Новітня історія трамвая в місті П. Частина 2

  1. Трамвай і автобус

продовження поста yakimovmihail з livejournal (Якимів Михайло Ростиславович - доктор технічних наук за спеціальністю «Транспортні системи країни, регіонів і міст», професор ПНИП, директор інституту транспорту Пермського національного дослідницького політехнічного університету)

Трамвай і автобус

Коли проектували перенесення цих зупинкових майданчиків до центру, до трамвайних лініях, стало питання - «Що ж робити з автобусом?», Який рухався паралельно трамваю. Де буде висаджувати своїх пасажирів автобус? Вирішили, скористаємося ідеєю, яку ми бачили в багатьох європейських міста. Автобус рухається по трамвайних коліях і зупиняється у трамвайних платформ.

На той час в Пермі вже все до останнього чиновника знали ціну трамваю для транспортної системи. І головне знали потенціал трамвая в порівнянні з провізними можливостями автобусних маршрутів. Ми не хотіли, щоб автобуси рухалися по трамвайних коліях і заважали трамваю. Вирішено було вирішувати автобусу заїжджати на трамвайні рейки виключно для посадки та висадки пасажирів з трамвайних платформ.

На етапі проектування зіткнулися з технічними проблемами. Автобус - Чи не трамвай, він може маневрувати. Десь це добре, а де то, виявляється, і немає ... L. Необхідно було забезпечити безпеку роз'їзду двох автобусів поблизу посадкової платформи. Для того щоб забезпечити мінімальний бічний інтервал для двох автобусів у зустрічних напрямках, які під'їжджають до однієї посадочній платформі, розташованій посередині, необхідно рознести зупинки і посадочні платформи. Для зручності посадки і висадки в вагон трамвая зупинкові платформи у нас побудовані піднесено над проїзною частиною, над трамвайним рейкою. Для того щоб автобуси могли безпечно здійснювати зустрічний роз'їзд, їх довелося рознести, тобто збільшити відстань від найближчої рейки для того, щоб туди міг підійти автобус, а назустріч йому вільно проїхати інший автобус.

Мер міста Пермі того часу І.М. Шубін був досить рішуча людина, добре розуміє призначення та роль громадського транспорту в житті міста. Реалізацію проекту взяв під свій контроль.

Реалізували проект досить швидко, за літо, зробили 4 зупиночних платформи для трамвая і вже практично запустили їх в експлуатацію. На зображенні і в проекті нібито було все добре. Але коли вже все майже було закінчено, зрозуміли, що висаджуватися з трамвая і заходити в трамвай - абсолютно незручно. Вийшло так, що між підніжкою трамвая і до краю піднятою посадкової платформи було 8-10 см як, наприклад, між вагоном метро і платформою, а десь 50-60 см. Зрозуміло, від пасажирів це вимагало завидною спритності і вправності.

Звичайно ж, відразу надійшло багато скарг. Доводилося постійно зустрічатися з людьми і пояснювати їм необхідність такої реконструкції. І саме це стало багато в чому запорукою успіху проведених в Пермі реформ системи міського пасажирського транспорту.

Десь ще на етапі спорудження другої такої посадкової платформи було прийнято рішення, зробити їх ближче до найближчої рейки, для того, щоб забезпечити мінімальну відстань між краєм підніжки трамвая і посадкової платформою. Справа ускладнювалася ще тим, що на той момент (та й зараз теж) трамвайний парк Пермі представлений різними типами вагонів і різними виробниками.
http://photo.tramvaj.ru/perm.htm
http://tranviaperm.narod.ru/
http://perm.tramway.pro/index.php

Наприклад, трамваї, виготовлені в Білорусії (зелені вагони), які теж є в місті, і закуплені зовсім недавно, на 7 см вже вагонів Усть-Катавскій заводу. Тому потрібно було ще орієнтуватися на них. В результаті для Усть-Катавскій вагонів ми зробили буквально мінімальний зазор, близько 5-6 см. Дійсно, стало значно зручніше, прямо як в метро.

