Новосибірський автобус
- Підприємства пасажирського автотранспорту [ правити | правити код ]
- МКП ПАТП-4 [ правити | правити код ]
- МУП ПАТП-5 [ правити | правити код ]
- Муніципальні перевізники районів Новосибірської області [ правити | правити код ]
- комерційні [ правити | правити код ]
- Історія [ правити | правити код ]
- Сучасний стан [ правити | правити код ]
- Дублювання муніципального громадського транспорту в Новосибірську приватними автобусними маршрутами...
- Дублювання метрополітену [ правити | правити код ]
- Дублювання трамвайних маршрутів [ правити | правити код ]
- Дублювання тролейбусних маршрутів [ правити | правити код ]
- Дублювання маршрутів автомобільного транспорту один одним [ правити | правити код ]
- Маршрут автобуса і таксі мають різні номери, при цьому збігаються на всьому маршруті [ правити ...
- Дезінформує нумерація маршрутів [ правити | правити код ]
- Приміські автобуси і маршрутні таксі зі схожими номерами [ правити | правити код ]
- Розгалуження маршрутної мережі [ правити | правити код ]
- Приміське і міжміське сполучення [ правити | правити код ]
Новосибірський автобус Країна Росія Росія Місто Новосибірськ Дата відкриття тисячі дев'ятсот двадцять-три Основні типи автобусів ПАЗ-3205 , ЛіАЗ-677 , ЛАЗ-695 , ЛіАЗ-5256 , МАЗ-103 , МАЗ-104 , МАЗ-206 , МАЗ-226 , НефАЗ-5299 , ZHONGTONG , Golden Dragon , Hyundai Aero City , Hyundai Aero City 540 , Марза-5277 Число автопарків муніципальний - 1
Новосибірський автобус - система автобусного пасажирського міського транспорту в місті Новосибірську . Створена в 1923 році. [1] . Основний вид наземного громадського транспорту міста. Мережа міських автобусів зачіпає не тільки територію міста, а й міста-супутники Краснообск, Об, Бердск, Іскітім, Кольцово.
Особливістю транспортної системи міста є висока (для міста з метрополітеном) частка маршрутних таксі в пасажирських перевезеннях, дублювання метрополітену і приміських електропоїздів маршрутами наземного транспорту, мала кількість муніципального транспорту, висока частка перевезень по місту в пасажиропотоку деяких приміських маршрутів.
Перший автобус з'явився в місті Новосибірськ в 1923 році. Відділ комунального господарства міської ради переобладнав дві вантажівки марки "Уайт", встановивши на них посадочні місця (12 одиниць в кожному), і випустив їх на першу в місті маршруту. Перші автобуси ходили між вокзалом, центральною частиною міста і районом Закаменка (в районі нинішньої ДПНТБ).
У 1925 році в місті було вже 13 автобусів (3 державних і 10 приватних). Автобуси не опалювалися і пропрацювали до зими.
В кінці 20-х років міськрада прийняла рішення про утворення змішаного державно-приватного автобусного суспільства. В цей же час в місті з'явилися і перші автобуса радянського виробництва АМО-Ф-15.
До 1937 року в місті налічувалося 30 автобусів, які працюють на чотирьох маршрутах. Повільний розвиток пояснювалося наявністю трамвая і незадовільним станом дорог.После початку асфальтування доріг кількість маршрутів зросла в три рази.
Після завершення будівництва Комунального (Жовтневого) моста в 1955 році були пущені маршрути через Об, з'явилися нові автобуси, пристосовані до зимових умов. До 70-х років в були в основному сформовані існуючі автобусні маршрути, була побудована мережа депо, які здійснювали технічне обслуговування розрослося автобусного парку.
90-ті роки стали нелегким випробуванням для громадського транспорту Новосибірська. Хронічно недостатнє фінансування і як наслідок - труднощі з матеріально-технічним забезпеченням привели до того, що міська рада (що став на той час муніципалітетом) прийняв рішення про передачу частини автотранспорту в приватні руки, а також дозволив створення приватних підприємств-автоперевізників. Це дозволило більш-менш зберегти транспортний парк міста, хоча виникали інші проблеми - контроль за дотриманням приватниками розкладу, компенсація проїзду численних пільговиків. З 1996 року на автобуси наносяться інвентарні номери від 1100 до 101199 в залежності від номера ПАТП.
