Поєдинок «Ростдорстроя» з «тінню». НАБУ дісталося до одеських дорожніх тендерів

17:55

Аукціон на очікувану вартість 3,52 мільйона гривень був скасований самим замовником - Управлінням дорожнього господарства Одеської міськради.

В ході публічного аукціону UA-2017-02-08-000401-b представник учасника, мабуть, "сплутав" свою ліву і праву руку, розмістивши на сайті "Прозорро" замість кваліфікаційних документів компанії ТОВ «Ростдорстрой» документи ТОВ "СК Автострой" - інший компанії, які не бере участь в аукціоні на поточний ремонт одеських доріг в 2017 році.

Управлінням дорожнього господарства Одеської міськради (Замовником) на сайті ДП "Прозорро" було опубліковано оголошення про проведення відкритої тендерної процедури з предметом закупівлі "Поточний ремонт вулично-дорожньої мережі м Одеси" площею 4 850 кв. м. Терміни виконання робіт - з 13 березня по 01 жовтень 2017 року.

Аукціон був призначений на 27 лютого 2017 року і закінчився відхиленням обох пропозицій двох його учасників: ТОВ "Ростдорстрой" і ТОВ "Евродор".

Обидві пропозиції учасників аукціону відхилені після їх розгляду 09 березня 2017 року.

Обгрунтуванням відхилення пропозицій учасників в Протоколі оцінки тендерних пропозицій є скромний напис, що пропозиції учасників не відповідають вимогам тендерної документації.

Як виявилося, під час моніторингу цієї закупівлі всі кваліфікаційні документи учасника аукціону ТОВ "Ростдорстрой" були відсутні, замість них через площадку були вкладені матеріали, відповідні предмету закупівлі, але іншої компанії - ТОВ "СК" Автострой ", яка не брала участі в цьому аукціоні. Ось їх перелік.

Для прикладу: ми бачимо проект договору, де площа ремонту доріг відповідає, заявленої в аукціоні.

Мало того, первинне цінова пропозиція ТОВ "Ростдорстрой" копійка в копійку відповідає поданим ціновій пропозиції на бланку компанії ТОВ "СК" Автострой "вих. № 18 від 22 лютого 2017 року. Це говорить, що це не випадковість, а компанії ТОВ" Ростдорстрой " і ТОВ "СК" Автострой "не є конкурентами.

Повернемося трохи назад, коли торги проходили на сайті державних закупівель. Як показує офіційний вебпортал державних закупівель, ТОВ "СК" Автострой "тільки по Одеській області була переможцем 36 тендерних процедур за період з липня 2012 по серпень 2016 року. ТОВ« Ростдорстрой »82 рази стало переможцем тендерів тільки по Одеській області за період з червня 2008 по листопад 2016 року . Загальний фінансовий результат компанії склав за цей період 4 мільярди 240 мільйонів гривень. А результат участі в публічних електронних торгах на майданчику ДП «Прозорро» додав ще 54 мільйони 850 тисяч гривень за той же період.

Ось примітний тендер, де вищевказані компанії були раніше представлені як конкуренти. так на вебпортале "ВДЗ" №100 від 27.05.2016 року номер об'явленія№124030. КП "Одеські дороги" оголошувала тендер на відновний ремонт одеських доріг в чотирьох районах міста Одеси в 2016 році.

ТОВ "Ростдорстрой" і ТОВ "СК" Автострой "подали свої тендерні пропозиції на лоти 2,3,4, беручи участь в тендері. Тоді" дивним "чином здобула перемогу компанія ТОВ" Ростдорстрой ".

Компанія ТОВ «Ростдорстрой» зареєстрована на Виргинский офшор «Сайдлейк Інтернешнл Лімітед», бенефіціарами якого є бізнесмен Олександр Жуков з Лондона, депутат Одеської міськради Юрій Шумахер (Партія «Довіряй справах» міського голови Одеси Геннадія Труханова), Олександр Рацкевич і Євген Коновалов. Директором з 09 лютого 2016 року призначений Андрюшин Олексій Степанович, який одночасно керує ТОВ "Герронт-21 століття" і ТОВ "Дубль-В".

Раніше в рамках проекту «Panama Papers» були оприлюднені документи, що Юрій Шумахер з Геннадієм Трухановим володіють правами на Виргинский офшор «Corderoy Trading Limited».

У своїй електронній декларації 2015 і 2016 року Геннадій Труханов його не відобразив і стверджує, що не має відношення до цієї компанії за кордоном.

Управління дорожнього господарства Одеської міськради очолює Андрій Шмагало.

За період 2014-2016 р.р. УКБ і УДХ Одеської міськради були підписані договори з ТОВ «Ростдорстой» на 437 млн. Грн., ТОВ «СК" Автострой "на 241 млн. Грн., ТОВ« СПК «Пік-стпрой» на 52 млн. Грн., ТОВ « ДРСУ-ком »на 2,5 млн. грн., ТОВ« КИЇВШЛЯХБУД »на суму 52 млн. гривень. За даними сайту "Наші гроші", ці компанії контролює оточення мера Одеси Геннадія Труханова .

