Оплата проїзду в Московському метрополітені
- зміст
- Турнікети й термінали оплати проїзду
- Історія коштів оплати
- Безконтактні квитки (2007-2013)
- Впровадження єдиної тарифної системи (2013)
- Історія зміни вартості квитка на одну поїздку
- Можливість введення тарифних зон
- Див. такоже
- ПОСИЛАННЯ
- Оплата проїзду в Московському метрополітені Коментарі
Оплата проїзду в Московському метрополітені здійснюється за допомогою безконтактних смарт-карт «Mifare Standard», «Mifare Ultralight» і «Mifare Plus», пропуск на станції контролюється автоматичними турнікетами. Протягом історії також використовувалися паперові квитки, що перевірялися контролерами, турнікети з прийомом монет, турнікети з прийомом жетонів і карт із магнітною смугою. Оплата проїзду здійснюється головним чином готівкою, лише на кількох станціях метро встановлені апарати, які продають квитки по картах з технологією PayPass. Також на деяких станціях (наприклад, «Ленінський проспект», «Бауманська») банківські карти приймаються до оплати в касах.
зміст
- 1 Тарифне меню
- 2 Турнікети й термінали оплати проїзду
- 3 Історія коштів оплати
- 3.1 1935-2008
- 3.2 Безконтактні квитки (2007-2013)
- 3.3 Впровадження єдиної тарифної системи (2013)
- 4 Історія зміни вартості квитка на одну поїздку
- 5 Можливість введення тарифних зон
- 6 Див. Також
- 7 Примітки
- 8 Посилання
тарифне меню
Вид проїзного квитка Вартість в рублях Термін дії, примітки Зовнішній вигляд квитка Квитки для проїзду в метро, монорейці і наземному транспорті, реалізовані як на спеціальних картонних бланках, так і шляхом запису на електронний носій ( «Трійка», «П'ятірка») Єдині квитки для проїзду в метро, монорейці і наземному транспорті з обмеженням числа поїздок. 1 поїздка 50 5 днів, включаючи день продажу 2 поїздки 100 5 днів, включаючи день продажу 20 поїздок 650 90 днів, включаючи день продажу 40 поїздок 1300 90 днів, включаючи день продажу 60 поїздок 1570 90 днів, включаючи день продажу 1 добу 210 1 добу з моменту першого проходу. При проході через турнікет показується до якого точно часу діє (для проходу). Продовженню на наступний період не підлягає. 3 доби 400 3 діб з моменту першого проходу. При проході через турнікет показується до якого точно часу діє (для проходу). Продовженню на наступний період не підлягає. 7 діб 800 7 діб з моменту першого проходу. При проході через турнікет показується до якого точно часу діє (для проходу). Продовженню на наступний період не підлягає. Квитки «90 хвилин» для проїзду в метро, монорейці і наземному транспорті з обмеженням числа поїздок 1 поїздка 60 День продажу. 2 поїздки 120 5 днів, включаючи день продажу. 60 поїздок 2400 90 днів, включаючи день продажу. Електронні засоби оплати проїзду (карти «Трійка», «П'ятірка», Транспортне додаток «Експрес Кард» і карти деяких банків платіжної системи MasterCard PayPass) Списання вартості квитка з поповнюваного рахунку карти. З 20.09.2013 можливий запис будь-якого квитка за загальними тарифами на карту. 32 (1 поїздка в метро і монорейці),49 (1 поїздка «90 хвилин») Чи не обмежений, мінімум 5 років з дня придбання.
Як стандарт розрахунку тарифу використовується вартість 1 поїздки на метро за базовим тарифом «Трійки». До неї прирівнюється вартість проїзду по стороннім банківським програмам і при оплаті проїзду картами MasterCard PayPass при наявності технічної можливості.
Карта «П'ятірка» видавалася студентам 1 курсів ВНЗ при зарахуванні на місця державного замовлення у 2013 році, заставу зі студента не стягувався.
При покупці карти «Трійка» необхідно внести мінімум 87 рубля (55 рублів застави + 1 поїздка на метро за базовим тарифом карти).
