Парадокс «брусничним»

/ Сергій Ніколаєв

Проїзд російсько-фінського кордону через «Брусничне» схожий на лотерею: суцільні невизначеності. Заборона Мінтрансу РФ на рух автобусів діє більше двох тижнів, але його виконання практично не контролюється. Загалом, водіям легкових машин навряд чи варто сподіватися, що пробка в новорічні свята буде менше, ніж раніше.

Проїзд російсько-фінського кордону через «Брусничне» схожий на лотерею: суцільні невизначеності. Заборона Мінтрансу РФ на рух автобусів діє більше двох тижнів, але його виконання практично не контролюється. Багато хто продовжує їздити, і впевнені, що їм нічого не буде. Загалом, водіям легкових машин навряд чи варто сподіватися, що пробка в новорічні свята буде менше, ніж раніше.

як пише «Фонтанка.fi» з посиланням на прес-службу ПУ ФСБ по Санкт-Петербургу і Ленобласті, 11 по 27 грудня через МАПП «Брусничне» пропущено 342 автобуси, з них 86 на виїзд з Росії і 256 на в'їзд. Всі ці дні - парадокс - діє тимчасова заборона Мінтрансу РФ на рух автобусів вздовж Сайменского каналу.

Потік, звичайно, знизився. Як розповів «Фонтанке.fi» начальник КПП «Брусничне» підполковник Андрій Корсак, на «брусничним» за останній тиждень на виїзд з РФ було оформлено 15 автобусів, з них половина - рейсові. До 11 грудня цей показник міг доходити до 200.

«Якщо митниця приймає рішення оформити, то ми тут же оформляємо. У РФ по лінії прикордонників питання не обговорений, - прокоментував Корсак. - За спостереженнями, певне рух на в'їзд в РФ є, але воно зменшилася втричі. Це ті автобуси, які їдуть на свій стах і ризик - поки знаків на в'їзд в РФ про обмеження немає ».

«Ми не перешкоджаємо перетину автобусів», - заявив заступник начальника митних процедур і митного контролю Виборзькій митниці Олександр Древінг.

Прикордонники кажуть, що якщо Мінтранс вимагає дані про перевізників, які перетнули кордон в МАПП «Брусничне», такі будуть надані. У Мінтрансі ж на питання про можливі санкції порушникам не відповіли, згадавши лише, що «комплекс заходів, пов'язаних безпосередньо з організацією тимчасового обмеження руху автобусів на технологічній дорозі, проводить підвідомче Росавтодор ФКУ« Північно-Захід ». Зараз дорожні знаки вже встановлені - в напрямку Фінляндії.

На питання про контроль за рухом автобусів у ФКУ нагадали, що «функції нагляду в сфері безпеки дорожнього руху знаходяться у веденні ГИБДД». ДАІ не чергує на дорозі уздовж Сайменского каналу кожен день: у Виборзькому районі Ленобласті недостатньо нарядів. З 11 грудня з точки зору контролю практично нічого не змінилося. Співробітників ДПС, які направляли автобуси в об'їзд, там бачили як мінімум один раз, в суботу, 16 грудня. Проте в УГІБДД по Санкт-Петербургу і Ленобласті коротко заявили, що «наряд ДПС буде працювати в даній зоні». При цьому зазначили, що пріоритет як і раніше віддається виїздів на ДТП.


Фото: Сергій Ніколаєв

Опитування нерегулярних перевізників показав, що найчастіше водії вибирають пункт пропуску практично інтуїтивно. «Це як лотерея», - кажуть вони. Орієнтуються на повідомлення колег про черги і на погоду. Хтось віддає перевагу більш довгий, але більш безпечний шлях через «Торфяновка», а хтось, не дивлячись на заборону, їде назад через «Брусничне», тому що дорога Виборг - Святогірськ славиться аваріями.

Ось, наприклад, як описав свій рейс один з водіїв автобусів в минулу п'ятницю: «Заїжджав через Святогірськ, подумав, що все злякалися [пробки] в Светогорську і поїхали в« Торфи ». Розрахунок виправдався. Проходив кордон в гордій самоті. Повертався через «Брусницю». За мною поїхала натовп автобусів. Настоялися вони в «Торф».

