Проект "Міська електричка" в Новосибірську допоможе жителям околиць

  1. «Виїхати можна, треба тільки почекати»
  2. стати ближче
  3. питання ціни
  4. А може правий?

Проект «Міська електричка» в Новосибірську обговорюється особливо широко. Регіональні та місцеві влади у співпраці з РЖД поставили собі за мету вирішити транспортні проблеми жителів віддалених мікрорайонів лівобережжя і організувати там залізничне сполучення. І поки фахівці займаються підготовкою документації та досліджують думку городян на цей рахунок, кореспондент Сіб.фм ознайомився з деталями проекту і відвідав Північно-Чемской житловий масив, щоб дізнатися, як місцеві жителі справляються з проблемами пробок і завантаженого транспорту.

«Виїхати можна, треба тільки почекати»

В 7 ранку на зупинці «Північно-Чемской житловий масив» аншлагу не спостерігається - людей, які в таку рань вирушають у своїх справах не так багато, як я очікувала. Проте, кількість пасажирів постійно додається: вони активно прокладають собі шлях в переповнених автобусах і біжать за під'їжджаючих транспортом, варто того тільки наблизитися до зупинки.

«Це нам просто пощастило, - розповідає моя провідник Віка. - Встали раніше, щоб не потрапити в саме пекло.

А ось якщо їхати звідси о 7:40 або в 8 ранку, то все. Швидко не поїдеш, весь Чемской варто ».

Віка - корінний житель Північно-Чемской. Майже щоранку вона відправляється на навчання в коледж преси та інформаційних технологій, який розташовується на зупинці «Радянська Сибір», тому вставати доводиться раніше, близько 6 ранку.

«Мені до першої парі сьогодні. Важко, звичайно, прокинутися було, але так навіть краще - без особливих пробок доїду за хвилин 30. А ось якщо до другої, то тут доводиться поштовхатися, постояти в пробці ... Тоді хвилин 40-50 на дорогу йде, не менше, - додає вона .

До навчання Віка добирається в основному на 43-му автобусі - це компактний ПАЗик, який ходить виключно по лівому березі і з'єднує котеджне селище «Білі роси» з «Чистої Слободою». Автобус під'їжджає кожні чотири хвилини, тому, за словами дівчини, забратися в нього можна, але, швидше за все, «доведеться почекати».

«Ось у цей не поліземо, дочекаємося наступного», - показує Віка на під'їхав 43-й.

Його тут же атакують очікують пасажири, але ПАЗик не здатний вмістити їх усіх, і кого-то затискає дверима.

Всього з цієї зупинки відправляється 15 маршрутів, тому у жителів мікрорайону є вибір, на чому переміщатися - на автобусі, маршрутці або тролейбусі. Правда, як пояснює вона, не всі користуються такою великою популярністю, як 43-й: «Ось в 227-му, я знаю, не приймають карти, тому там такий товкучки майже немає. Але коли немає вибору, то і на ньому їздять ».

Але коли немає вибору, то і на ньому їздять »

Але незабаром ситуація в цьому мікрорайоні може змінитися. За планами влади, тут з'явиться зупиночну платформа «Чемской» - одна з чотирьох в рамках проекту «Міська електричка». Три інші станції майбутньої міської електрички будуть розташовуватися в районах Клещиха, «Нордмолла» і мікрорайону «Чистий слобода». Таким чином, жителі віддалених локацій лівого і правого берегів зможуть оперативно добиратися до центру міста. Але поки це не більше ніж проект, реалізація якого ще навіть не почалася.

стати ближче

До 2020 року на Північно-Чемской житловому масиві, за приблизними підрахунками, будуть проживати 48 тис До 2020 року на Північно-Чемской житловому масиві, за приблизними підрахунками, будуть проживати 48 тис. Чоловік, ще через 10 років - 65,5 тис

Ідея міської електрички для Новосибірська не нова - ще в 2016 компанія «Експрес-Передмістя» заявила про те, що опрацьовує це проект . Потім ініціативу перехопили РЖД, регіональні та місцеві влади, пообіцявши городянам розвинене залізничне сполучення в межах міста з закольцовку до 2025 року. за словами т.в.о. губернатора Андрія Травникова, в результаті реалізації проекту "повинна якісно змінитися ситуація з транспортною доступністю житлових масивів« Чистий Слобода »,« Південно-Західний »,« Північно-Чемской »,« Південно-Чемской »".