За картками «Трійка» і «П'ятірка» доступні запис квитків, безкоштовна пересадка з метро на монорельс і тариф «90 хвилин» (також це є на експериментальних картах Ощадбанку і банку «Російський Стандарт» з додатком «Трійка»)
- Вартість смарт-карти: іменний пільгової - 70 рублів (стягується при втраті або пошкодженні з вини власника, за винятком СКМ для пенсіонерів - до 2 разів на рік безкоштовно)
- Термін дії смарт-карти на пред'явника становить 3 роки, розраховується від дати випуску. Термін життя - зазвичай 4,5 року, може бути роздрукований в касі.
- БСК (СКМ, СКУ, СКС), також діють по безконтактному принципом, при цьому після кожного проходу через турнікет карта стає неактивною протягом наступних 8 хвилин. Дані карти можуть пошкодитися через сильного магнітного поля. В цьому випадку транспортні карти відновлюють в касах метрополітену при наявності чека.
- ↑ Дані квитки на наземному транспорті (крім безлімітних на 1, 3 і 7 діб) діють в обох зонах Мосгортранса, в тому числі на проїзд по повному маршруту.
- ↑ Тут ви швидко квитках може розміщуватися офіційна реклама Уряду Москви
- ↑ 1 2 Продається також в автоматах метро
- ↑ Продається також у водія НОТ
- ↑ В Протягом 90 хвилин можна увійти один раз в метро і монорельс і / або будь-яку кількість в наземний транспорт. Термін дії однієї поїздки продовжується до прибуття пасажира в кінцевий пункт маршруту. В НОТ Мосгортранса діють в межах зони А + Зеленоградского АТ
- ↑ В НОТ Мосгортранса дійсні в межах зони А і Зеленоградського АТ
- ↑ Запис на «Трійку» неможлива.
Турнікети й термінали оплати проїзду
У московському метро використовуються турнікети АКП-73 (проводився Дослідно-електромеханічним заводом Московського метрополітену, «ОЕМЗ», в даний час використовується тільки у вигляді загороджувальних турнікетів на вихід), АКП-73М, УТ-2000, УТ-2005 і УТ-2009 виробництва ЗАТ «Електронні системи» ( «ЕЛСІ»), Санкт-Петербург.
При спробі неоплаченого проходу турнікети моделі АКП-73 і АКП-73М грають мелодію «Полонез Огінського» - «Прощання з Батьківщиною» (інф.), При цьому на тильній стороні турнікета починають блимати світлодіоди.
На турнікетах встановлені матричні вакуумно-люмінесцентні індикатори більшої роздільної здатності, що відображають, крім кількості залишилися поїздок, термін дії квитка. При цьому поточний стан турнікета (прохід дозволений чи ні) відображається окремими суцільними світлодіодними індикаторами прямокутної форми.
У минулому, до переходу на оплату проїзду картами, для відображення стану турнікета використовувалися лампи розжарювання, прикриті червоними і зеленими світлофільтрами. Спочатку валідатори для карт встановлювали поверх турнікетів і оригінальні передні панелі з індикаторами на основі ламп розжарювання залишалися на своїх місцях, потім валідатори стали ставити замість них.
Поруч з касами на станціях встановлено термінали для перевірки стану квитків фірми «AES Prodata» (нині - «ERG»), обладнані червоними матричними світлодіодними індикаторами (аналогічні прилади використовуються в якості валідаторів в московському наземному громадському транспорті) або вітчизняні термінали фірми «Штрих», обладнані кольоровими РК-моніторами широкого застосування.
Старі турнікети Московського метро, які брали монети, жетони і магнітні картки. Нова система турнікетів в московському метро - УТ 2009 ЗАТ «ЕЛСІ», що встановлюється з 2000 року. Дана, найбільш сучасна модель, оснащена високими стулками для захисту від «зайців» (станція метро «Шіпіловская»). Старий автомат по покупці квитків, що використовувався на початку 2000-х років Сучасний термінал з купівлі квитків на станції метро «Борисово»Історія коштів оплати
1935-2008
Паперові квитки (1940-1941)З відкриття метро в 1935 році пасажирам продавалися паперові квитки, які при вході на станції перевіряли і компостували вручну контролери. В Того ж року почалися експерименти з використанням турнікетів, пропускали пасажирів по жетонах. Масове впровадження жетонних турнікетів почалося в кінці 1950-х років. З 1 січня 1961 року по 1 квітня 1991 року турнікети брали п'ятикопієчні монети, проїзний на місяць ТАТ + Метро, коштував 6 рублів, а звичайний проїзний на метро 3 рубля. З 2 квітня 1991 року по 31 березня 1992 року частка турнікетів приймає 15-копійчані монети, а в частину - необхідно кидати по три п'ятикопієчні монети поспіль. Правда, ціна проїзного на метро піднялася тільки до шести рублів. З 1 березня 1992 року турнікети приймають металеві, а з 15 листопада того ж року - пластикові жетони. З вересня 1997 року використовуються паперові квитки з магнітною смугою, а з 1999 року - з використанням безконтактної технології транспортні карти. Ходіння жетонів остаточно припинено 16 лютого 1999 року.