На 2017 рік більшу частину міського автобусного парку складають автобуси російського, китайського і корейського виробництва. У порівнянні з 1991 роком зросла кількість приміських маршрутів: внаслідок продовження (138) або перенумерации з муніципальних (139, 141, 170, 280). На багатьох приміських маршрутах (112, 139, 170, 189, 227, 311, 399) велика частина перевезень здійснюється в межах міста.
На лініях муніципальних маршрутів використовуються автобуси МАЗ. До 2015 року також використовувалися автобуси ПАЗ, а в даний час почали експлуатуватися газові НЕФАЗ.
Комерційні маршрути обслуговуються автобусами великої місткості вітчизняного ( ЛіАЗ-5256 , НЕФАЗ, Марза-5277), китайського ( Mudan , Zhong Tong ) І корейського виробництва. Також широко використовуються автобуси Павловського заводу ПАЗ. Вони, зокрема, становлять велику частину рухомого складу на приміських маршрутах.
Підприємства пасажирського автотранспорту [ правити | правити код ]
муніципальні [ правити | правити код ]
МКП ПАТП-4 [ правити | правити код ]
МКП ПАТП-4 - єдине збережене в місті муніципальне ПАТП знаходиться в мікрорайоні КСМ Первомайського району. У вересні 2016 року в його склад включено МКП ХТО, яке працювало на муніципальних маршрутах Радянського району.
В даний час працює на муніципальних автобусних маршрутах Первомайського та Совєтського району (не всіх): № 7,20, 21,23,36,45, 50, 51л, 54, 65,68, 69,72,77,88,716,717,717е. Багато нині курсують комерційні маршрути (8, 48, 52, 52К, 117, 138, 139, 170) раніше обслуговувалися даним підприємством чи ввійшли в його склад МКП ХТО.
Рухомий склад складається головним чином з МАЗів. Крім того, в складі ПАТП-4 знаходиться автобусна колона, що здійснює міжміські перевезення. Основними моделями міжміських автобусів є корейський Хенде і російський Марза.
До 2009 року структурним підрозділом МКП ПАТП-4 був Новосибірський автовокзал, нині переданий на обслуговування групи компаній "Автосервіс"
Раніше маршрути: 2,8,16,38,50,116,117,139,170,716д, 718.
МУП ПАТП-5 [ правити | правити код ]
Підприємство, яке не має власного рухомого складу і привертає для роботи на маршрутах рухомий склад, що належить іншим фізичним або юридичним особам.
Працює на таксомоторних маршрутах 2, 14, 16, 29, 29А, 44, 44А, 45, 63.
Муніципальні перевізники районів Новосибірської області [ правити | правити код ]
Маршрут 130 обслуговується в тому числі муніципальним підприємством "Мошковський АТП", а автобусний маршрут 224 - МУП "коливанських АТП"
комерційні [ правити | правити код ]
Серед комерційних перевізників найкрупнішими є група компаній "Новосібірскпрофстрой", ТОВ "Бел-Марс", ІП Калашников, IP Кобенко.
Історія [ правити | правити код ]
З 90-х років XX століття і до 2013 року всі муніципальні, комерційні автобуси і маршрутні таксі Новосибірська мали єдиний діапазон маршрутних номерів від 2 до 1999 і це робило Новосибірськ єдиним містом Росії, де використовувалася чотиризначного числова нумерація маршрутів громадського транспорту.
Такої незвичайної нумерації місто було зобов'язане явища комерційного транспорту в кінці XX століття. Рейси комерційних автобусів і маршрутних таксі не отримували субсидій від міського бюджету, а значить не здійснювали безкоштовне перевезення численних пільговиків. Для відмінності комерційних рейсів від «державних» було вирішено додати цифру в їх маршрутні номера. "Комерційним" дублям муніципальних маршрутів присвоювалися номери, що закінчуються на такі ж цифри, що і дубльовані ними маршрути. Але тоді номера комерційних маршрутів ставали б схожими на тризначні приміські, тому номери стали чотиризначного, де перша цифра (завжди - 1), вказувала на комерційну приналежність, друга повинна була вказувати приміський це маршрут або міський, останні позначали б напрямок ,. Але з подальшим розвитком комерційного транспорту з'явилася мода на «красиві» номери, наприклад 1111 або 1999, що остаточно призвело до сплутування чисто міських і приміських маршрутів.
