Тест The Village: Як працює новий термінал аеропорту Пулково
З 4 грудня замість двох терміналів аеропорту Пулково відкриється єдиний транспортний хаб, який приймає і відправляє практично всі авіарейси в Санкт-Петербурзі. Фотограф і кореспондент The Village побували в новій будівлі, де проходять останні випробування, і дізналися, чим займаються тисячі волонтерів.
150 000
кв. м - загальна площа комплексу
17 000 000
пасажирів на рік - обсяг перевезень
88
стійок реєстрації
110
кабін паспортного контролю
1760
машино-місць
на відкритій і критої стоянках
7
стрічок видачі
багажу
Тести об'єднаного терміналу
Протягом трьох місяців Пулково щодня тестують більше 200 чоловік. Такі випробування проводять далеко не у всіх аеропортах світу, але в Петербурзі в новий хаб переїжджають відразу два термінали, тому потрібно виключити ймовірність транспортного колапсу.
Тести кожен день починаються однаково. Волонтерам, які виступають в ролі пасажирів, видають картки із завданнями: один везе негабаритний вантаж (наприклад лижі), інший - їде транзитом, третього доводиться зображати неповнолітньої дитини без супроводу. У деяких в валізах виявляються сюрпризи - заборонені вантажі або імітації вибухових пристроїв. «Пасажири» про них, звичайно, не підозрюють. Ролі п'яних або агресивних пасажирів не дістаються нікому: такі ситуації добре відпрацьовані і не вимагають додаткових репетицій. Кожному «випробувачеві», як їх тут називають, на найближчі п'ять годин тестів дають нове ім'я. До слова, цілком реальне - з баз даних міжнародних авіакомпаній. Іноді ці імена оголошують по гучному зв'язку, що збиває волонтерів з пантелику.
Олександр Ларіш
менеджер проекту
по операційній готовності
Ми кожен день симулюючи нестандартні ситуації. 29 жовтня проведемо випробування позаштатної ситуації - пожежі. Це дозволить змоделювати повномасштабну евакуацію всіх пасажирів з аеропорту. В інших надзвичайних ситуаціях, як правило, евакуюють тільки окремий сектор. На тесті будет 1 000 волонтерів і 700 співробітників, серед яких і МНС, і швидка, і поліція. 12 листопада проведемо евакуацію через загрозу терористичного акту і вибуху. Для співробітників аеропорту важлива присутність живих людей, тому що інакше вони б вели себе не так, як ведуть в реальності. Обидва терміналу зіллються в один, тому в випробуваннях беруть участь навіть працівники з великим стажем.
Якщо якісь системи перестають працювати - добре, в цьому і є сенс наших тестів. Ми відразу включаємо керівництво по позаштатних ситуацій і відпрацьовуємо їх. Тести дуже корисні, але проводять їх не завжди - в Москві такі ж проводили до запуску третього Шереметьєва.
Співробітники, на відміну від волонтерів, поводяться вкрай серйозно. Для них це вже справжня робота з новим обладнанням. Кожен день для перевірки обладнання виходять по 400-450 чоловік. Звітувати про роботу просять всіх, в тому числі і «пасажирів». Багато з них навіть пропонують слушні ідеї: голосніше оголошувати пасажирів, організувати в терміналі душ, поставити більше лавок. Поки в терміналі досить брудно і холодно, тому в анкетах зворотного зв'язку найчастіше пишуть про ці проблеми, не помічаючи інших.
Зона реєстрації та огляду
У петербурзьких аеропортах багажної системи не існувало в принципі. За шторками у зони реєстрації просто стояли вантажники, розкладають валізи і сумки по візках. Тепер весь багаж маркують спеціальним штрих-кодом і відправляють на автоматичний конвеєр для обробки. До того моменту, як пасажир від стійки реєстрації доходить до залу огляду, його речі обробляють - це займає 5-7 хвилин. Тому, крім квитка, перед оглядом сканують і багажний талон. На екрані висвічується зелений, жовтий або червоний сигнал, які означають відповідно безпечний, ще не оброблений і небезпечний багаж. В останньому випадку людини відправляють в кімнату ручного огляду.
Процедура огляду майже не змінилася, але для тих, хто не бажає знімати взуття, ремінь або хрестик, з'явилася нова опція: можна проїхати через рамку, яка просвічує все внутрішні органи. Їх зображення досить детальні для того, щоб збентежити майже будь-якого, хто загляне в монітор.
Ігор Лаптєв
керівник служби
по зв'язках
з громадськістю
Перехід від зони огляду до залів вильоту і очікування спланований за таким же принципом, як магазин Ikea, - люди просто йдуть по заданому маршруту. Так ось, щоб потрапити в зали очікування вильотів, доведеться пройти через ряди алкогольних напоїв, цукерок і парфумерії в duty free. Це міжнародна практика. Не секрет, що істотна стаття доходу аеропорту - це торгівля. В аеропортах по всьому світу найдорожча преса в кіосках і їжа в кафе. Але ми подбали про всі пасажирах: буде багато вендінгових автоматів з кавою і снеками. Можна буде поїсти і в «Макдоналдсі», і в ресторані «Камчатка» Аркадія Новикова.
Нагадую, все побудовано за рахунок коштів інвесторів. Платники податків сюди ні копійки не вклали. Істотна частина суми - це кредити, тому на керуючу компанію після запуску ляже велике навантаження. Парковка, природно, залишиться платною, але суми поки не можу назвати. Якщо і виросте, то несуттєво. Крім відкритої стоянки, з'явиться багаторівневий паркінг на 560 місць. А від парковки до терміналу кожні п'ять-сім хвилин курсуватиме безкоштовний шатл.
Нинішній термінал Пулково-1 стане залом очікування для пасажирів внутрішніх рейсів. З грудня 2013 року до червня 2014-го його закриють на реконструкцію і за цей час між старим і новим будівлями побудують коридор. Пулково-2 буде працювати до червня, після його передадуть місту. Що буде з ним далі - поки невідомо.
багажна система
Про останній нововведення волонтери дізнаються в самому кінці. Це велике багажне відділення з автоматичним сортуванням, яка знижує ймовірність втрати речей. По крайней мере, в разі пропажі буде точно відомо, на якій стадії вона сталася. Накладка може статися тільки в тому випадку, якщо на валізі занадто багато багажних наклейок з минулих рейсів. Якщо система вважає одну з них, то є шанс через кілька тижнів побачити свій багаж повернувся з кругосвітньої подорожі.
ОЛЕКСІЙ ГРОМОВ
менеджер по запуску багажної системи
Система не регулює час видачі багажу, так як воно багато в чому залежить від роботи наземних служб аеропорту. Як і раніше до повітряного судна подають візки, багаж розвантажують. Збої можуть бути в тих випадках, коли в аеропорт одночасно прибувають кілька повітряних суден або коли ми реконструюємо перони і рух багажних візків утруднено. Зате час обробки трансферного багажу зменшиться значно. Контейнер з такими сумками вантажиться в літак окремо. І вантажать його на окрему стрічку, яка все обробляє автоматично.
Стати волонтером може будь-який житель Петербурга старше 18 років. Для цього необхідно залишити заявку по телефону (812) 332-03-04 або електронною поштою [email protected] .
Фотографії: Діма Циренщіков