Panamax не пройде: міст окупантів закриє українські порти Азовського моря
Російські будівельники моста через Керченську протоку запевняють: конструкція не обмежує рух суден. На підтвердження прес-служба Кримського моста демонструє проходи судів, проте всі експерименти проводяться за участю невеликих кораблів. А от сучасні океанські судна тепер не потраплять в українські порти Азовського моря, оскільки просвіт арок моста становить всього 35 метрів.
«У всіх цих дій одна мета - дестабілізувати морські порти України: Бердянськ і Маріуполь. Те, що робить Росія, в черговий раз показує, що вона наплювала на міжнародне право, на будь-які свої зовнішньополітичні та інші зобов'язання. Вони роблять, що хочуть », - каже міністр інфраструктури України Володимир Омелян.
журналісти телепроекту Крим.Реаліі вирушили в Маріупольський порт, щоб на місці дізнатися, як тепер йде робота.
Начальник комерційної служби Маріупольського морського торгового порту не приховує: міст відрізав Маріуполь від ринків збуту. У приклад відразу призводить сталеві плити, які могли б стати корпусом авто або пральної машини на будь-якому із заводів світу, а тепер їх поставляють тільки в Європу і Північну Африку.
«Південно-Східна Азія, В'єтнам, Південна Корея, Малайзія - це напрямок американське, самі Сполучені Штати, Гондурас, Мексика. Всі ці напрямки практично зникли, тому що перевозилися на великих судах, ну, скажімо, типу Panamax. Дещо залишилося, але те, що пішло від нас, це сумно, і воно не повернеться, ніколи не повернеться », - нарікає Ігор Барський.
Ігор Барський
Panamax - клас океанських суден, які можуть пройти по Панамському каналу. Такі завантажувалися і в Маріуполі, але тепер ці велетні під Кримським мостом не пройдуть. За правилами російського Мінтрансу, суду повинні бути не більше 160 метрів в довжину і 33-х метрів у висоту.
Так що замість одного судна класу Panamax власник вантажу, на шкоду своїм фінансовим інтересам, тепер повинен фрахтовать кілька.
«Чим більше суднова партія, тим дешевше фрахт (плата за перевезення вантажу на судні - КР), відповідно, дешевше перевезення, а після кризи 2008 року всі економіки шукають, як здешевити той чи інший бізнес», - пояснює начальник комерційної служби Маріупольського морського торгового порту.
У 80 кілометрах розташований ще один, але менш великий порт - Бердянськ. З причалу українське зерно завантажують на іноземне судно, цей товар вже проданий до Єгипту.
Зерно вантажать на судно в порту
Понад 11 тисяч тонн перевантажить компанія «Агрія», власник фірми Валерій Черкаска планує збільшити потужності свого підприємства в п'ять разів, але це залежить в тому числі від проходу під Керченською мостом.
«Ті обмеження, які є сьогодні із суднозаходів і по проходу Керченського мосту, вони нас сьогодні обмежують у виборі судновласників. Це буде накладати свій відбиток на цілу собівартість безпосередньо логістики продукції з міста Бердянська, з України в басейн Чорного моря », - пояснює Валерій Черкаска.
Валерій Черкаска
Страховики збільшили тарифи, а судновласники підняли фрахт через те, що мореплавання в Азовському регіоні стало більш ризикованим. Основна причина - війна на Донбасі.
У цьому порту говорять, що Керченський міст перетворив Азовське море в закритий водойму.
упущена вигода
Влітку Росія оголосила, що закриває канал для судноплавства, поки не встановлять арки моста. Власник найбільшого приватного підприємства в порту Бердянська - компанії «Аскет Шиппінг» - Денис Русин підрахував: через це його компанія не заробила півмільйона доларів.
Денис Русин
Канал був закритий всього кілька днів, вантажообіг знизився через очікування
Денис Русин
«За фактом канал був закритий всього кілька днів, вантажообіг знизився через очікування. А все тому, що ніхто не хотів потрапити на такі тривалі простої, терміном на два тижні, як було спочатку обіцяно в повідомленнях мореплавців », - вказує власник компанії« Аскет Шиппінг ».
Бізнесмен розповідає, що два роки тому різко зросли потужності Бердянського порту, а тепер розвиток його бізнесу обмежив Керченський міст. Суду більше 18 тисяч тонн не можуть пройти під конструкцією над Керченською протокою.
світ перебудовується
Світова тенденція вантажоперевезень - укрупнювати партії, щоб знизити транспортні витрати і ціну товару.
Міст Байон між Нью-Йорком і Нью-Джерсі спеціально перебудовують, щоб тут могли проходити новітні суду Panamax більшої вантажопідйомності. До кінця цього року стару трасу розберуть, збільшивши просвіт між водою і мостом до шістдесяти шести метрів.
А портовики Мельбурна обговорюють, що пропускна спроможність мосту Вестгейт в Австралії вже не відповідає сучасним вимогам. Спорудження підноситься над водою на 58 метрів. Для порівняння: Кримський міст на 23 метри нижче.
Україна ж втрачає гроші на портові збори, старий торговий флот не вигідний як для власника великої партії товару, так і для держави.
Бізнесмени розповідають: з портами Азовського моря відмовляються працювати деякі країни, зокрема, Китай. Не всі погоджуються платити анексувати півострову за прохід по Керч-Єнікальським каналом. Залежно від вантажопідйомності збори становлять від двох з половиною тисяч до дев'яти тисяч доларів.
Деякі компанії не знають, як буде трактуватися оплата за прохід Керченської протоки, підпадуть вони під санкції чи ні
Валерій Черкаска
«Деякі компанії не знають, як буде трактуватися оплата за прохід Керченської протоки, підпадуть вони під санкції чи ні. І внаслідок цього компанії йдуть з Азовського моря », - зазначає власник компанії« Агрія »Валерій Черкаска.
У Міністерстві інфраструктури України міст в Керченській протоці називають самобудом. Держава не дозволяло його зведення. Міністерство фіксує всі порушення, вчинені Росією в Азовському морі. Їх збирають для позову, який направлять в Міжнародний трибунал ООН з морського права.
Автор: Олександра Шевченко, Інна Аннітова; Крим.Реаліі