Шпаргалка для гостя: транспорт Єкатеринбурга, від підземки до електрички
У Єкатеринбурзі немає хіба що монорельса
Єкатеринбург відомий як найкомпактніший мільйонник Росії. Дійсно, більше півтора мільйонів чоловік живуть тут на відносно невеликій площі. Переміщатися по місту їм допомагає розвинена система громадського транспорту, в якій є і метро, і трамваї, і тролейбуси, і навіть міська електричка (немає хіба що пасажирського монорельса). Про кожному виді транспорту розповімо докладніше.
трамвай
У Єкатеринбурзі тридцять маршрутів трамваїв, рейки ведуть майже в усі райони. Городяни люблять цей вид транспорту за те, що він набагато менше, ніж тролейбус і автобус, схильний до впливу пробок. Безліч ліній прокладені за межами проїжджої частини, так що машини на них ніколи не заїжджають.
Трамваї намагаються ходити за розкладом, який можна знайти на кінцевих станціях і на сайті Єкатеринбурзького трамвайно-тролейбусного управління. На жаль, через затори і ДТП на рейках укладатися в таймінг виходить нечасто. Інтервал руху трамваїв вказано на табличках на зупинках, скоро в місті з'являться і електронні табло з актуальною інформацією. На них можна буде побачити, чи скоро прийде ваш трамвай.
На лініях багато стареньких чеських трамваїв. Вони не дуже комфортні і іноді ламаються. Останнім часом їм на допомогу приходять нові сучасні трамваї, в яких є теплові гармати, зручні поручні і сидіння і навіть телевізійні табло з новинами і оголошеннями.
Трамвай користується привілеєм їзди майже без пробок.
тролейбус
Це єдиний вид громадського транспорту, який останнім часом ніяк не розвивається. Рогаті машини ходять по двадцяти старими маршрутами, де покірно стоять в пробках. Тролейбуси в місті не оновлювалися як мінімум тридцять років, купувати нові не планується.
До деяких районів, наприклад до Сортировки, на тролейбусі доїхати неможливо. В інші мікрорайони, наприклад Шинний, навпаки, складно буде доїхати на іншому виді транспорту. Ось чому, вирушаючи в дорогу, варто заздалегідь вивчити карту маршрутів. Можливо, пункт призначення знаходиться саме в тому затишному куточку Вторчермета або Піонерського селища, де існує тільки одна зупинка - тролейбусна.
Рогата громадський транспорт пересувається тільки за своїми уторованим стежках
автобус
Цей вид транспорту, чиї маршрути не обмежені ні проводами зверху, ні рейками знизу, досить непогано розвинений в Єкатеринбурзі. Розгалужена мережа маршрутів охоплює практично все місто. З однієї точки в іншу майже завжди можна дістатися на автобусі. Винятки зустрічаються нечасто: наприклад, з Уралмаша в центр Єкатеринбурга автобуси не ходять - навіщо, якщо все їздять на метро?
Кілька років тому адміністрація Єкатеринбурга провела серед городян конкурс і вибрала єдиний колір міських автобусів - зелений. Після цього для міста купили більше 150 нових зручних машин. Низькопольні автобуси спеціально зроблені так, щоб в них могли зайти інваліди та матері з колясками. Усередині працюють теплові гармати.
Крім муніципальних автобусів в Єкатеринбурзі є і приватні. Підприємці возять пасажирів на жовтих «Богданах» та інших машинах. Кому б не належав автобус, проїзд в межах міста буде коштувати однаково. І оплатити його можна буде транспортною картою (Екарта), про яку ми розповімо пізніше.
Автобуси - найчисленніший вид громадського транспорту
маршрутка
Найменші і верткі перевізники Єкатеринбурга зазвичай повторюють маршрути іншого транспорту побільше, але з невеликими відмінностями. Догоджаючи окремим групам пасажирів, маршрутники набувають свою аудиторію. Мабуть, поїздку в маршрутному таксі не можна назвати дуже комфортною. І все ж іноді вона може бути кращим способом потрапити в потрібне місце. Знову ж проїзд у маршрутці коштує стільки ж, скільки на будь-якому іншому виді транспорту, заплатити можна Екартой.
Маршрутки спритнішими своїх старших братів - автобусів
метро
У Єкатеринбурзі складно будувати метро через гірської породи, на якій стоїть місто. Ось чому тут поки тільки одна гілка метрополітену. Дев'ять станцій витягнуті уздовж осі «північ - південь»: від «Проспекту Космонавтів» на Уралмаші через «Уральську» в районі залізничного вокзалу, «Площа 1905 року» в центрі до «Ботанічній» ближче до південному кордоні міста.
Про переваги пересування на метро відомо всім, хто знайомий з підземкою в будь-якій точці світу. Тут завжди гарна погода, світло і чистота, а поїзди ходять по годинах. У метрополітені Єкатеринбурга дійсно красиво - кожна станція побудована за своїм архітектурним проектом, так що її можна розглядати як музейний павільйон. В одній представлені уральські камені, інша нагадує салон літака, третя - бджолиний вулик. Чого в уральській підземці не вистачає, так це торгівлі (всі кіоски з-під землі прибрали) і урн (з метою безпеки в метро немає жодного сміттєвого контейнера).
Підземні ходи метрополітену ще не встигли розростися і поки не розгалужуються
міська електричка
Цей вид транспорту хороший для тих, кому потрібно регулярно їздити з важкодоступній околиці на роботу. Лінія починається на станції «Єкатеринбург-Сортувальний» на заході, проходить через залізничний вокзал, робить кілька зупинок в центрі міста і через південні райони йде в селище Сисерть. З околиці до центру на електричці можна дістатися за півгодини, вартість проїзду - 29 рублів (купити квиток можна в поїзді або касі на станції). Розклад шукайте на E1.RU.