У місті-мільйоннику, де будівництво нових станцій метро постійно відкладається, міська електричка може дійсно вирішити транспортні проблеми жителів околиць, але в тому випадку, якщо проект буде реалізований оперативно і в повному обсязі.

За словами повноважного представника Російської гільдії керуючих і девелоперів в Новосибірську Максима Маркова, поки альтернативних варіантів електрички не існує: «Дороги для перекидання такої кількості людей неможливо розширювати.

Тут же проблема маятникової міграції - велике число жителів треба вивезти вранці і завезти увечері.

В Австрії, Німеччині та Швейцарії використовується S-Bahn - один з видів міського та приміського-міських рейкових систем В Австрії, Німеччині та Швейцарії використовується S-Bahn - один з видів міського та приміського-міських рейкових систем

Як дорогу не розширюй, у неї все одно настане піковий момент, а залізничний транспорт такого моменту не має - він перекинув людей з одного берега на інший, а далі вже курсує в спокійному режимі ». Він додає, що світовий досвід розвитку міських електричок показує - такі проекти можуть бути успішними, але далі все залежить від фахівців, які будуть займатися розвитком і проектуванням.

«Вони повинні подивитися всі можливі варіанти, купірувати ризики, зробити транспорт дійсно оперативним, без великих проміжків за часом», - пояснює він.

Однак «побічний ефект» у проекту є, впевнений Максим Марков, - з появою міської електрички вартість житла у віддалених мікрорайонах, які до того моменту стануть ближчими, підвищиться: «Є дослідження, згідно з якими, люди, звертаючи увагу на транспортну доступність майбутнього житла, визначають справедливість ціни. А за те, щоб швидше опинитися в центрі міста, багато хто готовий доплатити. Ось приклад з ринку: свого часу, як тільки компанія «Стрижі» оголосила про те, що планує розширювати дорогу в бік Мочіще, вона підняла ціни на квартири ».

Ось приклад з ринку: свого часу, як тільки компанія «Стрижі» оголосила про те, що планує розширювати дорогу в бік Мочіще, вона підняла ціни на квартири »

У компанії «ВІРА-Строй» - забудовника мікрорайону «Матрёшкін двір», жителі якого стануть пасажирами міської електрички, це частково підтверджують: «Вартість квадратного метра житла зростає з року в рік. І так, вона побічно залежить від розвитку соціальної інфраструктури - шкіл, транспорту, доріг. Але не варто забувати ще й про таку річ, як собівартість об'єкта, яка, природно, теж збільшується. Тому тут можна говорити про сукупність факторів ».

Мерія Новосибірська витратить 240 тис Мерія Новосибірська витратить 240 тис. Рублів на соціологічне дослідження на тему «Актуальність створення" Міський електрички "». Всього буде опитано 1,1 тис. Новосибирцев

У компанії-забудовнику також додають, що проект «Міська електричка» для жителів Північно-Чемской і Південно-Чемской житлових масивів буде запущений набагато раніше - уже в наступному році. Як пообіцяв Андрій Травників на виїзній нараді в ЖК «Матрёшкін двір», вони зможуть доїжджати на електричці до станції «Новосибірськ-Головний».

питання ціни

Втім, сумніватися в успіху проекту електрички в межах міста не доводиться, і приклад тому Єкатеринбург, де паралельно з метрополітеном функціонує міська електричка. Там проект був запущений восени 2005 року, а через вісім місяців після його старту був перевезений мільйонного пасажира. Як і планується в Новосибірську, в Єкатеринбурзі проект реалізували Свердловська залізниця (філія «РЖД»), уряд області та адміністрація міста. Витрати на запуск електрички склали близько 270 млн рублів, 130 млн з яких направила Свердловська залізниця - на прокладку «контактної мережі» на ділянці Шарташ - Керамік і на рухомий склад.

Залізнична лінія в Єкатеринбурзі починається на заході, проходить через залізничний вокзал, центр міста і південні райони і йде в селище Сисерть. Зараз по ній курсують електрички зі швидкістю до 70 км / год, а в середньому, шлях від околиць до центру міста займає близько 30 хвилин. Вартість квитка - 29 рублів (це на 1 рубль дорожче проїзду в єкатеринбурзькому метро).