Безконтактні квитки (2007-2013)
Квитки на 1, 2 і 5 поїздок до 1 січня 2008 (на 10, 20 і 60 поїздок до 20 січня 2007 року) мали магнітну смугу, їх необхідно було пропускати через механічний валідатор турнікета. На зворотному боці квитка віддруковувалася вся необхідна інформація - про термін дії квитка, кількість поїздок, датах проходу через турнікети. З 16 січня 2008 року такі квитки стали недійсними. Непродані квитки передані ММТС, де і використовувалися до 1 січня 2013 року. Їм на зміну прийшли квитки на основі смарт-карт Mifare Ultralight. Такі квитки діють по безконтактному (RFID) принципом - досить піднести картку до мішені валідатора. При неспрацьовуванні квитка необхідно повторно піднести його до валідатора того ж самого турнікета. Перевірка кількості залишилися поїздок здійснюється за допомогою спеціальних терміналів у вестибюлях станцій. Для зручності пасажирів введений показ турнікетами поміж решти поїздок при проході по безконтактним квитках.
Влітку 2008 року для зменшення черг відкрилися перші експрес-каси з продажу квитків на 1 і 2 поїздки.
З березня 2010 року в метрополітені активно встановлюються автомати з продажу квитків. З введенням нових тарифів автомати адаптуються до видачі нових квитків, а також зможуть оплачувати послуги за смарт-картками.
Впровадження єдиної тарифної системи (2013)
1 січня 2013 року квитки для проїзду на метро стали діяти і на монорейці. Окремі квитки для монорейки не продаються. При цьому при переході зі станцій метро на станції монорейки «ВДНХ» - «Виставковий центр» та «Тімірязєвська» - «Тімірязєвська» і назад протягом 90 хвилин з моменту першого проходу на станцію додаткова поїздка не списується. Фактично поїздка по лінії монорейки оплачується також як і поїздка по будь-якої лінії метро, з можливістю безоплатної пересадки на інші лінії системи. Дана зміна не стосується власників банківських карт з функцією безготівкової оплати проїзду
1 лютого 2013 квитки для проїзду на метро і монорейці з обмеженням числа поїздок заміни єдиними квитками на всі види муніципального транспорту Москви.
2 квітня 2013 повністю оновлені тарифи, введений електронний гаманець "Трійка» і квиток «90 хвилин». Змінено вартість квитків причому в різні боки: квитки на 20 і 60 поїздок подешевшали, в той час як 1, 2, 5 поїздок стали дорожче, а до квитків на 10 поїздок при подорожчанні додана 11-а поїздка. Крім того введений квиток на 40 поїздок. Реальна вартість проїзду за маршрутом з використанням і наземного транспорту, і метро скоротилася аж до 20 рублів за поїздку при покупці квитка на 60 поїздок і 30 рублів при використанні квитка «90 хвилин» на 60 поїздок (при необмеженій кількості поїздок в наземному транспорті). Введені єдині безлімітні проїзні на всі види транспорту. При цьому їх вартість більше, ніж у старих, але менше, ніж у проїзних на метро і наземний транспорт, що купувалися раннє окремо.
1 червня 2013 року в рамках електронного гаманця з'явилася можливість використовувати принцип «90 хвилин»
З 1 липня 2013 року біля водіїв наземного транспорту залишилися квитки «ТАТ» на 4 і 40 поїздок і «90 хвилин» на 1 і 2 поїздки (квитки «ТАТ» на 40 поїздок продаються водіями не всіх парків / депо Мосгортранса)
З серпня 2013 року квитки «ТАТ», «Єдині», «90 хвилин» і «Трійки» стали доступні на території так званої «Нової Москви», а також Зеленоградського адміністративного округу.
З 7 вересня 2013 року розширилися можливості карти «Трійка»: крім звичайних квитків, на карту тепер можна записувати квитки на приміські електропоїзди.
