Uber через два роки, або Чому українцям вже "краще на метро"

  1. Uber сьогодні
  2. Ukraine Uber Lanos
  3. Для водіїв або для пасажирів
  4. Все під контролем?
  5. Uber на "бляхах"
  6. Про легалізацію

Як змінився сервіс за останній час, і чому клієнти Uber пропонують користуватися громадським транспортом.

Радість від приходу Uber затьмарили проблеми, з якими останнім часом довелося зіткнутися користувачам.

Все частіше можна почути негативні відгуки про сервіс, а також заклики не користуватися його послугами і їздити на метро.

ЕП з'ясовувала, що пішло не так.

Uber сьогодні

Uber - мобільний додаток для замовлення таксі онлайн. Користувач, який встановив додаток, може замовити машину в два кліка, замість того, щоб чекати на лінії, коли звільниться оператор, і пояснювати, куди потрібно їхати.

Це також зручно при поїздках за кордон, адже додаток доступний у багатьох містах світу.

Зручно і те, що пасажирові не потрібно шукати готівку, а водієві - здачу: гроші автоматично списуються з карти. Є також можливість оплати готівкою.

До того ж, вартість поїздки можна розділити на всіх пасажирів, а недавно Uber додав можливість кількох зупинок по маршруту.

Крім того, клієнт може бачити на карті, де знаходиться автомобіль, щоб не чекати його під під'їздом. Існує також можливість відправити близьким свій маршрут, який вони можуть відслідковувати в режимі реального часу.

На даний момент Uber працює в семи українських містах: Києві, Одесі, Дніпрі, Львові, Харкові, Запоріжжі та Вінниці.

Додаток користується популярністю: до моменту запуску його скачало більше 40 тис осіб. Згідно зі статистикою Uber, це найбільший показник очікування не тільки в Європі, але і у всьому світі.

"У всіх були мобільні телефони, але потім з'явився iPhone, який дав новий рівень якості. Також і Uber намагається привести існуючі моделі до нового рівня якості", - сказав глава департаменту автотранспорту Міністерства інфраструктури Роман Хміль в інтерв'ю "Громадському".

Приблизно цього все і чекали, але щось пішло не так.

Ukraine Uber Lanos

Спочатку Uber заявляв, що буде використовувати тільки певні моделі автомобілів не старше восьми років для UberX. Пізніше поріг випуску автомобіля скоротили до 2001 року, крім деяких китайських марок.

Потім - прибрали обмеження і брали до уваги тільки зовнішній вигляд і технічний стан машини. Ще пізніше - допустили машини вітчизняного виробництва Zaz Sens, Daewoo Lanos, а також російські Lada Granta і Lada Kalina.

До запуску тодішній CEO говорив, що Lanos не є підходящим автомобілем для Uber. Н овий CEO після запуску заявив в інтерв'ю Ain.ua: "Т ем, кому важливо не бачити Lanos і Lada і мати кондиціонер, варто замовляти UberSELECT або UberBLACK".

Для UberSelect спочатку допускалися тільки чотири-автомобілі класу B і вище, випущені не раніше 2008 року. Пізніше цю планку знизили до 2006 року.

UberBlack з'явився в Києві лише влітку 2017 року і ще не встиг знизити вимоги - це до сих пір преміум-седани чорного кольору.

Зниження вимог сталося через те, що кількість автомобілів було недостатнім і пропозиція не покривало попит. Після зниження планки, за словами представників Uber, час подачі автомобіля скоротилося з 10,5 хв до 5,5 хв. Однак, на думку користувачів, погіршилася і якість. Представники компанії це заперечують, зазначаючи, що рейтинг водіїв не впав.

Для водіїв або для пасажирів

Щоб скоротити час подачі автомобіля, компанії довелося не тільки "знизити планку" для авто, а й залучити на платформу більше водіїв. Для цього Uber почав підвищувати ціни і ввів похвилинну оплату.

Тоді ж з'явилися пікові тарифи і впровадження динамічних коефіцієнтів. Е слі пасажир планує їхати в годину пік, з місця великого скупчення людей, наприклад, з концерту, в погану погоду, він повинен бути готовий до того, що тариф, швидше за все, виросте в півтора-два рази.

