Ремонт і обслуговування ножного гальма велосипеда - веломайстерня
Ножні гальма велосипеда - пристрій, що забезпечує плавне гальмування ведучого заднього колеса. Інші назви - педальний гальмо, барабанне гальмо. Місце розташування вузла в конструкції велосипеда - задня вісь. Використовується в якості основного гальмівного механізму або доповнюється ручним переднім гальмом. Область застосування - старі велосипеди періоду СРСР, дитячі велосипеди, сінглспіди, сучасні міські велосипеди з фіксованою швидкістю, з одного передачею або з перемикачем передач планетарного типу. Пристрій не підтримує класичною системою механічної трансмісії.
Принцип дії . Для здійснення гальмування педалі обертаються у зворотний бік, протилежний робочого обертанню. Функції приводу виконує ланцюгова передача. Задня втулка колеса або її фрагмент є барабаном. При гальмуванні внутрішні гальмівні колодки приймають позицію розпірки і затиску гальмівного барабана.
Технічні особливості. Система заднього ножного гальма на велосипедах з вільним ходом дозволяє виконувати складні трюки у фрістайлі завдяки можливості кочення назад без примусового обертання велосипедних педалей.
переваги:
- 1 Не потрібно частий ремонт ножного гальма велосипеда і скрупульозний догляд.
- 2 Завдяки герметичності конструкції гарантований захист від пилу, бруду, дощу.
- 3 При використанні гальма цього типу не перегрівається обід.
- 4 Пристрій має невисоку вартість.
- 5 Механізм дозволяє їхати на велосипеді, що має викривлену геометрію колеса (вісімку).
недоліки:
- 1 Відсутність можливості екстреного гальмування в разі зриву ланцюга або зісковзування ноги з педалі.
- 2 Необхідність певного звикання для ефективного використання ножного гальма.
- 3 Відсутність сумісності із зовнішнім перемикачем швидкостей.
- 4 Додаткове навантаження на втулку і спиці в процесі гальмування.
- 5 Невисока гальмівна потужність.
- 6 Утруднене маневрування при чергуванні гальмування і прискорення руху.
- 7 Можливість перегріву при тривалих спусках з гір.
В яких випадках потрібен ремонт або профілактика ножного гальма велосипеда
Барабанне гальмо відрізняється зносостійкістю і довговічністю. Проте, вузол потребує періодичної перевірки, налагодження або заміні. Щоб перевірити працездатність пристрою, потрібно прокрутити в зворотному напрямку педалі велосипеда. При справному механізмі включення гальма відбувається після того, як зворотний хід педалей зробив чверть обороту колеса. Якщо гальмо включається пізніше, пристрій не працює належним чином. Оскільки механізм ножного гальма повністю розташований у внутрішній порожнині задньої втулки, не рекомендується самостійне обслуговування. Розбирання слід довірити кваліфікованому ВЕЛОМАЙСТЕР.
Періодично необхідно проводити перевірку гальмівного керуючого важеля. Конструктивно це плоска сталева рукоять (на гальмах марки Bendix). Важіль сполучений із задньою віссю і закріплений на пере велорами. При перевірці слід переконатися, що кріплення зафіксовано. Порушення фіксації може привести до того, що керуючий важіль почне обертатися спільно з віссю. Якщо виявлено від'єднання важеля, його потрібно зафіксувати в напрямку носа велосипеда.
Якщо вам потрібна установка, профілактика, настройка або заміна ножного гальма, звертайтеся до нас. Співробітники веломастерні нададуть вам необхідну професійну допомогу. Щоб зв'язатися з нами, залиште замовлення на сайті або зателефонуйте за телефоном +7 (495) 123-22-23 в Москві або +7 (812) 309-87-07 в Санкт-Петербурзі.