У медустановах уже почали відмовляти пацієнтам в підписанні декларацій: як діяти
03 квітня 2018, вівторок, 21:25 2931
2018-04-03T21: 25: 00 + 03: 00 Суспільство 2019-07-15T04: 57: 28 + 03: 00
Українські Новини
Українські Новини У медустановах уже почали відмовляти пацієнтам в підписанні декларацій: як діяти
У медустановах уже почали порушувати права пацієнтів. Фото: pixabay.com
Про це йдеться в повідомленні прес-служби Міністерства охорони здоров'я.
"З початком кампанії" Лікар для кожної сім'ї "в деяких закладах первинної медичної допомоги зафіксовано порушення права пацієнтів на вільний вибір лікаря. Нагадуємо, що відмовити в підписанні декларації можуть тільки з двох причин: заклад ще не підключено до електронної системи охорони здоров'я або всі лікарі медустанови набрали оптимальну кількість пацієнтів ", - йдеться в ньому.
Про порушення повідомляють і користувачі соцмереж.
У МОЗ нагадали, що в лікарнях не мають права відмовляти пацієнтам в підписанні декларації з лікарем через місця реєстрації.
У МОЗ опублікували інструкцію, як діяти в разі відмови в медустановах укладати договір з пацієнтом:
- Перш за все подумайте, чи не варто вибрати інший медичний заклад, в якому не намагатимуться порушувати ваші права, встановлені законом.
- Процитуйте лікаря "Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу", затверджений Наказом МОЗ №503 від 19 березня 2018 року. Саме цей документ регламентує процес вибору лікаря, уявлення і припинення дії декларації за вибором лікаря: "Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право вибрати лікаря, який надає ПТД, незалежно від зареєстрованого місця проживання", - йдеться в Порядку.
- Зверніться за роз'ясненнями до головного лікаря.
- Якщо головний лікар відмовляє в реалізації вашого права на вільний вибір лікаря, зверніться до місцевого управління охорони здоров'я з заявою на ім'я керівника управління.
Зразок заяви:
Відмова через те, що лікар вже набрав оптимальну кількість пацієнтів:
Оптимальна кількість пацієнтів для терапевта - 2000, педіатра - 900, сімейного лікаря - 1800. Обсяг практики може відрізнятися від оптимального в залежності від соціально-демографічних, інфраструктурних та інших особливостей території, в межах якої проживають люди, що належать до відповідної практики. Наприклад, якщо сімейний лікар працює в селі, де проживає 2000 чоловік, то всі жителі зможуть обслуговуватися в ньому. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. На початку кампанії майже виключені випадки, всі лікарі медзакладу вже набрали оптимальну кількість.
Якщо вам все-таки відмовляють у підписанні декларації з цих причин, ви можете:
- Звернутися до головного лікаря, який підтвердить або спростує інформацію про кількість пацієнтів, яку набрали лікарі медзакладу.
- Якщо головний лікар відмовляється надати роз'яснення, зверніться до місцевого управління охорони здоров'я з заявою на його ім'я керівника управління.
- Ви можете поділитися своїм досвідом в спеціальній формі зворотного зв'язку МОЗ України.
- Ви завжди можете вибрати інший медичний заклад, де вам будуть раді. Гроші за ваше обслуговування повинні отримати ті медичні установи і лікарі, які готові до змін.
Відмова, через те, що заклад не підключено до системи:
Пацієнт не може підписати декларацію з лікарем, якщо заклад, в якому працює лікар, не має з'єднання електронній системі охорони здоров'я. Це технічно неможливо.
Що робити:
- Дізнайтеся точну дату, коли заклад будуть підключені до системи "Електронний здоров'я". Якщо відповіді на це питання немає у вашого лікаря і реєстрації, то зверніться до головного лікаря.
- Якщо ви вже визначилися з лікарем і медучреждением, куди будуть направлятися гроші за ваше обслуговування, ви можете очікувати: кампанія по вибору лікаря триватиме до тих пір, поки всі українці не виберуть собі лікаря.
- Ви також можете вибрати іншого лікаря. Підключення до електронної системи медустанови, які готові підписувати декларації з пацієнтами, ви дізнаєтеся по наклейці "Тут можна вибрати свого лікаря".
Як повідомляли Українські Новини, 2 квітня стартувала головна частина медичної реформи - українці повинні обрати свого сімейного лікаря і підписати з ним договір.
Тим часом, у Міністерстві охорони здоров'я розвінчали популярні міфи про вибір лікаря .