Наступна проблема чатувала взимку. Виявляється, наша снігоприбиральна техніка, яка зроблена на базі трамвайного вагона, а точніше, її відвал разом зі щіткою, яка чистить від снігу трамвайні колії, тепер не вміщується в габарит і, відповідно, впирається в нашу нову зупиночну платформу. Довго не думали. Модернізували саму щітку. Відрізали відвал, зробили вужче і коротший щітку. І ось так вийшли з положення.

Тепер трамвай їздить без затримок, можна бачити на фото, як на той момент виглядала наша вулиця.

Наступним етапом реконструкції була ідея - а давайте, ми замінимо нашу білу смугу вздовж трамвайних колій, яку доводилося оновлювати щороку по кілька разів, маленьким таким відбійником, типу бортового каменю. У підсумку розглянули кілька конструкцій і зупинилися на трапецієподібної такому відбійнику висотою 8 см. В общем-то, такий відбійник долає практично будь-яка машина, хіба що якась Феррарі або Мазераті не проїде, тому що зачепить днищем. Але таких, слава богу, в Пермі не виявилося J.

Знову ж в наступне літо вся ця ділянка перестелили новим покриттям і встановили цей відбійник. Виявилося, що цей відбійник необхідний не стільки водіям індивідуальних автомобілів, щоб вони бачили кордон своєї проїжджої частини, а скільки водіям трамваїв. У зв'язку з встановленням цього відбійника (обмежувача), водії трамваїв стали досить комфортніше відчувати себе на своїм відособленим лінії, тому що до нього, вони розуміли, що водій індивідуального автомобіля в будь-який момент може зробити різкий маневр і зробити ДТП, зіткнувшись з його вагоном. Тому їздили дуже акуратно і повільно, так би мовити, з оглядкою на індивідуальний транспорт. Зараз вони бачать обмежувач, який як би оберігає трамвай, і стали вести себе більш розкуто, невимушено.

Зараз вони бачать обмежувач, який як би оберігає трамвай, і стали вести себе більш розкуто, невимушено

До того ж часу автобуси на цій частині вулиці вже у нас не ходили. Останнім часом вони стали програвати конкуренцію з трамваєм, бо у нього були істотні затримки, і на цій ділянці від автобуса зовсім відмовилися. Ті автобусні маршрути, які в цій частині дублювали трамвайні лінії, перенесли в цій частині на інші вулиці, і до теперішнього моменту ніхто з пасажирів про це, чесно кажучи, і не шкодує.
http://sibmcfly.livejournal.com/1036.html
http://youtu.be/jYYbWR4KqwQ

велодоріжки

Наступним етапом підвищення провізної здатності вулиці було виділення на всій вулиці разом з трамвайними коліями велосипедної доріжки / 3 /. Теж діяли з самого початку швидко і просто, як вчив Жайме Лернер. Взяли фарбу і намалювали велосипедну смугу, відокремили від основної проїзної частини смугою велосипедну доріжку шириною майже в один метр. Намалювали, відповідні знаки встановили.

Намалювали, відповідні знаки встановили

Треба сказати, що спочатку велосипедну доріжку виділили (намалювали фарбою) на тротуарі. Але після - переробили і логічно вирішили, що велосипед, як і будь-який транспорт повинен все-таки рухатися по проїжджій частині. Частина проїжджої частини відокремили лінією, а на тротуарі накреслили зелені та червоні лінії, призначення яких допитливий читач може легко дізнатися, відвідавши наше місто ... J

J

http://murmolka.com/post/1758/YA-v-etom-godu-dvajdyi-ezdil-v-Perm-bez-vsyakogo-povoda-

Наступна проблема, яку довелося вирішувати - це проблема парковок на цій частині вулиці Леніна. Проблема була в тому, що водії, так як з'явилася велосипедна доріжка, вже не можуть паркуватися біля краю проїзної частини, вони почали паркуватися з заїздом на тротуар, що, в общем-то, є порушенням Правил дорожнього руху. На той час адміністративного ресурсу з п'ятьма нарядами ДАІ у нас вже не було, тому в нашому місті розпочався рух Стоп-Хам, яке, в першу чергу, зайнялося найбільш відповідальними ділянками, по яких рухається міський пасажирський транспорт загального користування.

