Петербург-Вологодська залізниця
- Схеми ділянок [ правити | правити код ]
- станції [ правити | правити код ]
- Мости і шляхопроводи [ правити | правити код ]
- архівні [ правити | правити код ]
Матеріал з Вікіпедії - вільної енциклопедії
Петербург-Вологодська залізниця - Залізна дорога на Північно-Заході Росії, що з'єднує Петербург і Вологду . Побудована на кошти державної скарбниці Російської Імперії в 1902-1905 роках, протяжність 575 верст (599 км). В даний час входить до складу РЖД . ділянка Обухове - Нелазское належить Жовтневої залізниці , ділянка Кошта - Вологда - Північній залізниці (Регіональні підрозділи РЖД). Від вузлової станції Волховстрой поїзди також направляються на Петрозаводськ і Мурманськ .
Традиційно пасажирські та приміські поїзди з Петербурга (Ленінграда) відправлялися в сторону Вологди і Мурманська з Московського вокзалу [1] . Московське і вологодське напрямок йдуть від центру міста спільно до станції станції Обухове , Де розділяються в рамках Санкт-Петербурзького залізничного вузла . «Вологодське» (до Бабаево ) І «петрозаводське» (до Свири ) Напрямки петербурзьких приміських перевезень прийнято називати Волховстроевскім напрямком. У 2003 році був введений в дію Ладозький вокзал , І частина поїздів стала відправлятися звідти, виїжджаючи на «основну вологодську лінію» на станції Гори .
Напрямок дороги від Санкт-Петербурга через Тихвін - Череповець на Вологду і далі на Вятку (згодом м Кіров ) Було височайше затверджено 5 травня 1901 року [2] . Тимчасове рух поїздів відкрито у вересні 1905 року. Історична дорога була проведена через Обухове - Мгу - Званка (нині Волховстрой-I ) - Тихвін - Бабаево - Череповець . У 1906 році об'єднана з Вологда-Вятської залізницею в Північні залізниці .
Окремі ділянки в різні роки були в управлінні Мурманської залізниці і Кіровської залізниці . шлях від буя до Кірова увійшов до складу північного напрямку Транссибу .
У 1942-1943 рр. - вологодська лінія була частиною дороги Життя (Гілка Войбокало-Кобона-Коса). У 1943-1944 рр. діяла дорога Перемоги Поляни-Шліссельбург з низьководних мостом через Неву.
У 2-й половині XX в. дорога поступово електрифікованих , Останній неелектрифіковані ділянку Волховстрой-1 - Кошта було електрифіковано в 1998-2001 рр [3] .
На початку XXI ст. в Петербурзі проводиться реорганізація і модернізація застарілих радянських схем руху на залізничному транспорті, в зв'язку з чим до 2002 року була істотно укрупнена знаходиться на вологодському ходу вантажна станція Санкт-Петербург-Сортувальний-Московський . До її складу було включено вузлова станція Обухове, вона стала третьою розміром в країні. В результаті реформ пасажирського руху в 2003 році заробив спроектований за новими технологіями Ладозький вокзал , Поїзди від якого пішли в сторону Вологди і Мурманська через Кузьмінський залізничний міст .
В даний час дорога Петербург-Вологда двухпутная і електрифікована на всьому протязі. станція Бабаево є станцією стикування пологів тяги , Вона була істотно розширена в 2000-і рр [4] .
На всьому протязі дороги інтенсивний вантажний рух, пов'язаний з обслуговуванням петербурзького і Мурманська портів, нового порту Усть-Луга , Череповецького заводу « Северсталь », Розвантаженням від вантажного руху Петербург-Московської напрямки [4] .
На ділянці від Петербурга до Бабаево курсують регулярні петербурзькі приміські електропоїзди , Які вирушають з Московського і Ладозького вокзалів. У сукупності з маршрутами до Невдубстроя , Пестово , лодейне Поля і Свири ці маршрути називаються Волховстроевскім напрямком петербурзьких приміських перевезень Жовтневої залізниці (ОЗ) (не плутати з Волховстроевскім регіоном обслуговування і Волховстроевскім центром організації роботи залізничних станцій - адміністративно-територіальними підрозділами Одеської залізниці).
Приміське сполучення також є в Волхові, Череповці, Вологді.
Схеми ділянок [ правити | правити код ]
Північна залізниця
Кошта - Вологда I на Подборовье 462,7 км Кошта 470,4 км Череповець II 473,2 км Череповець I 476,5 км 477 км 482,5 км Хемалда 487,0 км 487 км 489,0 км 489 км 492,0 км 492 км 494,1 км Шеломова 499,8 км Пачовський 504,0 км 503 км 505,5 км 506 км 507,4 км 508 км 511,9 км Шексна 516,6 км 517 км 520,0 км Роща 523,8 км 524 км 527,8 км 528 км 531,7 км Чебсара 539,9 км Кущуба 544,4 км 545 км 550,5 км Кипелово 562,5 км Лумба II 562,0 км Лумба I 565,5 км Третніково 572,0 км Дика 581,5 км молочна 587,9 км 588 км 593,9 км Вологда II на Конош 597,1 км Вологда I на Буй на Данилов
станції [ правити | правити код ]
роздільна станція верста рік введення клас примітки Обухове Вузлова станція: Миколаївська залізниця рибальське Вузлова станція: Рибальське - Купчинська , Перегін Рибацкое- Іжори четирёхпутний. Іжори Саперна Пелла гори Вузлова станція: лінія Гори - Заневський пост - Ржевка (примикання гілки від Ладозького вокзалу ). Мга Вузлова станція: Мга - Невдубстрой; Мга - Кіриші - Будогощ - Сонково; Мга - Гатчина-Товарна-Балтійська. Назія Жихарева Войбокало новий Побут Пупишева Волховстрой-I Вузлова станція: Волховстрой-1 - Чудово-Кіровське (Чудово-3); Блок-пост 116 км - Пороги.