Скільки новосибірці витрачатимуть на поїздку в міській електричці, поки невідомо, але перевізник маршрутки № 32 ( «Вокзал-Головний - Водозабір») впевнений, що вибираючи між оперативністю і витратами, пасажир віддасть перевагу зберегти гроші: «Люди свої гроші добре вважають, ці 10 -20 рублів різниці погоду роблять.

Тому якщо електричка виявиться дорогою, то пасажири продовжать користуватися звичайним транспортом.

Хоча, звичайно, її запуск сильно на весь транспорт вплине. Це скільки робочих місць буде втрачено! Ті ж наші водії автобусів і маршруток залишаться без роботи ».

Зараз вже озвучені приблизні витрати на будівництво зупиночних платформ в Новосибірську. Так, зупиночну платформа «Клещиха» вимагатиме 8 млн руб., «Чемской» - 15,5 млн руб., З.п. «Нордмолл» - 40 млн руб. Зупиночна платформа «Чистий слобода» виявилася найдорожчою - її будівництво, а також будівництво дороги по вулиці Титова на ділянці від вулиці Бийской до вулиці Дукач обійдуться в 520,5 млн руб. Незрозумілим залишається і питання про те, як ці витрати поділять між собою РЖД і влади, але в уряді регіону вже заявили, що розраховують на підтримку з боку забудовників.


«Крім будівництва платформ, необхідно також прокласти дороги до цих платформ.

І в минулому році нами був розроблений проект продовження вулиці Петухова до Прокоп'євськ, - пояснюють в компанії «ВІРА-Строй». - Він дозволить з'єднати Південно-Чемской житловий масив з Північно-Чемской. Зараз цей проект знаходиться на розгляді ».

А може правий?

Навіть якщо проектом «Міська електричка» вдасться вирішити транспортні проблеми лівобережжя, то, як вважає Максим Марков, владі незабаром доведеться зіткнутися з іншою серйозною трудністю - це стрімко розростаються житлові масиви «Джерела» і «Снігурі» правому березі.

«Розробники повинні вирішувати завдання не« Нордмолла », а підвищення комфортності проживання на всьому цьому ділянці. Адже там величезна кількість забудовників зі своїми проектами.

Варто зустрітися з тими, хто планує розвивати великі житлові комплекси і зрозуміти, де будуть створюватися ядра селективних зон.

І вже за рахунок цього проекту, а не платформи, вирішувати, як зробити так, щоб було зручніше жителям. Адже тут будуть жити - якщо всі забудовники реалізують свої проекти - близько 100 тис. Чоловік. Це, на хвилиночку, місто Бердськ. Навіть в Академмістечку жителів набагато менше - тисяч 50. А у них є прекрасна дорога і електричка, і то люди скаржаться на транспортні складності. Що вже говорити про шостому, про п'ятому мікрорайонах, про ці майбутніх осередках напруженості », - ділиться своїми міркуваннями він.

Як вважає архітектор і урбаніст, член Спілки архітекторів РФ Ігор Поповський, намічені місця будівництва платформ навряд чи будуть коригуватися, а для розвитку інших напрямків буде потрібна підтримка інвесторів і регіональних бюджетів, чого сьогодні доводиться «тільки чекати».

Як вважає архітектор і урбаніст, член Спілки архітекторів РФ Ігор Поповський, намічені місця будівництва платформ навряд чи будуть коригуватися, а для розвитку інших напрямків буде потрібна підтримка інвесторів і регіональних бюджетів, чого сьогодні доводиться «тільки чекати»

«Я не можу сказати, що будівництво четвертої платформи у« Нордмолла »- це якась помилка. В даному випадку це просто можливість використання якихось коштів для розвитку інфраструктури електрички, - пояснює він. - Я ж теж зараз можу намалювати цікаві рішення. Я б зробив естакадний перехід з «Новосибірська-Південного» на міст залізничний в районі вокзалу. Це могло б дати можливість змички лівого і правого берегів, а також швидко зв'язати Академмістечко і Толмачево. Але хто це зробить? Це серйозний захід, великі гроші ».

А може правий?
Але хто це зробить?