Річкове таксі в Санкт-Петербурзі
У період літньої навігації по річці Неві і Фінській затоці з травня по жовтень місяць, у гостей і жителів Санкт-Петербурга є унікальна можливість позбутися від транспортних проблем на автомобільних трасах (простою в задушливих і болісних «пробках», незручних маршрутів руху і довгих об'їзних доріг між сусідніми островами) діставшись по водному шляху до пункту свого призначення. Для міста, який практично побудований на воді, зовсім не дивно, що міська влада прийняла рішення запустити новий вид транспорту - річкове таксі, яке отримало назву «аквабус». Пасажири, що знаходяться в аквабусах, не ризикують бути замкненими в «пробках», а на рух по максимальному маршруту відводиться не більше 45 хвилин.
Маршрути річкового таксі
Для зручного перевезення пасажирів і забезпечення їх безпеки, на транспортному водному маршруті Санкт-Петербурга, за допомогою закріплених залізобетонних понтонів, на якорях, були встановлені 20 зупиночних пунктів. Багато із зупинок знаходяться від станцій метро не дуже далеко. В даний час в межах міста і в передмісті діє п'ять ліній аквабусов (можливі зміни маршрутів).
Маршрут №1: «Приморська лінія» - набережна Арсенальна (навпроти пам'ятника Леніну) - набережна Петроградська (навпроти будинку 18) спуск №3 - набережна Аптекарська (по вулиці Академіка Павлова навпроти будинку 5) - проспект Приморський (навпроти метро станція Чорна річка) спуск №2 - проспект Приморський (на південний схід від будинку 22, літера А) спуск №5 - проспект Приморський (нижче 3-го Єлагіна моста).
Маршрут №2: «Центральна лінія» - набережна Університетська, спуск Румянцевский - набережна Англійська (навпроти пам'ятника Мідний вершник), спуск №2 - набережна Митнінськая (нижче за течією Кронверкському моста, правий берег) - набережна Палацова (навпроти Літнього саду), спуск №1 - набережна Арсенальна (навпроти площі Леніна) - Робесп'єра набережна (навпроти шпалерно, 40 літера А) - набережна Смольная (навпроти Смольний, 6) - набережна Свердловська (навпроти ін. Большеохтінского, 4) спуск №1.
Маршрут №3: «Невська лінія» - набережна Свердловська (пр. Большеохтінскій, 4) спуск №1 - набережна Синопская (навпроти Площі Олександра Невського, 2) спуск №2 - проспект Обухівської Оборони (навпроти будинку 70) - пр. Обухівської Оборони ( навпроти будинку 163) - набережна Жовтнева (навпроти будинку 94, корпусу 1, літера Л2) - набережна Жовтнева (навпроти будинку 118) - проспект Рибальський (навпроти будинку 2) - проспект Рибальський (навпроти будинку 55).
Маршрут №4: «Курортна лінія» - набережна Арсенальна (навпроти площі Леніна) - м Кронштадт (берег Фінської затоки, спорудження 8, літера А) - м Зеленогорськ (вулиця Гаванна будинок 1, літера А) у яхт-клубу «Терійокі ».
Маршрут №5: «Приміська лінія» - м Кронштадт (берег Фінської затоки, спорудження 8, літера А) - Невська губа - Ломоносов (вул. Вугільна навпроти будинку 10).
Серед гостей міста найбільшою популярністю користується «Центральна лінія» аквабусов, яка з'єднує Університетську і Свердловську набережні, а крім того на її шляху знаходяться наступні пам'ятки: Зимовий палац, Петропавлівська фортеця і Літній сад. А Приморська, Центральна і Курортна лінії мають загальне перетин біля Фінляндського вокзалу.
Водний міський транспорт Санкт-Петербурга - аквабус - представлений на сайті http: //аквабус.рф , Де коротко описані маршрути, вартість і розклад, суду, зупинкові пункти, а також відгуки про поїздки на аквабусе.
