Плюси і мінуси системи громадського транспорту: порівнюємо Іжевськ з Казанню, Перм'ю і Кировом

  1. кількість перевізників
  2. Кількість маршрутів і необхідність нових напрямків
  3. З досвіду інших міст
  4. оновлення парку
  5. Облік пасажиропотоку і електронні проїзні
  6. Розклад
  7. Наявність виділених смуг
  8. Інформаційні табло
  9. замість висновку

Діана Чайникова

У деяких містах говорять: «Швидше пішки дійти, ніж автобуса дочекатися». ІА «Удмуртія» з'ясувало, в якому місті зручніше влаштований громадський транспорт: Іжевську, Казані, Пермі або Кірові.


кількість перевізників

Іжевськ

На сьогоднішній день в столиці Удмуртії транспортування пасажирів здійснюють шість перевізників: ВАТ «ІПОПАТ», МУП «ІжГЕТ», ТОВ «Помаранчевий автобус», ТОВ «АТП-С», ІП Рубцова і ТОВ «Автосила». Всього в місті працює 53 маршруту.

Перм

Автобуси рухаються по 69 напрямам, і практично за кожен відповідає окремий перевізник. У 2005 році автобусні маршрути були передані з муніципалітету приватникам. За це мер Пермі Аркадій Каменєв отримав умовний термін, але міське майно вже було втрачено .

Електротранспортом завідує МУП «Пермгорелектротранс».

Кіров

У Кірові працює три перевізника по 44 автобусним напрямками і 8 тролейбусних. ТОВ «Автогосподарство» відповідає за 10 автобусних маршрутів, АТ «Автотранспортне підприємство» - за 8 тролейбусних і 26 автобусних, ВАТ «КіровПассажірАвтотранс» - за 8 автобусних.

Казань

На автобусних маршрутах працюють понад десяти перевізників, вони обслуговують 62 маршруту. Єдиним оператором міського електротранспорту є МУП «Метроелектротранс» (він обслуговує 19 наземних маршрутів: 6 трамвайних і 13 тролейбусних, а також метро). Трамвайний парк налічує 91 вагон

Кількість маршрутів і необхідність нових напрямків

Іжевськ

53 напрямки

Далеко не всі з них завантажені навіть в години-пік. При цьому є маса маршрутів, на яких люди по 15-20 хвилин чекають прибуття транспорту, при цьому в них не уникнути тисняви. Зокрема, це стосується маршрутних таксі, які займаються далекими перевезеннями: з одного передмістя Іжевська в інший. На думку завідувача кафедрою «Теоретична механіка і теорія машин і механізмів» ІжГТУ Миколи Кузнєцова, ситуацію могло б дозволити повноцінне обстеження існуючих маршрутів і відстеження пасажиропотоку:

«Останнє комплексне обстеження проводилося давно. У нас з тих часів маса заводів закрилося, кількість робочих впало, з'явилися нові підприємства, нові райони. Пропала потреба в деяких старих напрямках, зате можна було б створити нові. Вкрай важливо провести нове масштабне обстеження ».

Однак важливо не тільки провести моніторинг, але і привести до взаємодії існуючих операторів:

«У нас адже шість операторів, але вони один з одним не взаємодіють, а оптимізація - це оптимальне поєднання параметрів. Без обстеження і без взаємодії перевізників завдання по оптимізації пасажирських потоків не вирішити », - пояснив завідувач кафедри, протягом багатьох років вивчає питання транспорту в Іжевську. «На жаль, зазвичай відповідають, що на комплексне обстеження в бюджеті не закладено коштів», - уточнює Микола Кузнєцов.


В адміністрації ІА «Удмуртія» повідомили, що оптимізацією маршрутів планують зайнятися в поточному році:

«На підставі проведеного в 2016 році дослідження, в 2017 році планується переглянути та оптимізувати маршрутну мережу міста і поліпшити транспортну доступність населення», - сказано в повідомленні.

Зокрема, розробляється нова стратегія розвитку електротранспорту в місті.