У суботу маршрут назад був таким же, але вже з іншої причини: «У Іматра почалася сильна заметіль. Подумав, що траса буде [погана], плюс бачив 3 автобуси, які вже поїхали назад на іматранскую кордон. Вирішив повернення через «Брусницю». На «Брусниці» було 4 автобуси (в два рази менше, ніж з ранку в Іматра), і [багато] легкових плюс сильна заметіль ».

У двох регулярних перевізників, які обслуговують маршрут Виборг - Лаппеенранта, справи йдуть зовсім по-різному. «Саймаа Експрес» продовжує їздити через «Брусничне». У компанії підтвердили, що отримали повідомлення від Мінтрансу, але відзначили, що воно носить рекомендаційний характер і ніяких санкцій не передбачає. «Нас це не стосується, у нас маршрут, тут проблем немає ніяких, все офіційно, - заявила диспетчер. - У нас два автобуси: великий і маленький. Великий зняли, а маленький (19-місний) проходить ». За її словами, зняття одного автобуса з рейсу теж ніяк не відбилося на компанії.

Тим часом начальник КПП «Брусничне» зазначив, що обмеження Мінтрансу стосується транспортних засобів категорії D. Категорія D - автомобілі, призначені для перевезення пасажирів і мають більше восьми сидячих місць, крім сидіння водія.

Член ради директорів АЛ «Совавто» Сергій Петросян констатує: «З введенням заборони виникла правова колізія. Обмеження Мінтрансу суперечать міжурядовій угоді про транспортний рух між Росією і Фінляндією. Будь-які зміни (маршруту, розкладу, точки перетину кордону) повинні бути узгоджені на міжурядовому рівні, і існує особлива процедура їх внесення, тільки в Росії вона займає два-три місяці. Ми ж отримали повідомлення [про заборону] за три дні. Причому коли ми в перший раз перетинали кордон в Светогорську, нас фінська сторона запитала: яке право ви маєте тут перетинати? ». Зараз автобуси «Совавто» в Лаппеенранта їдуть через «Торфяновка» з міркувань безпеки, розклад вдалося оптимізувати, скоротивши стоянки, зазначив Петросян.

«Cопредельние пункти пропуску благополучно справляються з навантаженням, яка виникла через перерозподіл потоку автобусів», - запевнили в митниці. Основне навантаження лягло на «Святогірськ»: тепер він приймає на 70% більше автобусів. На «Торфяновке» збільшення склало близько 30% до нормального руху.

Автомобілістам не варто сподіватися, що в «брусничним» під час новорічних свят буде вільніше. «Припускати, що пробки на« брусничним »в зв'язку з обмеженням для автобусів будуть менше, я б не став, - каже митник Олександр Древінг. - Знаючи про це тимчасове обмеження, легкові транспортні засоби, навпаки, визначаться і, розуміючи, що тут автобусів менше, постараються перетнути кордон тут. Швидше за все, навпаки, можливе збільшення потоку легкових ТЗ ».

При цьому начальник КПП «Брусничне» Андрій Корсак запевнив, що в години пік час очікування перед російським пунктом пропуску не перевищить двох годин. «Ми готові приймати ТС разом з митницею по 12 смугах в одному напрямку. Ми не допустимо черзі більше 2 годин. Чи готові прийняти до 15 000 ТС (розрахункова пропускна здатність КПП в добу - 6000. - Прим. Ред.), І ця цифра погоджена з фінською стороною », - зазначив Корсак.

Раніше на всі питання «Фонтанкі.fi» про організацію та практичному контролі обмеження, а також про можливі санкції в Мінтрансі відповідали так: «У зв'язку зі збільшенням останнім часом інтенсивності руху автобусів і великовантажних транспортних засобів з метою забезпечення безпеки дорожнього руху на технологічній дорозі вздовж Сайменского каналу «Під'їзд до МАПП« Брусничне »від федеральної траси А-181« Скандинавія »Мінтрансом Росії прийнято рішення щодо введення тимчасового обмеження руху автобусів з 11 грудня 2017 року до 31 Березня та 2018 г. Про рішенні поінформовані зацікавлені структури, в тому числі транспортний Міністерство Фінляндії. Однією з причин такого рішення також стало невідповідність транспортно-експлуатаційних параметрів дороги нормативним вимогам безпеки дорожнього руху. <...> Ці обмеження дозволять підвищити безпеку дорожнього руху, зберегти життя і здоров'я його учасників ».

Причому коли ми в перший раз перетинали кордон в Светогорську, нас фінська сторона запитала: яке право ви маєте тут перетинати?