Передбачається, що до 2013 року буде організовано створення ще чотирьох маршрутів річкового таксі: «Палацова лінія» - від набережної Макарова до Ломоносова через Петродворец і Стрельну; «Петровська лінія» - від площі Леніна до пр. Приморського (метро станція Стара Село) з організацією на Крестовському острові і Петровської косі зупиночних пунктів і заходом в р. Жданівка; «Балтійська перлина» - від пл. Леніна до нового мікрорайону (південне узбережжя Фінської затоки); «Морська лінія» - від набережної Двірцевій до порту Пасажирського. Ці маршрути будуть включені в схему єдиної міської мережі громадського транспорту, що дозволить здійснити можливість застосування на маршрутах аквабусов єдиних проїзних квитків.
Розклад і вартість проїзду річкового таксі
Можливо, що в недалекому майбутньому системи супутникової навігації «ГЛОНАСС», які сьогодні використовуються диспетчерами, щоб відстежувати просування річкового транспорту, дозволять всім зацікавленим пасажирам спостерігати за відплиттям, пересуванням і прибуттям аквабусов. У той же час, ідея замовлення річкового таксі через диспетчера, поки залишається нездійсненою.
Річкове таксі на «Приморської лінії» (протяжність 24,7 км) пропонує свої послуги щодня в період з 8:00 до 20:00 з інтервалом очікування 10 хвилин. Вартість проїзду становить: дорослий квиток - 100 рублів, дитячий - 50 рублів, провезення багажу - 50 рублів.
Річкове таксі на «Центральної лінії» (протяжність 32,3 км) пропонує свої послуги щодня в період з 8:00 до 20:00 з інтервалом очікування 15 хвилин. Вартість проїзду становить: дорослий квиток - 100 рублів, дитячий - 50 рублів, провезення багажу - 50 рублів.
Річкове таксі на «Невської лінії» пропонує свої послуги щодня в період з 8:00 до 20:00 з інтервалом очікування 10 хвилин. Вартість проїзду становить: дорослий квиток - 100 рублів, дитячий - 50 рублів, провезення багажу - 50 рублів.
Річкове таксі на «Комерційної лінії» (протяжність туди і назад 76,3 км) пропонує свої послуги щодня 3-4 рази на період: по буднях з м Кронштадта - 7:00, 9:20, 17:30; від Арсенальної набережної - 8:10, 16:30, 18:30; по вихідних і святкових днях з м Кронштадта - 10:00, 12:10, 15:30 17:40; від Арсенальної набережної - 11:10, 13:10, 16.40 19.00. Вартість проїзду становить: дорослий квиток - 200 рублів, дитячий - 100 рублів, провезення багажу - 100 рублів.
Річкове таксі на «Приміською лінії» (протяжність 7 км) пропонує свої послуги щодня в період: у будні з м Кронштадта - 7:20, 9:20, 14:00, 16:00, 18:00, 21:30; з м Ломоносова - 8:30, 12:00, 15:00, 17:00, 20:00, 23:00. Через відкриття дамби і пуску на цьому напрямку автобуса, перевізник в цьому сезоні поки вирішив відмовитися від даного маршруту. Передбачається, що замість нього відкриється новий маршрут: від Арсенальної набережної до набережної Макарова, на Морський фасад, потім в м Ломоносов і м Кронштадт. Так як узгодження ще не отримані, то ця лінія відкриється пізніше інших. Ймовірно всього, що вартість проїзду на цій лінії буде не менше, ніж на маршруті «Комерційної лінії».
Вартість проїзду здійснюється відповідно до ст. 100 «Кодексу внутрішнього водного транспорту Російської Федерації» від 7 березня 2003 року № 24-ФЗ. Діти до 5 років - безкоштовно (без місця), від 5 до 10 років - по дитячому квитку. Оплатити проїзд можна готівкою або проїзним «Подорожник».