«В даний час ми займаємося розробкою програми розвитку транспортної інфраструктури і хочемо вийти в уряд Удмуртії, для того, щоб запланувати співфінансування. У програму ми плануємо включити такі пункти, як оновлення тролейбусного і трамвайного парків, ремонт шляхів, оновлення комунальної техніки і розвиток вулично-дорожньої мережі міста Іжевська », - розповів заступник голови адміністрації Іжевська з містобудування, благоустрою та транспорту Володимир Нестеренко.

З досвіду інших міст

У січні стали відомі перші результати комплексного обстеження мережі громадського транспорту в Іваново. Відповідно до першого етапу обстеження, було опитано самі пасажири. Як виявилося, має розклад маршрутів не влаштовує 55% опитаних, оскільки багато напрямків дублюють один одного, тоді як в окремі райони слабо охоплені громадським транспортом. За обстеження місто заплатить 8 млн рублів.

Перм

61 напрямок

Перм - місто-мільйонник. Однак в ньому неможливо дістатися без пересадок з однієї частини населеного пункту в інший. Тролейбуси і трамваї курсують тільки в лівобережній частині міста, праву обслуговують автобуси.

Необхідність у появі додаткових маршрутів і навіть видів транспорту в Пермі назріла давно. Ще в кінці 70-х років минулого століття були спроектовані дві лінії метро і навіть почався підготовчий етап: провели геолого-вишукувальні роботи, підготовлена ​​основа для депо метрополітену. Однак за часів перебудови в зв'язку з важкої економічної ситуації будівництво тимчасово призупинили. Чутки про відновлення робіт періодично воскрешаються, але, коли розвантажать наземний транспорт достеменно невідомо.

І хоча метро могло б виправити ситуацію, з'єднавши лівобережну і правобережну боку, населення околиць теж потребує підвищеної уваги з боку транспортників і адміністрації. Наприклад, жителі одного з районів в кінці 2016 року навіть поскаржилися на транспортну ізоляцію в прокуратуру .

Кіров

52 маршруту

Відповідно до офіційного реєстру міських маршрутів, у 2010 році в Кірові налічувалося 8 тролейбусних маршрутів, на яких працювало 130 машин. На 2016 року в місті залишилося 7 напрямків і 89 тролейбусів.

Казань

81 наземний маршрут

У зв'язку з постійно поповнюється автопарком і будівництвом метро, ​​потреба в нових напрямках в Казані практично відпала. Хоча ЗМІ розповідають про те, як важко доводиться пасажирам деяких районів, особливо у вечірній час доби. А самі казанці тим часом просять повернути маршрутні таксі:

«Якщо автобуси закінчують свою роботу о 21:00 (а з Дербишек на Горки в вихідні та о 19:00 не заїдеш - 34 і 19 автобуси не ходять), то нехай приватники розвозять пасажирів!»


оновлення парку

Іжевськ

«Громадський транспорт у порівнянні з багатьма містами у нас краще. У 90-і роки в Іжевську зуміли зберегти пересувний склад, тролейбуси і трамваї. В інших містах були провали, зате ці міста через тих провалів відновилися за рахунок придбання нової техніки. Те, що ми зараз маємо - більш-менш прийнятний варіант », - вважає Микола Кузнєцов.

«ІПОПАТ», один з основних іжевських перевізників, майже щорічно виробляє заміну зношених одиниць на нові. У 2014 році по Іжевську перестали курсувати ЛіаАЗи. ІПОПАТ взяв курс на більш економічні та екологічні автобуси.

«У нас знос складає не більше 15% - це дуже хороший показник, ми входимо у ній в число кращих транспортних підприємств Росії. Щоб його підтримувати потрібно щорічно купувати нову техніку замість тих автобусів, у яких термін експлуатації підійшов до кінця. Якщо говорити про автобусний парк і ІПОПАТ, то оновлення відбувається постійно. В останні 7 років щорічно не менше 50 одиниць автобусів ІПОПАТ набував », - розповіла співробітник прес-служби компанії Наталія Кузнєцова.