20 вересня 2013 року - подальше розширення можливостей «Трійки»: Поява можливості запису будь-якого тарифу квитків «ТАТ», «Єдиний» і «90 хвилин», включаючи безлімітні, а також абонементів для електропоїздів.
1 січня 2014 року - «Єдині» квитки на 1 або 2 поїздки помітно подорожчали до 40 і 80 рублів відповідно, в рамках боротьби за зменшення черг і стимулювання покупки квитків на велику кількість поїздок відразу.
1 січня 2014 року - Поява можливості запису проїзду в зоні Б за тарифом 26 рублів, а також записи квитків «Автобус»: смарагдових для проїзду в зоні Б або перехідній зоні, сірих для проїзду між зонами.
П'ятикопійковими монета приймалася турнікетами метро з 1961 по 1991 рік Жетони Картка московського метро зразка 2010 рокуІсторія зміни вартості квитка на одну поїздку
Зміна номінальної вартості одній окремо взятій поїздки в Московському метрополітені з 1935 року по 2015 рік
- З 15.05.1935 - 50 копійок;
- з 01.08.1935 - 40 копійок (за абонементом - 35 копійок);
- з 10.10.1935 - 30 копійок (за абонементом - 25 копійок);
- з 31.05.1942 - 40 копійок;
- з 16.08.1948 - 50 копійок
- з 01.01.1961 - 5 копійок;
- з 02.04.1991 - 15 копійок;
- з 01.03.1992 - 50 копійок;
- з 24.06.1992 - 1 рубль;
- з 12.12.1992 - 3 рубля;
- з 16.02.1993 - 6 рублів;
- з 25.06.1993 - 10 рублів;
- з 15.10.1993 - 30 рублів;
- з 01.01.1994 - 50 рублів;
- з 18.03.1994 - 100 грн;
- з 23.06.1994 - 150 рублів;
- з 21.09.1994 - 250 грн;
- з 20.12.1994 - 400 рублів;
- з 20.03.1995 - 600 рублів;
- з 21.07.1995 - 800 рублів;
- з 20.09.1995 - 1000 рублів;
- з 21.12.1995 - 1500 рублів;
- з 11.06.1997 - 2000 рублів;
- з 01.01.1998 - 2 рубля;
- з 01.09.1998 - 3 рубля;
- з 01.01.1999 - 4 рубля;
- з 15.07.2000 - 5 рублів;
- з 01.10.2002 - 7 рублів;
- з 01.04.2004 - 10 рублів;
- з 01.01.2005 - 13 рублів;
- з 01.01.2006 - 15 рублів;
- з 01.01.2007 - 17 рублів;
- з 01.01.2008 - 19 рублів;
- з 01.01.2009 - 22 рубля;
- з 01.01.2010 - 26 рублів;
- з 01.01.2011 - 28 рублів;
- з 02.04.2013 - 30 рублів за єдиним квитком, 28 рублів за електронного гаманця «Трійка» або 50 рублів за квитком «90 хвилин»;
- з 01.01.2014 - 40 рублів за єдиним квитком, 28 рублів за електронного гаманця «Трійка» або 50 рублів за квитком «90 хвилин»;
- з 01.02.2015 - 50 рублів за єдиним квитком, 30 рублів за електронного гаманця «Трійка» або 60 рублів за квитком «90 хвилин»;
- з 01.01.2016 - 50 рублів за єдиним квитком, 32 рубля по електронному гаманцю «Трійка» або 60 рублів за квитком «90 хвилин».
Варто зазначити, що з моменту введення безконтактних квитків влади Москви активно стимулюють пасажирів купувати квитки на значуще число поїздок одноразово, непропорційно підвищуючи при цьому вартість квитків на одну разову поїздку. Так, згідно з новими тарифами, введеними 1 лютого 2015 року, вартість разової поїздки в метро або наземному транспорті становить 50 рублів, в той час як, купивши квиток на 60 поїздок, пасажир платить лише 1400 рублів (23,33 рубля за поїздку). В випадку ж з безлімітними проїзними або квитками «90 хвилин» одна окремо взята поїздка може коштувати ще менше (за умови великої кількості поїздок по місту). Так, у разі покупки людиною квитка «90 хвилин» на 60 поїздок, одна поїздка «90 хвилин» коштує 35 рублів, при використанні трьох видів транспорту на кожну поїздку (автобус + метро + автобус) вартість однієї окремо взятої поїздки становить уже всього лише 11 , 66 рублів, а при використанні безлімітних проїзних може бути і ще менше.