На вулицю стали виходити спеціально навчені люди і ось таким виховним ефектом схиляти водіїв не порушувати Правила дорожнього руху в частині паркування хоча б на цій ділянці центральної вулиці Леніна.

Наступним етапом реконструкції стало виділення велосипедної доріжки спеціальними стовпчиками. Яскравими стовпчиками, які, дійсно, і не давали, з одного боку, водіям під'їхати до тротуару, паркуватися з порушенням Правил дорожнього руху, і створювали певний додатковий комфорт на вулиці Леніна для велосипедистів.

Яскравими стовпчиками, які, дійсно, і не давали, з одного боку, водіям під'їхати до тротуару, паркуватися з порушенням Правил дорожнього руху, і створювали певний додатковий комфорт на вулиці Леніна для велосипедистів

Ось, приблизно, так зараз і виглядає основна центральна вулиця міста Пермі, на якій були пророблені всі ці експерименти.

Ось, приблизно, так зараз і виглядає основна центральна вулиця міста Пермі, на якій були пророблені всі ці експерименти

Найбільш повне враження про організацію руху на вулиці Леніна в місті Пермі можна отримати і на Яндекс-картах в мережі інтернет: посилання

Нові вагони, зупинкові павільйони

За ці три останніх роки серйозно оновили рухомий склад трамвайного парку. Вагонів купували багато і різних. Це вагони «Уралтрансмаш» з Єкатеринбурга, вагони виробництва ВГУП «УКВЗ» (Усть-Катав) і ВАТ «Белкоммунмаш» (Мінськ).

Був оголошений конкурс трамваїв. Пасажирів трамвая запитували - який трамвай краще? Збирали голоси на сайті, проводили опитування населення.

Першим «забракували» вагон «Уралтрансмаш» з Єкатеринбурга. Причини цього складно назвати. Але, як і обіцяли - до думки пасажирів прислухалися.
http://properm.ru/news/region/19835/

ru/news/region/19835/

Таких вагонів на трамвайних лініях в Пермі більше немає. Залишилися вагони з Усть-катавей і Білорусії.

Зрештою був укладений великий контракт з Усть-Катавскій заводом, і до Пермі приїхала велика партія вагонів серії 71-623.

Одночасно із закупівлею нових вагонів була серйозним чином реконструйована вся інфраструктура трамвайної мережі. Студією Артемія Лебедєва і Пермським центром розвитку дизайну http://pcrd.ru/ розроблена спеціальна система маршрутного орієнтування на пасажирському транспорті.

ru/   розроблена спеціальна система маршрутного орієнтування на пасажирському транспорті

На вулицях міста з'явилися оновлені покажчики маршрутів і схеми руху.

На вулицях міста з'явилися оновлені покажчики маршрутів і схеми руху

Також був розроблений єдиний стандарт зупинкового павільйону. Це теж дітище студії Артемія Лебедєва і Пермського центру розвитку дизайну. Кожна зупинка унікальна і має індивідуальне тематичне оформлення, що відповідає назві зупинки і ще багато чого, про що прості пермяки ворожать і донині ....

Кожна зупинка унікальна і має індивідуальне тематичне оформлення, що відповідає назві зупинки і ще багато чого, про що прості пермяки ворожать і донині

Так, або приблизно так, шановні читачі виглядає новітня історія пермського трамвая. Звичайно, за рамками моєї розповіді залишилася без уваги маса негативних моментів з життя трамвая мого міста, та й взагалі з життя міського пасажирського транспорту загального користування міста Пермі. Розповіді про це Ви без зусиль знайдете на просторах інтернету, написавши в рядок пошуку, щось на зразок «скажений трамвай» або «скажений автобус». Все, що Вам видасть пошукова система - я впевнений буде знову про Перм. І якщо Вас побачене не відлякає, то ми продовжимо.

автобуси Пермі

Далі буде...

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter

Ми на зв'язку Viber або WhatsApp +79201501000

0

Оцініть статтю

Де буде висаджувати своїх пасажирів автобус?
Пасажирів трамвая запитували - який трамвай краще?