На станції знаходяться: Волховстроевское відділення Жовтневої залізниці , локомотивне депо Волховстрой (ТЧ-21), вагонне депо Волховстрой (ВЧД-17), Волховстроевская дистанція колії (ПЧ-31), Волховстроевская дистанція електрифікації та енергопостачання (ЕЧ-7), Волховстроевская дистанція цивільних споруд, водопостачання і водовідведення (НГЧВОД-11)
Волховстрой-II Вузлова станція: Волховстрой-2 - Лодєйне Поле - Петрозаводськ; Кукіль Вузлова станція: обхід Волховстроя-1 - лінія Пороги - Кукіль. Мислін Валя Цвилево Тихвін Вузлова станція: Тихвин - Будогощ.
На станції знаходяться: Тихвинська дистанція колії (ПЧ-32), Тихвинська дистанція сигналізації, централізації і блокування (ШЧ-8), колишнє Паровозне депо.
великий Двір Пікальово Ефимовская Подборовье Вузлова станція: лінія Подборовье - Чагода - Кабожа. Забір'я Верхньо-Вольський Тешемля Вологодська область. Бабаево На станції знаходиться локомотивне депо Бабаево (Експлуатаційне депо Бабаево (ТЧЕ-22 Окт). Станція стикування пологів тяги. Тимошкіна Сіуч Уйта Кадуй Комариха суду Нелазское Кордон Одеської залізниці і СЖД Кошта Кордон Одеської залізниці і СЖД Череповець-2 На станції знаходиться локомотивне депо Череповець (ТЧ-10 Сівши). Череповець Хемалда Шеломова Шексна Чебсара Кущуба Кипелово Лумба Дика Молочна Вологда-2 Вологда Вузлова станція: гілки на Буй , Данилов , Конош. На станції знаходиться локомотивне депо Вологда (ТЧ-11 Сівши).
Мости і шляхопроводи [ правити | правити код ]
- Шляхопровід над шляхами Миколаївській ж. д. на перегоні Обухове - Рибальське.
- Мости через річки Іжора і Велика Іжорка
- Міст через р. Тосна
- Міст через р. Мга . Середній проліт 33,5 м.
- Міст через р. Волхов (114-я верста). [5] Інж. Проскуряков Л. Д. Пятіпролётний: 21,3 + 95,9 + 127,8 + 95,9 + 21,3 м.
- Міст через р. суду .
- Міст через р. Шексна (508 км). Трёхпролётний: 33,5 + 129,5 + 33,5 м. Реконструйовано в 2003 р [6]
- Шляхопровід над шляхами лінії Ярославль-Архангельськ (574 верста). Проліт 15,0 сажнів.
- Доповідна записка делегатів Петербурзької міської думи про необхідність негайного виробництва досліджень по ділянці Петербург-Уральської залізниці від Петербурга до Вологди. СПб. 1895 р
- Спорудження С.Петербург-Вологодської жел. дороги. Альбом креслень типових і виконавчих. 1902-1905. СПб. 1906 р
- Виробництво робіт, насування і випробування моста через р. Волхов отвором 176 сажнів на 114 версті. СПб .: «Товариство друкування». 1906 р
- Звіт з будівництва С.-Петербург-Вологодської залізниці. 1902-1905 рр. СПб. 1908 р
- Архітектура вітчизняних мостів. Пунін А. Л. Л .: «Стройиздат». 1982 Стор. 76, 77.
- Історія залізничного транспорту Росії. Том 1. Санкт-Петербург. 1994 Стор. 161-162.
- Сяков Ю. А. Волховстрой: роки і люди. Волхов. 1996 р
- Північна магістраль. 23 вересня 2005 № 37. Лозюк В., Коміссарова Л. «На порозі ювілею». [7]
- Створення Великого Сибірського шляху. Том 2. «Евросиб». 2005 1. С.-Петербург-вологодська залізниця. 2. Залізниця Вологда-Вятка.
архівні [ правити | правити код ]
- РГИА, ф. 446, оп. 27, д. 3. Доповідь № 135. 6 вересня 1873 г. «Про дозвіл Блінова і Щіцінскому зробити вишукування для залізниці від з'єднання річок Суди і Шексни до С.-Петербурга».
- РГИА, ф. 353, оп. 1, дд. 1-1361. 1901-1916 рр.
- РГИА, ф. 353, оп. 2, дд. 1-169. 1901-1917 рр. Управління з будівництва Петербург-Вологодської залізниці Управління по спорудженню залізниць МПС.
- РГИА , Ф. 446, оп. 31, д. 17.
- РГИА, ф. 446, оп. 31, д.. Доповідь № 200 1 вересня 1901 г. «З поданням Найвищих указів на відчуження земель для ж. д. ліній СПБ - Вятка, з гілкою Буй - Данилов і Бологоє - Седлець ».
- РГИА, ф. 446, оп. 31, д. 17. Доповідь № 205 від 7 жовтня 1905 "Про присвоєння знову побудованим Петербург-Вологодської і Вологда-Вятської залізницях загального найменування« Північна залізниця ».
- РГИА, ф. 446, оп. 31, д. 21. Доповідь № 209 від 13 жовтня 1906 "Про присвоєння сполученим Московсько-Ярославський-Архангельської і С.Петербург-Вологда-Вятської залізницям найменування« Північні залізниці ».