В автопарку «ІПОПАТ» на сьогоднішній день, в тому числі. 100 автобусів з низькою підлогою, а основний акцент при придбанні нової техніки компанія робить на екологічність.

«У нас є завдання довести відсоток газомоторних автобусів до 50% від усього парку. Це пріоритетний проект, в рамках федеральної програми », - розповіла Наталія Кузнєцова.

У 2016 році, правда, за словами прес-служби «ІПОПАТ», фінансові можливості не дозволили оновити автопарк. Однак навіть сьогодні в компанії офіційно числиться 434 автобуса. У годину пік на маршрутах в Іжевську одночасно працює близько 300 транспортних одиниць.

Перм

У Пермі з зносом громадського транспорту справи йдуть набагато гіршими, ніж в Іжевську. На 2015 рік, за даними мерії, рухомий склад був оновлений на 18,8% за рахунок придбання 119 нових автобусів, в тому числі і газомоторних. В адміністрації відзначили, що середній термін експлуатації автобусів знизився з 17,5 до 14 років.

При цьому доктор юридичних наук Марек Кінцль так охарактеризував існуючий транспорт:

«Що стосується автобусів. Було б добре, якби пермський автопарк не відображається останній маршрут і фарбування Німеччини. Так, ми розуміємо, що придбати старий німецький автобус часто вигідніше, ніж новий вітчизняний. Але збереження цих кричущих атрибутів "секонд хенду" створює Пермі імідж Буркіна-Фасо. Зрештою, це негідно сучасного мільйонного міста Росії ».


Кіров

У Кірові за останні 3 роки було закуплено всього 35 автобусів і 10 тролейбусів. 15 з них в 2016 році, в 2013 році - 20 автобусів і 10 тролейбусів, ще сім електротранспорту одиниць відремонтували .

Сьогодні загальна чисельність транспортних засобів в місті становить 696 одиниць, з них 120 тролейбусів, 545 автобусів, 39 маршрутних таксомоторів.

Поступово місце невеликих автобусів займає транспорт з більшою пасажиромісткістю.

Казань

У 2007 році в місті провели глобальну транспортну реформу, практично повністю оновивши автобусний парк, замінивши техніку малої місткості на середні і великі низькопідлогові і полунізкопольние автобуси. Оновлений автопарк дав Казані нове визначення, як міста червоних автобусів - за рахунок відповідного кольору, в який пофарбований транспорт. Дотримуючись тренду, згодом і нові трамваї закупили в червоній кольоровій гамі, а ось тролейбуси - в зеленій.

Однак, місцеві ЗМІ зазначають, що можливості низкопольного транспорту використовуються далеко не всіма.

«Так, в деяких казанських автобусах з'явилися відкидні апарелі, тільки скористатися ними, на жаль, практично неможливо. Побачивши візочника більшість водіїв проїжджають повз, а ті, хто дійсно хоче допомогти, не знають, як це зробити. Якщо додати до цього переповнений автобус, то поїздка на ньому для інваліда і зовсім недосяжна », - пише газета «Республіка Татарстан».

Поповнення казанського автопарку продовжиться. До Кубку конфедерацій-2017 і чемпіонату світу з футболу-2018 влади закуплять 350 нових автобусів, 70 тролейбусів і 35 трамваїв.

До Кубку конфедерацій-2017 і чемпіонату світу з футболу-2018 влади   закуплять   350 нових автобусів, 70 тролейбусів і 35 трамваїв

Облік пасажиропотоку і електронні проїзні

Іжевськ

За даними адміністрації столиці Удмуртії, щоденний пасажиропотік в Іжевську за всіма видами транспорту (включаючи комерційний і муніципальний) в 2015 році склав майже 500 тисяч чоловік в день. З них трамваями користувалося близько 123 тисяч іжевчан щодня, тролейбусами - майже 119 тисяч. На автобуси припадає близько 40% щоденного пасажиропотоку.