НАБУ передбачає розтрату 800 мільйонів на дорожніх тендерах оточенням Труханова.

Ще в минулому 2016 році Солом'янським районним судом міста Києва було задоволено 17 клопотань детективів Національного антикорупційного бюро України в рамках кримінального провадження №52016000000000123, зареєстрованого 28.04.2016 року за ч.5 ст. 191 КК.

"Стаття 191. Прівласнення, розтрат майна або заволодіння ним Шляхом зловжівання службових становищем.

5. Дії, передбачені частинами дере, другою, третьою або четвертою цієї статті, если смороду вчінені в особливо великих розмірах або організованою групою,

караються позбавленням Волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обійматі певні посади чи займатіся Певної діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна. "

НАБУ отримало доступ до документації по тендерам 2015 року на ремонт вулиць Сахарова і Марсельної в місті Одесі, переможцем яких було ТОВ «Ростдорстрой», а саме, до документів в різних управліннях Одеської міськради, Державної фінансової інспекції, банків, а також до інформації про дзвінки підозрюваних за останні два роки.

Виходячи з матеріалів постанов суду, детективи НАБУ вважають, що кошти з підприємств виводилися за межі України, в офшори. В одній з ухвала суду зазначається, що розкрадання коштів відбувалося шляхом недовиконання обсягів робіт, завищення обсягів робіт та їх вартості. Самі тендерні процедури носили формальний характер, і договори укладалися лише з підконтрольними фірмами з оточення міського голови. За попередніми оцінками НАБУ, ймовірна сума розтрати могла скласти 800 мільйонів гривень.

Примітно те, що вже після того, як НАБУ отримало дозволу на доступ до тендерних документів, ТОВ «Ростдорстрой» в жовтні 2016 виграв ще два тендери у Управління дорожнього господарства Одеської міськради на капітальний ремонт доріг міста до кінця 2017 року на загальну суму 158 480 000 гривен.

Директором і власником ТОВ «СК Автострой» зі статутним фондом 25 тисяч гривень є Віктор Гнєздилов, який колись був тренером з тайського боксу в фітнес-центрі «Магія» екс-депутата Одеської міськради Геннадія Чекіта, який зараз є нардепом від «Блоку Петра Порошенко ». У свою чергу мер Одеси Геннадій Труханов є президентом Української національної федерації тайського боксу муай-тай.

Поліція підозрює, що посадові особи управління дорожнього господарства Одеської міської ради замовили ТОВ «СК Автострой» капітальний ремонт тротуару за значно завищеними цінами. Про це свідчить постанова Приморського районного суду м.Одеси від 23 грудня 2016 року.

За даними слідства, в травні 2016 управління дорожнього господарства міськради уклало договір з ТОВ «СК" Автострой "на капітальний ремонт тротуару по вул. Карла Лібкнехта (перейменовано на вул. Грецьку) на суму 3,20 мільйона гривень.

Як встановило слідство, середня вартість ремонту 1 кв. м тротуару склала 1260 грн. Хоча аналогічні ремонтні роботи в Дніпровській області стоять 411 грн. за кв. м, тобто в три рази менше.

Слідчі управління ГУ Національної поліції в Одеській області, які розслідують кримінальну виробництво №42016160000000859 від 13.10.2016, звернулися до суду з клопотанням надати тимчасовий доступ до угоди по ремонту тротуару по вул. Карла Лібкнехта і супровідної документації, які знаходяться в Управлінні дорожнього господарства Одеської міськради. Суд надав доступ.

03 лютого 2017 року губернатор Одеської області Максим Степанов посперечався на ящик вина з журналістами місцевого одеського телеканалу Думская.ТВ про те, що траса Одеса-Рені буде закінчена в цьому році.

За словами Максима Степанова, 90% доріг в Одеській області потребують капітального ремонту. Такого ресурсу, щоб відремонтувати всі без винятку дороги, не існує. Тому потрібно розставити пріоритети.

Служба автомобільних доріг України в Одеській області очікує виділення з бюджету в цьому році 2 мільярди гривень на ремонт 130 км однією з найгірших доріг в Україні, траси "Одеса-Рені", а це більше 20 тендерів.

З огляду на, що більше 50% дорожніх тендерів в одеській області вигравали компанії, які пов'язують з Одеським міським головою Геннадієм Трухановим, то на місці Максима Степанова я б не був там оптимістом. При низькому рівні реальної конкуренції з'являється ще й політичний ризик, який може перешкодити грандіозним планам в 2017 році.

Залишається сподіватися, що ми більше не побачимо "солодку парочку" ТОВ "Ростдорстрой" і ТОВ "СК" Автострой "в одних і тих же публічних аукціонах.

МАТЕРІАЛИ РОЗСЛІДУВАННЯ ЗІБРАНІ ІЗ ВІДКРИТИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЗА ДОПОМОГОЮ САЙТУ: HTTPS://YOUCONTROL.COM.UA/.