Компанії перевізники на річковому таксі
Адміністрація м.Санкт-Петербург в особі комітету з транспортно-транзитної політики (КТТП) підвела підсумки конкурсу по праву перевезення пасажирів на наявних маршрутах річкового таксі. Претендентів знайшлося небагато, так як у бізнесменів немає особливого бажання займатися водними перевезеннями.
Одна з цих компаній, ТОВ «МБС», яка організовує маршрут на «Приморської лінії» за допомогою катера «Hitek 85C» (4 штуки пасажиромісткістю 12 чоловік і з максимальною швидкістю до 80 км / ч).
Інша компанія ТОВ «Інтер яхт сервіс» (пров. Червоногвардійський, д. 23, літ. К, пом. 22Н, кім. 020А) здійснює перевезення пасажирів на двох маршрутах: «Невська лінія» і «Центральна лінія». У даного перевізника функціонують суду 2-х типів: «Стріла-7» (пасажиромісткістю 12 чоловік і максимальною швидкістю до 60 км / год, а при наявності на леєрне огородження троса для кріплення - є можливість перевезення до 2-х велосипедів); «Інграм» (пасажиромісткістю 36 чоловік і з робочою швидкістю до 50 км / ч).
Чергова компанія - ТОВ «Російські круїзи» (на сайті www.russian-cruises.ru ) Пропонує свої послуги річкового таксі на маршруті «Курортна лінія» за допомогою нового судна «Катамаран» (пасажиромісткістю 70 чоловік і зі швидкістю руху до 45 км / год, а також можливе надання перевезення до 10-ти велосипедів - при наявності троса для кріплення) .
Четверта компанія перевізник - ТОВ «Північно-Західне пароплавство» (на сайті www.nwsc.spb.ru ) Здійснює свої послуги на маршруті міського річкового таксі «Приміська лінія», де курсує унікальний двопалубний теплохід «Нева» (пасажиромісткістю 120 чоловік зі швидкістю пересування до 27 км / ч) або теплохід на підводних крилах «Метеор» (пасажиромісткістю 120 чоловік зі швидкістю 75 км / год).
Усі судна мають оснащення плотами і рятувальними жилетами. Посадка на річкове таксі проводитися на загальних зупинках водного транспорту, які обладнані лавками для очікування і навісами. Також поруч з кожним причалом встановлені стійки інформації та кабінки біо-туалетів.
Додаткову інформацію з усіх питань можна отримати в КТТП Санкт-Петербурга по телефону +7 (812) 576-28-28.
Нюанси при очікуванні, навантаження і пересуванні на річковому таксі
Поява річкового таксі в Санкт-Петербурзі було з ентузіазмом сприйняте пасажирами для пересування водним способом. Плануючи поїздку, розраховуйте, що очікування може зайняти близько півгодини.
Досить легко знайти зупинний пункт річкового таксі, який знаходиться на хитному понтоні з інформаційними стендами про схему маршруту. Персоналу там немає, а за телефонами вказаними на стендах багато інформації не отримаєте. З метою безпеки при посадці і висадці, бажано, щоб чергував персонал.
Досвідчені пасажири, допоможуть Вам розібратися з якого боку і куди прибувають аквабуси. Тривалі затримки очікування відбуваються, якщо один з аквабусов відправляється на заправку. Якщо у Вас є невелика дитяча коляска (провозять безкоштовно), то вона легко поміститься в аквабус. Без сили і певної вправності спустити коляску важко, тому заздалегідь підготуйтеся до її спуску до приходу аквабуса.
Екіпаж річкового таксі - 2 людини (капітан і помічник). Під час висадки і посадки, помічник допомагає піднятися або зійти пасажирам, а також продає квитки на річкове таксі під час руху. При цьому не забудьте його попередити про те, куди Ви їдете - до проміжної або кінцевої станції. Перед поїздкою не забудьте ознайомитися з інструкцією по користуванню рятувальним жилетом.