Згодом поширилася безготівкова система оплати проїзду за допомогою БСК, в т. Ч. І на комерційному транспорті та у мерії з'явилася можливість розплачуватися з комерційними перевізниками за пільговиків. Таким чином, зникла різниця між комерційним перевізником і муніципальним, відпала необхідність «відрізнятися».
Сучасний стан [ правити | правити код ]
З квітня 2013 року мерією було прийнято рішення відмовитися від чотиризначного нумерації і ліквідувати дублювання маршрутів. У міру торгів на маршрутах прописуються нові - шляхом залишення останніх значущих цифр, при збігу з уже існуючими повинен присвоюватися абсолютно новий номер. Незважаючи на це, в лівобережній частині міста до сих пір існує маршрут №1250.
Крім цього у відповідність до законодавства приведена маршрутна мережа приміської зони. Автобусні маршрути № 39, 41, 47 і 70, протягом довгого часу вважалися муніципальними, отримали статус приміських і були передані у відання Міністерства транспорту та дорожнього господарства Новосибірської області.
В даний час маршрути мають наступну нумерацію:
- 1-98: автобусні маршрути, підвідомчі мерії міста, у яких обидві кінцевих знаходяться в межах міста, в тому числі ті, у яких значна частина маршруту проходить по території Новосибірського району (27, 42, 45, 46, 53, 88). Автобус 64 має одну з кінцевих в Новосибірському районі.
- 101-280, 510, 519, 520, 565, 566: приміські автобуси, що мають одну кінцеву в Новосибірську, а іншу в населеному пункті приміської зони, або в двох населених пунктах приміської зони, які прямують через Новосибірськ транзитом (115, 117, 124, 212). Автобус 115В тричі перетинає кордон Новосибірська і Новосибірської району.
- 301-399: приміські маршрутні таксі. Маршрутне таксі 353 при цьому фактично має обидві кінцевих зупинки в межах міста.
- 501-599: міжміські автобусні маршрути (крім приміських 510, 519, 520, 565 і 566).
- 603-611: чергові автобуси ПАТП-4.
- 716, 716д, 717, 717е, 718, 1170, 1702, 1703, 1704, 1705 - дачні автобуси.
Існуюча в даний час маршрутна мережа міста - спадщина періоду становлення ринку пасажирських перевезень в 90-і роки. У цей період з'являлася велика кількість комерційних автобусних маршрутів, багато з яких обслуговувалися тролейбусними та трамвайними депо або муніципальними ПАТП. Часто комерційні маршрути були дублями муніципальних, також комерційні маршрути відкривали торговельні організації - Гусінобродскій речовий ринок, торгове місто "Лівобережний", Димитровский ринок. Подібні маршрути працюють і зараз, але, як правило, не мають номерів і не внесені до Реєстру (крім маршрутів № 49 і 91). Велика частина маршрутів, що обслуговували Гусінобродскій ринок, в даний час закрита або перенаправлено, головним чином - на Плющіхінскій житловий масив.
У місті існує велика кількість автобусних маршрутів, що курсують через все місто (6, 13, 14, 28, 39, 41, 64, 79, 96), що є нетиповим для міста з населенням більше мільйона чоловік, тим більше має в розпорядженні метрополітен.
При порівняно великій кількості маршрутів, з деяких частин міста (Водозабір, селище Геологів) не можна без пересадок доїхати навіть до найближчої станції метро. В інших випадках, до станції метро можна дістатися лише на маршрутному таксі, де відсутні пільги (в т. Ч. Перевезення по картам). це мікрорайони Щ , Нижня Ельцовка та інші.
