«Подорожник» в електричках: знижки немає, але ви беріть

Поява проїзного квитка «Подорожник» в обласних електричках принципово не змінить побут пасажирів. Хіба що зім'ятих квитків в кишенях зменшиться. Поява проїзного квитка «Подорожник» в обласних електричках принципово не змінить побут пасажирів

Роман Піменов / Інтерпресс

Північно-Західна приміська пасажирська компанія заявила, що готується впроваджувати оплату проїзду в електричках за допомогою «Подорожника». Звучить як ще один крок у світле транспортний майбутнє, але готівкові розрахунки з кондукторами нікуди не подінуться. Та й одне з головних властивостей «Подорожника», поступове зниження тарифу, перевізник вирішив не використовувати.

У перший раз про те, щоб «підключити» електрички до «Подорожник», керівництво Північно-Західної приміської пасажирської компанії задумалося два роки тому, звернулися в комітет з транспорту. З тих пір лінійка проїзних квитків розширилася, сама карта змінилася, її об'єднали з московської «Трійкою» - тут-то і приспіли з приміськими поїздами. За заявою компанії, заходи щодо запровадження оплати проїзду за допомогою «Подорожника» вже ведуться, в листопаді система повинна запрацювати.

«Фонтанка» стала з'ясовувати подробиці, але виявилося, що принципових нововведень пасажирам чекати не варто.

«Подорожником» дійсно можна буде користуватися в електричках, але без поневірянь по вокзалу все одно не обійтися.

«Ти приходиш в касу з« Подорожником », де є якась сума грошей, достатня для оплати проїзду, у тебе списують ресурс, рівний вартості квитка, а на карту записують цей самий квиток, - пояснюють фахівці ЦКУ« Організатор перевезень ». - Там, де є турнікети при виході на платформу, ти прикладаєш «Подорожник», точно так само проведення оплати може перевірити контролер в електричці за допомогою спеціального валідатора ».

Квиток залишається на мапі до кінця поїздки, так що якщо при виході з вокзалу знову-таки встановлені турнікети, ти прикладаєш «Подорожник» і там. Закинути проїзний на карту можна буде і в терміналах самообслуговування. Зараз їх в зоні обслуговування компанії 376 штук, кожен другий дозволяє розплатитися безготівково, за 9 місяців 2017 року апаратами скористалися 5,5 млн разів.

Самий нагальне питання - як в цю систему впишуть станції, де ніяких кас і терміналів немає. Відповідь - ніяк. Якщо вже людина сідає в електричку на платформі 54-й км, відбудеться класичний розмова з кондуктором, який повинен буде повірити пасажиру на слово і видати йому паперовий квиток за готівку.

Нічого, судячи з усього, не зміниться і з точки зору вартості. Одне з головних переваг використання єдиного електронного квитка полягає в тому, що тариф знижується в міру використання - з 36 рублів за перші 10 поїздок до 32, якщо пасажир перевалив за 40 поїздок. У комітеті з тарифами повідомили, що ні з якими заявками СЗППК до них не зверталася. «Знижки не будуть діяти, - підтверджують в самій компанії. - Все буде згідно з тарифом ». Працювати «Подорожник» буде для всієї зони Північно-Західної приміської пасажирської компанії, т. Е. По ньому можна буде виїхати і в Малу Вішеру Новгородської області.

У СЗППК досить розвинена абонементна політика, на сайті представлено більше 15 варіантів білетів тривалого користування. Наприклад, можна придбати п'ятиденний абонемент «Млин», для регулярних поїздок від Фінляндського вокзалу до станції «Мірошницький струмок» за 430 рублів, або абонемент «Дачний», дійсний з 28 квітня по 30 вересня. Все це для зручності можна буде також записати на «Подорожник».

Сам собою виникає питання, наскільки цей сервіс буде сумісний з петербурзьким вмістом карти. Багато хто пам'ятає, як впроваджували на початку року тарифи «Добовий» і «90-хвилин»: з'ясувалося, що записати їх можна тільки на чистий носій, в іншому випадку система не могла визначити, з якого конкретно квитка необхідно списувати ресурс. Цього разу, начебто, обійдеться без покупки нової карти, «Організатор перевезень» вже забронював два сектора «Подорожника» під електрички. «Для нової емісії ми придумали спеціальний значок, паровоз в колі - кажуть в установі. - Якщо він є, карта призначена для роботи з СЗППК. Якщо у пасажира усі носії, потрібно буде звернутися в певну касу, на кожному вокзалі вона буде своя. Там зарядять потрібний осередок ».

Вартість переобладнання в СЗППК не коментують, кажуть, «закрита інформація». Якщо контролерам і правда збираються роздати нові валідатори, їх доведеться закупити. У минулому році Міськелектротранс оголошував конкурс на поставку 50 апаратів більш-менш сучасної моделі ПК-002 з мережевими адаптерами в цілому за мільйон рублів. У зоні обслуговування СЗППК на квітень-місяць курсувало приблизно 140 електричок.

СЗППК здійснює перевезення пасажирів в Санкт-Петербурзі, Карелії, Ленінградської, Мурманської, Новгородської і Псковської областях. На 76% належить РЖД, на 24 - місту в особі комітету майнових відносин. За підсумками 2016 року виручка компанії склала 6,758 мільярда рублів, чистий прибуток - 990 млн. Пасажиропотік за той же період збільшився на 1,5% до 76,5 млн осіб.

Микола Кудін,

«Фонтанка.ру»