Перша автошкола в Росії

Головна

> список статей > Перша автошкола в Росії


Зараз люди успішно користуються різними благами, які дала їм цивілізація, і зовсім не замислюються, як вони були отримані. Міські жителі купують продукти в магазині, не знаючи хто і як їх виростив, виготовив; їздять на автомобілях, не особливо уявляючи, хто і як їх винайшов. Коли з'являється необхідність отримати права , Записуються на навчання в автошколі, як само собою зрозуміле, і не цікавляться, звідки ці самі автошколи взялися і хто стояв біля витоків цього напряму людської діяльності і коли з'явилася перша автошкола в Росії. А почалося все в самому початку 20 століття, не так уже й давно за історичними мірками.

В кінці 19 століття був винайдений двигун внутрішнього згоряння, його застосували для створення перших автомобілів (в Європі). Всього лише за якісь два десятка років технічна новинка стала дуже популярною, модною, автомобілі поступово стали з'являтися в різних європейських містах. Звичайно ж, дозволити собі таку розкіш могли не всі. Автомобіль був символом положення в суспільстві. На автомобілях пересувалися або важливі державні особи, або багаті диваки-комерсанти, які могли собі дозволити придбати перші екземпляри. Росія з технічної модернізації транспорту не стала винятком. Однак у нас тих. прогрес злегка запізнювався. Політика держмита на ввезення була така, що Росії було вигідніше закуповувати технічні новинки за кордоном, а не виробляти самостійно. Але були і російські умільці, наприклад, Е. Яковлєв, флотський лейтенант, винахідник, «піонер» вітчизняного автомобілебудування. Так до початку 20 століття і на російських вулицях техніка почала потихеньку витісняти кінську тягу. Виникла необхідність в грамотних фахівцях, механіків, водіїв. Їх необхідно було навчити, підготувати (не виписувати ж постійно з-за кордону).

Так в 1906 році була відкрита перша Російська автошкола. Називалася вона Імператорська школа шоферів, функціонувала на базі імператорського Царськосельського гаража. До 1907 року в штаті там значилося 26 осіб, механіки, «Шоффера», як їх тоді називали. Всі вони носили спеціальну форму. Потрібно взяти до уваги, що дана автошкола дуже відрізнялася від автошколи в сучасному поданні. Тоді не було такої кількості дорожніх знаків, не розроблені були правила дорожнього руху, а про ПДР онлайн навіть і уявити люди не могли, як і про інтернеті; розмітки (доріг-то ще хороших не існувало!), так що вивчалася там технічна сторона. Навчальний заклад готував фахівців вищого класу і широкого профілю - механіків і водіїв. Водієві необхідно було вміти безпечно возити імператора і його рідних, відремонтувати транспорт в разі поломки, вміти стежити за його технічним станом. Машини тоді були фактично повністю відкритими (з метою полегшення ваги), що негативно позначалося на безпеки царської сім'ї. Під час святкових виїздів водій виконував ще й функції охоронця. За рухом на дорогах на початку 20 століття стежили спеціальні дружини, спільноти автомобілістів, вони ж видавали і різного роду свідчення, ДАІ було організовано вже багато пізніше. Спочатку імператора возив його наближений, Князь Орлов, потім же керівництво гаражем прийняв французький винахідник Адольф Кегресс, колишній технік на заводі «Лесексер».

Так як перші автомобілі закуповувалися за кордоном, до 1905 року мало хто вмів їх ремонтувати. Не було спеціально обладнаних ремонтних майстерень, станцій обслуговування, тому і виписали грамотного фахівця з Європи, щоб навчив російських механіків. А адже деякі авто вже переміщалися з пристойною швидкістю, розганяючись до 70 км / год. Необхідно було зробити поїздки царської сім'ї комфортними і безпечними, тримати парк в технічно справному стані

Слідом за Імператорської школою стали створюватися в Росії і інші автошколи (на базі великих гаражів, клубів автолюбителів). Наприклад, «Аутотехнікум» (1910 рік, Санкт-Петербург), водійські «класи» Семенівського та Крестовского гаражів (при заводі ім. І. Пузирьова). Автомобілізація в Росії йшла повним ходом, до 1917 року в країні вже налічувалося близько 50 тис. Автомобілів, з'явилися наші умільці-винахідники, механіки з золотими руками. Однак політичні перипетії 1917 року призупинила цей процес, Імператорський гараж переданий був у відання Тимчасового уряду, Кегресс, технічний директор, виїхав на батьківщину, багато талановитих винахідники покинули країну. На території будівлі колишнього Імператорського гаража організували мотороремонтний завод і гуртожиток для службовців, після Другої Світової там розташовувалася кафедра автомобілів та тракторів Ленінського сільгоспінституту. Це історична будівля існує і до цього дня в Пітері, зараз там знаходиться Державний аграрний університет. Активісти намагаються «відбити» цю будівлю і відтворити там Імператорський гараж.