Дублювання муніципального громадського транспорту в Новосибірську приватними автобусними маршрутами [ правити | правити код ]
Конкуренція між муніципальним і комерційним транспортом привела до збільшення ступеня дублювання маршрутів один одним. Дублювання може розглядатися як з позитивних позицій - підвищується надійність транспортного обслуговування, пасажиру надається альтернатива: швидкий і комфортний експрес або дешевий транспорт. Але дублювання також знижує економічну ефективність використання кожної одиниці транспорту, призводить до недоречною конкуренції за пасажирів безпосередньо на дорозі (простої на зупинках в очікуванні пасажирів, обгони). Некритичне ставлення до дублювання створило ситуацію, коли навіть автобуси і маршрутні таксі, що належать різним перевізникам, дублюють один одного. Наприклад, автобусний маршрут 64 повністю включає в себе автобусний маршрут 34, а автобусні маршрути № 20 і 54 повністю включають в себе автобусний маршрут № 69.
Дублювання метрополітену [ правити | правити код ]
Метрополітен призначений для зняття навантажень з центральних вулиць, тому проходження маршруту наземного транспорту, особливо автобуса або маршрутного таксі слідом за лінією метрополітену нівелює позитивний ефект від внеуличного транспорту, створюючи йому зайву конкуренцію, знижуючи ефективність використання рухомого складу.
У список включені маршрути, у яких є пересадки на станції метро, розташовані поспіль при наявності інших можливостей організації маршрутів.
5 автобус слід уздовж всіх шести станцій Ленінської лінії на правому березі, після чого відправляється на лівий берег;
13 автобус проходить повз п'яти станцій Ленінської лінії на правому березі;
15 автобус проходить повз трьох станцій Ленінської і двох станцій Дзержинської лінії, разом 5 станцій;
18 автобус проходить повз трьох станцій Дзержинської і трьох станцій Ленінської лінії.
28 автобус проходить повз семи станцій Ленінської лінії - всіх, крім Жовтневої;
35 автобус проходить повз чотирьох станцій Дзержинської лінії - всіх, крім Золотий Ниви
79 і 96 автобуси повністю дублюють Дзержинську гілку метро.
95 автобус - три станції на Ленінської лінії.
97 автобус - п'ять станцій на Ленінської лінії
98 автобус - п'ять станцій на Ленінської лінії
Дублювання трамвайних маршрутів [ правити | правити код ]
5 автобусний маршрут дублює трамвайні маршрути 15 і 18 від перехрестя Котовського і Блюхера до вулиць тролейних і Широкій
10 автобусний маршрут дублює трамвайні маршрути 15 і 18 від площі Сибіряков-Гвардійців до перехрестя вулиць Котовського та планувальні.
43 автобусний маршрут дублює трамвайні маршрути 10 і 15 від перехрестя вулиць Ватутіна та Анікіна до пл. Маркса.
45 автобусний маршрут дублює трамвайний маршрут 18 від кільця на вулиці Петухова до пл. Маркса.
55 маршрутне таксі дублює трамвайний маршрут 18 від кільця на вулиці Петухова до пл.Маркса.
264 автобусний маршрут дублює трамвайний маршрут 18 від кільця на вулиці Петухова до пл. Карла Маркса
Всі автобусні маршрути, що прямують за Богдана Хмельницького дублюють трамвайний маршрут №14
Дублювання тролейбусних маршрутів [ правити | правити код ]
4 автобусний маршрут дублює 4 тролейбусний маршрут від його кінцевої в затулінський ж / м до перехрестя вулиць Станційній і 2 Станційній.
6 автобусний маршрут від ост. Затулінський ж / м до ост. ДПНТБ дублює тролейбусний маршрут 8 (майже весь маршрут, крім 6 зупинок), а далі - від ост. ДПНТБ до ост. Сад Дзержинського дублює тролейбусний маршрут 10 (майже весь його маршрут, крім 3 зупинок).
13 і 28 автобусні маршрути дублюють 13 тролейбусний маршрут від станції метро Річковий вокзал до зупинки "Достоєвського".
14 автобусний маршрут дублює 24 маршрут тролейбуса від зупинки "Площа Станіславського" до зупинки "Фабрична" і далі від зупинки "Планова" до зупинки "Учительська".
24 автобусний маршрут дублює 4 тролейбусний маршрут від зупинки "Магазин Кристал" до перехрестя вулиць Станційній і 2 Станційній.