Міська електричка - швидка газель серед інших видів громадського транспорту
«Експрес-Кольцово»
Приїжджим може бути цікава і електричка «Експрес-Кольцово». На цьому поїзді можна дістатися з аеропорту до залізничного вокзалу і навпаки за 59 рублів. Квитки продаються на станції і в поїзді. Експрес не запізнюється, не варто в пробках і коштує набагато дешевше, ніж таксі. Але рейсів у нього мало. Ранковий відходить від станції в 6:28 і прибуває на вокзал в 7:08. Вечірній рейс відправляється о 18:47 і прибуває о 19:27.
Під час чемпіонату світу з футболу користуватися «Експресом-Кольцово» буде ще зручніше.
«Експрес-Кольцово» пробігає рідко, але швидко
Як вибрати транспорт
Збираючись в дорогу, вивчіть карту міста. Найкраще тролейбусно-автобусні мережі промальовані на Яндекс.Картах і 2Gis. Детально кожен маршрут можна розглянути на сайті Єкатеринбурзького трамвайно-тролейбусного управління .
Зверніть увагу: не завжди варто вибирати підказаний сервісом маршрут, який доставить вас в точності до місця. Часто транспорт випливає з точки А в точку В далеко не найкоротшим шляхом, а навпаки, петляє так, щоб зачепити якомога більшу площу міста. Тому тим, хто з Ельмаше планує виїхати на Вторчермет, варто десять разів подумати, перш ніж сісти в прямий трамвай № 25: поїздка без пересадок може відняти до трьох годин.
Як побачити, де їде твій транспорт
Якщо вам пощастило, на вашій зупинці є електронне табло з інформацією про те, коли прийде транспорт. Якщо ж ні, відстежуйте його в інтернеті. Наприклад, за допомогою програми Яндекс.Транспорт або Еду.Екб для смартфона. У першому на карті видно взагалі всі трамваї, тролейбуси і автобуси близько вас. У другому вибираєте потрібний маршрут і бачите все машини на ньому.
На сайті ЕТТУ є відразу дві онлайн-карти, за якими зручно відстежити свій трамвай або тролейбус. На першій досить відзначити, що цікавлять маршрути, і всі машини будуть бігати у вас на очах в режимі реального часу. На другий потрібно вибрати зупинку, де ви стоїте, за першою літерою. Так ви отримаєте відомості про те, коли приїде потрібна машина.
Як заплатити за проїзд
Проїзд в міському громадському транспорті Єкатеринбурга коштує 28 рублів. Сума однакова для трамваїв, тролейбусів, автобусів, маршрутного таксі і метро. У підземці є можливість прикласти до турнікету свою банківську карту з чіпом або купити жетон в віконці. У всіх інших транспортних засобах можна розплатитися готівкою, працюють кондуктори. І, звичайно, всюди без винятку діє транспортна карта Єкатеринбурга, яка називається Екартой. Про неї докладніше.
Екарта - універсальний засіб для оплати проїзду в Єкатеринбурзі
Чим хороша Екарта
Транспортна карта Єкатеринбурга - зручний спосіб заплатити за проїзд, чи не розсипаючи по салону неслухняну дрібниця. Один дотик картки до спеціального пристрою у кондуктора, і квиток у вас в руках. А ще Екарта допомагає платити за поїздку менше встановлених 28 рублів. Економлять ті, хто купує проїзний на певну кількість поїздок; в залежності від їх числа, подорож на трамваї або автобусі для дорослої людини буде коштувати до 24 рублів.
З недавніх пір в Єкатеринбурзі діють два почасових тарифу Екарти. Заплативши 30 рублів, ви можете зробити скільки завгодно пересадок, якщо укладетеся в півгодини. За 40 рублів на всі пересадки дається годину. Тарифи працюють в трамваях, автобусах, тролейбусах і маршрутках - всюди, крім метро. Погодинної тариф можна підключити до своєї Екарте в пунктах поповнення. А можна купити спеціально випущену під тариф карту - вона коштує 75 рублів. Залишилися питання? шукайте відповіді тут .
Де купити і поповнити Екарту
У касі будь-якій станції метро, в кіоску «Роспечать», відділеннях Пошти Росії, в пунктах прийому платежів «Фрісбі» ( тут можна побачити їх адреси). Поповнити картку можна на тих же точках і в терміналах самообслуговування Ощадбанку.
Якщо ви просто хочете зробити поїздки на громадському транспорті більш зручними, використовуйте Екарту як гаманець (хоча навіть в цьому випадку замість 28 рублів вам доведеться заплатити тільки 26). Якщо хочете економити більш серйозно, вибирайте один з тарифів. Ось варіанти для громадян без пільг:
- проїзний на місяць на необмежену кількість поїздок в будь-якому транспорті - 2800 рублів. Один або два види транспорту обійдуться дешевше
- на 60 днів на будь-який транспорт: 20 поїздок за 500 рублів (25 рублів за поїздку), 40 поїздок за 980 рублів (24,5 рубля за поїздку), 70 поїздок за 1680 рублів (24 рубля за поїздку).
Екарту можна зробити ще зручніше, якщо завантажити її в телефон. Це можуть зробити власники декількох моделей смартфонів HTC, Sony і Philips. На цих пристроях вже встановлено додаток «Гаманець», з його допомогою можна поповнювати вбудовану Екарту. Чи є такий додаток у вас? перевірте на www.cardsmobile.ru . Розплатитися віртуальної картою не складніше, ніж матеріальної - просто піднесіть екран до терміналу.
Винятки зустрічаються нечасто: наприклад, з Уралмаша в центр Єкатеринбурга автобуси не ходять - навіщо, якщо все їздять на метро?Залишилися питання?
Чи є такий додаток у вас?