13 гілок ЛРТ, проте конкретних термінів не називається.

Є в новій схемі метро і деякі придбання. Зокрема, вирішено спорудити ще один перегін від «Площі Олександра Невського» до «Елізаровскій» з будівництвом нової станції в районі перетину вулиць Сєдова та фаянсові. Крім того, Правобережна-Лахтинська лінія в сторону Кудрово буде продовжена не однієї станцією, як планувалося, а двома.

Будівництво розбито на три групи в залежності від заявлених термінів. В першу чергу, як неважко здогадатися, місто зосередиться на продовження Невському-Василеостровской лінії, яке пов'язане з проведенням чемпіонату світу з футболу. «Новокрестовскую» і «Бігову» введуть в експлуатацію в лютому 2018 року. Крім того, протягом 2018 здадуть «Проспект Слави», «Дунайську» і «Шушари». До 2028 року гілку метро дотягнуть до «Зоопарку», «Обвідний канал» з'єднають з «Південно-Західної», «Великий проспект» з «Садової» (це заплановано на кінець 2019 року). Основний обсяг робіт заплановано на наступні за цим 20 років. В останню чергу місто приступить в Кільцевій лінії і Адміралтейський-Охтінской гілці, яка зв'яже «Соснову Поляну» і «Яніно». На період до 2048 року пересунулися і багатостраждальні станції «шкіперського» і «Морський фасад». Навіть якщо місто буде чітко слідувати наміченим планом, зрозуміло, що до 2025 року загальна кількість станцій не досягне 109, як зазначено в схемі від 2011 року.

Попередні плани розвитку метрополітену

Витрати на будівництво ростуть, проте безпосередньо пов'язати їх з темпами введення мережі метрополітену складно. Зрештою, в 2016 році при витратах в 23,4 млрд рублів (проти 19 млрд в 2015-му) в місті не з'явилося жодної нової станції. У наступному році, з урахуванням федеральних траншей, під землю закопають 24 млрд рублів. До 2022 року на фінансування робіт по метрополітену планують витратити 188 млрд рублів, т. Е. По 31,3 млрд в середньому в рік. Потім швидкість освоєння коштів повинна збільшитися, і до 2028 року щорічний показник становитиме 34,4 млрд рублів. Після цього річні витрати знову скоротять - до 27,3 млрд рублів, а загальні витрати за 32 роки майже досягнуть трильйона рублів.

Концепцію розвитку транспортної системи Санкт-Петербурга до 2028 року і на перспективу до 2043 року розробив московський «НДІ автомобільного транспорту», ​​зараз документ проходить розгляд в урядових відомствах. У КРТІ «Фонтанці» повідомили, що розраховують отримати всі погодження ще до кінця року.

Микола Кудін,
«Фонтанка.ру»


© Фонтанка.Ру