28 автобусний маршрут дублює 29 тролейбусний маршрут від площі Калініна до площі Маркса.
29 автобусний маршрут повністю включає в себе маршрут тролейбуса 29К.
35 автобусний маршрут включає в себе маршрут 23 тролейбуса (крім однієї зупинки).
64 автобусний маршрут дублює 24 маршрут тролейбуса від зупинки "Станіславський житловий масив" до зупинки "Фабрична" і далі від зупинки "Планова" до зупинки "Учительська".
95 автобусний маршрут дублює 36 маршрут тролейбуса від кінцевої на Небесної вулиці до повороту на Червоний проспект.
98 автобусний маршрут дублює 5 маршрут тролейбуса від ДПНТБ до вул. Дмитра Донського.
112 автобусний маршрут дублює 4 тролейбусний маршрут від зупинки "Телецентр" до зупинки "Завод медпрепаратів".
Дублювання маршрутів автомобільного транспорту один одним [ правити | правити код ]
Маршрут автобуса і таксі мають один і той же номер і збігаються на всьому маршруті.
- 7, маршрутка і автобус працюють в Радянському районі,
- 17, маршрутка і автобус працюють в Заельцовском районі.
- 50, маршрутка і автобус працюють в Первомайському районі,
- 68, маршрутка і автобус пов'язують Первомайський район зі станцією метро
Маршрут автобуса і таксі мають один і той же номер, але збігаються на частини маршруту.
- 53 маршрутне таксі та автобуси слідують аналогічним маршрутом від зупинки "Сел. Гвардійський" до станції метро "Заельцовском" . Для автобуса ця зупинка є кінцевою, а маршрутне таксі слід до зупинки "Банк" на вулиці Залізничній.
- 21 маршрутне таксі та автобуси йдуть від зупинки "УМ-3 (станція ська)" до станції метро "Річковий вокзал" . Для маршрутного таксі це є кінцевою зупинкою, автобус продовжує рух до вокзалу "Новосибірськ Головний" .
Маршрут автобуса і таксі мають різні номери, при цьому збігаються на всьому маршруті [ правити | правити код ]
- 1 маршрутне таксі і 54 автобус;
- 303 маршрутне таксі і 102 автобус;
- 320 маршрутне таксі і 120 автобус;
- 323 маршрутне таксі і 103 автобус;
- 347 маршрутне таксі і 147 автобус;
- 380 маршрутне таксі і 280 автобус.
Маршрут автобуса і таксі мають різні номери, але збігаються на частини маршруту.
- 8 автобусний маршрут Повністю Включає в себе маршрут маршрутного таксі № 35;
- 36 автобусний маршрут Повністю Включає в себе маршрут маршрутного таксі № 6;
- 46 автобусний маршрут Повністю Включає в себе маршрут маршрутного таксі № 65;
- 65 автобусний маршрут Повністю Включає в себе маршрут маршрутного таксі № 86;
- 84 автобусний маршрут Повністю Включає в себе маршрут маршрутного таксі № 14.
Дезінформує нумерація маршрутів [ правити | правити код ]
Нумерація маршрутів автобусного транспорту в Новосібірську Досить Заплутана. Пасажири на вулиці, особливо пріїжджі з других міст могут віявітіся дезінформовані через ті, что нумерація маршрутів автобусів и маршрутних таксі в Новосібірську ведеться окремо один від одного, тому є маршрути-тезки. Загальне правила для использование номерів маршрутів автобусів и маршрутних таксі, что віключає плутанини пасажирів, в Новосібірську НЕ изготовлен. Кроме цього, в Новосібірську часто прівласнюють новімі маршрутами номера, відносно недавно Вийшла з обігу, ще зберігаються в пам'яті пасажирів. Також є практика присвоєння новими маршрутами номерів маршрутів інших видів транспорту, що має спільні зупинки. Так, 46 та 88 автобуси були запущені там, де вже працювало маршрутне таксі 46 і 88.