Те, що Uber стає все менш user-friendly і всілякими методами намагається утримати і заманити водіїв, можна судити навіть по його останнім нововведень .

Т Тепер водії будуть стягувати плату за кожну хвилину після другої хвилини очікування пасажира, а також отримувати плату за скасування, якщо пасажир скасовує поїздку більш ніж через дві хвилини. Р АНЬШІ час скасування становило п'ять хвилин.

Все під контролем?

Як вже говорилося, існує система стеження, де пасажир може відправити маршрут родичам або друзям. На початку жовтня така функція з'явилася і для водіїв.

Також існує система рейтингів: оцінки від пасажирів водіям і пасажирам - від водіїв. Водій може бути деактивовано, якщо відгук різко негативний.

Uber часто критикують за нерозбірливість в зв'язку з тим, що компанія хоче залучити більше водіїв і більше машин, незважаючи на яка страждає якість.

У США, наприклад, водій вдарив пасажира молотком по голові і втік з місця злочину. Д Вказати водій витягнув жінку з машини і розбив її смартфон.

В Україні подібних випадків не було, але скарги на відмови водіїв у останній момент, ірраціональні маршрути, незнання водіями міста побачити можна дуже часто.

Можна зіткнутися і з ситуаціями, коли водії Uber потрапляли в аварії і зникали з місця злочину.

Як змінився сервіс за останній час, і чому клієнти Uber пропонують користуватися громадським транспортом

Про інцидент з втечею (№4) можна прочитати детально тут . ДТП №1 . ДТП №2 . ДТП №3

Uber на "бляхах"

Uber допускає роботу технічно справних автомобілів на Єврономер, якщо машини допущені для використання на території України.

Офіційним сервісів таксі заборонено залучати машини на Єврономер, але Uber офіційним сервісом не є. В призначеному для користувача угоді прописано, що Uber не є транспортною компанією і не несе ніякої відповідальності за якість послуг і безпеку пасажирів.

"Якщо компанія Uber не уклала з вами окремої письмової угоди, послуги надаються вам виключно для вашого особистого некомерційного використання.

Ви погоджуєтеся, що корпорація UBER не забезпечує здійснення перевезень або надання логістичних послуг і не виконує роль транспортної компанії, такі перевезення і логістичні послуги надаються незалежними сторонніми підрядниками, які не є співробітниками компанії Uber або її афілійованих осіб ", - йдеться в угоді.

Про легалізацію

Uber стверджував, що робота буде вестися тільки з ліцензованими водіями. На момент приходу в Україну компанія говорила про близько 2 тис заінтересованих водіїв, серед яких було 164 зареєстрованих. Зараз водіїв явно більше, але скільки з них зареєстровані, невідомо.

На запит редакції про те, яка кількість водіїв працює в Україні в цілому і в кожному місті окремо, в Uber відповіли: "Загальна кількість водіїв, які співпрацюють з Uber в світі, становить більше двох мільйонів".

Це може бути пов'язано з тим, що Uber підключає водіїв через своїх партнерів, наприклад, Uberlin, який не вимагає від водіїв юридичного оформлення. За якою схемою Uber співпрацює з партнерами, теж таємниця.

Держорганам на те ж питання і на питання, скільки податків було сплачено парнтера Uber, відповісти було складно і вони взагалі не дали ніяких цифр.

П ри цьому, п про даними Української таксомоторної асоціації, легальних перевізників на ринку України трохи більше 1%, нелегальних - 99%.

Український ринок таксомоторних послуг з приходом Uber покращився і поставив під загрозу бізнес класичних таксопарків. Однак сама компанія не може тримати марку в українських реаліях і постійно йде на поступки, щоб триматися на плаву: підвищує фізичну ет тарифи і знижує вимоги до водител ям.

Проте, Uber на українському ринку продовжує залишатися одним з кращих сервісів. Існуючі сервіси таксі також залишають бажати кращого, їх клієнти стикаються з більш складними проблемами. Про ринок таксі і його перспективи читайте найближчим часом на ЕП.

Все під контролем?