- ↑ Без урахування деномінації 1947 року.
- ↑ деномінація
- ↑ деномінація
Можливість введення тарифних зон
З перших років роботи Московського метрополітену вартість проїзду не залежала від довжини маршруту, кількості зроблених пересадок. Це положення актуально до сих пір. В 2000-х роках роки керівництвом метрополітену опрацьовувався питання про введення тарифних зон по аналогії з приміськими електропоїздами. На думку Д. Гаєва, введення тарифних зон можливо не раніше появи Третього пересадочного контуру, коли у пасажирів з'явиться можливість вибору альтернативних маршрутів. Після зміни керівництва метрополітену в 2011 році дане питання більше офіційно не обговорювалося.
Див. такоже
- Історія вартості проїзду та ЗАСОБІВ оплати в Петербурзький метро
Примітки
- ↑ Автоматизована система оплати проїзду Московского метрополітену. Смарт Технології. Процітовано 20 вересня 2009 року Процітовано 9 червня 2012.
- ↑ Департамент транспорту та розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури міста Москви вибирає рішення NXP MIFARE Plus для нового проекту eWallet :: NXP Semiconductors. www.ru.nxp.com. Процитовано 16 жовтня 2015.
- ↑ 1 2 metro.ru - Історія вартості проїзду в метро з 1935 р
- ↑ Оплата проїзду
- ↑ Трійка - Головна
- ↑ Нові види проїзних перейменували, квиток на 70 поїздок не скасують
- ↑ Плани і звершення // Московському метрополітену - 50. - М .: Моск. робочий, 1985.
- ↑ Універсальні турнікети УТ 96М і УТ 2000. ЗАТ «Електронні системи», Санкт-Петербург. Процитовано 20 вересня 2009 року Процитовано 9 червня 2012.
- ↑ Універсальні турнікети УТ 96М і УТ 2000 | ЗАТ «Електронні системи», Санкт-Петербург
- ↑ Пройшов черговий онлайн-прийом Начальника Московського метрополітену Гаєва Дмитра Володимировича - Онлайн прийом
- ↑ Білетні автомати в метро Москви пристосують під нові проїзні | РІА Новини
- ↑ Проїзні на метро почнуть діяти на монорельсовий транспорт - Світлана Батова - Російська газета - Проїзні на метро почнуть діяти на монорельсовий транспорт
- ↑ «Функціонал карти" Трійка "збільшиться з 7 вересня»
- ↑ Крім Ленінградського напрямку, так як МТППК відмовилася від участі в програмі
- ↑ Тарифи «Єдиний» і «90 хвилин» можна записати на карту «Трійка» в Москві
- ↑ Квитки «Єдиний», «90 хвилин», ТАТ тепер можна записати на карту «Трійка»
- ↑ Квитки «Єдиний», «90 хвилин», ТАТ тепер можна записати на карту «Трійка»
- ↑ Проїзд в московському транспорті різко подорожчає з 1 січня :: Економіка :: Top.rbc.ru
- ↑ Транспортний портал - «Старі» тарифи на «Трійці» в Новому році
- ↑ Офіційна постанова про тарифне меню НОТ Москви з 1 січня по 31 травня 2014 року в файлосховище сайту ГУП "Мосгортранс"
- ↑ Жетон метрополітену м Москва - tokenoman.ru - Колекція жетонів
- ↑ Метро Москви розділять на тарифні зони
- - транспортні карти Московського метрополітену
ПОСИЛАННЯ
- Інноваційний оброк в столичній підземці: Столична влада визнали, що вартість проїзду в метро вже сьогодні можна знизити (стаття в «Независимой газете»)
- Інноваційні квитки дорого обходяться пасажирам: Столична влада визнали, що вартість проїзду в метро вже сьогодні можна знизити (стаття в «Независимой газете»)
Оплата проїзду в Московському метрополітені Інформацію Про
Оплата проїзду в Московському метрополітені Коментарі
Оплата проїзду в Московському метрополітені
Оплата проїзду в Московському метрополітені
Оплата проїзду в Московському метрополітені Ви переглядаєте суб'єкт
Оплата проїзду в Московському метрополітені що, Оплата проїзду в Московському метрополітені хто, Оплата проїзду в Московському метрополітені опис
There are excerpts from wikipedia on this article and video