Приміські автобуси і маршрутні таксі зі схожими номерами [ правити | правити код ]
Деякі приміські маршрутні таксі, які мають тризначний номер, що починається з цифри 3, дублюють автобуси з аналогічним маршрутом, що починається з цифри 1. Зокрема, маршрутні таксі 320, 338, 339, 347 дублюють автобуси 120, 138, 139, 147. Крім цього, маршрутне таксі 380 дублює автобус 280. у пасажира, який знає про ці збіги, але не знає приміської маршрутної мережі в цілому, може скластися помилкове враження про те, що всі подібні маршрути є дублями один одного. При цьому часто дані маршрути дублюють один одного, але не повністю:
- 103 автобус і 303 маршрутне таксі. 103 автобус має кінцеву в селі Верх-Тула. 303 маршрутне таксі також слід через нього, але кінцева у нього далі - в селищі Крупському.
- 112 автобус і 312 маршрутне таксі. Пасажир, який бажає виїхати з аеропорту Толмачево на площу Маркса, зможе зробити це лише на 112 автобусі. А ті, хто чекає транспорт на вулиці Станіславського ризикує сісти в невірному напрямку.
- 114 автобус і 314 маршрутне таксі. У місті їх кінцеві зупинки розділяє тільки будівля СТЦ "Мега", а в селі Марусине маршрутне таксі йде на 1 зупинку далі. Крім цього від площі Енергетиків до МЕХКОЛОНА зазначені два маршрути слідують окремо.
- 124 автобус і 324 маршрутне таксі. Жителі міста Обі можуть замість площі Карла Маркса виїхати в селище Краснообськ.
- 153 автобус і 353 маршрутне таксі. Обидва маршрути йдуть від метро Заельцовском до селища Садовий, але у 153 автобуса в селищі кінцева зупинка, а у 353 маршрутного таксі кінцева знаходиться далі - садове товариство "Олимпийка"
Використання рухомого складу, який не відповідає статусу маршруту
З 2017 року місті стали з'являтися маршрути, які офіційно числяться автобусними і відображаються так на картах, в довідниках і на інформаційних табло, але обслуговуються автобусами малої місткості, що робить їх схожими на маршрутні таксі (25, 27, 38, 73, 130, 203). Відповідно є і зворотні випадки - автобуси великої місткості працюють на напрямках маршрутних таксі (17, 340, 350, 364).
Маршрути автобуса і таксі з однаковими номерами мають співпадаючі зупинки або ділянки, але обслуговують різні напрямки
- 4 автобус і маршрутне таксі починаються разом в затулінський житловому масиві, після перетину з вулицею Немировича-Данченка розходяться в різні боки. Автобус через все лівобережжя йде в Кріводановскій кар'єр, маршрутне таксі - на правий берег до вокзалу Новосибірськ-головний
- 8 автобус з'єднує Академмістечко з центром міста, маршрутне таксі йде з Жовтневого району через центр лівобережжя в сел. Північний. Збігаються від ост. Вокзал-Головний до ост. Будинок Леніна.
- 10 - обслуговують різні напрямки лівобережжя. На зупинці пл. Маркса можна легко помилитися при посадці відразу в двох напрямках.
- 12 автобус і маршрутка збігаються на невеликій ділянці вулиці Титова. Сівши на маршрутку замість автобуса, пасажир може замість станції метро "Площа Маркса" виїхати на правий берег.
- 13 - збігаються на короткій ділянці в центрі. Якщо пасажир, вийшовши з метро "Червоний проспект" або "Гагарінська", сяде в маршрутку замість автобуса в північному напрямку, то вона відвезе його замість мікрорайону "Снігурі" в промзону Калінінського району.
- 20 автобус і маршрутне таксі збігаються від Бугрінского моста до перехрестя Бердського шосе і вулиці Одоєвського. Помилившись транспортом, можна поїхати в Первомайський район замість Академмістечка або потрапити на метро "Річковий вокзал" замість метро "пл. Маркса"
- 28 автобус і маршрутне таксі обслуговують різні райони, але мають три загальні зупинки в районі метро «Заельцовском» .
- 29 автобус і маршрутне таксі збігаються від площі Станіславського до перехрестя вулиць Бронній і Олександра Чистякова.
