У Бресті з аукціону продані лоти на чотири ділянки для розміщення велокофеен
Ноу-хау для Бреста
Нещодавно в ЗМІ широко була розтиражована інформація про те, що на вулицях Бреста скоро з'являться велокофейні . Тоді Брестський міський центр з управління нерухомістю тільки готувався виставити 14 липня на аукціон чотири лоти - земельні ділянки площею по 5 кв. метрів кожен для розміщення таких ось нових для міста торгових об'єктів. Рішенням міськвиконкому були визначені місця для велокофеен: на перетині вулиць Куйбишева та Міцкевича (зі сторони автовокзалу), набережної Франциска Скорини (навпроти магазину «1000 дрібниць»), біля будинку №35 по проспекту Машерова і на перехресті вулиць Будьонного і Радянської.
Схема розміщення ділянок для велокофеен в Бресті
Торгувати в цих мобільних кав'ярнях буде дозволено не тільки каву, але і іншими гарячими безалкогольними напоями, кондитерськими виробами, морозивом і навіть вареною кукурудзою.
Велокофейня - це одна з різновидів мобільної кав'ярні. Особливістю її є те, що вона розміщується на велосипеді зі спеціальною триколісній базою і потужною рамою. Зазвичай велокофейню роблять яскравою, красивою, що привертає до себе увагу. Вона має можливість роботи в двох варіантах: автономно і від мережі.
До речі, всього на п'ятничному аукціоні планувалося реалізувати 26 лотів, які представляють собою спеціалізовані майданчики для розміщення торгових точок з продажу плодоовочевої та хлібобулочної продукції, напоїв або, наприклад, сувенірів.
Щоб дізнатися, як пройшов цей аукціон і знайшлися бажаючі відкрити велокофейні, 17 липня кореспондент «БГ» звернулася до міського центру з управління нерухомістю.
«Аукціон відбувся, лоти розпродані, - відповіла юрисконсульт центру Марина Карпук. - Всі чотири лоти на ділянки під велокофейні були придбані. Поки договір оренди майбутні власники велокофеен не уклали. Але протоколи переможцям аукціону вже видані. У них ще є час і на оплату, і на укладення договорів оренди ».
Слідом за столицею
А ось в столиці перші велокофейні з'явилися ще в 2014-му. Мережа мобільних кав'ярень «Кофе-кейк» створив білорус Андрій Пивоваров, довгий час жив до цього в Чехії. Два перших велосипеда він за власним розумінням обладнав сам, а ось третій робив вже за подобою голландських. Адже найперші велокофейні з'явилися в Нідерландах, де давно є спеціальні заводи, які займаються виробництвом обладнання для кав'ярень на колесах і іншого транспорту на велосипедної базі.
Слід зазначити, що перш ніж Андрій перебрався з велокофейнямі до Мінська, він відкрив їх у Вітебську, на своїй малій батьківщині. Якщо там він міг, переміщаючи кав'ярню, ловити потік людей, то в столиці все виявилося складніше. Узгодити маршрут з владою і продавати каву, пересуваючись по місту, відразу не вийшло. Але ж весь сенс і полягає в мобільності.
Ще один плюс велокофеен - це більш низькі ціни на реалізовану в них продукцію в порівнянні зі звичайними закладами. Витрати в них, за визнанням власника, нижче, ніж в традиційному кафетерії. Його кав'ярні на колесах в достатній мірі автономні, у них є спеціальне газове обладнання і потужні акумулятори. Це дозволяє працювати близько доби в повністю автономному режимі.
У багатьох містах Європи користуються попитом затишні велокофейні з прокатом велосипедів. Випити чашку напою, що бадьорить і взяти велосипед напрокат - мрія сучасного еко-мандрівника, який не любить платити за міський транспорт, що вимагає очікування, пересадок, піших переходів. Кафе-прокати розташовують біля вокзалів і стоянок міжміського транспорту.
Щось подібне з'явиться і на Брестських вулицях. Фото: vk.com/coffee3kolesa
Чи не загубити справу на корені!
До речі, сьогодні на просторах інтернету можна знайти багато пропозицій щодо постачання подібного обладнання і рад по відкриттю цього бізнесу. Але фахівці загострюють увагу, що і ризиків при цьому багато. Знищити його може невдало вибране місце для мобільної кав'ярні, заміна натуральної кави сурогатом, погана якість обслуговування, зневага графіком роботи, а також недотримання персоналом санітарних норм і елементарних правил особистої гігієни.
Питання про те, коли з'являться брестські велокофейні і чи будуть вони дійсно мобільними, ще залишається відкритим.
«Поки у нас поняття« велокофейня »не існує, - пояснила головний спеціаліст управління торгівлі та послуг Брестського міськвиконкому Марина Гоменюк. - Скоріше це сприймається як візок для продажу товарів. Приїхав на місце і торгуй. Думаю, що для підприємців це може бути вигідно. Але низька санітарна культура може занапастити справу на корені. А адже дотримання елементарних санітарних правил - це здоров'я людей і їх безпеку. Поки рано говорити, як себе проявлять ці нові торгові об'єкти, все ще потрібно відпрацювати на практиці. Важливо, щоб не було такого: спочатку гайки покрутив, а потім тими ж руками за булочку взявся ».
За її словами, в Бресті часто кав'ярні і точки громадського харчування відкривають люди без торгового освіти і достатніх знань в цій сфері.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.