Перм

В Іжевську «паперові» проїзні для пільгових категорій були скасовані ще вісім років тому, а в Пермі тільки освоюють найпростіший облік пасажирів. З 1 січня 2017 року місті ввели електронні проїзні для студентів, школярів і пенсіонерів, а для регіональних і федеральних пільговиків електронні карти з'явилися в квітні 2016 року.

Що стосується обліку пасажиропотоку на елетротранспорте, то в 2016 році поїздки на трамваях і тролейбусах були здійснені близько 50 млн раз.

При цьому, згідно з даними Вікіпедії, близько 90% пасажирів Пермі користуються автобусними маршрутами, 9% - трамваями і тролейбусами та маршрутними таксі - не більше 1%.

Кіров

Електронні проїзні в Кірові були введені 1 вересня 2012 року.

У 2014 році пасажиропотік в місті становив 108 млн осіб, а за підсумками 2015 року його впав до 98 млн. (268 тис. Чоловік в день). Правда, в порівнянні з Іжевському, падіння виглядає менш значним. У нашому місті в 2015 році відбулося зниження потоку на 15%.

Казань

Щодня казанський громадський транспорт перевозить до 1,5 млн пасажирів.

Відносно електронних проїзних Іжевськ з Казанню - погодки. І там, і там карти успішно експлуатуються з 2009 року. Однак на цьому в столиці Татарстану не зупинилися, і в 2014 році в місті з'явилися прилади обліку пасажиропотоку.


Розклад

Іжевськ

Розклад тролейбусів і автобусів можна подивитися на двох сайтах: ІПОПАТ і ІжГЕТ . При цьому сервіс першого з них залишає бажати кращого - розклад статично і викладено у вигляді таблиць.

Що стосується відповідності розкладу реальності, то все залежить від завантаженості вулиці приватними авто, виду і напряму суспільно транспорту:

«Десь на 100% відповідає, в якісь дні і на якихось маршрутах регулярність менше 80%», - пояснила співробітник прес-служби «ІжГЕТ» і «ІПОПАТ» Наталія Кузнєцова.

Перм

На сайті МКУ «Управління транспорту» зручна навігація, є навіть рейтинг виконання перевізниками своїх зобов'язань перед пасажирами, відповідно до якого перші місця займають ТОВ «АСК Транс» ТОВ «ПАП-3» і МУП «Пермгорелектротранс». І дуже зручний розклад всього міського транспорту в одному місці з зазначенням маршруту на карті міста і часом прибуття на кожну зупинку.

Кіров

Розклад можна подивитися на порталі МО «Місто Кіров». Але воно не дуже зручно, оскільки маршрут не представлені на карті.

А ось зі схемою руху можна ознайомитися тут .

Правда, наявність чіткого розкладу не рятує кіровчан від затримок транспорту, який по 10-15 хвилин стоїть у пробках. Допомогти могли б виділені смуги, але дане питання в місті тільки обговорюється - пише портал Свойкіровскій.рф.

рф

Казань

На міському порталі «Казаньтранспорт» зручна навігація, легко простежити шлях будь-якого маршруту і з'ясувати час прибуття в конкретну точку.

Однак існуюче розклад залишає бажати кращого:

«Щодня до редакції надходять сотні звернень, де кожне друге з них - скарга на роботу громадського транспорту у вечірній час», - пише кореспондент порталу ProKazan.ru:

«За офіційними даними наземний транспорт в Казані ходить до 23:00 - 00:00, проте на ділі після 21 години виїхати на громадському транспорті виявилося дуже проблематично, ближче до півночі можна виїхати тільки на метро. А ось що стосується трамваїв і тролейбусів, чий розвиток, на мій погляд, є необхідним для міста, то вони починають тягнутися в парк до настання вечірнього часу пік »

Наявність виділених смуг

Казань - перший російський місто, в якому масово введені і успішно експлуатуються смуги для громадського транспорту на міських магістралях. Зараз в місті 50 вулиць з такими лініями.