- 30 автобус і маршрутне таксі обслуговують різні, але близько розташовані райони, збігаються на трьох зупинках в районі метро «Заельцовском»
- 34 автобус і маршрутка збігаються більшу частину маршруту: від кінцевої зупинки "Вокзал Новосибірськ Головний" до перехрестя вулиць Краузе і Земнухова. Пасажир, який чекає на вулиці Мясниковой автобус в напрямку залізничного вокзалу може помилково сісти в маршрутне таксі і поїхати в напрямку РК Північна Корона.
- 52 автобус і маршрутне таксі збігаються більшу частину маршруту, в межах Академмістечка слідують по різних вулицях, також маршрутом маршрутного таксі 52 не передбачено руху по Садовому проїзду, тоді як в автобусний маршрут № 52 ця вулиця і розташовані на ній зупинки входить
- 64 автобус і маршрутне таксі, обслуговують близько розташовані райони, по центру міста йдуть окремо, збігаються перший раз на трьох зупинках в районі вул. Учительська, другий раз - у Станіславського і Південно-Західного жив / м
- 73 автобус працює тільки в мікрорайоні Пашин, територіально відокремленого від основної частини міста, об'їжджаючи його окраїнні вулиці, маршрутне таксі пов'язує його з основною частиною міста. Збігаються уздовж вулиць Новоуральська, Чекаліна та Магістральної.
Звичний номер довго існував маршруту передається новостворюваного маршруту в іншій частині міста.
- Маршрут № 139 "Кольоровий проїзд - ГНЦВБ Вектор" протягом довгого часу носив номер 39. Зараз номер 39 присвоєно автобусу з колишнім номером +1239.
- Маршрут № 141 "Кольоровий проїзд - Краснообск" протягом довгого часу носив номер 41. Зараз номер 41 присвоєно автобусу з колишнім номером тисячі сто сорок одна.
- Маршрут № 147 "Метро Заельцовском - Будинок відпочинку Мочіще" протягом довгого часу носив номер 47. Зараз номер 47 присвоєно новому автобусному маршруту від вулиці Твардовського до Кольорового проїзду.
- Маршрут № 280 "Кольоровий проїзд - Каїнська Заимка" протягом довгого часу носив номер 28. Зараз номер 28 присвоєно автобусу з колишнім номером 1038.
- Маршрут № 138 "Громадський торговий центр (вулиця Демакова) - станція Іздревая" протягом довгого часу носив 38. Зараз номер 38 присвоєно новому автобусному маршруту від РК Новомарусіно до будинку 2 на вул. Комінтерну.
Дані збіги можна віднести на перехідний період і при достатній гнучкості перевізників ці, а також прості збіги номерів автобусів і маршруток, які працюють в різних районах, можна легко виправити, для чого є наступні ресурси:
- Не менше двох десятків вільних двозначних номерів для міських автобусів.
- Використання одно- і двозначних номерів для довгих магістральних маршрутів, що зв'язують райони між собою і з лініями метро, а тризначних номерів для коротких внутрішньорайонних, садових і міжмуніципальних маршрутів автобусів і маршрутних таксі. Зокрема деякі маршрутні таксі вже вибрали собі номер в четвертій сотні (300-399). Співпадаючих номерів маршрутних таксі та автобусів в цьому діапазоні немає, але деякі маршрутні таксі з першою цифрою 3 дублюють аналогічні автобуси з першою цифрою 1 (так, дублюють один одного 120 автобус і 320 маршрутне таксі, 138 автобус і 338 маршрутне таксі; 139 автобус і 339 маршрутне таксі).
Розгалуження маршрутної мережі [ правити | правити код ]
Новосибірськ має досить розгалужену маршрутну мережу. На перший погляд, ця обставина є плюсом, проте на практиці ускладнює використання пасажирського транспорту.
Різні пункти зупинки для посадки на транспорт, який прямує в одному напрямку
- Автобуси 1 і 112 слідують через зупинку "Метро Площа Маркса", а інший транспорт, наступний по вулиці Станційній (автобуси 4, 24, 114, 120, 220) - через зупинку "Магазин Кристал".
