Положення про охорону праці: від А до Я

  1. Як скласти «Положення з охорони праці»?
  2. «Положення з охорони праці» має структуру:
  3. Додатково можна включити в документ наступні пункти:
  4. Хто складає «Положення з охорони праці»?

Положення про заходи, спрямовані на збереження здоров'я і життя співробітників організації: правові, організаційно-технічні, соціально-економічні, реабілітаційні, профілактичні і т.д. оформляються Положенням про охорону праці. У документі вказується хто відповідальний за охорону праці, обов'язки і порядок роботи.

«Положення про охорону праці» в організації ( ЗРАЗОК 2017 року можна завантажити) - локальний нормативний акт, в якому міститься інформація про заходи, обов'язки директора, відповідальних осіб, співробітників, відповідальність за невиконання вимог, а також багато інших даних. Документ організовує роботу служби охорони праці і навчання співробітників, чітко розподіляє обов'язки.

положення:

  • конкретизує і розподіляє обов'язки, права як відповідальних за охорону праці осіб, так і інших працівників підприємства;
  • уточнює порядок планування заходів, що проводяться в рамках охорони праці;
  • закріплює порядок контролю діяльності служби охорони праці, дотримання правил безпеки на території підприємства, і т.д .;
  • визначає порядок навчання з охорони праці для керівників та спеціалістів, включаючи кількість годин для кожного співробітника, способи навчання;
  • порядок призначення членів комісії за спеціальною оцінкою умов праці;
  • виділяє бюджет на охорону праці, визначає статті витрат і джерела фінансування.

Як скласти «Положення з охорони праці»?

При складанні документа необхідно орієнтуватися як на типовий перелік заходів щодо поліпшення умов праці, складений Мінсоцразвітія, так і на п.4.3.2 ГОСТ 12.0.230-2007. Наказом Міністерства праці та соціального захисту від 19 серпня 2016 року № 438н затверджено Типове положення про систему управління охороною праці . Документ містить основні положення про Соуто і типову структуру.

Ви можете вибрати один з трьох варіантів:

1. Знайти і завантажити типове положення. ось ПРИКЛАД . Такий стан можна використовувати в дитячому садку, школі або іншому навчальному закладі, на підприємстві.

2. Замовити розробку документа юристу, підкованому в області трудового права. У Санкт-Петербурзі це роблять десятки компаній і приватних фахівців. Ціни різні. Якість теж.

3. Самостійно скласти документ. В цьому випадку ознайомтеся з ГОСТ 12.0.230-2007 , Типовим переліком заходів щодо поліпшення умов праці, при необхідності проведіть спеціальну оцінку умов праці, випишіть заходи, які підходять для вашої організації, розподіліть обов'язки і встановити порядок навчання з охорони праці та ознайомлення з «Положенням ...». Орієнтуйтеся на затверджене Типове положення. Воно містить в собі всю інформацію та посилання на закони.

«Положення з охорони праці» має структуру:

  • загальні положення

Тут пояснюється мета охорони праці та самого документа, дається короткий зміст документа.

  • Політика з охорони праці

Ц їли роботодавця, принципи політики щодо забезпечення охорони праці.

  • цілі роботодавця

Тут слід перерахувати основні цілі в галузі охорони праці.

  • Забезпечення функціонування Соуто

Тут прописуються посадові обов'язки всіх, хто відповідає за безпеку праці.

  • Процедури, пов'язані з охороною праці

Тут прописується порядок ознайомлення, навчання охорони праці, перелік професій, заходів з ОП, ризиків і небезпек.

  • Планування заходів, націлених на охорону праці

Тут необхідно уточнити порядок складання, перегляду, доопрацювання плану заходів з ОП.

  • Контроль і моніторинг

У цій частині потрібно дати докладний опис заходів, спрямованих на оцінку охорони праці.

  • планування поліпшень

Тут вказують порядок складання плану щодо поліпшення функціонування Соуто. Прописуються конкретні обов'язки, правила, цілі.

  • Реагування на хвороби, травми та інші ситуації

У цій частині необхідно описати порядок дій при виникненні тієї чи іншої форс-мажорній ситуації.

  • Управління документами Соуто

Пункт охоплює всі процедури та правила складання, зберігання, використання документів, що стосуються охорони праці та її оцінки.

Додатково можна включити в документ наступні пункти:

  • Порядок ознайомлення з документами і навчання охорони праці

Перераховуємо основні завдання та порядок навчання, уточнюємо, як і коли знайомити співробітників з документами з охорони праці. Якщо окремим особам потрібна додаткова підготовка, розписуємо її порядок в «Положенні ...» (як в першому прикладі).

Пропишіть списки посад, для яких проходження навчання необов'язково, а також тих фахівців, які зобов'язані пройти додаткове навчання, або є дистанційне навчання. Вкажіть порядок первинного, повторного, позапланового інструктажу.

  • порядок фінансування

По пунктах перераховуються заходи, обладнання, засоби захисту, медичні препарати, які вимагають фінансування. Звертаємо увагу: витрати на охорону праці не обкладаються податком, однак і тут є нюанси, що стосуються типового переліку заходів щодо поліпшення умов праці.

У «МОЗ» підтримують ідею про включення в «Положення з охорони праці» заходів, яких ще немає в типовому переліку. Однак податкова орієнтується на положення і накази Міністерства Фінансів, тому при складанні списку заходів і обладнання краще звірятися з типовим переліком.

  • Відповідальність за недотримання норм охорони праці

Тут перераховуємо санкції, яким буде піддано особа, яка порушила норми охорони праці. Варто послатися на законодавство при згадці порядку розслідування нещасного випадку.

Крім загальних положень і розподілу обов'язків включите в документ конкретні інструкції. Наприклад, склад аптечки першої медичної допомоги в організації, правила надання допомоги, інструкції по роботі з будь-яким обладнанням (від персонального комп'ютера до ЧПУ верстата). Всі ці інструкції краще винести в додатки.

На даний момент з боку Міністерства праці немає конкретної вказівки використовувати тільки типове положення. Воно служить в якості підмоги і підказки. Проте, перш ніж вносити в зразок серйозні правки, вам варто проконсультуватися з юристом в галузі охорони праці.

Хто складає «Положення з охорони праці»?

Взятися за створення документа може як директор, так і будь-який фахівець, який має відповідні знання. В тому числі, співробітник сторонньої юридичної фірми. Положення підписується відповідальним за охорону в організації.

Важливо не тільки скласти документ, а й ознайомити з ним співробітників організації. Детальніше про порядок ознайомлення співробітників з «Положенням про охорону праці».

Як скласти «Положення з охорони праці»?
Як скласти «Положення з охорони праці»?
Хто складає «Положення з охорони праці»?