А ось в Кірові впровадження виділених смуг для громадського транспорту тільки обговорюється, і вже не перший рік. У Пермі, за повідомленням місцевої адміністрації, функціонує 6 вулиць з «виділенки», а в Іжевську - 2. Нагадаємо, що від однієї відмовилися не так давно.

Інформаційні табло

Іжевськ

У 2015 році в Іжевську з'явилося перше електронне табло, яке
показує час прибуття автобусів та тролейбусів на зупинку в
реальному часі. На даний момент в місті працює два табло: на
Центральній площі та біля міської адміністрації. Обидва зупиночних табло,
за словами заступника генерального директора з автоматизації
науково-виробничого підприємства (НПП) «Іжінформпроект» Сергія
Канторовича, закуплені на кошти компанії, а
встановлені за рахунок транспортних компаній ВАТ «ІПОПАТ» і МУП Іжевська
«ІжГЕТ», ними ж і обслуговуються.

Третє табло, за планами, з'явиться на зупинці «Південна автостанція», де буде відображатися прибуття трамваїв і автобусів. Однак масовий запуск мережі електронних табло, як пояснив Сергій Канторович, поки не передбачається.

«Планів було багато, але все впирається у фінансування. На даний момент
місто не готове фінансувати проект в повному обсязі, тому, можливо,
для розвитку мережі зупинкових табло будуть залучатися приватні
інвестори », - пояснив заступник генерального директора НПП
«Іжінформпроект».

На даний момент   місто не готове фінансувати проект в повному обсязі, тому, можливо,   для розвитку мережі зупинкових табло будуть залучатися приватні   інвестори », - пояснив заступник генерального директора НПП   «Іжінформпроект»

Перм

З точки зору впровадження інформаційних табло Перм набагато випередила Іжевська. Електронні пристрої на зупинках з'явилися в 2009 році в чотирьох місцях.

Кіров

Перша зупинка з електронним табло з'явилася в 2014 році на Театральній площі. У місті 572 зупинки, але на даний момент тільки шість з них оснащені табло з актуальних розкладом руху громадського транспорту.

Казань

Сьогодні електронні табло висять більш, ніж на 200 зупинках міста. Однак, містять їх не дуже добре. Велика частина періодично відключається на тривалий час.

замість висновку

У кожного з міст є свої плюси і мінуси в транспортній системі. Іжевськ в порівнянні з Перм'ю і Казанню більш компактний. Тому з однієї частини міста в іншу, навіть при наявності пробок, можна дістатися протягом 40-50 хвилин з однією пересадкою. Велика частина транспорту ходить без серйозних відставань в розкладі. При цьому, транспортні компанії і міська влада не раз заявляли, що місту необхідні додаткові маршрути, які зв'яжуть нові райони.

Громадський транспорт Казані в більшості віпадків більш «презентаційній». Це не дивно, так як він розрахований і на туристів, які приїжджають в столицю Татарстану. Але через значної кількості вулиць з одностороннім рухом, пасажирам доводиться миритися з незручностями кільцевого руху транспорту. Також в місті діє велика кількість виділених смуг для громадського транспорту.

В Іжевську функціонують лише дві виділені лінії на Удмуртської і Новоажимова, але з недавнього часу їх дія обмежена годинами пік: з 7:00 до 9:00 і з 17:00 до 19:00. Нагадаємо, Рішення було прийнято адміністрацією міста за рекомендацією ГИБДД.

Вартість проїзду в Пермі, Іжевську і Кірові однакова - 20 рублів, в Казані разовий талончик коштує 25 рублів. Однак, якщо придбати єдиний проїзний, вигідніше пересуватися по Казані. Вартість проїзду тоді складе всього 15 рублів.

У самому зручному вигляді розклад громадського транспорту представлено на сайтах Пермі і Казані. Тут можна віртуально простежити свій маршрут на карті. В Іжевську точний час прибуття дізнатися можна, але ось зрозуміти, як доїхати до конкретної точки, не знаючи міста, важко. Доведеться скористатися допомогою ще, як мінімум, одного онлайн-ресурсу.


Читайте ІА «Удмуртія»:

Наші партнери