- Автобус 16 слід через зупинку "Метро Площа Маркса", а інший транспорт, наступний по вулиці Великій (автобуси 19 і 89) - через зупинку "Магазин Кристал"
- Автобус 114 слід через зупинки "Магазин Кристал" і "Покришкіна", а інший транспорт в напрямку "СТЦ Мега" (автобуси 29, 57, 112) - через зупинки "Метро Площа Маркса" і "ГУМ".
- Автобуси 27 і 42, які прямують у напрямку селища Пашин, слідують через зупинки "Площа Калініна", 53 також слід в напрямку Пашина - через зупинку "Метро Заельцовском".
Транспорт в напрямку однієї зупинки слід по різних сторонах вулиці
- Автобуси 9 і 29 мають загальну кінцеву "Південно-Західний ж / м" і разом ідуть через зупинки "Комсомольська", "Північно-Чемской ж / м", "Шляхопровід", "Прокопьевская". Однак для посадки на 9 автобус в сторону "Південно-Західного ж / м" слід скористатися зупинками на непарній стороні вулиць Комсомольська і Бронная, а на 29 - на непарній.
- Автобуси 31 і 75 мають загальну кінцеву "Ключ-Камишинська плато" і, серед інших, загальну зупинку "Нікітіна" на вул. Кірова. Однак 31 автобус слід через цю зупинку тільки при русі в напрямку кінцевої зупинки "Ключ-Камишинська плато", а 75 - тільки від неї.
- Автобуси 6 і 60 мають загальну кінцеву "Польова" і, серед інших, загальну зупинку "Метро Площа Маркса" (навпроти виходу з ТРЦ "Версаль"). Однак через дану зупинку автобус 6 їде в сторону зупинки "Польова", а 60 - від неї.
- Автобуси 7, 47, 72, 139 мають загальні зупинки "Аптека № 68", "Будинок побуту", "ПТУ-55", "Магазин № 12" і разом ідуть через зупинку "Кольоровий проїзд". Однак для посадки на 7, 72 і 139 автобус в напрямку "Кольорового проїзду" слід скористатися зупинками по непарній стороні вул. Героїв Праці та парній стороні вул. Російської, а на 47 автобус - зупинками по протилежних сторонах зазначених вулиць.
- Автобуси 43 і 55 мають мають кілька загальних зупинок у мікрорайоні "Чистий Слобода" (в тому числі однойменну кінцеву), а також загальний зупинки на вул. Станіславського ( "Пл. Праці", "ПКіВ Кірова", "Монумент слави", "Пл. Станіславського"). Однак для посадки на 43 автобус в напрямку зазначеного мікрорайону слід скористатися зупинками на непарній стороні вул. Станіславського, а на 55 - на непарній. Подібне явище можна спостерігати на вулицях Пархоменко та фасадної. 55 автобус за вказаними вулицями слід тільки в сторону кінцевої "Мікрорайон Чистий Слобода", 43 - тільки в зворотному напрямку.
В даний час транспортна політика департаменту транспорту мерії міста передбачає зниження чисельності і обсягу перевезень маршрутними таксі на користь автобусів. Для цього вводяться нові автобусні маршрути, часто дублюють маршрутні таксі. Наприклад, в наприкінці 2015 - початку 2016 року введено маршрут 75 (як дубль 45 маршрутного таксі).
У 2015 році в муніципальні парки були закуплені автобуси на газовому паливі. Однак в місті відсутня достатня інфраструктура для їх обслуговування.
Приміське і міжміське сполучення [ правити | правити код ]
Чинний автовокзал на початку Червоного проспекту знаходиться в географічному центрі міста і не відповідає сучасним потребам пасажирів з-за втрат часу при виїзді з міста, до того ж розпочата в 2006 році реконструкція так і не завершена. На виїздах з міста планується побудувати нові автовокзали. На даний момент організовано автостанції на вулицях кубів, Нікітіна, Станіславського, Толмачевский і Східному шосе, площі Гаріна-Михайлівського, які приймають проходять рейси і продають квитки. На автостанціях вивішені розкладу приміських і міських проходять поруч автобусів, організовані зали очікування в захищених від негоди приміщеннях - окремих павільйонах або в залах торговельних центрів. Крім того вони виконують функції кінцевих зупинок міських автобусів, де водії можуть відпочити, а пасажири - з комфортом дочекатися свого автобуса.