Петрозаводськ (станція)

  1. Перевізники, напрямки та розклад [ правити | правити код ]
  2. Коментарі [ правити | правити код ]
  3. джерела [ правити | правити код ]

Матеріал з Вікіпедії - вільної енциклопедії

Петрозаводськ-Пасажирський ( карелів. Petroskoin raudatieazema, фін. Petroskoin rautatieasema) - залізнична станція Петрозаводского відділення Жовтневої залізниці , Що знаходиться в місті Петрозаводську , столиці республіки Карелія . До станції відносяться вокзал і локомотивне депо .

Сучасний залізничний вокзал з сімнадцятиметровій шпилем був відкритий в березні 1955 року . Станція складається з п'яти шляхів. Є три пасажирські платформи: одна бічна і дві острівних. Вихід на першу платформу здійснюється з другого поверху вокзалу, а також по сходах з привокзальної площі (площі Гагаріна), на другу - з першого поверху вокзалу через пішохідний тунель, на третю - через «північний переїзд» з першої платформи. Окремо розташована будівля касового залу знаходиться на першій платформі. Через станційні колії проходить пішохідний міст.

На станції встановлено паровоз-пам'ятник Ер-738-47 (побудований в 1935 році), до 1987 року пропрацював на Петрозаводськом відділенні, а в роки війни водив поїзди в блокадний Ленінград.

реконструкція

«Федеральної цільової програми розвитку Карелії до 2020 року» передбачена реконструкція вокзального комплексу - модернізація будівлі вокзалу, квитково-багажного центру, першої платформи, пішохідного тунелю і облаштування двох оглядових павільйонів. Реконструкцію планується завершити в третьому кварталі 2019 року, обсяг фінансування проекту реконструкції становить близько 800 мільйонів рублів [1] .

Пам'ятник архітектури. Побудований в 1953-55 роках за проектом архітектора В. П. Ціпуліна в традиціях пізнього неокласицизму . Дає композиційне початок проспекту Леніна , Що є головною функціональної віссю центру міста, і домінує в ансамблі площі Гагаріна . Будівля являє собою цілісну симетрично-осьову композицію (довжина корпусу 82 м). Розташоване під кутом по відношенню до шляхів станції.

Розміщення залізничного вокзалу на перепаді рельєфу при значній різниці в рівнях привокзальній площі та перону дозволило уникнути недоліків, властивих анфіладним прийому планування, розділити за рівнями зону операційних приміщень і зону очікування. Ядро залізничного вокзалу - двусветний зал , Пов'язаний на першому поверсі з квитковими касами, службовими приміщеннями, тунелем, провідним до платформ; на другому поверсі - з рестораном і залом очікування. Перекриття другого поверху спирається на архітрав колон, розташованих у огорожі балкона.

Головне в композиції - центральний триповерховий обсяг з монументальним чотириколонним заглибленим портиком . круглий бельведер над ним завершений восьмигранной башточкою, увінчаною шпилем. центральний ризаліт являє собою своєрідний портал - ворота міста, а бічні ризаліти нагадують кордегардії - вартові приміщення, характерні для оформлення в'їздів у міста епохи класицизму 18-19 століть. Будівля багато декороване ліпниною і має розвинений коринфский ордер . У 1979 році поблизу вокзалу побудований багажно-касовий центр (архітектор Е. В. Воскресенський ), Що має головний вхід з боку перону.

Перевізники, напрямки та розклад [ правити | правити код ]

Прискорений рух [ правити | правити код ]

Дистанція Зупинки Протяжність Час в дорозі Перевізник Тип поїзда Вагонів Міжрегіональне прискорений рух Петрозаводськ Санкт-Петербург
Ладозький вокзал
Дистанція Зупинки Протяжність Час в дорозі Перевізник Тип поїзда Вагонів Міжрегіональне прискорений рух Петрозаводськ ↔   Санкт-Петербург   Ладозький вокзал   Ладозька   Свір   ,   Лодєйне Поле   ,   Волховстрой I   390 км Ладозька Свір , Лодєйне Поле , Волховстрой I 390 км. 5 ч. 20 хв. РЖД
(ДОСС) ЕС1
«Ластівка» 5/10 Псков [A] Свір , Лодєйне Поле , Волховстрой II , Ірса , Чудово-Московское , Спаська Полість , Подберезье , Великий Новгород , Батецкая , Луга I , Плюсса , струги Червоні 642 км. 13 ч. 00 хв.

Вантажна станція має двадцять шляхів. Є відгалуження до петрозаводськой ТЕЦ і до локомотивному депо «Петрозаводськ» , А також - Промисловий парк (промпарків) [4] і парк ТЕЦ [5] .

Коментарі [ правити | правити код ]

  1. Від станції Луга до Пскова склад слід на тепловозній тязі [2] [3] .

джерела [ правити | правити код ]

  • Карелія: енциклопедія: в 3 т. / Гл. ред. А. Ф. Титов. Т. 1: А - Й. - Петрозаводськ: ВД «ПетроПресс», 2007. С. 330-400 с .: іл., Карт. ISBN 978-5-8430-0123-0 (Т. 1)
Пункти зупинок залізниці

Попередня зупинка:
Голіковка Санкт-Петербург - Мурманськ
Наступна зупинка:
Томіца