Негласне правило, яке діє на всіх лініях маршруту: туди і назад поїздка відразу не відбувається, необхідно на кінцевій станції зайняти чергу на наступний катер. Крім того, якщо очікуєте аквабус на проміжній станції, то будьте готові відповісти на сигнал водія жестом, якщо бажаєте сісти на річкове таксі (буває, що проходять повз). Якщо аквабус переповнений (місця зайняті), то він просто не зупиниться. Як правило, до 17-18 годин в будні дні - аквабуси пустують.
Дана інформація дозволить відчути безпечне і приємне враження від подорожі на річковому таксі.
Переваги та недоліки річкового таксі
З часу введення в дію річкових таксі за наявними маршрутами, були відзначені переваги і недоліки в експлуатації аквабусов, і оснащення пунктів зупинок.
переваги:
- поїздка на аквабусе дозволяє без проблем і своєчасно дістатися до пункту призначення;
- аквабус допомагає розвантажити наземні транспортні шляхи міста, де водний маршрут успішно заміняє сухопутний;
- річкове таксі привабливо як туристично-екскурсійного судна по визначних пам'ятках міста;
- аквабус - романтичний і екологічно чистий вид транспорту;
- проект річкового таксі - дотаційний (вигода для пасажирів).
недоліки:
- швидкість аквабуса низька і тому він не може бути конкурентоспроможний звичним видам громадського транспорту під час руху на максимальні відстані;
- інтервал руху може бути більше через сходження аквабусов з маршруту і великого напливу пасажирів;
- маленька пасажиромісткість аквабусов (в годину-пік катера повністю заповнюються і не зупиняються на проміжних зупинках);
- при сильному хвилюванні на річці і штормовий вітер рух річкового таксі зупиняється;
- собівартість поїздки не покривається ціною квитка (робота за рахунок дотацій з міського бюджету);
- не завжди актуальна офіційна інформація на стендах.
Сезонність - головна проблема перевізників на річці. Тому персоналу річкового таксі навряд чи вдасться взимку повторити успіх власників наземних маршруток, так що їм залишається поки лише розраховувати на літній короткий сезон. Заслуговують на увагу катера на повітряній подушці, які вирішують проблему сезонності.
Найсерйозніша проблема для річкового таксі в Санкт-Петербурзі - стан річкової і берегової інфраструктури. Необхідно якомога більше мати сервісні центри для ремонту і технічного обслуговування маломірних суден. Необхідно набагато більше існуючих і добре обладнаних заправних станцій. Компанія «ШіпОйл» в Санкт-Петербурзі може служити моделлю такої станції по заправці паливом маломірних суден. Бетонний корпус цієї плавучої заправної станції довжиною 21м і шириною 7 м обладнаний двома паливно-роздавальними колонками. Станція приймає льяльні, що збираються на дні трюму забруднені води з маломірних суден, що має особливе значення для екології (очищення петербурзької акваторії).
Ідея проекту річкового таксі виглядає дуже привабливою і повноцінно вигідною для транспортної інфраструктури міста.
Наданими послугами річкового таксі користуються як мешканці, так і гості Санкт-Петербурга. Особливо цей вид транспорту полюбився екскурсантам і туристам, які отримали унікальну можливість розглядати, в зовсім іншому ракурсі, краси міста. Крім того, річкове таксі - порівняно новий вид транспорту, який впевнено входить в громадське життя міста і міцно завойовує собі славу транспорту майбутнього.
Корисні ресурси:
http://routes.transport.spb.ru/index.html
http://www.infoflotforum.ru/index.php?showtopic=30963&st=0
http: //аквабус.рф/glavnaya/
http://www.spbtalk.ru/
Всі питання, що стосуються теми цієї статті Ви також можете обговорити на нашому форумі www.apoi.ru/forum
Php?